Hallo dames.
Ik zie nu pas dat jullie nog een hele conversatie hier hebben (gehad).
Ik heb in april een MRI gehad waarop was te zien dat mijn pees dikker is.
En uit lichamelijk onderzoek en mijn antwoorden op zijn vragen denk de orthopeed dat het toch de pees is die ontstoken is.
Ik ben begin mei voor 4 weken in het gips gezet, en daarna ben ik doorverwezen naar de fysio.
Toen ik uit het gips kwam had ik helemaal geen pijnklachten meer, maar ook geen kracht in mijn pols.
Naarmate ik mijn pols weer meer ging gebruiken kwamen de pijnklachten ook weer terug, en dat terwijl ik echt heel rustig aan heb gedaan en de eerste periode bij alles wat ik deed nog een brace aan deed.
Ik ben dus weer terug bij af, maar er valt mee te leven.
Volgens de orthopeed was het gips het laatste wat we konden proberen.
Beste dames,
Na een periode van immobilisatie worden gewrichten strammer en spieren slapper. Een gericht oefenprogramma voor de pols en de schouder zouden geen overbodige luxe zijn. Een peesontsteking in de pols is lastig en niet te behandelen met immobilisatie. Je pees krijgt wel rust maar dat verbeterd niet direct de belastbaarheid. Je krijgt weer last omdat je in een oud patroon vervalt. Polsstabiliteit tijdens je werkzaamheden worden enigszins door de brace geregeld. Je moet dat zelf gaan doen.
Een fysiotherapeut kan je hier goed bij ondersteunen.
Succes,
Chris,
www.instituutdnc.nl