Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 18:13:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Enkelbanden Operatie  (gelezen 106852 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Margreet
Gast
« Reactie #435 Gepost op: 13 November 2009, 13:35:25 »

Beste Izabell, ik heb vanaf het begin met gips in combinatie met krukken gelopen.
Vanochtend is bij mij het gips afgehaald.
Er zit nu een kous omheen, en ik moet het lopen voorzichtig gaan opbouwen.
Nog steeds met krukken.
Manon88
Gast
« Reactie #436 Gepost op: 15 November 2009, 13:34:02 »

@ Izabell

Ik heb alle keren dat ik na een enkelband scheur gips kreeg (4 keer) en ook na mijn operatie direct zonder krukken kunnen lopen zodra ik loopgips kreeg. Kon hier ook alles mee (winkelen, uitgaan etc). Maar iedere enkel is anders en er zijn ook ontzettend veel verschillende operatie methodes en behandel manieren na afloop. Dus luister naar je lichaam. Pijn is een teken dat je rustiger aan moet doen. En vraag je arts en fysio hoe zij erover denken.

Succes!
jplomp
Gast
« Reactie #437 Gepost op: 15 November 2009, 14:11:11 »

Hallo.

Ik ben 13-okt-2009 geopereerd (rechter enkel) en loop nu met gips. Er is een Leads plastic volgens WATSON-JONES OF DUQUENNOY aangelegd.
Het is net wat jullie zeggen, iedere enkel geneest anders. Ik moet nog twee weken gips maar heb vanaf mijn operatie elke week een gipswissel gehad omdat de wond niet helemaal geneesd zoals het zou moeten.
Vragen?? stel ze maar hoor, het is voor mij al de derde keer.

Gr, Johan
j.plomp@chello.nl
Margreet
Gast
« Reactie #438 Gepost op: 24 November 2009, 13:26:53 »

Johan wat een pech. Is het al voor de derde keer aan dezelfde enkel?
Wat is er mis gegaan?
Bij mij is het gips er nu 1 1/2 week af, en wanneer ik buiten loop (met krukken) en de grond is iets ongelijk, dan heeft mijn enkel nog steeds de neiging om om te zwikken.
Is dit normaal, weet jij dat?
jplomp
Gast
« Reactie #439 Gepost op: 24 November 2009, 20:27:21 »

Hallo Magreet.

Hier ben ik weer, Johan uit Zaandam. Voor mij een beetje onwennig dit forum want ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar met een paar drukken op mijn muis zag ik in éne jou verslag, van dat je in Almere bent gehopen en dat zij botvlies hebben gebruikt. Nou als jij er nog doorheen zwikt zou ik maar eens naar mijn orthopeed gaan en vragen welke variant hij heeft gebruikt. Ik wil je niet ontmoedigen maar?Huh?? Ga in het vervolg internet en de echte ziekenhuizen even na, van wie en welke orthopeed er het best gespecialiceerd in is.

Gr,
Johan
Margreet
Gast
« Reactie #440 Gepost op: 26 November 2009, 15:37:22 »

Hallo Johan, even zo reageren.
Volgende week moet ik terug naar de fysio, en dan ga ik het hem nog een keer voorleggen, en kijken of hij dan reageert.
Ik moet morgen bellen naar de poli van het Flevoziekenhuis i.v.m. een nieuwe afspraak begin Januari, en zal het doorgeven van het zwikken.
jplomp
Gast
« Reactie #441 Gepost op: 26 November 2009, 17:45:36 »

Hallo Margreet.

Ok ben benieuwd. Dan hoor ik het wel. Nogmaals, neem ook je rust hé? Zz

Gr,
Johan
MB1990
Gast
« Reactie #442 Gepost op: 30 November 2009, 17:09:28 »

@ Manon88

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier op het forum kwam. Op dat moment was ik inderdaad nog in overleg met allerlei artsen. Inmiddels is er voor 99% vastgesteld dat het om ernstige hypermobiliteit gaat. Er is bloed- en urineonderzoek gedaan en half januari volgt nog een bezoek aan de klinisch geneticus om andere bindweefselziekten uit te sluiten. Op het moment gaat het niet erg goed. Ik heb veel pijn en ben ontzettend moe. Inmiddels loop ik wel bij een sportfysiotherapeut voor krachttraining, want ik mis ook ontzettend veel kracht in m'n spieren. Na een paar maanden heeft dit nog totaal geen resultaat. Het is dus puur afwachten hoe het allemaal verder gaat. Hoe is het nu met jou?
Esther48
Gast
« Reactie #443 Gepost op: 04 December 2009, 18:40:30 »

Hee allemaal

ik ben esther !
en ik ben 1dec paardagen geleden geopereerd het is me allemaal mee gevallen heb een spalk en lig dus de hele dag plat.
maar krijg maandag loopgips mijn vraag was kan ik daar ook meteen mee lopen ?? ze hebben  mijn enkel band strakker gemaakt door middel van gaatjes in mijn bot weet iemand ook hoe dit heet ? wat hoor veel verschillende dingen

liefss esther,
jplomp
Gast
« Reactie #444 Gepost op: 04 December 2009, 19:09:19 »

Hallo Esther

De ingreep heet een enkelbandplastiek. Er zijn meerdere varianten die door verschillende orthopeden zijn en/of worden toegepast. De meest gebruikte is die van WATSON & JONES UIT 1937. Ik ben nu net vier dagen gips vrij en begin nu met twee keer in de week naar de therapeut. Wees niet bang voor de pijn want die zijn bekend met deze operaties en kan wel 2½ tot 3 maanden duren, maar zijn ook bij iedereen verschillend.
Ben voorlopig nog thuis dus vraag gerust.
Ben geopereerd in Amsterdam, St-Lucas-Andreasziekenhuis.
Groeten Johan
j.plomp@chello.nl
hinkepoot
Gast
« Reactie #445 Gepost op: 04 December 2009, 20:43:32 »

hallo alle schrijvers ,
door een beetje googelen deze site gevonden . Uiteraard omdat ook ik aan het tobben ben met m'n enkels. ben 3,5 week gelden met volleyballen stevig door m'n linker enkel gegaan. Ben in eerste instantie 1,5 week met het pootje omhoog blijven zitten (ging ook echt niet anders). Bedrijfsarts wilde toch dat ik kontakt opnam met ha . Die op haar beurt toch een foto wilde laten maken . Daar zag men weer een scheur in het bot maar omdat ik reeds vele malen erdoorheen gegaan ben en er botvorming tezien was op de foto en de enkel nog zo gevolig was en dik, wist de chirurg in het ziekenhuis niet of de scheur van nu was of van een vorige keer. Uit veiligheid is toen een spalk gezet voor 10 dagen en daarna bleek de zwelling nauwelijks minder. De gevoeligheid was wel afgenomen. Maar opnieuw is besloten om m'n enkel in loopgips -nou ja polyester- te zetten .Opvallend is dat men been en enkel erg warm is. Zo warm dat zelfs'n tenen buiten niet koud worden zonder sok.  voordeel is wel dat ik me nu kan verplaatsen zonder krukken. Ben alleen benieuwd wat me nu nog te wachten staat . Op 22dec gaat het 'gips' er weer af om opnieuw foto's te maken. Naar m'n banden is echter nauwelijks naar gekeken. Wel of ik met m' n tenen naar voor kracht kan zetten en naar achter maar daar stopt hetmee. Naar mijn idee focussen ze erg op het scheurtje maar niet op de banden. Waarbij het zelfs zo kan zijn dat het scheurtje helemaal niet van nu is maar van een paar jaar terug. Ik houd inmiddels met veel meer opties rekening als ik zo door het forum heb heengelezen en ben in ieder geval blij dat ik al vast veel wijzer ben geworden van jullie ervaringen. bedankt vast hiervoor en ik blijf het voorlopig volgen.
Esther48
Gast
« Reactie #446 Gepost op: 05 December 2009, 12:06:39 »

Hallo Johan,

bedankt, voor de informatie ik ben  nu  5dagen na de operatie verder en heb geen pijn maar ik  vraag me af hoe dat straks gaat als mijn spalk eraf gaat en ik loop gips krijg kun je mij daar mischien wat over vertellen ?? 

Groetjes Esther,
jplomp
Gast
« Reactie #447 Gepost op: 06 December 2009, 14:27:06 »

Hallo Esther.

Weet natuurlijk niet hoe oud je ben, maar ieder persoon geneest anders. Het verbaasd mij wel dat je helemaal niets voelt en/of geen pijn hebt. Maar goed, des te beter. Houd de eerste periode wel goed je rust en beweeg goed je tenen. Als je voor het eerst mag lopen belast de enkel niet meer dan 50% en laat je niets wijsmaken door anderen. Het is voor mij al de derde keer dus? Niet dat die andere operatie,s mislukt zijn, maar Links is gedaan in 1984 en die is perfect. De rechter was in 1967 gedaan maar niet met de techniek van vandaag. Nu dus weer maar nu is deze goed. Alleen heb ik er een ander probleem bij en dat is, dat de wond niet helemaal snel geneest omdat de eerste periode het gips er tegenaan is gaan schuren. Voor de rest alles ok.
Heb nu twee keer in de week therapie en dat houdt in, Fietsen, balans/evenwicht oefeningen, en spierversterkende oefeningen. Maar zover ben jij nog niet,.

Groetjes Johan
Te Zaandam

Esther48
Gast
« Reactie #448 Gepost op: 07 December 2009, 12:30:14 »

Hallo Johan,

ik ben zeventien en heb vandaag loop gips gekregen mijn wond zat al dicht en was al grotendeels genezen.
De gipsmeester zei dat ik er meteen mee mocht lopen zonder krukken dit gaat niet goed dus ik loop er wel op maar wel met ondersteuning van mijn krukken nog op dit moment en blijf dit ook nog wel een paar dagen doen denk ik. 

Groetjes Esther
jplomp
Gast
« Reactie #449 Gepost op: 07 December 2009, 15:28:58 »

Hallo Esther

Ik ben zelf medisch sportbegeleider in militaire dienst geweest dus hoeven zij mij niets te vertellen over enkels. Zeg maar uit naam van mij dat die therapeut een koekenbakker eerste klas is. Jij ben jong en moet nog langer met je enkels doen dan ik, dus wees er zuinig op. Eerste week 50% en daarna zachtjes opbouwen naar 100% maar dan nog wel met krukken. Niet zozeer voor de enkel maar de onstabiliteit die je dan nog hebt.
Goed dat jou wond al zo gauw geneest, ik wou dat het bij mij zo was. Was vanacht weer klaar wakker en moest even aan de paracetamol.
Sterkte verder. Zou het leuk vinden als je mij een beetje op de hoogte houd betreft jou genezingsproces.

Groeten
Johan.
Uit Zaandam   
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer