Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 06:46:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 32 33 [34]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Enkelbanden Operatie  (gelezen 113025 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
lorettaa93
Newbie
*

« Reactie #495 Gepost op: 07 September 2011, 21:19:47 »

@loes,

dat herken ik duidelijk bij mijzelf, ik ging ook heel vaak door mijn enkel, niet alleen bij sport maar ook gewoon op straat bij het minst geringe,
uiteindelijk bleek dit de oplossing te zijn om toch weer te kunnen sporten en geen pijn meer te hebben.

ik zou er als ik jou was wel goed over nadenken wat je wilt, je bent natuurlijk ook nog jong en zo verder blijven lopen is niet niks, maar een operatie is ook niet niks.

wat ik wel nu al merk is dat mijn voet nu al goed gespannen staat, het gips werd vervangen, ik probeerde even mijn voet te strekken maar het stond helemaal strak.
ben benieuwd hoe het zo meteen zal zijn als mijn gips eraf gaat, het voelt in ieder geval wel goed, hopelijk kan ik over een paar maanden weer beginnen met sporten.

De enigste tip die ik je mee kan geven is: Volg je gevoel.
als jij er nog wel mee kan doorlopen dat je zwakke enkels hebt, dan zou ik geen operatie doen. Maar als jij zoals je nu zegt steeds door je enkel zakt en maar pijn hebt, dan is een operatie misschien wel een goeie optie, maar die keuze ligt helemaal bij jou.
mijn enkel werd ook nooit dik, ook niet toen ik mijn enkelbanden had gescheurd(ik ben toen naar huis gestuurd met: "het zal wel gekneusd zijn"...) Maar evengoed ben ik uiteindelijk wel doorgestuurd bij de huisarts, als jou huisarts dit niet wil zou ik gaan overwegen naar een andere dokter te gaan want dit schiet niet op....
Succes ermee!
SanneBackus
Newbie
*

« Reactie #496 Gepost op: 03 Februari 2012, 10:24:37 »

hallo.

Ik heb ook een vraagje.
Ik heb ongeveer 3 jaar geleden mijn enkel uit de kom gehad (gelukkig meteen terug geschoten) en heb vervolgens 1 week in het gips gezeten en daarna nog 4 weken in loopgips. Het probleem is dat ik nog steeds regelmatig door mijn enkel ga, niet tot nauwelijks kan sporten anders wordt mijn enkel dik en blauw en op hakken lopen kan maar heeft dan wel een dikke enkel als gevolg. Als ik toch ga sporten heb ik natuurlijk mijn brace om maar zelfs in die brace voel ik dat ik er op dat moment doorheen ga en dan denk ik altijd bij mezelf 'pfff als ik nu die brace niet om had was het echt verkeerd gegaan'.Wanneer ik naar de dokter ga word ik afgescheept met fysio (wat ik al meerdere malen gedaan hebben voor verschillenden periodes maar dit heeft geen resultaat). Heeft iemand misschien advies?

xxxxx Sanne
Eliinee
Newbie
*

« Reactie #497 Gepost op: 14 Februari 2012, 19:27:36 »

Hallo,
Ik moet nu vrijdag, 17 februari geopereerd worden aan mijn ligamenten van mijn enkel & moet ook 1 nachtje daarblijven.
Ik kan je altijd op de hoogte houden als je wil, je kan me toevoegen op hotmail elinewinters@hotmail.com

Groetjes, Eline
Hallo Allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik ben 18 Maart aan de buurt voor in enkelband operatie alleen weet ik niet wat ze precies gaan doen? Ik weet dat er iets met ankertjes gedaan word en dat ik 2 weken gips en 2 weken tape krijg. Ik neem een ruggenprik en moet 1 nachtje daarblijven.
Wie kan mijn informatie aanvullen??
Deze folders waren namelijk op  hmm

Groetjes een nu al zenuwachtige Eline
Laantjehh
Newbie
*

« Reactie #498 Gepost op: 26 Maart 2012, 21:40:30 »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje
Ik ben vorige week woensdag geopereerd aan mijn enkelband
Sinds gisteren heb ik soms uren koude tenen, heeft iemand enig idee of dit er bij hoort?

Groetjes
kat
Newbie
*

« Reactie #499 Gepost op: 07 April 2012, 10:48:38 »

Hoi iedereen,

ik lees hier zoveel mensen met dezelfde problematiek als ik.
ik ben 20 maart geopereerd; eveneens aan de enkelbanden. 2 enkelbanden werden vervangen door een ankertje zodat de enkel terug stabiel wordt.
ben nu dus zo'n 3 weken verder en mijn ervaring is de volgende:
De eerste 5 dagen na de operatie (dagziekenhuis, volledige narcose) waren enorme beproeving. Heel wat pijn doorgemaakt, vooral tijdens de nacht. Na die dagen verdween de pijn stilaan. Nu neem ik al een week geen pijnstillers meer. Er is een nieuwe synthetische gips aangelegd vorige week maar wel gesloten tot aan de knie dus knap lastig. Je moet vooral bedacht zijn op koude tenen, blauwe verkleuring van de tenen, tintelingen of minder gevoel in de tenen. Dat zijn tekens van sleechte circulatie en te spannende gips. ik had deze symptomen 2 dagen na de ingreep en ben dus toen snel terug moeten gaan. De gips is toen ingeknipt voor minder spanning. Verder is het lastigste vooral het slapen en leven met je been in hoogstand, dat ligt niet echt comfortabel :-)
Je bent natuurlijk erg afhankelijk van derden, voor de kleinste zaken. Vorige week ben ik Volgende week mag er een loopgips aan en dan zien we wel.
de wonde aan de enkel is een snee van ongeveer 6 cm waar 8 draadjes in zaten. Die zijn vorige week verwijderd. die dag was ook wel pijnlijk maar nog te relativeren tegenover de dagen na de ingreep.
Zo, ik hoop dat ik hiermee anderen kunnen helpen heb. Ik ben zelf benieuwd naar de verdere revalidatie. Ik weet nu al dat ik nog 2 weken loopgips aan moet en dan enkele maanden een steunverband onder de vorm van een "airbrace" dus knappe schoenen dragen zit er nog niet in :-(
klavertje
Newbie
*

« Reactie #500 Gepost op: 29 April 2012, 16:13:26 »

Hallo,

Ik ben Eve. Vorig jaar rond deze periode heb ik een knieoperatie gehad (gescheurd kraakbeen) en daardoor een zeer zwakke knie. In januari dit jaar weer maar eens door men knie gegaan, maar dit keer men enkel omgeslagen. Met veel ijs en een steunveband blijven verder werken. Na een maand toch maar op controle bij de orthopeed en mijn enkel zat los, maar volgens ego niet afgescheurd. Na een spuit tegen onsteking terug op controle moeten komen en enkel zat nog losser, dus een operatie was men enige optie nog. Vorige week maandag (23april)ben ik dan geopereerd (met dagopname) aan men enkelbanden links. Oorspronkelijk was het de bedoeling om ze terug op te spannen, maar tijdens de operatie is gebleken dat ze afgescheurd waren. Ik ben geopereerd met epidurale, maar heb spijtig genoeg niets meegemaakt van het hele gebeuren. Wat er juist is misgelopen hoop ik nu donderdag te weten gekomen, als ik terug op controle moet. Ondertussen zit ik wel een beetje te sukkelen met hart en longen, maar volgens de cardioloog zou dat volledig te wijten zijn aan de verdoving en van voorbij gaan de aard zijn.
Van mijn enkel op zich heb ik weinig last. Na 2 dagen was ik pijnstilling vrij. Ik heb tot nu donderdag een spalk die ik niet mag belasten en dan zou ik een loopgips krijgen. Dan ben ik eindelijk terug mobiel, want dat vind ik nu het lastigste. Ik voel me verschrikkelijk opgesloten in men eigen huis. Voor alles heb ik hulp nodig, want op 2 krukken valt er niet veel te doen.
Wat me voor de rest te wachten staat heb ik geen idee van, dat hoop ik donderdag allemaal te weten te komen.

Wat is de gemiddelde revalidatie van zo'n operatie? Ik doe namelijk nogal een zwaar enkelbelastende job met +/_ 3000 trappen per dag.

groetjes Eve
Pagina's: 1 ... 32 33 [34]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer