Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 06:01:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bekkenpijn En Last Van Knieën  (gelezen 10875 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Wen
Gast
« Gepost op: 17 Juni 2008, 14:54:05 »

Ik heb sinds juli 2006 last van mijn bekken (ter hoogte van rechter SI gewricht). Ik was toen net 3 maanden zwanger.
Inmiddels ben ik bij heel wat verschillende therapeuten en artsen geweest. Er is wel enige verbetering sinds dit jaar, maar ik heb nog steeds elke dag pijn.

Ik heb enkele vragen en hoop op jullie reacties!

- Ik heb sinds een jaar ook last van mijn beide knieën. Er is niets aan te zien, maar ze voelen  geírriteerd en dik.
Wie herkent dit? En vooral; wie heeft tips om hier vanaf te komen of goed mee om te gaan?

- Wij zouden heel graag nog een tweede kindje willen, maar zijn erg bang dat de klachten door weer een zwangerschap alleen maar zullen verergeren!
Wie heeft het aangedurfd om, ondanks dat de bekkenklachten van de eerste zwangerschap nog niet over waren, toch weer zwanger te worden? En wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt voor jullie reacties!
Roelien
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 18 Juni 2008, 15:12:22 »

Hoi

Wat een pech hè. Ik loop al ruim 2 jaar met klachten (zie mijn topic - volgens mij zijn er nu al 2). Het gaat langzaamaan wat beter, met regelmatig een terugval.
Die dikke knieen herken ik erg goed - hoorde ik ook weinig. Het ging redelijk goed, maar ik heb nu weer meer last (nieuwe schoenen?). Vooral als ik gefietst heb. Bij fysio kan ik goed lopen en hardlopen, maar bij fietsen en zo'n skywalker heb ik er direct last van. Ik krijg hier ook nog steeds geen goede respons over. Ik probeer nu (uit eigen beweging) met een fitnessapparaat bij fysio mijn spieren rond de knieen te verstevigen. Ook doe ik rek en strek oefeningen - mijn knieen kan ik echt niet ver strekken. Nog even(Huh?)afwachten.
Wij hebben nu 2 meiden. De jongste is net 2 en de oudste 3 1/2. Het klinkt hard, maar op een derde zit ik (nu) echt niet te wachten. Ik wil genieten en dingen doen zonder er constant bij na te denken. Onze eerste 2 zaten (achteraf) veel te dicht op elkaar. Genieten was toen niet echt onze prioriteit (ook achteraf).
Willen jullie een tweede? Ja ik ben geen expert natuurlijk. Denk er goed over na en zorg dat je goede begeleiding hebt.
Ik hoor wel weer eens (oeps telefoon gaat)
Roelien
Wen
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 Juni 2008, 09:35:15 »

Citaat
Hoi

Wat een pech hè. Ik loop al ruim 2 jaar met klachten (zie mijn topic - volgens mij zijn er nu al 2). Het gaat langzaamaan wat beter, met regelmatig een terugval.
Die dikke knieen herken ik erg goed - hoorde ik ook weinig. Het ging redelijk goed, maar ik heb nu weer meer last (nieuwe schoenen?). Vooral als ik gefietst heb. Bij fysio kan ik goed lopen en hardlopen, maar bij fietsen en zo'n skywalker heb ik er direct last van. Ik krijg hier ook nog steeds geen goede respons over. Ik probeer nu (uit eigen beweging) met een fitnessapparaat bij fysio mijn spieren rond de knieen te verstevigen. Ook doe ik rek en strek oefeningen - mijn knieen kan ik echt niet ver strekken. Nog even(???)afwachten.
Wij hebben nu 2 meiden. De jongste is net 2 en de oudste 3 1/2. Het klinkt hard, maar op een derde zit ik (nu) echt niet te wachten. Ik wil genieten en dingen doen zonder er constant bij na te denken. Onze eerste 2 zaten (achteraf) veel te dicht op elkaar. Genieten was toen niet echt onze prioriteit (ook achteraf).
Willen jullie een tweede? Ja ik ben geen expert natuurlijk. Denk er goed over na en zorg dat je goede begeleiding hebt.
Ik hoor wel weer eens (oeps telefoon gaat)
Roelien
Hallo Roelien,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb ook vooral veel last van mijn knieën tijdens en na het fietsen, maar af en toe ook tijdens het lopen.
Wat me opvalt is dat geen enkele therapeut wat mijn mijn knieklachten doet. Ik kom daar voor mijn bekkenklachten en dan lijken ze die knieën minder belangrijk te vinden.....terwijl ik toch elke keer aangeef dat ik daar ook bijna dagelijks last van heb.
Ik doe inderdaad ook rek- en strekoefeningen voor mijn benen.

Wat betreft een tweede kindje. Ja, we zouden dat heel graag willen, maar niet ten koste van alles!
Het moet niet zo zijn dat mijn klachten zo erg worden dat ik niet of nauwelijks zelf voor mijn kinderen kan zorgen natuurlijk! Maar niemand kan aangeven hoe groot de kans is dat de klachten weer zullen verergeren en dat maakt de beslissing juist zo moeilijk!

Groetjes, Wendy
Roelien
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 26 Juni 2008, 23:00:08 »

Hoi Wendy
Hè eindelijk herkenning. Niemand die last van knieen heeft. Het gaat bij mij af en aan, dus er zit geen duidelijk patroon in mijn klachten. Ik kan zelfs hardlopen op zo'n loopband, zonder extra klachten.
Ik ga nu  maar even door met fysio/fitness doe net wat andere oef. dus maar even zien of dat wat helpt. Mijn begeleider is net met zwangerschapverlof en de invaller is net afgestudeerd dus daar heb ik niet zoveel aan helaas.

Het ging wel beter toen ik niet zoveel meer ging wandelen en fietsen (ik deed het tot begin 2008 dagelijks). misschien toch teveel van het goede.

Sprak laatst wel iemand die het helemaal niet gek vond dat ik last van mijn knieen had, als je rug de druk/het gewicht/etc. niet opvangt dan je knieen. Die worden dan ook moe.

Ik las net ook nog op forum homepage(denk ik) bij overig staan dingen over knieen, maar je wilt natuurlijk ook niet overal te diep op in gaan. Ik wil er van af, maar ik wil ook geen dingen in mijn hoofd halen die er misschien niet zijn.
Ik kreeg van familie nog deze site door: www.fysius.nl Maar geen idee of ik daar nog iets mee ga doen. Men zegt dat je bij een scan ook wel eens iets ziet, wat je eigenlijke klachten niet geeft.

tot horens - sterkte

Roelien
Wen
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 03 Juli 2008, 10:06:39 »

Citaat
Sprak laatst wel iemand die het helemaal niet gek vond dat ik last van mijn knieen had, als je rug de druk/het gewicht/etc. niet opvangt dan je knieen. Die worden dan ook moe.

Hallo Roelien,

Dat je knieën moe worden als je rug de druk niet goed opvangt, klinkt logisch bij het lopen! Maar wij hebben juist ook veel last tijdens het fietsen.......

Ik had het er vorige week nogmaals over met mijn bekkenfysiotherapeut en die gaf aan dat veel vrouwen met bekkenklachten ook last van knieklachten krijgen, maar dan vaak rondom de zwangerschap. Aangezien ik nu al 2 jaar bekkenklachten heb, val ik natuurlijk niet meer in die categorie! En ik kreeg pas zo'n 3 maanden ná de bevalling last van mijn knieën.

Groetjes, Wendy
Roelien
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 Juli 2008, 16:09:12 »

Hoi Wendy

Maar even weer een berichtje van mij.

Hoe is het nu? Bij mij alles ongeveer hetzelfde, maar ik ben met een totaal ander iets begonnen.

Ik ben nu inderdaad voor een intake bij FYsius geweest. Er is niet veel gekkigheid, maar wel staat de onderste twee wervels niet goed. Dat kan een aantal klachten verklaren. Omdat ik ook niet verder kom, ben ik maar met de behandelingen begonnne. Ik heb er nu 2 gehad, dus verder nog even afwachten. Ben in mijn wervelkolom alwel soepeler geworden. Wil je meer weten? Ik wil best nog wat uitgebrieder vertellen.

Sterkte!

Roelien
Simco
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 27 Februari 2009, 12:29:28 »

Hi, in roermond woont zo een man C.Roncken. Die kan je waarschijnlijk helpen na 1 afspraak meestal al voor 28 euro, hij heeft mij geholpen met mijn heup klachten waardoor ik al vanaf mijn geboorte niet kon ontspannen omdat mijn heup vast zat op 1 of andere manier. ik raad het je echt aan want eigelijk mag niemand die deze site bezoekt en heeft klachten in de botten een afspraak bij die man, de telefoon nummer is :0475335211 je mag alleen elke dag(doordeweeks) tussen 12 en 1 bellen voor een afspraak maar het is daar heel druk soms aan de lijn dus wees geduldig.  
Simco
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 27 Februari 2009, 12:31:49 »

niemand mag een afspraak missen die op deze site komt met klachten bedoel ik, ik ben eraan gekomen via iemand waarvan hij de reuma voor een lange periode kon genezen waar de dokters niks aan konden doen, dus heb je ook hele zware klachten zoals reuma of hernia kun je naar hem toe.  
Roelien
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 06 Maart 2009, 11:23:35 »

Hoi

even een reactie op de man in roermond.
Wat is dit voor een man? Wat doet hij?

Sorry maar klinkt een beetje vaag .
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer