Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:11:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Duizelingen Enzo  (gelezen 8424 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Marjanne1
Gast
« Gepost op: 23 Maart 2009, 15:09:31 »

Na wat gezoek op google kwam ik op deze site terecht.
Ik heb regelmatig last van draaiduizelingen, alles om me heen begint te draaien en soms word ik er misselijk van. Zo'n aanval duurt maximaal een minuut.

Bij mij zijn deze klachten begonnen zo'n 1,5 jaar geleden. De klachten blijven soms een paar weken weg, en kunnen dan weer terug komen.

Ik heb het onlangs 's nachts gehad. Ik werd wakker, voelde een tintelend gevoel in mijn lichaam en ja de kamer ging bewegen.

De huisarts heeft mij op verschillende terreinen onderzocht: bloedprikken, oren bekeken, neurologische testjes gedaan. De diagnose die de huisarts in eerste instantie heeft gesteld was oververmoeidheid en stress. Inmiddels denkt ze dat het aan mijn evenwichtsorgaan ligt.

Nu heb ik zelf gelezen dat nek en schouderspieren invloed kunnen hebben. Wie herkent mijn klachten (deels) en/of kan mij wat meer vertellen? Ik word zelf zo nu en dan angstig van die duizelingen en ga me dan vanalles in mijn hoofd halen...

Ik heb trouwens ook regelmatig last van migraine met pijnpunten in mijn nek net onder mijn schedel, afwisselend de linkerzijde en rechterzijde van mijn hoofd.

Nathaliie
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 08 April 2009, 11:47:11 »

Hoi!

Ik ben Nathalie en herken al je klachten helemaal!

Bij mij begon het sinds ik begon te werken. (computerwerk)..
In de trein naar huis (een half jaar geleden) begon ineens alles te draaien en kreeg ik ontzettende hoofdpijn.
Ik dacht echt dat ik van mn stokje zou gaan.
Helemaal in de stress dat ik misschien een hersentumor had ofzo.
Ook gelijk naar de huisarts gegaan.

Hij dacht dat het aan mijn evenwichtsorgaan lag, net zoals bij jou dus. En verwees me door naar de fysiotherapeut.
Hij vertelde me, dat mijn nekspieren verkrampen doordat ik zolang achter de computer zit elke dag op het werk. Je zit in 1 houding, die spieren verkrampen.. leiden naar je evenwichtsorgaan, en daardoor komt die in de knoop.

Je moet je er niet teveel zorgen om maken. Want het kan geen kwaad. Het is beangstigend, maar het is niets ernstigs.

Dan over die hoofdpijn, hier herken ik me ook helemaal in.
Wat dit is, waardoor dit komt, en hoe het weer overgaat, weet ik ook niet. De huisarts denkt dat het een soort van migraine is, die ook komt doordat ik steeds in dezelfde houding zit.

Wat ik vooral merk, is als ik van binnen naar buiten ga, dat ik me dan heel erg ' licht in het hoofd ' voel, niet sterk genoeg op mijn benen sta en het gevoel heb dat ik omkiep.
Ik probeer me er geen zorgen over te maken, maar ik weet ook niet hoe het komt.

In ieder geval, het is fijn om te weten dat we lotgenoten hebben.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer