Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:19:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Licht In Mijn Hoofd  (gelezen 58847 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
DaanB
Gast
« Reactie #30 Gepost op: 13 December 2007, 20:13:40 »

ik heb alle berichtjes geleze van jullie. ik herken het wel in mezelf. ik zit nu ook al een tijdje op cesartherapie. wat ook erg goed helpt is met mensen praten. en niet te veel in jezelf zitten. ik heb ook nog wel een paar ademshalingsoefeningen <----- (lang woord trouwens). hier is 1 oefening. dit kan liggend op je rug of zittend.

1. inademen
2.voeten optrekken. gewoon met je tenen proberen je knie te raken.  Lol
3. uitblazen op ´fff`
4.ontspannen.

dat rijdtje 5 x doen en dan navoelen en dat 3x doen   dus 5x rijtje navoelen 5x rijtje navoelen 5x rijtje navoelen.   ik hoop dat dit helpt.  Groetjes Daan.

willem1984
Gast
« Reactie #31 Gepost op: 06 Januari 2008, 01:14:50 »

Citaat
Citaat
nou, ik heb er meer dan 2 jaar erg veel last van gehad en ben er nu van af.
En vergeet niet.. het is te genezen,want ik ben het bewijs
Robert, jij bent mijn (onze) hoop. Komende mei 2008 loop ik er ook 2 jaar mee rond.

Mensen nieuwe UPDATE voormij:

Ik heb inmiddels ook een MRI scan van me hoofd en een EEG in september in ziekenhuis gekregen, kwam daar ook weer niets uit heb ook nog Zoloft (een antidepressivum) geslikt maar dat hielp niet ik ben nou net begonnen met Efexor.

Toch ligt het aan het psychische kant denk ik, als je langdurig onder stress staat (zoals ik) komen bepaalde hormonenstofjes waaronder Cortisol vrij in je hersenen en dat doet wat met je in negatieve zin.

Tis dus belangrijk denk ik om goed te leven (gezond eten, mate drank, sporten, en afleiding) met zo weinig mogelijk stress proberen te creeiren.

Ik krijg binnenkort nog een intake bij GGZ dan krijg ik dagbehandeling maar zal nog wel even wachten.
Maar totzover loop ik er helaas nog mee.  Sad  
Nathaliie
Gast
« Reactie #32 Gepost op: 15 Augustus 2008, 11:42:59 »

Hoi..

Ik ben 21 en ik heb ook zoiets dergelijks.. Ik ben redelijk vaak licht in mijn hoofd en dit heb ik al sinds een dik jaar.
Verschillende scans en bloedonderzoeken hebben niks uitgewezen.
Ook ik heb schrik om uit te gaan, omdat ik me vaak zo ellendig voel!
Vandaag zat ik voor de pc en het was net of mijn "hersens een verdieping lager zakten" .. een heel vreemd en naar gevoel.
Ook ik heb last gehad van hyperventileren, maar dit is allemaal verleden tijd gelukkig.
Weet iemand wat je hiertegen kunt doen??

Groetjes
Luna_Aileen
Gast
« Reactie #33 Gepost op: 27 Augustus 2008, 22:42:47 »

Hallo allemaal.

Ik heb dit forum op gezocht omdat ik sinds anderhalf jaar last heb van hyperventileren. Ik hoop dat mijn ervaringen iemand kan helpen en zelf er ook enige steun uit kan halen.

Ik ben nu net 19 jaar en weet pas sinds 2 maanden wat er nou precies is. Ik heb al anderhalf jaar last van duizeligheid, concentratie problemen, evenwicht problemen, ik kom niet uit mijn woorden, paniek en angstaanvallen, hartkloppingen en maagproblemen. Ik weet het pas sinds kort omdat ik uit eindelijk besloot na weer een aanval van hartkloppingen toch echt naar de huisartsenpost te gaan en toen ben ik na mijn terugkeer aan de praat geraakt met mijn ooms en tante's. Blijkt dat ik dus niet de enige ben maar wel de jongste die het heeft. Zelf zijn hun er nu van af en zijn een grote steun. Sinds ik weet wat het is ( ik ben er namelijk echt van overtuigd dat dit door mijn ademhaling komt ) is er een grote last van mijn schouders gevallen. Maar nu andere halve maand verder is het nog steeds moeilijk. Persoonlijk komt bij mij veel de angst om dood te gaan naar voren omdat je veel verschillende dingen voelt tijdens het (stil ) hyperventileren. Ik noem het stil hyperventileren omdat je niks hoort. Mij is verteld bij de huisartsenpost dat ik bij elke ademhaling een klein beetje teveel in adem waardoor al deze klachten verschijnen. Waar ik het meest last van heb is dat ik mezelf ziek praat. Ook ik probeer alles aan elkaar te koppelen en denk daardoor vaak dat ik ziek ben. Ik heb namelijk sinds het begin van dit probleem ook een allergie waarschijnlijk voor eten. Hierdoor is mijn grootste angst dat mijn keel zich sluit als ik eet waarvoor ik allergisch ben ( ik ben nu anderhalf jaar verder en weet nog steeds niet waarvoor ik allergisch ben ) Maar als ik zo alle verhalen lees ben ik niet de enigste die dit doet wat een grote steun is!

Ik hoop dat als ook ik met mijn cesartherapie begin dit een groot verschil zal maken want angst legt grenzen op. Ik hoor te genieten van me leven net als de rest die hier aan lijdt.

Gelukkig is er hoop, mijn tante is al 10 jaar vrij van al de genoemde klachten en nog veel meer.
Dus ook ons zal het lukken!
Luna_Aileen
Gast
« Reactie #34 Gepost op: 27 Augustus 2008, 22:48:24 »

Citaat
heb alle reaktie's doorgelezen om te kijken of ik hier iets wijzer kon worden over mijn klachten maar helaas, iedereen heeft dezelfde reaktie als je naar een arts gaat krijg je te horen dat ze niks kunnen vinden.

Ik loop nu a 2 jaar rond met de klachten licht in het hoofd, draaierig.
vorig jaar was het heel erg viel ook zomaar flauw zonder dat ik het voelde aankomen. ben hiermee naar de huisarts geweest diverse onderzoeken gehad: bloedtesten,bloeddruk enz.
hier hebben ze niks mee gevonden dus doorverwezen naar het ziekenhuis daar heb ik ook weer diverse onderzoeken gehad : longfoto's, blaastestje, ct-scan, mri-scan, hart foto's heb zelfs 24- uur met zon hartkastje rond moeten lopen n uit al die onderzoeken hebben ze niks kunnen vinden. In de tussentijd is het een tijdje weggeweest maar heb nu sinds ongeveer 5 weken weer last van licht in mijn hoofd en af en toe draaierig voel me net alsof ik kei veel gezopen heb en dat de gehele dag door dus niet echt prettig.
ben hiervoor weer naar mijn huisarts geweest deze heeft gekeken of ik suikerziekte had maar dat was niet zo. verder is het enige wat hij denkt een hyperventilatie maar heb dit de hele dag door en ben niet kortademig dus geloof het niet echt. hij vroeg wat ik zelf dact dat het was en heb m toen al verteld dat als ik dat wist ik niet naar hem zo komen heb totaal geen spaningen of stress heb een goed leven en een kei leuke baan. de huisarts dacht dat het vanzelf wel over zou gaan maar als dat niet zo was moest ik maar terugkomen , maar dat zie ik niet echt zitten ze kunnen toch niks vinden en heb het gevoel dat hij me toch niet echt sireus neemt.
Ik denk dat het wel hyperventileren is alleen het heeft niks met kortademigheid te maken. Mijn arts omschreef het als volgt: bij elke ademhaling die je neemt, neem je een klein beetje meer ( wat niet te merken is en daarom noem ik het stil hyperventileren ) en doordat je dat kleine beetje meer adem neemt krijg je deze klachten. Ik loop zelf al anderhalf jaar bij mijn arts en moest er achter komen via de huisartsenpost. ik hoop dat je hier wat aan heb want als je weet wat het is kan je er wat me.

Met vriendelijke groet.
Rosa.
Gast
« Reactie #35 Gepost op: 05 Oktober 2008, 20:48:18 »

Ik heb het ook (14jaar). sinds laatste schoolfeest. toen kreeg ik het oppeens. ik werd zo bang, ´k dacht dat ik ging flauwvallen. ben toen snel naar de wc gevlucht.
eenmaal thuis vroeg k het aan mn moeder, en die zei dat zij het ook het. zowat elke dag en al een aantal jaren. (nu ik dit aan het schrijven ben, heb ik het ook een beetje btw).
mijn moeder zegt dat het aan je bloeddruk ligt ofzo?
en ze zegt dat drop ook helpt?
+ het kan dat je, je teveel inspant.
Michiel
Gast
« Reactie #36 Gepost op: 13 Oktober 2008, 13:56:28 »

Hallooo,

Ik heb precies wat jullie hebben. Ik heb ook allemaal precies hetzelfde meegemaakt, ik heb ook vanalles geprobeerd. Maar... Ik ben dus naar een manueel therapeut gegaan. Die vertelde me dat ik het kiss/ kidd syndroom heb, en dus mijn nek al mijn hele leven scheef staat. Maar nu ik lees over ademhalingsproblemen, begint dat mij weer hevig aan het twijfelen te zetten!  Sad .  
Empty
Gast
« Reactie #37 Gepost op: 16 Oktober 2008, 19:53:33 »

Hallo,

Veel van boven genoemde klachten herken ik bij mijzelf. Zelf loop ik ook al minstens twee jaar met vage hoofdklachten rond. Ik ben  op google gaan zoeken en vond toen dit forum (wat mij gelukkig deed beseffen dat ik niet de enige was!)

Eerst begon het vooral met hoofdpijn langdurige hoofpijn (bijna een maand constante hoofpijn achter in het hoofd, van opstaan tot slapen). Later ging dit gecombineerd met duizelig licht in het hoofd etc. Momenteel heb ik geen last meer van hoofpijn, alleen nog zo ontzettend licht in me hoofd. Als ik s`morgens op sta, gaat het over het algemeen wel, maar in de loop van de dag heb ik bijna moeite om balans te houden met lopen. De angst voor idd flauwvallen (wat me nog nooit gebeurd is) , zou het wat ergs zijn, gaat het ooit over, paniek is nog wel het ergst.

Ik ben enkele keren bij de huisarts geweest en deze heeft ook bloed afgenomen, waar natuurlijk niets uitkwam. Bij een derde bezoek aan de huisarts heeft hij mij doorverwezen naar "een ceasar therapie". Hier ben ik nu al zo`n 25 keer geweest (over 1.5 jaar) ik moet hier veeal oefeningen doen om mijn ademhaling lager in mijn buik te krijgen, omdat ik heel hoog zit (rond me nek en hoofd). Deze mevrouw heeft ook geconstanteerd dat ik ontzettend veel spanning boven bij me schouders nek heb wat volgens haar alleen maar veroorzaakt wordt door onbewuste stress / gedachten / angst.

Nou moet ik zeggen dat ik zowiezo altijd al heel bang ben voor ziektes of wat dan ook. Als ik iemand in mijn buurt hoor roepen die en die heeft "dit" ben ik ontzettend bang dat ik dat ook heb.

Momenteel houd ik me zelf voor "als het echt wat was, dan was ik er nu al niet meer". Maar goed ik kan maar niet aan het idee wennen dat het tussen me oren zit, al ben ik me wel heel bewust dat angst en paniek heel veel kunnen doen je lichaam.  Sad  

Als mensen dit ook herkennen of tips hebben hoor ik dit graag.

Groetjes.

Robert
flix
Gast
« Reactie #38 Gepost op: 28 Oktober 2008, 17:34:37 »

Hallo iedereen,

Ik heb deze klachten ( Niet allemaal, geen hyperventileren etc.) ook. Ik zit er de laatste weken heel erg mee of er wel iets is na dit leven ? OF is dood , dood? Maar wat voel je dan ? Niks natuurlijk maar wat gebeurt er met je ? Ook het lichte gevoel herken ik!
Nu heb ik ook op andere forums rondgesnuffeld, Ik was heeeel erg angstig voor enge ziektes etc. Hersentumor heb ik ook voor gevreesd! Maar nu zei laatst iemand dat het wel eens Hypochondrie kon zijn. Waar ik nu ook sterk in geloof. En doordat ik weet wat het ongeveer is in combinatie met veel uitgaan veel sociale dingen etc. verdwijnt dit gevoel. Veel boeken lezen werkt ook.
http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_60...876951004177031
Je let erg veel op je lichaamsdelen, in dit geval op je hoofd, en doordat je erop let voel je het ook. En dan maak je je zorgen en door die zorgen maak je weer meer zorgen? Snappen jullie wat ik bedoel? Het heeft puur met stress, angst, en gespannenheid te maken!

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen, bij mij keert het nog regelmatig terug. Wel zit ik nog steeds heel erg met het geloof, is hierna wel iets? Hoe voelt de dood?

Groetjes Felix!

ptrck
Gast
« Reactie #39 Gepost op: 29 November 2008, 09:36:23 »

Citaat
Beste mensen,

Sinds augustus ( 2005 ) ben ik licht in mijn hoofd. In het begin kon ik niet echt goed uitleggen wat ik voelde tegen de dokter vooral niet. Eind augustus 2005 was ik dus voor het laatst naar de dokter gegaan en zei hem dat ik licht in mijn hoofd was. Ik had geen klachten kwa hoofdpijn, misselijkheid en andere kwaaltjes. Gewoon licht in mijn hoofd.

De dokter deed allemaal testjes, bloeddruk, zijn vinger volgen, hart controle en nog enkele ademhalings testen. Nu ik nog steeds licht in mijn hoofd ben maak ik me een beetje zorgen. Ik haal van alles in mijn hoofd, heb ik dit ? Of heb ik mischien toch dat ? Ik weet het niet meer! Nu de tijd zoals ik al zei wat verder is ben ik er ook achter gekomen wat het ongeveer inhoud, mijn licht in mijn hoofd. Ook zit ik een beetje met al het geloof, het gevoel, is er wel iets hierna ? Allemaal vragen die mij licht in mijn hoofd laten voelen.

Ik heb gewoon het gevoel dat alles onrealitisch is. Alles is ''nep''. Zo'n gevoel heb ik gewoon en ik vind dat niet echt een lekker gevoel. Ook zat ik me eens in te denken hoe ik me voelde voordat ik dit ''licht'' in mijn hoofd had maar toch weet ik niet meer hoe ik mij precies voelde voordat ik deze ''kwaal'' had.

Ik word er echt ziek van gewoon. Ik heb gewoon dus het gevoel dat alles nep is, geen lekker gevoel en mischien komt het wel door de zogenaamde spanning. Natuurlijk moeten jullie begrijpen dat ik ( 16 jaar oud ) nu niet lekker in mijn vel zit in de bloei van mijn leven en me steeds afvraag, blijf ik me zo voelen, ga ik hieraan dood, wat kan ik er tegen doen etc etc.

Ik heb al enkele keren gezegd, moet ik naar de dokter ? Moet ik minder computeren ? Moet ik dit of moet ik dat ? IK WEET HET NIET MEER!

Mischien kunnen jullie me helpen, of eventueel iets hierop zeggen, of als je natuurlijk zelf met zoiets zit.
Ik kan mij hier precies in vinden ik weet echt niet wat er aan de hand is unsure
Ik hoop dat ik maandag naar de dokter kan en dat het valt op te lossen, ik wil hier echt niet lang mee lopen Blush  
kel
Gast
« Reactie #40 Gepost op: 16 December 2008, 10:22:37 »

hallo allemaal,
ik dacht eerlijk gezegd dat de klachten die ik had heel appart waren en ik een van de hele weinige mensen was die die klachten had maar geluk bij een ongeluk en sorry voor jullie allemaal lees ik hier dat ik dus niet de enige ben.
ik had ongeveer 4 maanden terug de eerste klachten en toen later kreeg ik ook hele hevige aanvallen van pijn in mijn buik en dat trok door naar mijn ribben rug ect..... maar na enige testen enz kwamen ze erachter dat ik galstenen had en hebben ze me opgenomen in het ziekenhuis en hebben ze mijn galblaas verwijderd.
ik hopen dat na al dat gedoe de klachten ook wel zouden verminderen maar na een paar weken verder te zijn heb ik de klachten nog steeds...
het idee dat alles wat je meemaakt een droom is en je elk moment weer wakker kan worden het idee hebben dat je niks echt mee maakt en dat is in mijn en ook wel meerdere gevallen heel erg sneu want ik heb ook nog twee kindjes een van vijf en een van bijna 9 maanden.
en ook daarin vind ik veel belemmeringen omdat ik weinig met ze kan doen...
veel duizelig, het idee dat je elke moment lopend in slaap kan vallen of om kan vallen...,en sinds kort ook soms hoofdpijn die doorloopt naar mijn nek.
en wat ik ook net als meerdere van jullie ook heb is dat je je eigen belemmert om naar buiten te gaan net als boodschappen doen enz want je bent bang dat er iets gaat gebeuren, maar wat ik wel heb en ik wil eigenlijk ook weten of jullie dat ook hebben is dat als ik ergens heen ga net als een poosje terug naar het sinterklaasfeest van mijn man zijn werk dat ik er dan geen last van heb gehad ik ben met mijn zoontje vooraan gaan zitten en heb een heerlijke tijd gehad met de kids het was een topdag...
maar dan komt je thuis en ga je rustig effe op de bank zitten en jawel daar is dat spook weer wat je zo rot doet voelen.
heel raar en soms ga ik aan mijn eigen twijfelen zit het niet gewoon tussen mijn oren....
echt heel vaag allemaal, maar wel heel vervelend en vermoeiend.
maar goed ik ben blij dat er hier mensen zijn waarmee ik het erover kan hebben en ik ben nu voor de eerste keer op deze site en ik hoop reacties op dit bericht te krijgen alvast bedankt voor alle support en ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen helpen om erachter te komen waar deze zogezegde aandoening of hoe je het dan ook wel noemen wil vandaan komt.

maikel333
Gast
« Reactie #41 Gepost op: 23 December 2008, 01:50:29 »

Ook ik (22 jaar) kamp al ruim twee maanden met een licht gevoel in mijn hoofd. Ik heb dan ook van alles geprobeerd: eerst dacht mijn huisarts dat de holtes in mijn hoofd verstopt waren en kreeg ik een middeltje, daarna heb ik nog bloedonderzoek gehad en is er een mri-scan van mijn hoofd gemaakt. Helaas geen resultaat! Nu volg ik ontspannings- en ademhalingstherapie, want de fysiotherapeut denkt dat het chronische hyperventilatie is. Hij zegt dat heel veel mensen dit hebben die zich overal druk om maken, wat bij mij waarschijnlijk ook het geval is. Ik heb een stressvolle baan met deadlines, mijn schouder moet binnenkort geopereerd worden en ik woon sindskort op mezelf. Verder heb ik ontzettende last van faalangst, als ik bijvoorbeeld iets moet zeggen in een vergadering wordt ik ontzettend zenuwachtig. Ook ben ik erg onzeker en maak ik me druk om wat anderen van mij vinden. Tenslotte zit er ook totaal geen regelmaat in mijn leven, want ik ga vaak laat naar bed en vroeg op en andersom. Ik heb dan ook de hoop dat er middels de therapie het lichte gevoel in mijn hoofd kan verdwijnen.

Echter, ik ben benieuwd of de mensen op dit forum vlakbij een UMTSmast wonen, zoals bij mij het geval is (circa 200 meter). Daar heb ik namelijk veel verhalen over gelezen en kunnen naar verluid ook allerlei klachten uit ontstaan. Ik ben dus bang dat dat ook een invloed kan hebben.
Ton (1982)
Gast
« Reactie #42 Gepost op: 28 Februari 2009, 14:57:50 »

Citaat
Beste mensen,

Sinds augustus ( 2005 ) ben ik licht in mijn hoofd. In het begin kon ik niet echt goed uitleggen wat ik voelde tegen de dokter vooral niet. Eind augustus 2005 was ik dus voor het laatst naar de dokter gegaan en zei hem dat ik licht in mijn hoofd was. Ik had geen klachten kwa hoofdpijn, misselijkheid en andere kwaaltjes. Gewoon licht in mijn hoofd.

De dokter deed allemaal testjes, bloeddruk, zijn vinger volgen, hart controle en nog enkele ademhalings testen. Nu ik nog steeds licht in mijn hoofd ben maak ik me een beetje zorgen. Ik haal van alles in mijn hoofd, heb ik dit ? Of heb ik mischien toch dat ? Ik weet het niet meer! Nu de tijd zoals ik al zei wat verder is ben ik er ook achter gekomen wat het ongeveer inhoud, mijn licht in mijn hoofd. Ook zit ik een beetje met al het geloof, het gevoel, is er wel iets hierna ? Allemaal vragen die mij licht in mijn hoofd laten voelen.

Ik heb gewoon het gevoel dat alles onrealitisch is. Alles is ''nep''. Zo'n gevoel heb ik gewoon en ik vind dat niet echt een lekker gevoel. Ook zat ik me eens in te denken hoe ik me voelde voordat ik dit ''licht'' in mijn hoofd had maar toch weet ik niet meer hoe ik mij precies voelde voordat ik deze ''kwaal'' had.

Ik word er echt ziek van gewoon. Ik heb gewoon dus het gevoel dat alles nep is, geen lekker gevoel en mischien komt het wel door de zogenaamde spanning. Natuurlijk moeten jullie begrijpen dat ik ( 16 jaar oud ) nu niet lekker in mijn vel zit in de bloei van mijn leven en me steeds afvraag, blijf ik me zo voelen, ga ik hieraan dood, wat kan ik er tegen doen etc etc.

Ik heb al enkele keren gezegd, moet ik naar de dokter ? Moet ik minder computeren ? Moet ik dit of moet ik dat ? IK WEET HET NIET MEER!

Mischien kunnen jullie me helpen, of eventueel iets hierop zeggen, of als je natuurlijk zelf met zoiets zit.
Hoi mensen,

Erg interessant dit allemaal. Ik (27 jaar) heb namelijk sinds een anderhalve week ook last van een licht gevoel in mijn hoofd. Het is bijzonder om te lezen dat er zo veel mensen zijn die dit ook ervaren. En eigenlijk op bijna dezelfde manier. Wat ik nóg bijzonderder vind is dat er zo veel mensen zijn die opmerken dat ze het gevoel hebben dat alles nep is. Dit vind ik zo bijzonder omdat het bij mij begonnen is tijdens het zoeken van antwoorden op vragen, en mijn conclusie daaraan verwant was.

Ik zal er wat duidelijker over zijn, maar ik waarschuw vast dat het wat zweverig is. Dit is voor mij waarheid, dat hoef het voor jullie niet te zijn.

Een tijd terug ben ik me gaan verdiepen in spirituele zaken. Het begon allemaal toen ik op foto's lichtbollen zag staan. Deze worden orbes genoemd. Veel mensen verklaren dit als stofdeeltjes en als lichtflares, maar anderen gaan de spirituelere kant op en durven te zeggen dat het met energie te maken heeft. Wat het nu feitelijk is doet er niet zo toe, maar het heeft ervoor gezorgd dat ik verder ben gaan zoeken naar wat de wereld zoals wij die ervaren nu eigenlijk is.
Daarbij kwam ik uit op het punt waarop IK ben gaan geloven dat er meerdere niveaus/dimensies zijn waarop je kunt bestaan/zijn. Dit niveau, het materiële niveau, is het niveau waarop je gevoelens beleefd. Maar altijd op zoek blijft naar wat er nog meer is. Ik ben toen ook, doordat ik het niet begreep, bang geworden. Gewoon omdat het onbekend was en ik er geen grip op had. Maar dat is weg gegaan op het moment dat ik weer rust vond in het mooie en oneindige van wat ik gevonden had.

Maar vlak daarna, nu bijna twee weken geleden, begon het lichte gevoel in mijn hoofd. Ik denk dat het hoort bij een soort bewustwording. En dat het belangrijk is dat ik, met alle overtuigingen die IK heb, stevig met twee benen op de grond blijf staan. Ik denk dat het lichte gevoel in mijn hoofd te maken heeft met het niet stevig genoeg in mijn lichaam zitten en niet genoeg geaard zijn. Dit ga ik dus de komende tijd beter proberen te doen. Ik zal jullie laten weten of het helpt.

Nogmaals, dit is waar IK in geloof. Ik wil met dit verhaal niet bereiken dat jullie dat ook gaan doen. Maar ik wilde met jullie delen dat er voor mij een verbinding kan bestaan tussen de beleving van alles om je heen en je fysieke zijn. Als je iets in dit verhaal herkent en er op deze manier iets aan wil doen ga dan vooral wél dingen doen. Zoals wandelen in het bos, ga dingen met je handen doen zoals tuinieren, ga je huis/kamer schoon maken, ga (bord)spelletjes spelen, ga stoeien met vrienden familie of geliefden (maar dat is anders stoeien, haha), enz enz. Dat zijn allemaal dingen waardoor je meer in je lichaam komt te zitten.

Wat ik ook nog wilde zeggen is dat ik me niet rot of depressief voel. Het is lastig dat de duizeligheid me belemmerd in wat ik wil doen, maar ik denk te weten waar het vandaan komt en heb er dus rust bij. Op die manier kan ik er ook iets aan doen.

Ik hoop dat ik met deze reactie mensen wat ruimte geef om na te denken.
Ik zal het laten weten als er iets veranderd.

Groetjes,
Ton

Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer