Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 19:08:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 40 te oud voor VKB Reconstructie? Nu toch nieuwe VKB!!!!  (gelezen 2701 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
martin5
Newbie
*

« Gepost op: 27 December 2009, 12:41:51 »

Dit jaar ben ik een topic begonnen dat de orthopeed geen nieuwe VKB operatie wilde doen omdat ik te oud was zei hij.Ben van de week bij dr fievez geweest en die stemde in met een operatie in dezelfde kliniek waar ik eerder bij een andere arts was die dus nee zei.Ik heb 7 maanden hard getraind in de sportschool met enkel het resultaat sterke spiermassa maar nog steeds instabiel.
Dr Fievez stelde al snel vast dat een operatie nodig was en zei dat hij het op een speciale manier ging doen.Jullie begrijpen natuurlijk dat ik nu heel blij ben,en op gelucht.

De operatie staat gepland op 8 Februari kliniek Zestienhoven,ben benieuwd waneer ik weer dan wat mobieler ben na de operatie reken wel op een lange tijd met krukken lopen.

Heeft iemand ervaring met de operatie methode van dr Fievez? En hoe zien de eerste weken eruit?

Gr.Martin en succes aan degenen die herstellen en nog moeten. Smiley
WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #1 Gepost op: 27 December 2009, 16:32:47 »

Hoi Martin,

Geen ervaring met een VKB-reconstructie, maar wil toch even laten weten dat het top is dat je eindelijk een arts hebt gevonden die je wel wil opereren. 40 te oud vind ik echt belachelijk nl !!

Bij deze alvast veel succes met de operatie en vooral de revalidatie!

Ben wel benieuwd wat die methode van die arts dan gaat worden...

Groetjes
Wendy
(chronisch knie-patient)
Yvon
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 December 2009, 16:00:06 »

Dag Martin,

Het is goed dat ik van tevoren niet wist dat er soms moeilijk wordt gedaan over de leeftijd. Ik ben de 49 al ruim gepasseerd en heb afgelopen september een vkb-reconstructie gehad. En de revalidatie verloopt prima. Het is inderdaad belachelijk dat je met je veertigste niet meer geopereerd zou moeten worden. Bovendien... de ene veertiger is de andere veertiger niet. Als je sportief bent en ook op latere leeftijd nog graag wilt sporten, dan lijkt me dat er niets op tegen is om de operatie te ondergaan. Juist dan ben je extra gemotiveerd om alles te doen voor een goede revalidatie.
Want dat is wel belangrijk... je moet doorzettingsvermogen hebben om iedere week twee of drie keer naar de fysiotherapie te gaan om de oefeningen te doen. Maar ik heb het er graag voor over, want ik wil komende zomer weer skeeleren en volgende winter weer schaatsen. Ook na mijn vijftigste!!
Dus Martin, ga ervoor! En dat je het graag wilt is wel duidelijk, omdat je al zeven maanden in de sportschool aan het werk bent.
Misschien is het handig om te vragen wat de methode van dr. Fievez is. Als dat de hamstring- of kniepeesmethode is, dan kun je genoeg ervaringen over de eerste weken na de operatie op dit forum vinden.

Groet,
Yvonne
martin5
Newbie
*

« Reactie #3 Gepost op: 11 Februari 2010, 11:58:13 »

Hallo Allemaal,ben afgelopen maandag geopereerd en heb een nieuwe vkb gekrgen zoals ik in dit topic had gezet.de operatie is geslaagd en hij heeft de hamstring methode toegepast.De knie is nog erg dik dus daar moet aan gewerkt worden.Ben een beetje begonnen met wat lichte oefeningen en het gaat met dag 3 wat beter dan net de dag erna toen het gebeurt is.De pijn valt nu wel mee hoop dat het zo blijft.Maar ben heel blij dat het gebeurt is heb hier echt naar toe gewerkt en hard getraind en dat ga ik zeker weer doen.

Bedankt voor de reacties en ik laat jullie op de hoogte van mijn revalidatie mochten jullie daar geintresseerd in zijn ,een goed herstel voor iedereen.   

Groeten Martin.
Lenie
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 Maart 2010, 15:14:52 »

Hoi,

Ik word in mei 60 en ben 20 januari jl geholpen in Zestienhovenkliniek aan een VKB volgens hamstring methode
en een gedeelte van de buitenmeniscus weggehaald.
De operatie is zeer geslaagd en bijna geen pijn gehad.
Ik ben nu in week 7 en als de fysio mij vorige week niet ineens teveel oefeningen had laten doen, dan had ik afgelopen maandag voor halve dagen kunnen gaan werken.
Had en heb nog steeds (gelukkig nu wat minder) last van stekende pijn aan binnenkant dijbeen en onder de knie.
Je bent nooit ergens te oud voor.

Groetjes Lenie
martin5
Newbie
*

« Reactie #5 Gepost op: 01 Juli 2010, 21:25:16 »

Hallo Allemaal,ff update ik zit nu op  5 maanden bijna en het gaat heel goed.De Fysio is tot nu zeer positief geweest en dat motiveert me  zeker .Ik ben hard aan het trainen en gaat heel goed de kracht neemt toe in mijn been en spier groei ook.Heb eigenlijk helemaal geen tegenslag gehad al waren de eerste twee manden zwaar met de krukken maar dat vergeet ik nou maar ff.

Ben bij chirurg geweest en was ook zeer tevreden en zei november ben ik hersteld en misschien zelfs een maand eerder.Hij vertelde dat de pees die hij uit de hamstring een stuk was van 30 centimeter vond dat wel veel.

Voor degenen die nog moeten zou ik zeggen doe de eerste tijd rustig aan luister naar de fysio en loop met je krukken en doe geen gekke dingen als ze weg zijn kan je langzaam opbouwen met trainen en na een tijdje kan je meer aan en dan gaat als een speer(nou bij mij dan).Heb ook voor de operatie heel veel getraind in sportschool en zeker geen spijt van.

Groeten Martin.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer