Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
09 September 2010, 13:43:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Hotmail ziet Forum Fysiomanueel mail als spam >> Lees verder

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Enkelbanden Operatie  (gelezen 69788 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Manon88
Newbie
*

« Reactie #450 Gepost op: 31 December 2009, 11:48:30 »

@ MB:

Ook ik ben niet veel meer op dit forum te vinden. Bij mij is dit omdat het eigenlijk ontzettend goed gaat. Onderhand alweer ruim een jaar geleden dat ik geopereerd ben en ben weer volop op topniveau aan het sporten en dit gaat goed. Wel doe ik alles met braces en na een flinke wedstrijd of een eind hardlopen blijf ik koelen en is hij soms wat dik. Maar ik ben nog altijd enorm blij met mijn operatie! Ik heb weer vertrouwen in mijn enkel en dat was toch wel na 36 weken gips in 4 jaar tijd verdwenen...  whistling

Wat ontzettend naar om jou bericht te lezen. Na maanden trainen bij de fysio en dan nog geen resultaat dat lijkt me verschrikkelijk en ontzettend demotiverend. Ik hoop dat je de kracht en moed blijft houden om te trainen en dat er snel een passende oplossing gevonden wordt! Ik zal duimen dat 2010 eindelijk fijn nieuw gaat brengen op enkel-gebied voor jou!

Verder voor alle mensen op dit forum, een fijne jaarwisseling! Dat de enkels maar heel mogen blijven komend jaar.

Groetjes, Manon.
John B.
Newbie
*

« Reactie #451 Gepost op: 07 Januari 2010, 19:40:15 »

Hallo mensen,

Ik zal even weer iets van me laten horen, hoe of het gaat.
Inmiddels bijna 10 maanden geleden dat ik mijn operatie heb gehad.
De enkel voelt nog altijd steviger aan als er voor.

Echter vanwege mijn werk loop ik buiten wat af en ik merk dat mijn geopereerde enkel het toch wel moeilijk heeft met al die oneffenheden door de opgevroren sneeuw.
Ik krijg wat reaktie in mijn enkel, soms aan de voorkant op de plek van de operatie soms aan de buitenkant tussen de achillespees en de knobbel.
Misschien wel wat spierpijn.
Hopelijk spierpijn.  unsure

Nu heb ik een vraag:
Ik vraag me af of ik iets heb aan steunzolen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Zou het ook wat stevigheid geven zodat ook de kans op zwikken verminderd?
patriez_82
Newbie
*

Gezocht: nieuwe enkel ;(

« Reactie #452 Gepost op: 20 Januari 2010, 23:26:46 »

Hallo Mensen,

@ John B: Ik zou dat van die steunzool eens met je huisarts of fysio overleggen, ik ken mensen die er baat bij hebben, maar
dat is voor iedereen waarschijnlijk weer verschillend.

Hier ook al een bijna 4 jarig enkel patientje,van 27 jaar jong..

The Day of doom: 3 juli 2006..  Ik zal het kort samenvatten:

- 3 juli 2006: gevallen uit de trein, enkel in eerste instantie verzwikt,
- huisarts en fysio denken beide aan ingescheurde enkelbanden,
- tapen en afwachten ( anderhalve maand ziektewet),
- flink aan de fysio, klachten weg, weer terug voor check-up fysio, resultaat
   in 2007 weer starten fysio traject.
- vele klachten ook tijdens werk, zeurende pijn,
- ziekenhuis, foto's niets te zien, behalve de losse botdelen.
- MRI scan, ontsteking, weer ziektewet, 3 maanden brace gehad, fysio tot en met, geen resultaat,
   6 weken loopgips (dit was juni 2007).
- weer opnieuw fysio, andere klachten, op slot slaan van de enkel, rare geluiden, en pijn..
- opnieuw ziekenhuis: foto’s, echo, MRI, kijkoperatie 27 feb 2008.
- uitslag enkel was gebroken/gescheurd geweest, weer aan elkaar gegroeid, maar doorgegroeid,    membraam ontstaan, weggehaald bij kijkoperatie..
- weer fysio, nog steeds in de ziektewet sinds april 2007, nog steeds klachten,
- augustus 2008, ziektewet uit
- dat ging in eerste instantie goed, daarna weer van voor af aan pijn, zeuren, vocht, op slot slaan..
- ziekenhuis: met een brace om werken en weer fysio (ben concucteur dus ik loop veel)
- brace geen effect, operatie 2, 12 februari dit jaar;
Enkelband inkorten, enkel schoonmaken, kijken losse botdelen, het hele pakket, mag een nachtje blijven slapen, en daarna 2 weken gips, en daarna nog eens 4 weken loopgips.
Dus daar gaan we weer…

Het geen wat mij dwars zit dat ik niet meer alles kan. Een hele dag door de trein lopen met een brace om is vol te houden, maar die pijn sluipt er tijdens die dienst in. Dan is het de volgende dag incasseren. En dat is slopend, pijn is vervelend, en dat slurpt energie uit je lijf. En ik ben dus al een hele tijd flink moe, en ben het gewoon zat..

cilla
Newbie
*

« Reactie #453 Gepost op: 12 Februari 2010, 23:17:20 »

hey luitjes

ik heb me ook alweer een tijd niet laten horen!

maar ik heb ook weer af en toe de beetje zeurpijn of steek in mijn voet mss dat de voet een beetje moe is of wat!

we zullen zien hoe en wat maar ik ben nog steeds blij er mee
Margreet
Newbie
*

« Reactie #454 Gepost op: 14 Februari 2010, 12:24:55 »

Hallo Mensen,

Ik ben in Oktober 2009 geopereerd, en heb een nieuwe enkelband gekregen.
Nu ruim 4 maanden na de operatie gaat het goed.
Nog wel af en toe last van het litteken en wat pijn waar de aanhechtingen zitten.
De enkel is stevig, en houd zich nu goed.
Ik doe nog steeds mijn oefeningen en ben ook nog bezig om kracht op te bouwen d.m.v. oefeningen.
Dus al met al mag ik niet klagen.
patriez_82
Newbie
*

Gezocht: nieuwe enkel ;(

« Reactie #455 Gepost op: 16 Februari 2010, 18:54:24 »

Vorige week vrijdag geopereerd. Enkelbandplastiek. Wat een pijn, niet normaal, zelfs de morfine hielp niet.
Mag 6 weken bloedverdunners prikken, en lig de hele dag met het been omhoog. Door de zwelling drukt
de wond tegen het gips/spalk aan, dat is een nogal wat vervelende pijn. Word vanzelf minder hoop ik.
Ik verveel me nogal. Vooral omdat je niet veel mag doen. Komt vast goed. Over 2 weken terug voor loopgips.
Dan hoef ik tenminste niet meer op de bank te liggen..
Euqinom86
Newbie
*

« Reactie #456 Gepost op: 02 Maart 2010, 00:58:20 »

Na alles gelezen te hebben was ik toch van mening dat ik me ook maar eens moest aanmelden.

Ik ben Monique, 23 lentes en al sinds 1995 aan het k*tten met mijn enkels.
Op dit moment zou er tape om mijn enkel moeten zitten, maar heb het eraf gehaald omdat het niet goed zat, ik zwikte er gewoon doorheen...... jaja goed kunnen ze tapen hier bij mijn huisarts.
Ben het nu eigenlijk na al die jaren wel eens zat om gemiddeld 5 tot 10x per dag soms door mijn enkel te gaan. Meestal heb ik er weinig last van maar nu was het weer foute boel.
Helaas doet mijn huisarts net alsof ik het verzin ofzo, want ik geef aan bij het beetje duwen en trekken dat het pijn doet, maar ik heb het nog nooit uitgeschreeuwd zeg maar.
Ik ben nu van plan om eindelijk verder door te gaan zeuren voor een verwijzing naar de orthopeed want dit kan zo niet langer.
Bij mijn beroep..... zit in de gezondheidszorg, wil ik straks na mijn opleiding wel naar behoren mijn werk kunnen doen en niet om de haverklap weer thuis te moeten zitten omdat ik amper aan kan lopen.

Voor zover even mijn verhaal, als jullie meer willen weten dan hoor ik het wel.

Groetjes Moon
lellebel
Newbie
*

« Reactie #457 Gepost op: 06 April 2010, 09:49:30 »

hai mensen
ben vorige week geopereerd aan mijn enkelbanden en tevens enkelschoongemaakt en het bot weer bijgewerkt.
operatie viel erg mee ik had een zogenaamd blok (verdoving van 1 been) is een echte aanrader de verdoving werkte tot ongeveer 4 uur snachts. pijn valt wel mee.
het lastigste is idd dat je je voet niet mag belasten (in totaal 3 wkn) en dan nog 3 wkn loopgips.
heb meer last van mijn armen(door de krukken) dan van mijn voet.
alles komt goed denk ik maar.

groetjes
Annabelle
Newbie
*

« Reactie #458 Gepost op: 16 April 2010, 16:45:51 »

Nog 11 keer slapen en het is mijn beurt...  unsure...: nieuwe enkelband + schoonmaken van de enkel... en dan maar hopen dan we daarna terug kunnen sporten!!!!!
Groetjes!!  Wink
kcjm
Newbie
*

« Reactie #459 Gepost op: 19 April 2010, 13:32:11 »

Hallo allemaal.

ik ben in November 2008 geopereerd aan enkelbanden plastiek rechts. het eerste half jaar(revalidatie) gaat het echt langzaam en had veel pijn. maar nu heb ik nergens last meer van. Ik moet 29 april geopereerd worden aan mijn linkse enkel dezelfde operatie... heb er veel spanningen voor.! Blush

Ik wil graag een gehele narcose want ik hoef niet allemaal te zien dat ze bezig zijn in mijn enkel. wat vinden jullie hiervan en wat hebben jullie voor narcose gehad?

Groetjes Kristel
Manon88
Newbie
*

« Reactie #460 Gepost op: 24 April 2010, 18:52:29 »

Ik heb een algehele narcose gehad. In het ziekenhuis hebben ze dit bij enkel/knie operaties liever niet omdat een algehele narcose meer risico's met zich mee brengt dan een ruggenprik. Maar als je jong bent en gezond is het vaak geen probleem om toch voor een algehele narcose te kunnen kiezen. Ik vond het in ieder geval heerlijk! Heb niks mee gekregen van het geboor en gepeur in mijn enkel en werd wakker met een mooi roze gipsje. Ideaal!  Smiley
cilla
Newbie
*

« Reactie #461 Gepost op: 30 April 2010, 22:20:36 »

Ik raad het echt mensen aan om naar de orthopeed toe te gaan en als operatie de optie is dit te doen!

lopen blijven met die pijn dat is gewoon  Muur

ik ben nog steeds te vreden na 15 maanden Grin
Annabelle
Newbie
*

« Reactie #462 Gepost op: 02 Mei 2010, 14:31:18 »

Ik ben vorige dinsdag geopereerd.. volledige narcose.. ze wilden een block-verdoving doen (in de knieholte) maar ze vonden mijn zenuw niet.. pijn viel mee, ik kreeg pijnstillers via de infuus.. woensdag nr huis.. donderdag had ik veel pijn.. vervelende is dat je een hele dag met dat been in de lucht moet liggen..  tot 14 mei, dan voor vier weken een vaste gips.. dat de zon maar snel schijnt.. dan kan ik buiten gaan liggen..  :-)..
lellebel
Newbie
*

« Reactie #463 Gepost op: 18 Mei 2010, 10:32:38 »

ha luitjes
ben in middels uit het gips , heb wel nog een afneembaar gips voor buiten .
ben ook begonnen met fysio valt wel wat tegen de voet moet echt nog los komen is zo stijf als een plank.
maar je merkt wel dat de oefeningen de boel soepeler aan t maken zijn maar het doet verrekte pijn.
het lopen gaat de ene dag beter dan de andere.
maar de pijn van voorheen is tenminste weg.
groetjes
renate1970
Newbie
*

« Reactie #464 Gepost op: 23 Mei 2010, 13:43:05 »

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en zal maar meteen met de deur in huis vallen bij wijze van spreken dan maar he.

Mijn naam is dus Renate en ik klungel eigenlijk al mijn hele leven met mijn enkel rechts. Deze klapt steeds naar binnen om met tot gevolg dat ik regelmatig de grond kus. Nu dus ook in Maart 2010 in Amsterdam notebene (ik kom van Heerlen dus een behoorlijke eindje uit de buurt). Daar naar een ziekenhuis geweest, bleek een weber C fractuur te hebben. In Heerlen kwamen ze erachter dat deze fractuur helaas al wat ouder was maar mijn enkelband wel weer zwaar beschadigd was. Drie weken gips, vier weken getapt en afgelopen dinsdag de tape eraf gehaald en nog voor ik in het Zh was voor de controle ging ik er alweer twee keer door heen, gevolg mijn enkel ziet er uit als een ei en bovenop de voet zit ook een ei bij de enkelband. Dit keer zei de orthopeed, dit kan dus niet we blijven aan de gang, nu krijg ik een brace zodat hij tot rust kan komen en in Juli moet ik terug naar de poli bij de orthopeed en dan wilde hij de operatieplannen voor de enkel. Ik woon nog bij mijn ouders thuis ook vanwege andere beperkingen en ben dus wel heel benieuwd naar wat me allemaal te wachten staat dan.

Nou dan weten jullie een beetje wie in ben en wat mijn enkel verhaal. Hoop dat ik veel van jullie kan leren.

Groetjes, Renate
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer