Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 06:43:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 34   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dubbele Enkelbreuk  (gelezen 91391 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sonia
Gast
« Gepost op: 15 Mei 2004, 08:12:56 »

In september 2003 werd ik geopereerd ingevolge een dubbele enkelbreuk en een breuk aan mijn kuitbeen.
Er werd een plaatje met 6 schroeven en 3 bouten geplaatst. Na een verplichte rust van 6 weken heb ik in totaal 80 maal kinetherapie gehad.
Nu bijna 8 maanden later heb ik nog steeds last van een fel gezwollen enkel en ook de beweeglijkheid laat sterk de wensen over.
De behandelende arts heeft er geen verklaring voor aangezien de operatie en de genezing van de breuk volkomen normaal  verlopen is.
Hij zegt dat die zwelling in de loop der tijd wel zal vermindering doch ik ben er echt niet gerust in en weet dus ook niet wat doen.
Kan mij iemand helpen, ken je iemand met dergelijke blussere of heb je zelf ervaring hiermee....alle hulp is welkom.
Je mag me ook rechtstreeks antwoorden op mijn e-mailadres : sonia.s@pandora.be
Hartelijk dank
Gast
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 15 Oktober 2004, 16:22:21 »

Hoi Sonja,

Ik heb mijn enkel ongeveer 2maanden geleden gebroken bij een aanrijding.
Ze hebben operatief een plaatje en een bout toegebracht. Ik heb net mijn gips eraf. Ik leef met je mee echt waar. Ik denk hoe meer je er naar kijkt en op let hoe erger het lijkt, het ziet er natuurlijk wel erg uit. Maar omdat je er echt elke dag, ieder uur naar kijkt, duurt het zo lang.  Klinkt misschien stom, Maar dat heb ik ook ik maak mij ook erge zorgen, omdat mijn voet nog scheef staat. En het revalideren duurt zo lang, je wilt zo snel mogelijk weer gewoon kunnen lopen. Ik kan je misschien niet helpen maar ik wilde dit ff kwijt. hopelijk heb je er wat aan..

Groetjes Petra
Uit Apeldoorn (ned)
peetjuh13@hotmail.com
am duran
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 Januari 2005, 22:10:15 »

Hoi,
30 juni 2003 heb ik een ongeluk gehad waarbij een dubbele enkelbreuk met luxatie. Ik heb een plaat met vele schroeven en bouten in de buiten-enkelgekregen en in de binnen-enkel 2 haken met een stelschroef een een stelkabel. Na 8weken zijn er enkele schroeven verwijderd en mocht het gips eraf. Vele maanden revalideren bij de fysio. Bij mij is de enkel ook lang gezwollen geweest en nog heb ik last van de zenuwen, ik kan er nog niet alles op hebben, het lijkt als je erover wrijft of er duizenden spelden in prikken.In oktober 2004 zijn de materialen verwijderd. Ik blijf echter last houden van pijn als ik teveel belast door stil te staan. Ik moet wel zeggen: ik ben nu onder behandeling van een goede osteopaat, die al veel vorderingen heeft gemaakt, waardoor pijn bij lopen reeds verdwenen is. Het bleek dat door het ongeval meerdere zaken in het lichaam verwrongen waren die een orthopeed niet ziet, bijv de spier van de knie naar de enkel en mijn bekken door verkeerde belasting. Is dit misschien een optie voor jullie?? En verder: houd moed, het duurt even maar accepteer het, dat scheelt al een hoop. Mocht je nog iets willen weten: amduran@tiscali.nl
jet
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 Januari 2005, 09:56:58 »

Hallo, ik heb afgelopen dindsdag 25 januari mijn enkel en kuitbeen gebroken en ben ook geopereerd, platen en schroeven erin, ben net aan de bedrust van 6 weken dus begonnen en dat is erg moelijk met een dochter van drie om je heen!! Ik lees jullie verhalen en hoop dat het mij niet tegenvalt na 6 weken rust, dat ik snel weer op knap en aan het revalideren kom!!
sterkte iedereen!! Jet
Gast_marjolein
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 Maart 2005, 21:07:23 »

Hoi,
24 september 2004 heb ik een ongeluk gehad waarbij ik ben aangereden door een auto. Hierdoor heb ik een gecompliceerde botbreuk opgelopen, bij mijn enkel, aan twee kanten. Er zit een plaatje met 6 schroeven aan de ene kant en een lange schroef aan de andere kant in mijn enkel. Het is nu al een half jaar geleden, maar nog steeds heb ik iedere dag last van mijn enkel en word ik geonfronteerd door de beperkingen. Ik vind het erg prettig om jullie ervaringen te lezen. Nog nooit heb ik met iemand ervaringen kunnen delen. Wat ik erg vervelend vind, is dat ik er zo moe van wordt.

Ook baal ik ervan dat ik nu nog niet (en misschien wel nooit meer) kan tennissen. Dat deed ik altijd graag. Nu, 6 maanden na mijn ongeluk, kan ik nog niet eens hardlopen! Het duurt echt langer dan ik van tevoren had gedacht, maar ik stel me er nu wel op in. Ik vraag me af wanneer schroeven en dergelijke uit mijn been gehaald worden. Volgens de arts na 1 jaar. Maar ik heb het gevoel dat eerder beter is. Ik heb echt last van die schroef aan de binnenkant, hij steekt.

Kan iemand mij vertellen of na het verwijderen van het materiaal weer moet revalideren? ik vraag me echt af hoelang het dan nog duurt...

Voor vragen, opmerkingen, gesprek... mail naar: marjoleinedelman@hotmail.com

Groetjes!

jet
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 31 Maart 2005, 13:02:23 »

Citaat
Hallo, ik heb afgelopen dindsdag 25 januari mijn enkel en kuitbeen gebroken en ben ook geopereerd, platen en schroeven erin, ben net aan de bedrust van 6 weken dus begonnen en dat is erg moelijk met een dochter van drie om je heen!! Ik lees jullie verhalen en hoop dat het mij niet tegenvalt na 6 weken rust, dat ik snel weer op knap en aan het revalideren kom!!
sterkte iedereen!! Jet
Hallo lezers,
hier nog even een berichtje, ik ben aan het revalideren en lopp nu met 1 kruk wat best goed gaat. Er zit nog 1 schroef in mijn enkel en die blijft daar ook zitten omdat ik er geen last van kan krijgen zegt de chirurg.
Ik hoop dat het met de ander lezers met enkelproblemen ook goed gaat.
Groetjes Jet
lidwien
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 12 April 2005, 14:30:25 »

Zoals allen heb ik [11 maart 2005] ook mij enkels aan binnen en buitenzijde gebroken en ben geopereerd is er een plaat aan de ene kant en haken aan de andere kant geplaatst. Ik lees dat iedereen problemen heeft met lopen als het gips er eenmaal af is., hoelang geven ze aan voor revalidatie?  Ik moet as 22 april weer naar het ziekenhuis om het gips te laten verwijderen, mij is wel verteld dat als er pijnklachten mbt de plaat/schroeven zijn deze kunnen worden verwijderd.
Verder hoop ik voor allen dat het snel beter met ieder zal gaan.

Lidwien

jet
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 April 2005, 19:38:11 »

hallo lezers daar ben ik weer. wat een pech heb ik nu!! na 3 maanden is er eindelijk een foto van mijn kuitbeen gemaakt. Ik had dit al eerder gevraagd maar nee hoor dat vond de arts niet nodig, mijn gebroken enkel was belangrijker, en zie....... het kuitbeen is nog steeds niet heel!! geweldig, nu moet ik weer geopereerd worden om het kuitbeen er uit te halen!! Daar zit ik na 2 operaties in 7 weken niet op te wachten!!

zijn er mensen met deze ervaring??? het verwijderen van het kuitbeen?Huh? laat me dit dan via deze site even weten alsjeblieft!!!!
succes met revalideren allemaal.
Jet
jet
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 April 2005, 11:06:42 »

Hoi Lidwien, hoe is het gegaan?? revalideren duurt wel even hoor!!! ik ben al weer 6 weken bezig en loop nu zonder krukken maar nog niet ver en niet handig ook! Ik wens je veel sterkte en geduld toe.
Jet
matt
Gast
« Reactie #9 Gepost op: 26 April 2005, 14:26:55 »

Hoi Jet, bedankt voor je mailtje.
Jeetje het zit jou ook niet mee lees ik met het kuitbeen.

Nou dat kuitbeen is bij mij ook nog een probleem , bij mij is 2 weken geleden stelschroef uit enkel gehaald .
Ik heb 7 weken 15kg. mogen belasten en nu meteen na het verwijderen van de schroef mag ik al voor 100% belasten, ben ook al behoorlijk in de weer bij de fysio.
Alleen ik heb dus vreselijk veel pijn aan het kuitbeen (daar zit nog plaat met 4 schroeven in) bij de onderste breuk vlakbij m,n enkel dan heb ik erboven nog een breuk die naast elkaar staat en vanzelf moet genezen.
maar ik heb dus nu ook steeds weer knakjes in dat kuitbeen dus het gaat k.t..
Herken jij dat ook die pijn van het kuitbeen, en hoe zat het bij jouw met belasten, het is nu 2 maanden terug binnen loop ik(nou ja loop) zonder krukken en buiten met.

Ik hoop snel wat van je te horen, wel fijn even met lotgenoeten te kletsen.

groetjes matt
Dan
Gast
« Reactie #10 Gepost op: 29 April 2005, 09:04:29 »

Ik heb ook 4 weken geleden mijn enkel op 2 plaatsen gebroken (binnen en buiten kant)
Ik ben ook geopereerd en er zijn in totaal 5 schroeven in gegaan, maar ik heb geen gips.
2 schroeven aan de binnenkant en 3 aan de buitenkant in het kuitbeen. Deze schroeven worden er niet meer uit gehaald heb ik van de arts na de operatie gehoord.
Ik mag 6 weken niet belasten, maar ik hoef met de enkel ook niet omhoog te zitten ofzo. Ik mag wel met 2 krukken overal heen. Ik kan mijn enkel nu na 4 weken na de operatie wel weer redelijk alle kanten op bewegen, behalve mijn voet naar boven gewegen gaat nog niet 100%. Het is `s avonds best blauw en gezwollen maar `s morgens ziet het er redelijk "normaal"uit.
Verder heb ik helemaal geen pijn, maar ik loop er ook nog niet op. Ik hoop dat ik weer mag proberen te lopen over 2 weken van de arts.
Nu ik al jullie verhalen lees over de revalidatie wordt ik een beetje bang... maar ik ben ook blij om dat ik een beetje weet waar ik aan toe ben, waarvoor mijn dank.
en ik ben ook bang weer vertrouwen te krijgen in het enkel als ik er weer op moet gaan staan.
Ik wens iedereen het beste en veel sterkte toe.

Janny
Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 April 2005, 00:27:33 »

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar informatie en ervaringen en zodoende stuitte ik op dit forum. Ik val er dus zomaar even in. Ik wil even reageren op de posting van Jet.

Jet, je schrijft dat je kuitbeen eruit moet. Bij mij ook! Bij mij willen ze althans een deel ervan, ongeveer 15 cm er tussen uit halen omdat er een tumor inzit. Waarschijnlijk goedaardig gelukkig. Aan een kant ben ik blij dat het er eindelijk uit gaat, na bijna 2 jaar pijn en last. Maar aan de andere kant maak ik me zorgen over het herstel, en dan vooral over ect functieverlies van mijn been. Woensdag moet ik naar Groningen voor het pre-operatief onderzoek. Hopelijk kunnen ze me geruststellen. In elk geval heb ik heel wat vragen.

Wat de arts me nog wel vertelde is dat je heel goed zonder kuitbeen kan omdat je steunt op het scheenbeen.  En dat ze zelfs wel eens een stuk scheenbeen vervangen  door het veel dunnere kuitbeen en dat mensen dus vervolgens daar gewoon op kunnen lopen.

Weet jij al meer inmiddels?

Ik wil iedereen hier verder veel sterkte wensen, groetjes Janny

jet
Gast
« Reactie #12 Gepost op: 30 April 2005, 20:29:24 »

hoi Janny,
nee ik weet nog niets meer!! Mijn orthopeed is pas 2 juni weer bereikbaar dus dat is lekker!!
Je kan een kuitbeen goed missen volgens mijn orthopeed en ook volgens mijn bedrijfsarts. Dus al te veel zorgen zou ik mij niet maken daarover. ook het revalideren daarna schijnt mee te vallen. Tenminste voor mij! Maar ik ben al bijna 14 weken bezig hiermee, dus als ik 2 weken moet rusten dan is dat niet zo'n groot probleem, nou ja wel voor mijn huishouden natuurlijk. Maar voor mijn psyche niet.

Ik wens je veel sterkte toe!!!!
Jet
alida
Gast
« Reactie #13 Gepost op: 01 Mei 2005, 20:09:42 »

Hallo allemaal,

ik ben in 2000 aangereden  en heb mijn enkel gebroken gehad.
nou ik heb zelf  van 2001 tot sept 2002 met een gebroken enkel gelopen!! ik mocht de eerste 6 maand niet lopen...en later mocht ik dus wel weer lopen. want de chirug vertelde me dat als ik ging lopen dat de pijn wel weg ging...nou mooi niet dus...kreeg juist meer pijn....uiteindelijke naar een second opion ben ik geopereerd. Nu is het weer helemaal geheeld.... alleen ik blijf wel pijn houden want het blijkt dat mijn enkelvork niet goed meer aansluit met mijn sprongbeen...als ik loop hoor je het gewoon een knak in de enkel. en ik heb een stukje bot wat vast zit in mijn enkel...die ze met geen mogelijkheid er uitkrijgen.

mijn enkel blijft de rest van mijn leven dik en pijnlijk! maar het valt erg mee met de pijn die ik eerst had.
ik wilde ff mijn verhaal in het kort kwijt...
heeft iemand anders die ook zoiets heeft???

groetjes
alida

Lidwien
Gast
« Reactie #14 Gepost op: 03 Mei 2005, 13:55:22 »

Heb al eerder een berichtje geplaatst.
Had dus gips en heb nu fysiotherapie, kan en mag mijn voet nog niet volledig belasten. Het flexen dorsaal gaat niet goed alles is heel stram en bij een te hoge druk is het pijnlijk. Dus voorlopig loop ik nog op twee krukken en blijf oefenen.
Maar mijn vraag blijft ook hoe lang gaat het duren voordat ik weer redelijk kan lopen en niet meer van iedereen afhankelijk ben en zelf weer kan autorijden.

Pagina's: [1] 2 3 ... 34   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer