Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 06:30:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 27 28 [29]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Schouderluxatie  (gelezen 76393 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
R.Maree
Gast
« Reactie #420 Gepost op: 29 Januari 2008, 18:12:18 »

Hoi allemaal.
Ik ben op 15 januari geopereerd aan mijn schouder, na een tiental keer uit de kom te zijn geweest.
Het kapsel was de laatste keer afgescheurd dit gebeurde 3 dagen voor de opertiedatum.
Inmiddels is alles weer gerepareerd, en loop ik nu 24uur per dag in een sling.
Ik moet over drie weken terug komen tot die tijd mag ik er niets mee doen.
Al met al is het mij behoorlijk tegen gevallen wat betreft de pijn, ik heb er behoorlijk veel last van gehad,en nog altijd is dit nog niet weg.
Het is nu vergelijkbaar met een soort van spierpijn.
Mijn operatie is gedaan met een kijk operatie van 1,5uur, nu ben ik wel blij dat ik het heb gehad.
Mij is verzekerd dat mijn schouder er niet zomaar meer uit schiet.

edelweiss
Gast
« Reactie #421 Gepost op: 04 Februari 2008, 09:09:43 »

ben op 3 maart aan de beurt met mijn operatie in het klinikum te aken,ze gaan ook via een kijkoperatie te werk,om dan gaatjes in het bot te boren en dan mijn kraakbeen met klemmetjes weer vastzetten,hoop alleen dat het daarbij blijft, heb nl. de indruk dat de kom ook aardig versleten is,anders moeten ze daar ook nog wat aan gaan doen,maar goed nog een paar weekjes wachten,ben blij als het zover is,heb me schouder hard nodig in mijn beroep !!
sabine83
Gast
« Reactie #422 Gepost op: 12 Februari 2008, 13:25:31 »

Citaat
ook ik heb een schouderinstabiliteit waar ik in oktober aan geholpen ga worden, fysio helpt bij mij helemaal niets dus dan maar een opratie, ik zal wel moeten want ik ben door mijn arm 80 100% afgekeurd, wel heb ik een vraag wie heeft er bij schouderstabilitiet ook zo'n last van  nek en hoofdpijn achterin het hoofd.

Alvast bedankt
hallo,

ik ben in juli geopereerd aan mijn schouder.
bankart repair. tijdens de operatie wist de arts al dat ik een fozen shoulder zou krijgen omdat hij het capsel zo straks moest zetten wegens ruimte gebrek. ik loop dus nu nog met een frozen shoulder en kan m,n arm maar voor 90 graden optillen. alles zit vast.
van die frozen shoulder wist ik niets af. kreeg ik 6 weken later pas via de fysio te horen. en nu een half jaar later krijg ik te horen dat hij ook een pees heeft mee gehecht. maar goed ik moet dus opnieuw onder het mes.
maar even over je nek en hoofdpijn. ik had voor de operatie al last van al mijn gewrichten en spieren.
fibromyalgie zeggen ze. maar nu heb ik nog meer last ervan.
hebben een scan gemaakt (moet je ook aanvragen baat het niet schaad het niet). mijn 5e tussen wervel puilt uit en ze hebben foto's gemaakt van m,n rug. daar krijg ik vrijdag de uitslag van maar wat ik zelf zag tijdens het maken (hoef je geen arts voor te zijn) is zo bochtig als wat.
het kan dus zijn dat het bij jou door de schouder komt, is bij mij ook een gedeelte maar ook omdat er iets anders is.
hier zou ik dus ook mee doorgaan. als er niets is ben je tenminste een beetje gerust gesteld.
succes en beterschap groetjes sabine
yasmin
Gast
« Reactie #423 Gepost op: 04 Maart 2008, 17:01:37 »

Ben ook in januari 2008 geopereerd aan mijn schouder die ook gemakkelijk uit de kom vloog, zo´n keer of 10 is dit al gebeurd.
De laatste keer was in oktober 2007 en toen is er een scheur in de banden gekomen.
Mijn schouder is sindsdien ook niet goed hersteld en ik heb echt twee maanden lang vreselijke pijn in de schouder gehad, tijdens de operatie bleek dat de schouder binnenin flink ontstoken was
De operatie viel me mee, zag er vreselijk tegenop, vooral de blockverdoving, daar kon ik al wakker van liggen. Gelukkig kreeg ik eerst een roesje en merkte niets van het block in mijn hals. Tijdens de operatie zijn de banden vastgezet dmv drie ankertjes.
Ook na de operatie was mijn arm totaal gevoelloos, verbaasde mij, best eng helemaal geen gevoel meer in je arm, maar na 10 uren kwam mijn gevoel weer terug. En daarmee de pijn, kreeg morfine de eerste nacht in het ziekenhuis.
Eenmaal thuis heb ik toch twee weken vooral snachts veel pijn gehad en pijnstilling moeten gebruiken. Kon ook niet slapen met die sling om, ben nu 6 weken verder en hoef overdag geen sling meer te dragen.
Ik doe hem snachts wel om, anders ga ik erop liggen en dat voelt niet goed. Ben begonnen met vooral passieve fysiotherapie, maar wat valt dat tegen. Mijn schouder is overigens nog geel/blauw, nog steeds een gekneusde plek, mag dagelijks oefenen met de onderarm en de bedoeling is passief de arm binnen drie weken op 90 graden te krijgen.
Begrijp inmiddels dat het herstel een landurige periode gaat worden.
Leuk om al die andere verhalen hier te lezen!            Yasmin
timo1985
Gast
« Reactie #424 Gepost op: 15 Maart 2008, 09:40:01 »

Hallo,

Een tijd geleden heb ik ook al wat berichtjes achtergelaten op dit forum, vanwege het luxeren van mijn linkerschouder. Toen werd mij min of meer aangeraden om te laten opereren. Na de 4e keer een (zéér pijnlijke) luxatie te hebben gehad heb ik besloten om hogerop te gaan. In eerste instantie naar een orthopaed in tilburg, maar daar had ik niet genoeg vertrouwen in. Nu zit ik in Geldrop bij een orthopaed. Aan de hand van een MRI-scan heeft de chirurg gezegd dat hij het niet onverstandig vond om een kijkoperatie toe te passen. Het was goed te zien dat aan de zijkant van de kom een stukje 'weg' was, waardoor de schouder makkelijk luxeert. Dit wil hij gaan repareren. 10 juli ben ik aan de beurt. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke operatie (ik weet de medische naam hiervan niet)? Ik hoor ook weleens iets over banden inkorten, maar dat vond hij geen goed idee.

Groet,

Timo
Charti
Gast
« Reactie #425 Gepost op: 17 Maart 2008, 10:42:01 »

Hoi Timo,

Mijn linkerschouder is ook vier keer uit de kom gegaan en kan me dus goed voorstellen dat het erg pijnlijk was. Ik ben nu 3 keer geopereerd aan mijn schouder. De orthopeed heeft toen besloten om mijn banden vast te zetten. Dat is gebeurd, maar dat was niet voldoende. Ik bleef pijn houden. De schouder was wel gestabiliseerd, maar niet voldoende. Na een kijkoperatie kwam de orthopeed er achter dat er een stuk van mijn schouderkom af was. Waarschijnlijk door het eerste trauma, een aantal jaar geleden. Ik heb toen een Laterjet operatie gehad. Niet elke orthopeed voert deze operatie uit, dus ben bij een andere orthopeed terecht gekomen. Ze halen dan een stukje bot van de voorkant van je schouder af en maken dit vast aan de schouderkom. Ook de bicepspees wordt verlegd.

Toen ik je verhaal las, leek het wel veel op mijn verhaal, dus waarschijnlijk krijg jij dan ook deze operatie. Als je er meer over wilt horen en het daadwereklijk deze operatie is, laat je het maar horen.

Succes, Yvet
bronny
Gast
« Reactie #426 Gepost op: 24 April 2008, 19:52:48 »

hallo beste ik had in 2004 het zelfde probleem als Marjo ben toen geopereerd geweest.en ja veel pijn en 6 maand revaliedatie .nu heb ik het zelfde probleem in beide schouders de pijn is nooit weggeweest het herstel moet volgens de dokter dereckt terug los gekomen zijn ik word nu maandag terug opgenomen voor de operatie van de linkerschouder na herstel van die schouder zullen ze dan de andere doen .veel moed heb ik niet ! je kan gewoon niets meer doen . Ranting  
yasmin
Gast
« Reactie #427 Gepost op: 18 Mei 2008, 12:27:55 »

Hoi Bronny, hoezo hetzelfde probleem als Marjo? Wat had marjo, kan ik nergens terugvinden en ben wel nieuwsgierig.
Ben zelf inmiddels 4 maanden verder, na schouderoperatie, bankart repair, maar het is nog steeds niet je van het. Na een ontsteking en een erg vastzittende schouder kan ik inmiddels mijn arm 100 graden omhoog krijgen, zijwaarts is stukken minder. Ben inmiddels weer begonnen met werken, en met fysiotherapie, daar was ik even meegestopt omdat het de klachten alleen maar verergerde.
Had tot zo´n week of twee terug nog dagelijks veel pijn, nu is de pijn overdag minimaal, alleen tijdens het slapen lig ik weleens verkeerd en dan word ik wakker van de pijn.
Al met al dus een langdurige toestand, had ik van te voren niet verwacht!
Waaraan ben jij dan precies geopereerd? En waarom nu weer? Sterkte in ieder geval.
marjolein5804
Gast
« Reactie #428 Gepost op: 18 Augustus 2008, 19:07:28 »

Hallo,

Nadat de schouder van mijn vriend eruit is geschoten tijdens de wintersport was fysiotherapie niet voldoende om de schouder aan te sterken. Helemaal niet zelfs! De schouder ging er bij het minste of geringste weer uit en we zijn nu net terug van de arts.
Er komt binnenkort een operatie waarbij de pezen worden ingekort en weer vastgezet aan het bot, omdat het daar niet meer goed vast zit.
Heeft er iemand ervaring met deze operatie of een vorm hiervan? We hebben nog niet het officiele gesprek gehad met de arts hoe het allemaal gaat lopen maar zijn wel heel erg benieuwd naar reacties van mensen die deze operatie hebben ondergaan en wat het resultaat ervan is.

Alvast bedankt!
Monique89
Gast
« Reactie #429 Gepost op: 26 Augustus 2008, 01:46:28 »

Heey,

Bij mij is nu ook geconstateerd dat het schouderkapsel te groot is, dat er stukken vanaf zijn en dat hij is afgescheurd.
Ik moet de 10e naar de orthopeed, ben benieuwd wat hij zegt. Wat ze er aan kunnen doen enzo.
Weet iemand hier iets meer van af?

Groetjes Monique
Koerah
Gast
« Reactie #430 Gepost op: 08 Augustus 2009, 02:26:45 »

Hallo iedereen,

Om iedereen een hart onder de riem te steken... Ik ben 27 jaar, heb er ondertussen al een 23-tal schouderluxaties opzitten, zowel links als rechts (telkens langs de voorkant). Ik behoor tot de categorie dat ze "TUBS" noemen. Ik heb vroeger veel gesport, maar mijn chirurg zei dat dit er niets mee te maken had, ik was gewoon zo, wat ze in vaktermen "hyperlaxiteit" noemen... Het was onvermijdelijk, ik had mijn schouder de eerste keer ontwricht toen ik 17 was tijdens het sporten, mijn schouder schoot uit de kom en er direct weer in, ik wist niet wat er gebeurde. Twee dagen helse pijn en na een viertal dagen was de pijn weg, nieks om mij druk over de maken, tot het opnieuw gebeurde, telkens weer, gemiddeld tweemaal per jaar, ook de andere kant. De laatste jaren voor mijn operatie (9 juli 2009) kreeg ik steeds spontaner luxaties op kortere periodes, ik heb gemiddeld een 6-tal keer op de spoedafdeling doorgebracht, en ongeveer een twaalf tal keer een mitella moeten dragen gedurende telkens 14 dagen, met kiné achteraf, dit gedurende een 10-tal jaar.
Ik heb alles geprobeerd: kinesetherapie (die me veel geld heeft gekost en uiteindelijk niet heeft geholpen), krachtoefening, powertraining, met halters de spieren verstevigen. Telkens had ik het gevoel dat het beter ging na enkele weken en voelden m'n spieren steviger aan, maar integendeel, telkens opnieuw, bij een ongecontroleerde beweging, was het weer van dat... Na 23 luxaties heb ik de knoop doorgehakt, ik heb 3 second-opinions gedaan van verscheidene chirurgen, die laatste zei met overtuigende woorden: "Jongen, ik ga je helpen.." en hij gaf me een schouderklopje, zachtjes weliswaar. MRI gedaan voor linker-en rechterschouder. Linkerschouder was overduidelijk zwaar beschadigd, rechter konden ze niets zien op de MRI, maar mijn chirurg geloofde dit niet en overweegde het toch om te opereren, zelfs al was er niets te zien, want na 12 luxaties langs deze kant kon dit niet...
Dus: in 2008 mijn linkse laten opereren, 4 ankers gebruikt, vastgezet langs voor-en achterkant en beetje ingekort. "Alles was kapot" zei de chirurg, gelukkig zei hij ook: "Maar alles is ook herstelt nu!" De eerste twee weken na de operatie heb ik elk uur van de nacht gezien, pijnstillers zijn bij deze zwaar aan te raden, want de nachten zijn meestal helser dan de dagen. Na 2 weken is de pijn draaglijk en kan je meestal wel verder zonder (ik spreek voor mezelf) Na 6 weken vastzitten in een mitella is het tijd voor kiné, 60 sessies waren voldoende om mijn volledige schouderfunctie terug te krijgen. We zijn ondertussen een jaar verder en ik moet eerlijk zeggen, ik heb er geen last meer van, ik kan elke beweging uitvoeren zonder te vrezen dat hij uit de kom vliegt (alhoewel ik toch op m'n hoede blijf), en de chirurg kon ik mij ook niet verzekeren dat het niet meer zal gebeuren, hoewel de kansen op luxatie van 80% naar 13% zijn gereduceerd, wat voor mij al voldoende is na 10 jaar sukkelen... Mijn rechterschouder is nu ook gedaan en ik ga binnen hier en een 2 weken aan mijn revalidatie beginnen, hopelijk komt deze ook in orde zoals mijn linkerschouder. Maar ik heb er goede hoop in....
Dus ik kan alleen maar zeggen tegen mensen die ook last hebben van recidiverende luxaties. Laat het opereren, want eenmaal luxeren = blijft luxeren. Ik kan nu hopelijk mijn geliefde sport tennis terug hervatten na 10 jaar inactief staan...  Succes aan iedereen die het overweegt!!

Koenraad uit Vlaams-Brabant
Pagina's: 1 ... 27 28 [29]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer