Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 18:10:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 34   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Enkelbanden Operatie  (gelezen 106851 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Isa
Jr. Member
**

« Reactie #420 Gepost op: 14 Augustus 2009, 11:20:36 »

Hoi John,

Bedankt voor je reactie. Ik liep al bij een orthopeed, en daar kwam uit een artrose plekje in het gewricht na een mri. Heb toen nog aansluitend foto's moeten maken ze dachten dat er een breukje zat aan de buitenkant. Was iets anders, maar ze wisten niet wat!
Heb toen een injectie laten zetten, dat nieuw kraakbeen aanmaakt! Merkbaar na 3 maanden en toen 3 weken met krukken gelopen. Nadien echt verminderde enkelklachten en van de winter ging het weer mis en toen allerlei gipsjes gehad en 6 weken thuis geweest. Toen de enkel weer opgetraint en voelde goed aan tot aan nu en weer mis. Ontzettende pijn aan de buitenkant, en veel druk/zwelling van binnenuit de enkel, dus kan mijn voet niet goed afwikkelen en loop mank.! Angry Kon mijn voet allang niet meer in spitsstand krijgen, autorijden is echt een crime, mijn voet glijdt van het gaspedaal en ook mijn hak niet naar beneden  krijgen. Dus er zit iets niet goed daarbinnen.

Groetjes Isa
Manon88
Gast
« Reactie #421 Gepost op: 20 Augustus 2009, 14:13:07 »

Na bijna 3 maanden buitenland gaat het ontzettend goed! Mijn operatie is nu 11 maanden geleden. Met wat up's en downs ben ik nu enorm tevreden. Heb de afgelopen 3 maanden geen pijn meer gehad en niks wat in de buurt kwam van een verzwikking.

Ik begin volgende week met een nieuwe sportopleiding waardoor er inclusief mijn eigen trainingen weer zo'n 20/25 uur per week gesport gaat worden. De 'echte grote test' gaat dan eigenlijk pas beginnen, maar ik heb er alle vertrouwen in.

@ Cilla: Hoe gaat alles bij jou? Ook alweer een aantal maanden terug dat je geopereerd bent toch? Gaat alles nog goed?

@ MB1990: Hoe is het bij jou? Voor ik vertrok was je nog druk in overleg met artsen etc. Hoe is het daar nu mee? Ben benieuwd!
Illo93
Gast
« Reactie #422 Gepost op: 29 Augustus 2009, 19:57:29 »

Hallo allemaal,

Ik zou me even voorstellen ik ben Ilse,
Ik heb bijna 3 jaar geleden mijn enkelbanden gescheurd en heb er nog steeds erg veel last van,
In januari (jl) ben ik terug gegaan naar de dokter en die heeft me doorverwezen naar de fysiotherapeut ik heb daar een half jaar afwisselende keren gelopen want dan ging het weer goed en dan weer niet. Sad
Het heeft niks geholpen das afgelopen woensdag ben ik terug gegaan naar de dokter en die heeft me doorverwezen naar de orthopeed en nu maar afwachten op de afspraak ben erg benieuwd want de dokter zei dat er hoogst waarschijnlijk een operatie eraan zit te komen.  ohmy
cilla
Gast
« Reactie #423 Gepost op: 14 September 2009, 16:43:15 »

hey manonl en john

ja met mij gaat het eigenlijk erg goed het is al bijna 7 maanden verder en gelukkig hahaha Rolf

ik heb alleen last van wat stijfheid of zo denk ik maar ga eens bellen met mijn fysio!!

voelt niet prettig het knakt de hele tijd mijn voetje hahahah

maar verders helemaal niet meer verzwikt of wat dan ook ik dank echt oprecht mijn orthopeet Clap

ja met de kou voel je nu ook het litteken

maar gelukkig is dit voor mij de oplossing geweest.
ik ben al een tijd niet meer geweest maar af en toe kijk ik toch wel Tongue
izabill
Gast
« Reactie #424 Gepost op: 08 Oktober 2009, 23:01:53 »

Hallo iedereen. Mijn enkelbanden moeten worden ingekort. dat heeft het ziekenhuis mij aangeraden. en nu moet ik er over nadenken over ik dat wel wil. Ik zelf ben heel erg bang voor alles wat met dokters en ziekenhuizen te maken heeft en al helemaal voor PRIKKEN. Ik zou graag willen weten of je veel prikken krijgt en hoe het nou werkt met narcose enz. heeft iemand hier antwoorden op voor mij. dat zou super zijn want dat kan ik meenemen in mijn beslissing. groetjes
John B.
Gast
« Reactie #425 Gepost op: 11 Oktober 2009, 19:44:14 »

izabill

Je krijgt een infuusnaald.
De narcosevloeistof en andere stoffen zoals morfine krijg je dan via die infuusnaald die in je arm blijft zitten tot je ontslagen wordt.
Daar voel je dan niks van.

Als je voor een ruggeprik kiest krijg je er 1 extra.

Verder krijg je 1 prik tegen trombose voor je operatie en enkele prikken tegen trombose na je operatie.
Die prik kan je in je bovenbeen krijgen of in je buik.
Ik adviseer je hem in je buik te laten prikken, dan voel je d'r echt niks van.
In je bovenbeen is ie ook niet pijnlijk maar je buik is toch nog prettiger.

Verder wou ik dat ik mijn operatie 20 jaar eerder gedaan had, toen het mij werd geadviseerd.
Zoveel plezier heb ik er van nadat ik het dit jaar (20 maart) wel heb aangedurft.
De enkel is nog altijd stabiel en voelt aan als een nieuwe.

Ik heb aardig wat geschreven voor, maar vooral ook na mijn operatie op dit forum.
Klik op mijn naam en kies voor: Toon alle berichten van dit lid.
Lees vooral vanaf pagina 2, bericht 21 (op 21 maart) De dag na mijn operatie.
Ik denk dat er heel wat vragen voor je beatwoord worden dan.
izabill
Gast
« Reactie #426 Gepost op: 13 Oktober 2009, 00:03:12 »

Hee John,

ik ben erg blij met de informatie die jij mij hebt gegeven. ik heb alleen een paar vraagjes, ik wil zo min mogenlijk van school missen, ik zit namelijk in examen jaar. denk jij dat ik alweer snel naar school kan of dnek je dat ik wel een aardig tijdje thuis ben? en met sporten he, ik korfbal op hoog niveau. en ik wil dat ook zeker blijven doen, hoelang ben ik er dan uit? als je rekent vanaf mijn operatie, aan hoeveel maanden moet ik dan denken?
ik las ook dat jij 20 jaar(was het niet) geleden bang was en de operatie toen niet hebt gedaan. ik heb dat nu hetzelfde, ik ben heel bang en zit erg te twijfelen om het niet te doen. ik zie ook dat jij toen als heel snel met voetballen bent gestopt en ik wil echt niet binnen nu en 3 jaar ofz stoppen met sporten. ik hoop dat je me deze informatie nog een beetje kan geven, ik ben in ieder geval al heel blij met wat ik net gelezen heb! Grin

groetjes, Izabil
Manon88
Gast
« Reactie #427 Gepost op: 16 Oktober 2009, 22:07:04 »

@ Izabil,

De prikken waar John je over verteld zijn ook in ieder ziekenhuis anders. Ik heb namelijk ondanks 6 weken gips geen enkele tombose prik gehad. De enige prik die ik gekregen heb  is die om het infuus voor de algehele narcose aan te leggen.
Verder sport ik ook op hoog niveau en je bent na een enkelband operatie zeker 6 maanden bezig voor je weer op topniveau kan verder gaan. Daarvoor kan je uiteraard wel al met rustige oefeningen en krachttraining beginnen, maar bij mij heeft het te vroeg oppakken van mijn trainingen ervoor gezorgd dat ik er i.p.v 6 maanden bijna 10 maanden mee bezig ben geweest voor de pijn bij belasting volledig weg was. Neem dus zeker de tijd om je enkel te laten genezen na zo'n ingreep.

Ik zou je wel aanraden zo'n operatie te laten doen. De periode gips en de revalidatie zijn verschrikkelijk (helemaal als sporter, tell me about it  Huh?) maar als het ziekenhuis je zoiets heeft aangeraden heeft dat natuurlijk wel een reden.

Het missen van school viel bij mij mee. Ik doe een sportopleiding. Heb de praktijk uiteraard niet kunnen doen maar zat wel een week na de operatie in een rolstoel in de college's.  Pootje omhoog en na afloop goed rust nemen. Dan moet dit absoluut te doen zijn.

jplomp
Gast
« Reactie #428 Gepost op: 25 Oktober 2009, 12:53:19 »

Hallo allemaal

Ben 13-okt-2009 geopereerd aan mijn rechterenkel, deze keer volgens de variant van Leads. Heb deze nog niet op internet kunnen vinden maar ik blijf zoeken. Mijn linkerenkel is in 1984 gedaan volgens de variant van Watson-Jones. Heb nu twee weken gips en dan volgt er een gipswissel (definitieve loopgips).
Voor vragen en/of reactie,s kunnen jullie mij mailen op j.plomp@chello.nl
Ook ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten Johan
yvonne68
Jr. Member
**

« Reactie #429 Gepost op: 25 Oktober 2009, 17:46:47 »

Hallo allemaal

Welkom op het enkelforum, ik was hier vaste gast 2 jaar geleden vlak voor mijn beide operaties....allebei de enkelbanden gereefd Shout In het begin beviel het goed, maar laatste half jaar ben ik alweer 2 keer door mijn enkel gegaan, krijg nu een brace, en over 6 weken hoor ik of ik misschien toch een reconstructie krijg Wuh WEER een operatie, WEER in het gips...t schiet lekker op zo !! Maar ja, elke keer dikke enkels is ook niet alles he hmm
mmmmmm, we zien wel hmm

Groetjes, Yvonne
bianXa
Gast
« Reactie #430 Gepost op: 30 Oktober 2009, 10:42:47 »

heey
ik ben bianca 17 jaar, ik heb ook zwakke enkels en ik ga ook heel vaak door mijn enkels heen ik train 3x in de week soms niet als ik te veel last van mijn enkels heb! ik doe badminton... ik loop aan allebei mijn enkels met pusch brace. hierdoor ga ik er niet meer doorheen! maar als ik gesport heb ik veel last van mijn enkels nu ben ik bang dat mijn dokter me gaat vertellen dat ik geopereerd moet worden!! kan ik na de revalidatie periode dan weer langzaam beginne met opbouwen van trainingen??

grtjss
Manon88
Gast
« Reactie #431 Gepost op: 02 November 2009, 19:27:22 »

BianXa,

Ik raad je aan eerst wat oude berichten op dit forum te lezen. Drie berichtjes hierboven staat namelijk nog een berichtje van mij waar jou vragen eigenlijk al beantwoord worden.

Groetjes.
izabill
Gast
« Reactie #432 Gepost op: 04 November 2009, 21:12:25 »

Hallo allemaal!
Nou ik ga de operatie doen! en al heel snel. 2 december is de dag al dat ik onder het mes ga! wel allemaal heel spannend, maar het moet nu gewoon gebeuren. We zijn met de korfbal weer in de zaal gaan spelen en ik heb nu sowieso elke dag last of ik nou sport die dag of niet, dat is natuurlijk niet de bedoeling. dus ik ben nu al zenuwachtig maar ik laat het maar allemaal maar op me af komen! ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan!

Margreet
Gast
« Reactie #433 Gepost op: 10 November 2009, 10:28:33 »

Ik zal me eerst voorstellen. Mijn naam is Margreet en ik woon in Almere.
In November 2007 ben ik flink door mijn enkel gegaan, waarbij mijn enkelband is afgescheurd.
Op 2 Oktober 2009 ben ik geopereerd in het Flevoziekenhuis in Almere, en daarbij hebben ze mijn botvlies gebruikt als een nieuwe enkelband.
In heb mij de laatste maanden voor de operatie goed ingelezen op deze site en heb erg veel gehad aan allerlei vragen en mededelingen die hier gedaan zijn.
Wel is duidelijk dat het verloop van de behandeling erg verschillend is.
De bedoeling van de operatie was om een pees te gebruiken, maar dat is niet gebeurd.
Waarom de arts voor deze optie gekozen heeft weet iknog niet.
A.s. vrijdag gaat het gips eraf, en daarop volgend vind er een gesprek plaats met de behandelende arts, en ik hoop dan antwoord te krijgen op die vraag.
Ik heb voor de ruggeprik gekozen, en dat is mij goed bevallen.
Zo'n twee uur na de operatie kwam de pijn flink opzetten, en daarvoor is morfine gespoten. Ook geven ze inderdaad injekties voor trombose. (Die niet pijnlijk zijn)
Na 4 overnachtingen in het ziekenhuis is de beugel eraf gehaald en vervangen voor gips.
Ik heb de eerste 4 dagen thuis (met loopgips) geen pijn gehad, maar daarna wel.
Een flinke doortrekkende pijn in zowel de enkel als de spieren in de kuit.
Dit zou kunnen komen doordat er voor het botvlies is gekozen.
Wanneer ik het been op de grond neerzette en er op ging staan begon de pijn, die behoorlijk erg was.
Nu gaat a.s. vrijdag het gips eraf, en ik heb nog steeds last van een doortrekkende pijn bij en na belasting.
Het is gewoon de hele dag aanwezig en neemt wat af, tijdens de rust.
Heeft een van jullie deze ervaring ook?
Ik heb er nog niets over gelezen, en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met jullie opmerkingen of ideeën.
izabill
Gast
« Reactie #434 Gepost op: 12 November 2009, 23:13:25 »

nog even een vraagje over loopgips. weet iemand of je met loop gips in het begin ook nog met krukken loopt? of gelijk helemaal niet meer?
groetjes
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 34   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer