Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:13:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Evenwichtsstoornissen & Duizelingen  (gelezen 92283 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
CR=10
Gast
« Reactie #120 Gepost op: 25 April 2008, 01:45:23 »

Citaat
heb de laatste weke last van een ijl gevoel in het hoofd, niet echt duizelinge, maar zo een licht gevoel in het hoofd en dan krijg ik het ongelooflijk warm ook.
Iedereen zit er dan in z'n dikke pull en ik in een t-shirtje. Ik moet dan ook altij meteen naar buiten gaan voor frisse lucht.
heb wel gemerkt da ik het vooral krijg vb op de trein, in een drukke warme aula, ..

het is wel begonnen op de laatste dag van de examenperiode, die redelijk stresserend was en waarbij mijn bioritme helemaal om zeep was, wat nu, vier weken later, nog steeds het geval is

De dokter wist niet goed wat het was, geen bloedarmoede, geen te lage of hoge suikerspiegel
iemand van jullie dezelfde symptomen?

Ik heb precies dezelfde symptomen... Het is de overgang!!!  Blush

Overigens tegen de duizeligheid waar ik heel van last van kan hebben neem ik tegenwoordig een primatour.
Dat helpt!
sannie
Gast
« Reactie #121 Gepost op: 30 September 2008, 00:37:03 »

Hallo ik ken het allemaal,ik kan er ook over mee praten.
ik heb het ook al sins jonge leeftijd.
Ik heb heel wat gebeurtenisen gehad,en dat kan ik moeilijk verwerken
In mei kreeg ik een aanval van hart klopingen en flauwvallen en benauwd.
Zo erg als toen heb ik nog nooit ghad.
Ook slik ik sertraline en oxepam.
Ik ga naar psygoloog ook ben ik naar fysiotherapie geweest voor adehallingsoeveningen.
ik heb daar heel baad bij.
Bij me psygoloog,leer ik voor me zelf op komen en aan me zelf denken,ik ben altijd voor een ander bezig,en nooit voor me zelf.
Hij zij het wordt eens tijd,dat je eens aan je eigen denk,
En nou doe ik het,ik ben met van alles bezig voor me zelf,ik heb werk dat ik leuk vind enzo kom ook onder mensen.
Want ik was altijd bang voor alles,als ik iets moet doen,dan gaat er van alles door mijn hoofd,laast had ik een feestje van mijn werk,en ik was zo zenuwachtig,ik was bezig met ojee zal het wel goed gaan,zullen ze me wel aardig vinden,pas ik wel in hun kring,éénmaal daar ik was,viel het allemaal mee,ik had me gewoon van te voren op gemaakt,langzaam aan ga het beter.
Dat raar in mijn hoofd blijft, Muur ik probeer niet aan te denken,maar het is moeilijk.
In iedergeval wil ik jullie veel sterkte wensen en probeer zo veel mogelijk af leiding te hebben,dan denk je misschien wat minder aan en dat doe ik nu ook.
Groetjes Sannie

Empty
Gast
« Reactie #122 Gepost op: 21 Oktober 2008, 20:26:31 »

Hallo,

Veel van boven genoemde klachten herken ik bij mijzelf. Zelf loop ik ook al minstens twee jaar met vage hoofdklachten rond. Ik ben op google gaan zoeken en vond toen dit forum (wat mij gelukkig deed beseffen dat ik niet de enige was!)

Eerst begon het vooral met hoofdpijn langdurige hoofpijn (bijna een maand constante hoofpijn achter in het hoofd, van opstaan tot slapen). Later ging dit gecombineerd met duizelig licht in het hoofd etc. Momenteel heb ik geen last meer van hoofpijn, alleen nog zo ontzettend licht in me hoofd. Als ik s`morgens op sta, gaat het over het algemeen wel, maar in de loop van de dag heb ik bijna moeite om balans te houden met lopen. Ik heb dit vooral als ik een stuk gelopen heb of na zware inspanning (als ik dan weer ga zitten lijkt het weer goed, maar sta ik weer op moet ik me echt focussen om niet om te vallen). De angst voor idd flauwvallen (wat me nog nooit gebeurd is) , zou het wat ergs zijn, gaat het ooit over, paniek is nog wel het ergst.

Ik ben enkele keren bij de huisarts geweest en deze heeft ook bloed afgenomen, waar natuurlijk niets uitkwam. Bij een derde bezoek aan de huisarts heeft hij mij doorverwezen naar "een ceasar therapie". Hier ben ik nu al zo`n 25 keer geweest (over 1.5 jaar) ik moet hier veeal oefeningen doen om mijn ademhaling lager in mijn buik te krijgen, omdat ik heel hoog zit (rond me nek en hoofd). Deze mevrouw heeft ook geconstanteerd dat ik ontzettend veel spanning boven bij me schouders nek heb wat volgens haar alleen maar veroorzaakt wordt door onbewuste stress / gedachten / angst.

Nou moet ik zeggen dat ik zowiezo altijd al heel bang ben voor ziektes of wat dan ook. Als ik iemand in mijn buurt hoor roepen die en die heeft "dit" ben ik ontzettend bang dat ik dat ook heb.

Momenteel houd ik me zelf voor "als het echt wat was, dan was ik er nu al niet meer". Maar goed ik kan maar niet aan het idee wennen dat het tussen me oren zit, al ben ik me wel heel bewust dat angst en paniek heel veel kunnen doen je lichaam.  

Als mensen dit ook herkennen of tips hebben hoor ik dit graag.

Groetjes.

Robert  
sannie
Gast
« Reactie #123 Gepost op: 24 Oktober 2008, 13:26:05 »

Hoi robert

Ik ken het helemaal,ik heb het ook.
Je wordt er gek van,steeds dat rare gevoel in je hoofd Hamer
Ik zit met veel angst in mijn hoofd.
Ik ben ook naar therapie geweest,want ik deed helemaal verkeert ademhallen,en nu gaat het goed.
Ook ga ik naar psycholoog,en daar leer ik veel.
Zoals eerst aan je eigen denken,want ik was altijd voor een ander bezig,en nooit voor mezelf  Wuh ,maar nu doe ik het wel,het gaat goed.
En de twede voor me zelf op komen,dat deed ik ook niet unsure en nu doe ik het wel,en voel me stuk wat beter.
Dan de derde, ik denk te veel,als ik weer raar in me hoofd krijg,dan ga ik van die rare dingen denken,zoals enge ziektes dat het ineens met me gebeurt is Oh ,dan wordt het alleen maar erger,en dat doe ik verkeert,ik moet juist tegen me zelf zeggen,oké ik heb het zowat,en dan denk ik aan leuke dingen,zoals aan me gezin of ik zing een liedje in me gedachten.
En nu doe ik dat,en gaat stuk wat beter met me. Smiley .
Oke ik heb het af en toe nog,als je maar bij die ene gedachten maar blijft,die mooie gadachten.
Zo lang het maar goed blijft gaan.
ik doe nu alles ondernemen,ik ben heel veel bezig met van alles.

groetjes Sannie

Ps. probeer aan leuke dingen te denken en ga van alles ondernemen,ga leuke dingen doen,en belangrijkste is heel veel af leiding.
succes en veel sterkte
Empty
Gast
« Reactie #124 Gepost op: 02 November 2008, 21:14:16 »

Citaat
Hoi robert

Ik ken het helemaal,ik heb het ook.
Je wordt er gek van,steeds dat rare gevoel in je hoofd Hamer
Ik zit met veel angst in mijn hoofd.
Ik ben ook naar therapie geweest,want ik deed helemaal verkeert ademhallen,en nu gaat het goed.
Ook ga ik naar psycholoog,en daar leer ik veel.
Zoals eerst aan je eigen denken,want ik was altijd voor een ander bezig,en nooit voor mezelf  Wuh ,maar nu doe ik het wel,het gaat goed.
En de twede voor me zelf op komen,dat deed ik ook niet unsure en nu doe ik het wel,en voel me stuk wat beter.
Dan de derde, ik denk te veel,als ik weer raar in me hoofd krijg,dan ga ik van die rare dingen denken,zoals enge ziektes dat het ineens met me gebeurt is Oh ,dan wordt het alleen maar erger,en dat doe ik verkeert,ik moet juist tegen me zelf zeggen,oké ik heb het zowat,en dan denk ik aan leuke dingen,zoals aan me gezin of ik zing een liedje in me gedachten.
En nu doe ik dat,en gaat stuk wat beter met me. Smiley .
Oke ik heb het af en toe nog,als je maar bij die ene gedachten maar blijft,die mooie gadachten.
Zo lang het maar goed blijft gaan.
ik doe nu alles ondernemen,ik ben heel veel bezig met van alles.

groetjes Sannie

Ps. probeer aan leuke dingen te denken en ga van alles ondernemen,ga leuke dingen doen,en belangrijkste is heel veel af leiding.
succes en veel sterkte
Hoi Sannie,

Bedankt voor je berichtje Smiley. Wat je verteld over eerst anderen en dan je zelf, heb ik precies het zelfde. heb idd vaak dat ik voor andere probeer te denken, zodat ze zich vermaken zonder met je zelf bezig te zijn.

Zal proberen mezelf meer op positieve gedachten te brengen, net zoals jij  Smiley

Groetjes.
mulder
Gast
« Reactie #125 Gepost op: 08 November 2008, 19:36:26 »

Citaat
Sinds enkele dagen heb ik opeens verschrikkelijk vaak last van duizelingen en evenwichtsstoornissen. Als ik opsta, danst het meubilair voor mijn ogen; als ik mijn hoofd draai, lijkt het alsof er binnenin mijn hoofd een terugslag van een golf plaatsvindt en als ik wat te snel (hoewel niet snel!) beweeg, lijk ik soms gedurende een seconde van de wereld te verdwijnen, en als ik mijn hoofd lichtjes achterover hou, lijkt het alsof mijn hoofd elk moment van mijn nek kan vallen....

Heeft iemand anders hier ook last van? Wat kan je er tegen doen, en wanneer houdt het op? Mijn bloeddruk is het volgens mij niet...

In elk geval, ik ga vanavond naar de dokter, want leuk is wat anders...
ik heb precies het zelfde zoek ook lotgenoten  om in contact mee te komen via msn of dergelijke om ervaringen uit te wisselen

word er niet goed van tering gevoel  rrr_mulder@hotmail.com
mariska1975
Gast
« Reactie #126 Gepost op: 25 December 2008, 09:59:27 »

toevallig weet ik het antwoord.
ik heb hezelfde gehad en een huisarts zei mij je evenwichtsorgaan is van slag, veel mee blijven bewegen.
Nou ik werd er hoorendol van.
zo duizelig.....
precies zoals jij beschrijft.
toen ben ik op het internet gaan zoeken.
Ik word nu al een jaar geholpen door miin chiropractor.
Hij wist mij te vertellen dat het in mijn bovenste nekwervel klem zit waardoor er geen goede signaaltjes naar boven gaan.
moet nu elke maand gekraakt worden maar als ik een keer te laat ben heb ik meteeen weer last van duizelingen. nu dus ook, gezellige kerst.
Maar als ik me aan 1 keer per maand hou gaat het echt geweldig.
Groeten (een duizelige)Mariska
Ps magnesium bij de drogist zorgt voor verlichting in de spieren

moi
Gast
« Reactie #127 Gepost op: 28 Mei 2009, 22:33:13 »

Hallo,

Is rita nog op dit forum ?
Heb naar aanleiding van haar bericht van 30 augustus 2007 een prive-bericht willen sturen, wat niet lukt.
Ik zit met hetzelfde probleem : ik heb ook last van duizeligheid. Als ik met de auto rij of sport, heb ik er geen last van. Als ik eraan begin te denken, dan wordt ik duizelig. De dokter heeft me Deanxit en Sertraline voorgeschreven. Wat is jullie ervaring  hiermee?

Rita, ben je nu van je angsten af?

Alvast bedankt,
Groetjes,
Moi
Brenda
Gast
« Reactie #128 Gepost op: 03 Juli 2009, 21:03:08 »

Ik herken het rare gevoel in het hoofd, sinds bijna 2 jaar heb ik daar last van. had me ziek gemeld, lag veel in bed, draaierig, maar nooit misselijk, was ook helemaal afgebrand. Wel evenwichtstoornis. Eerste conclusie huisarts een virusinfectie. Het was wel minder geworden. (na ong 2mnd) Eerder was geconcludeerd  dat mijn schildklier te traag werkte, dus dacht ik dat het ook kon komen van die Euthirox, maar na 2-3 weken niets slikken was het ook niet beter
Maar ik voelde me nog geen 100%, Dacht zelf aan vit B12 tekort, maar na een aantal spuiten is het ook niet veel beter geworden. hmm
Nu sinds dit jaar een Burn-out, zal wel dacht ik. Na 3 mnd voelde ik me ook wel wat beter, het rare gevoel in mijn hoofd was weg. Nu werk ik weer een tijdje op therapeutische basis. ging in het begin ook best redelijk. Had voor die burn-out ook enkele gesprekken met een psychologe, maar enkele weken geleden zei ze dat ze niet geloofde dat het een echte burn-out geweest was.  Gemeen
Waarom ze dat dacht weet ik ook niet, een volgende afspraak was niet meer nodig en afgelopen week ben ik weer helemaal terug van weggeweest. Lopen als een zatlap, onzeker gevoel, wankelig op de benen staan. Nu had ze erover om uit te zoeken wat ik werkelijk had en opname bij de Paaz-afd zou een oplossing zijn. Ik ben bang dat zij denkt dat het psychisch is, maar ik laat me niet door haar gek maken. Misschien dat ze denkt dat ik 's avonds liters sterke drank drink. Maar goed ergens ben ik blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.  Muur
henk34
Newbie
*

« Reactie #129 Gepost op: 15 September 2011, 18:40:58 »

Ik heb ook last van duizelingen, soms wat erger dan weer wat minder. Ik vond op internet dat   dit verschillende oorzaken kan hebben. Denk dat ik binnenkort maar naar de dokter ga, vertrouw het ook niet helemaal  hmm
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/82519-licht-en-draaierig-gevoel-in-het-hoofd-wat-kan-het-zijn.html
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer