Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:06:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: talusfractuur / sprongbeenfractuur  (gelezen 3565 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
JikkieZ
Gast
« Gepost op: 21 Maart 2010, 20:26:41 »

Hallo allemaal.

3,5 jaar geleden brak ik mijn enkel. In eerste instantie leek het erop dat alleen mijn enkels in en aantal broken waren maar tijdens de operatie bleek ik ook een gebroken sprongbeen te hebben. De talushals was totaal afgebroken. Veel erger kon niet volgens mijn orthopeet. Ik ben 2 x geopereerd en toen stond met 2 platen (waarvan 1 een klaverblad) en 14 schroeven( waarvan 3 trekschroeven door het sprongbeen) alles weer op zijn plek. Ben kort daarna zwanger geraakt en precies een jaar na de operatie zijn de schroeven en platen verwijderd.
Nu nog steeds elke week een uur fysio en eigenlijk hou ik heel veel pijn. Volgens de orthopeet moet ik blij zijn met alles wat ik nog kan. Als je net 30 bent en drie jonge kinderen hebt is dat af en toe best moeilijk.
Ik heb inmiddels zooltjes aangemeten en ga regelmatig naar de acupuncturist.
Nu zou ik heel graag andere mensen willen vinden die ook zo'n ernstige breuk hebben gehad. Ik zou heel graag wllen weten of er nog tips zijn om de pijn te minderen. Ook zou ik het gewoon eens willen delen met iemand en wil ik eens mijn verhaal kwijt..

groet,
Jiska
quadbert
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 27 Januari 2011, 20:12:50 »

Hallo Jiska,
ik (ben 52 jaar) en heb 8 maand geleden mijn talus gebroken (black out bij quadrijden in de ardennen Hamer), betreft linker enkel, en ook luxatie. d.w.z. mijn voet stond er dwars onder.  Sad Nu wandel ik alweer 3 km en 2 x fysio en 3 x zwemmen in de week. Ben er in feite nog wel dagelijks mee bezig ! Hoe gaat dit aflopen ? Dat weet je niet, niemand geeft garanties. Voorkant voet nog een doof gevoel. Draag nog steeds een steunkous. Moet 10 feb a.s. weer voor een foto om te kijken of de botaangroei in de talus nu goed is. Dan kan ik weer een 'stap' verder gaan.
Groet (quad)Bert.  Cool
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer