Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 18:10:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Enkelbanden Operatie  (gelezen 106851 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Euqinom86
Gast
« Reactie #465 Gepost op: 25 Mei 2010, 22:28:11 »

Nou na een verwijzing voor de sportpoli en het bezoek daar, kon ik dezelfde middag nog terecht bij de orthopeed.
Eerst zijn er toen stress foto's gemaakt, een injectie in mijn voet gehad (hierdoor kon ik daarna 2 dagen niet lopen.... had hij wel even mogen zeggen).
Omdat de stress foto's niet opleverde wat hij hoopte....... vind je het gek, mijn voet gleed weg uit dat malle ding.
Dus een mri-scan....... weer weinig te zien, behalve teveel vocht en wel bepaalde kleine afwijkingen.

Kortom.................... operatie......... vocht wordt weggehaald, littekenweefsel en mijn banden worden getest en dan gereconstrueerd voor zover dat dat mogelijk is.
Op de planning staat 9 juli..... een week nadat mijn zomervakantie is begonnen
Cansel
Gast
« Reactie #466 Gepost op: 14 Juni 2010, 19:46:33 »

Hallo allemaal,

Mijn enkelbanden zijn afgelopen jaren 4 x gescheurd en nu herstelt het niet meer. Ik word 23 Juni geopareerd, Kunnen jullie mij meer vertellen over de operatie? hebben jullie veel pijn gehad na de operatie en hoe lang moesten jullie in het ziekenhuis blijven en all.

Groet,
CANSEL Smiley
Anne Mehaignoul
Gast
« Reactie #467 Gepost op: 19 Juni 2010, 10:44:09 »

Ik weet niet welke operatie jullie moeten ondergaan, ik heb een Chrisman-Snook gehad...

Ik ben intussen een weekje van mijn gips verlost en het gaat echt heel goed!! Ik kan veel beter stappen dan verwacht! Ik moet nog wel twee weken een brace dragen, maar de helft van de tijd loop ik zonder... heb gisteren mijn gans huis gekuist en ben ' s avonds nog naar een optreden gegaan. Mijn voet is nog wel erg stijf, maar dat had de chirurg wel voorspeld... Ben intussen al twee keer naar de kinesist gegaan... die enkel losmaken is geen lachertje, maar het valt al bij al echt wel mee...

Ik had eerlijk gezegd veel erger verwacht... Ook de eerste momenten na de operatie vielen wel mee! De gipsperiode is wel lang, maar die gaat ook voorbij  Wink...

Veel sterkte aan diegenen die nog voor de operatie staan! Niet bang zijn, het valt echt wel mee!!
Als je vragen hebt, stel ze maar!!!
Groetjes!!
Euqinom86
Gast
« Reactie #468 Gepost op: 19 Juni 2010, 19:24:52 »

Ik ben nergens bang voor. Pijn ben ik ondertussen wel gewend, elke stap die ik zet doet pijn.

Nog eventjes en dan is het alweer voorbij en dan hoop ik dat ik toch wel zonder pijn kan lopen en weer normaal kan lopen zonder na te hoeven denken als ik een stap zet
yvonne68
Jr. Member
**

« Reactie #469 Gepost op: 19 Juli 2010, 17:41:49 »

hallo allemaal....

ik ben Yvonne, ben hier 2 jaar geleden vaste gast op het forum geweest, in afwachting van mijn operaties en erna. Hamer

nu, 2 jaar later, kan ik naar alle eerlijkheid zeggen dat het wel minder is geworden, maar ik zwik nog steeds regelmatig door mijn enkels. Wink

bovendien heb ik na het verwijderen van de binnenwaardse hechtingen een doof, tintelend gevoel boven op mijn voet, van het litteken naar mijn kleine teen.
mijn andere voet is een jaar na de operatie in een scotchwrap gezet, waar ik een geirriteerde achillespees aan heb overgehouden Stom

gr, yvonne
renate1970
Gast
« Reactie #470 Gepost op: 26 Juli 2010, 18:51:47 »

Dag allemaal,

Vandaag naar de orthopeed geweest en ik moet dus een enkelband plastiek hebben volgens de Evans methode. Volgens de orthopeed werd er een stukje pees weggehaald en dat werd dan je nieuwe enkelband. Ik weet nog niet wanneer moet 10 september naar de Anesthesist toe. Ben dus erg benieuwd. Heb nu een brace maar die werkt totaal niet.

rick89
Gast
« Reactie #471 Gepost op: 15 Augustus 2010, 18:08:07 »

hoi allemaal ik ben rick en ben nu 5 weken geleden geopereerd aan mijn enkelbanden zeg maar de 2 buitenste banden ik ben namelijk bij mijn vorige werkgever in de yachtbouw waar ik werkzaam was als lasser met een grote haspel in m'n nek van een trapje af aan het klimmen er zat helaas vet aan de trap wat ik dus niet had gezien en ben toen 3 meter naar beneden gevallen en vrijwel gelijk een dikke opgezwollen enkel gekregen toen maar naar de doktor toe gegaan en die vertelde mij elke afspraak hetzelfde ,nee jongen er is niks aan de hand is gewoon een beetje doorgezwikt en het ging van kwaad tot erg dit is dan een half jaar geleden gebeurt en ik heb altijd op alle kracht door proberen te gaan en vertelde zelf al tegen iedereen dat mijn banden gescheurt waren ik voelde het gewoon toen heb ik daarnaa constant fysiotherapie gehad en dan op een gegeven moment ging het weer 2 tot 3 dagen goed en dan zat meneer weer thuis want kon het gaspedaal niet meer intrappen en zoon dikke voet past een schoen niet overheen. ik heb ook meerdere malen aangegeven dat ik een verwijzing wou naar de orthopheed maar helaas elke keer hetzelfde liedje ondertussen mijn baan kwijt ik kon mijn sport niet meer beoefenen en ben zelf maar naar het ziekenhuis toe gegaan toen eindelijk in mei de mri scan gehad en ze hebben gelijk de datum voor de operatie moeten zetten op 15 juli en moest 1 nachtje blijven een dag na de operatie kwam dus de orthopheed die de operatie had gedaan hij vertelde mij dat ik veel geluk heb gehad en er nog optijd bij was want 1 band was kapot en de andere was zwaar ingescheurt
rick89
Gast
« Reactie #472 Gepost op: 15 Augustus 2010, 18:13:48 »

ze hebben bij bij dus de kapotte stukken verwijderd en wat er nog van over was hebben ze aangetrokken naar een stuk bot in de enkel daar vervolgens 3 gaten geboort en zo de banden vast geknoopt. heb in het ziekenhuis echt veel pijn gehad maar was het wel al gewend en die morfine spuiten en die andere pijnstillers hielp in mijn ogen voor geen meter ik werdt er alleen wat dizzy van maar goed ik moest dus eigenlijk 6 weken gips maar ben er met 4 weken al uitgekomen de wond ziet er nog al raar uit en de lusjes van de onderhuidse hechtingen steken er nog uit verder is de enkel nog wel wat dik en gekleurd maar het voelt zoveel beter als van tevoren en ik heb er nu toch wel het volste vertrouwen in dat het goed komt kan ook al kleine stappen lopen en zelfs al weer auto rijden nu nog een paar weken fysio en dan hoop ik weer aan het werk te kunnen heb er financieel veel mee geleden en dat krijgt mijn huisarts nog wel van mij te horen.
dit was zo een beetje mijn verhaal reacties zijn altijd welkom Grin groetjes rick
renate1970
Gast
« Reactie #473 Gepost op: 19 Oktober 2010, 15:57:03 »

Ja ik krijg 1 november 2010 de operatie in Brunssum in het ZH. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Jackolien
Gast
« Reactie #474 Gepost op: 03 November 2010, 09:42:33 »

Hallo allemaal,
Mijn zoontje van bijna 9 jaar jong heeft in maart 2009 tijdens een potje voetbal een enkelblessure gekregen doordat hij en zijn oudere broer erg hard tegelijk op de bal trapten.Hij had meteen een dikke enkel maar omdat het vrijdagsavonds gebeurde zijn we pas de volgende morgen naar de huisartsenpost gegaan!Daar werd ons verteld (zonder dat er foto's gemaakt zijn) dat er niets ernstigs aan de hand was!De enkel is ingetaped en we zijn met een weekje rust naar huis gestuurd.De pijn was na die week niet over en de enkel was nog steeds dik en onze zoon liep/loopt erg moeilijk door de pijn,dus weer terug naar de huisarts......Weer intapen en rusten en zo kan ik doorgaan tot aan nu.Er zijn onlangs foto's gemaakt en daar was niets bijzonders op te zien.......
We gaan sinds een week of 5 naar de fysio en daar bleek dat er een botje verschoven was in de enkel en die is teruggezet!Dit had geen resultaat want het botje schoot na een aantal uren weer terug naar de oude plaats!Deze behandeling (veel getrek en geduw aan de enkel....soms met 2 therapeuten tegelijk omdat het niet lukte met 1 pers.) heeft 3x plaatsgevonden maar had telkens geen resultaat!Nu denkt de fysiotherapeut dat de enkelbanden compleet afgescheurd zijn omdat er een deuk zit op de plaats waar de enkelbanden voelbaar moeten zijn.Ondertussen moet onze zoon rusten en kan dus niet lekker buiten spelen en voetballen (hij heeft dit,ondanks de pijn,wel meerdere keren geprobeerd maar kan daarna bijna niet meer lopen).Hij zit al vanaf augustus voor de tv en is daar behoorlijk zat van.
Nu zijn we dus endelijk doorverwezen naar een orthopeed.17 november hebben we de 1e afspraak!
Onze zoon is nog erg jong en we weten dus totaal niet wat er misschien gaat gebeuren........De therapeut had het over een operatie of gips!
Wie kan ons goede raad geven en/of wil met ons meedenken!
Alvast bedant
Groetjes van bezorgde ouders
liekje
Gast
« Reactie #475 Gepost op: 22 November 2010, 18:13:40 »

Hoi allemaal

Ik loop al vanaf mijn 9e met de lange enkelbanden.
ben al bij 7 of 8 verschillende phisio's geweest maar niks helpt.
Nou 1 1/2 maand geleden ben ik met voetbal op me enkel getrapt van 8ter, en toen zat er vocht tussen mijn enkelbotje en botweefsel dat zou binnen 1 week over zijn zijden ze, maar loop er nu nog steeds mee.
als ik er te lang op sta word hij dik en gaat hij steken en klap er om de havenklap doorheen.
moet woensdag weer langs de huisarts. want bij elk steentje op de weg klap ik er door heen kan eigenlijk vrij weinig in het dagelijkse leven overal moet ik opletten dat ik er niet door heen klap.

Nou ben ik bang dat voor mij ook de enigste oplodding een operatie is en k zou daar tog wel iets meer over willen weten en jullie mening willen horen.

Hoop wat van jullie te horen

Groetjes angelique
Lydia35
Newbie
*

« Reactie #476 Gepost op: 25 November 2010, 08:50:32 »

Hallo,
ik ben in 2003 aan mijn enkelbanden geopereerd (rechtervoet).
Ik heb geen flauw idee wat ze hebben gedaan, ws wel gezegd maar niet onthouden.
Ik heb nu weer erg last van mijn enkel, naar de orthopeet geweest een andere dit keer en die gaf aan eerst fysio.
ben er niet heen geweest omdat mijn ervaring is dat dit niet werkt.
Ik ben nu best wel bang dat de operatie weer moet worden uitegvoerd, heb 2 kleine kinderen en zie het dus niet echt zitten om 8 weken bijna niets te kunnen.
Zolang heeft het de vorige keer geduurt nl.

Nou was ik laatst met mijn zoontje bij de orthopeet die mij heeft geopereerd en die vroeg hoe het ging, hij zei meteen dat moeten we maar weer opereren.
Wat zouden jullie doen? sec.opinie vragen of er voor gaan?

gr Lydia
Denisee
Newbie
*

« Reactie #477 Gepost op: 02 Januari 2011, 19:32:25 »

Hoi hoi,

Ik ben hier nieuw en ook ik ben aan de beurt.
Ik ga al 3kwart jaar door mijn enkel heen, wekelijks.
Het begon toen ik van een tribune af stapte en ik er door heen ging. Ik heb met moeite kunnen lopen.
Mijn enkel werd erg dik en blauw. Ik dacht dat het vanzelf wel weer over ging.. Maar niet dus.
Na de zomervakantie afgelopen jaar was het nog niet over en ben ik naar de huisarts gegaan.
De zei zoals bij vele dat ik um verstuikt had. Maar omdat ik al zo lang rust heb gehouden stuurde zij me door naar een fysiotherapeut. Die stelde al gelijk vast dat ik te lange enkebanden had. Een week later moest ik naar een andere fysiotherapeut en die zij hetzelfde. Er zat veel te veel speling in mijn enkel waardoor hij niet zeker wist of hij er wel oefeningen voor kon geven. Na lang overleg met andere fysiotherapeuten hebben ze besloten om een programma van 6 weken aan te houden met oefeningen.
Maar ook in die weken ging ik er vaak door heen. In week 4 kon mijn fysiotherapeut niks meer, het had geen effect. Ik moest een verwijsbrief voor de orthopeed bij de huisarts gaan ophalen. Die stemde er gelijk mee in. Ze zeiden beide dat er een mogelijkheid was voor operatie, maar dat ik er te jong voor ben (16 jaar).
Ik kon binnen 2 weken terecht bij de orthopeed.
Eenmaal daar zijn er 3 chirurgen binnen geweest om het te beoordelen. Na lang overleg van drie kwartier kwamen ze terug met het nieuws dat er wel erg veel speling in zat en de beste optie was operatie. Een week later kreeg ik een MRI scan om te kijken voor verder letsel. Daar was gelukkig niks op te zien, maar mijn enkel bleef slecht, dus operatie. Ik kon binnen 3 weken geopereerd worden. Aankomende vrijdag dus. Maar eerst van tevoren een screening en uitleg over de verdovingen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een ruggenprik. Volgens de anesthesist was dit de beste manier voor mij.
Ik vind het behoorlijk spannend aan het worden. De orthopeed heeft niet veel gezegd over wat ze gaan doen. Ik weet dat ze mijn enkelband gaan inkorten als het nog te redden is. En dat ik 6 weken gips krijg.
Is er iemand die mij er meer van kan vertellen ?

Gr. Denise
bas0345
Newbie
*

« Reactie #478 Gepost op: 17 Januari 2011, 14:25:09 »

Hoi allemaal,

Ik ben 10 dagen geleden (7 januari) ook geopereerd aan mijn rechter enkel. Een enkelband reconstructie.
Met voetbal bleef ik er maar doorheen gaan en de laatste paar keren schoot hij op slot voor mijn gevoel.
Ik kon hem niet meer terug zetten. Hij schoot dan na 5-10 seconden weer uit zichzelf terug.
Dat was voor mij de druppel. Ik ben toen naar de huisarts geweest die me heeft doorverwezen naar een orthopeed.
Al snel was duidelijk op een foto dat er een stukje bot los zat waardoor mijn enkel op slot schoot. Dat was bij de laatste keren dat ik er doorheen ging losgekomen.
Omdat ik daarvoor ook al vaak door mijn enkel ging werd mij verteld dat ze een enkelband reconstructie zouden gaan doen. En daarnaast zouden ze kijken naar dat stukje bot dat los zat.
Zelf heb ik gekozen voor een ruggenprik, omdat ik beroerde herinneringen heb aan een algehele narcose. En het is een aanrader voor iedereen hier! Die prik stelt niks voor, de prik om het infuus te laten zetten vond ik vervelender. Na een uur was ik van de OK af en mijn been werd in het gips gezet. Niet geheel, maar een spalk. Na een uur of 2 begon ik ook langzaam het gevoel weer in mijn benen terug te krijgen. Ze hebben uiteindelijk dat stukje bot verwijdert en mijn enkelbanden ingekort. Alleen de eerste avond had ik veel last (op een schaal van 0 (geen pijn) -10 (ondraagbare pijn), 5). Je moet niet wachten tot je pijn krijgt want dan is het vaak te laat met medicijnen. De dagen erna heb ik vrijwel geen last gehad van pijn. Woensdag krijg ik ander gips, ik hoop loopgips want dan mag je al wat meer. Hele dagen thuis zitten klinkt misschien leuk, maar na een paar dagen heb je dat wel gehad. Na het loopgips moet ik naar een fysio en dat revalideren zal ook wel een tijdje duren.
De orthopeed zei tegen mij dat ik een half jaar niet mag voetballen. Daar baal ik ontzettend van maar het is niet anders. Als alles na een half jaar weer goed is en ik weer zonder problemen kan voetballen ben ik al lang blij! Zijn er nog andere voetballers die zo'n zelfde operatie hebben ondergaan? Zo ja, hoe lang ben je eruit geweest, en na hoe lang mocht je in ieder geval weer het veld op om rondjes te lopen?

Groeten
Bas
Denisee
Newbie
*

« Reactie #479 Gepost op: 19 Januari 2011, 16:26:36 »

Hey!

Ik ben ook 7 januari geholpen, enkelbandreconstructie. Ook via ruggenpik, en daar voel je inderdaad bijna niks van! Mijn ruggenvlies was heel sterk, dus ging het pas bij de 3e keer goed.
Bij mij viel de pijn toch wel een beetje tegen. Nu is het best wel te doen Smiley
Vandaag moest ik terug voor loopgips. Mijn enkel is niet blauw geworden en de wond geneest heel goed. Wel is mijn enkel nog ontzettend dik, maar dat is normaal.
Ik heb ook nog iedere dag last van blauwe tenen als ik loop, de oefeningen die ik daarvoor had gekregen hielpen niet. Volgens de orthopeed moet het nu vanzelf weer weg gaan, aangezien ik met loopgips voorzichtig mag beginnen te lopen.

Gr, Denise
p.s. Thuis zitten is echt heel saai na een aantal dagen!
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer