Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 06:55:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoop om via enkelband operatie voetbaldroom te doen heropleven...  (gelezen 888 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Flippo
Newbie
*

« Gepost op: 26 Maart 2011, 20:56:16 »

Hoi iedereen;

Ik ben 17 jaar en sukkel al 2 jaar met m'n linkerenkel... M'n verhaal : ik ben zot van voetbal en deed er dan ook ALLES voor(als ik zeg alles, bedoel ik dat ook -> ging 's morgens voor school lopen, ging nooit naar feestjes om uitgerust te zijn, deed fitness, dronk nooit frisdrank of at nooit chips ed,..). Al m'n harde werk bleef dan ook niet onopgemerkt; ik kreeg complimenten van verschillende mensen die toch wat te zeggen hebben in het voetbalwereldje (Stephane Demol en hulptrainer van De Graafschap die me zag spelen op vakantie in Kreta). Maar toen sloeg het noodlot toe... Tijdens een wedstrijd scheurde ik mijn ligamenten, werd er een botje afgerukt en kwam er vocht in gewricht. -> een jaar lang niet sporten -> zwarte zwarte periode. Ik kwam erboven en dacht terug op weg te zijn. Maar niets was minder waar...
In de afgelopen 2 jaar zat ik ondertussen al 5x in het gips (5x zelfde enkel). M'n ouders gaan dan ook akkoord met een operatie. Maandag ga ik een CT-scan laten doen en meteen door naar de chirurg. Ik hoop na deze operatie terug op het niveau van toen te kunnen spelen, en wie weet nog een toekomst te hebben in het voetbal; aangezien ik van vele mensen te horen krijg dat ik het niet mag laten vallen.
Ik stel me dan ook wat vragen omtrent de revalidatie: na hoelang kan ik beginnen zwemmen,lopen, fietsen ; voel je je na de operatie veel zelfzekerder over die voet (kan je terug de beweging maken en zelfde kracht zetten op die voet als voor eerste distorsie) en hoelang duurt het voor je terug 100% wedstrijdfit bent (rekening houdend met het feit dat ik alles ervoor wil laten wijken)?

Alvast bedankt voor jullie tijd  Smiley
zimonzlot
Newbie
*

« Reactie #1 Gepost op: 27 Maart 2011, 20:43:14 »

meestal kun je na een operatie na enkele dagen rustig aan gaan fietsen en zwemmen. Dat zijn oefeningen die redelijk onbelast zijn aangezien niet je gehele lichaamsgewicht op het gewricht steunt. Nu is het mij nog niet geheel duidelijk wat er tijdens de operatie zal gebeuren, maar kan het zijn dat ze osteofyten gaan verwijderen vanwege botwoekering of gaan ze de enkelbanden inkorten? In ieder geval alvast sterkte.

www.optimaalsporten.nl
De oplossing zit vaak in de oorzaak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer