Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 06:17:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kijkoperatie Schouder/capsular Shift??  (gelezen 26759 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Kaatje
Gast
« Reactie #75 Gepost op: 14 December 2008, 12:41:35 »

Hoi Remi,

Het is net of ik mijn verhaal zo hoor. Bij mij was het precies hetzelfde gegaan. De eerste keer blockverdoving was niet te harden zo pijnlijk en de 2 die erna volgde waren een peace of cake hahahaha... Dan de eerste morfinespuit is ook precies op een zenuwtje gezet (wel in het been) en ook echt pijnlijk waardoor ik daarna heel lang heb gewacht met de pijn omdat ik die spuit niet wilde. Niet doen want het word alleen maar pijnlijker en moeilijker te bestrijden. Slapen is **** en ik heb 3 maanden in een halfzittende houding geslapen. Had een ruggensteun bij de thuiszorg geleend en heb ik 3 maanden in bed gehad. Ideaal want plat slapen lukte echt niet. Dan trekt je nek teveel aan die voorste spier die doorgenomen is wat veel pijn geeft.

Je moet nu 4 weken in de sling en dan gaan oefenen? Dan ook echt idd goed aan het oefenen gaan met een goede fysio. Is bij mij fout gegaan en de fysio die ik had is veeeeel te voorzichtig geweest met als gevolg een frozen shoulder en een 3e operatie om alle verklevingen weer los te maken. Ik wilde steeds oefenen maar moest steeds van de fysio niet teveel willen en rustig aan doen. Pas na 3 maanden echt aan het oefenen gegaan door een invaller maar was al te laat en alles zat al compleet vast. Nu 1,5 jaar na de capsular shift kan ik zeggen dat het echt goed gaat en dat het echt geholpen heeft. Schouder is niet meer dagelijks pijnlijk en heb wel wat beperkingen (omdat hij vast gezet is) maar het is niet meer pijnlijk. En de schouder gaat niet meer steeds een beetje uit de kom. Hij is echt heel erg stabiel en voelt goed aan. Kan dingen die ik voorheen niet meer kon Cheesy.

Succes met revalideren!!

Groetjes,

Kaatje
remier
Gast
« Reactie #76 Gepost op: 17 December 2008, 13:24:25 »

Dag Kaatje, leuk dat je hebt gereageerd. Dat klinkt wel heftig zeg, dat verkleven en opnieuw een operatie!
Maar ben ik niet zo bang voor. Heb een zeer goede fysiotherapeute die hier al ervaring mee heeft.
En ik heb veel oefeningen gedaan in de periode voor de operatie zodat de spieren goed doorbloed waren/zijn. Daardoor verloopt het herstel ook beter. Na de eerste twee weken van rust (ontstekingsperiode) mag ik al passief gaan bewegen en na vier weken actief (bewegingen maken) Zo voorkom je een frozen shoulder en als je je maar goed houdt aan welke bewegingen je wel en niet mag maken, en niet teveel tegelijk wilt, dan komt het het snelst weer goed.
Ik moet mijn andere arm trouwens ook nog laten doen dus ben nog wel even zoet. Groeten remi
Kaatje
Gast
« Reactie #77 Gepost op: 28 Januari 2009, 14:01:26 »

Hoi Remier,

Nou moet ik zeggen dat ik ook heel sterk de operatie in ben gegaan en heel goed geoefend was maar toch ondanks dat een frozen shoulder opgelopen. Dus dat wil niet altijd wat zeggen of voorkomen. Soms gebeurd het gewoon en kan je er verder niets aan doen. Dacht ook dat het herstel sneller en beter zou gaan met een goed geoefende schouder maar toch erg lang mee bezig geweest.

Hoe is het nu met jou? Is alweer even geleden dat je geopereerd bent. Druk aan het oefenen nu?

Groetjes,

Kaatje

tuut
Gast
« Reactie #78 Gepost op: 12 Februari 2009, 21:25:16 »

Citaat
Hoi monique,

Sorry dat ik zo laat reageer maar het gaat echt niet goed met me. Hoe is je operatie verlopen? Is het je meegevallen of tegen gevallen? Heb je veel pijn of is het goed te doen? Weet je ook wat ze precies hebben gedaan bij je? En het block niet de moeite waard he om je er druk om te maken of niet?

Ik zit met een groot probleem (mijn rug dus) en denk dat ik er nooit meer vanaf zal komen. Ze kunnen alleen een hele grote operatie doen om 4 wervels vast te zetten maar ik ben nog heel erg jong daarvoor en zowiezo doen ze het niet erg snel. Dus moet ik toch verder met de pijnpoli en helaas hebben de afgelopen behandeling allemaal niks gedaan. Ja voor even en dat was zo'n 3 kwartier. Ik heb 3 slechte tussenwervels en alle drie een hernia. 1tje zou goed te opereren zijn maar 3 is veel te veel. Dus er misschien toch mee leren leven.

En Tuut hoe gaat het bij jou?

Groetjes,

Kaatje
hoi hoi,

beter laat dan nooit een reactie.

op het moment gaat het aardig goed met me.
kan al veel meer dan dat ik vroeger kon.
moet nog een maandje ongeveer revalideren en dan ben ik klaar ze verwachten dat het dan ongeveer voor 90% goed is en dat was het maximaal haalbare maar ook daar ben ik al erg tevreden mee.

tuutje
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer