Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:30:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 40 Te Oud Voor Vkb Reconstructie?  (gelezen 5258 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
martin5
Newbie
*

« Reactie #15 Gepost op: 09 Mei 2009, 21:51:34 »

hallo Arlette,we zitten zeker in het zelfde schuitje,herken me er in.Ben geopereerd in kliniek zestienhoven.Bij mij 60 tot 70% afgescheurd,en dat gedeelte dus weggehaald zat ingeklemd in knie vandaar pijn en moeilijk lopen.Ze zeggen dat ik dan met veel oefeningen doen mijn been aansterken na 3 maanden kan voetballen.Ben bang dat ik er toch weer doorheen ga op een dag en dat ik dan een reconstructie moet ondergaan en daar zit ik niet op te wachten.Wil niet weer deze ellende meemaken en dan deze keer nog erger met langer lopen met krukken.Net als jij heb ik ook mijn gezin en werk ,mocht het gebeuren zo dan wordt alles ontwricht ,dan maar geen voetbal meer,maar je moet dan wel met veel dingen rekening houden zonder goede vkb.
Ook ik liep met een krom pootje zoals jij zei maar daar zit nu wat verbetering in dankzij de fysio van kliniek ,heeft me goede oefeningen gegeven en gaat nu vooruit.
Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt,..........

Groeten,Martin.
Arly
Gast
« Reactie #16 Gepost op: 09 Mei 2009, 22:39:46 »

Hi Martin, zoals het er nu voor staat kan ik het voor mn gevoel ook niet meer maken om weer te gaan voetballen, maar deed het nog met zo veel plezier. Voetbalde regelmatig 4 keer per week en tenniste 1 keer. Het gaat niet alleen om het sporten zelf, maar ook om het sociale er omheen. Ik hoop dat ik dan evt. nog zou kunnen keepen met zaalvoetbal, dan ben ik minder kwetsbaar, maar "hoor" er dan toch gewoon bij. Maar voor mn gevoel klopt het niet, om met een "gehandicapte" kruisband te gaan sporten. Ik vraag me af hoe het gaat als je ouder wordt en je spieren niet meer zo sterk zijn, ga je er dan alsnog doorheen of heb je dan last van slijtage??
Ik ga voorlopig nog maar heel erg mn best doen bij de fysio en ook flink thuis aan de gang, dan zal het strekken ook vast steeds beter gaan. maar dat afwachten elke keer op de volgende stap is killing, het is nu 3 maanden terug dat het gebeurde en weet niet hoe het afloopt. Gewoon maar afwachten en proberen positief te blijven.  Smiley
Wel grappig om het er zo even met je over te kunnen hebben, sterkte

groetjes Arlette

martin5
Newbie
*

« Reactie #17 Gepost op: 05 Oktober 2009, 22:10:48 »

UPDATE ,heb met de fysio afgesproken dat ik nog ff doortrain en dat hij dan een brief meegeeft aan de arts.Daar zou instaan dat hij adviseert voor een vkb reconstructie,want er blijft wat vocht in zitten en loop nog niet echt lekker.Het zou mij stabiliteit geven zodat ik weer kan voetballen en het zou me zekerder maken met sporten met wel een normale vkb,dus ook tussen de oortjes moet het goed zitten.
Ik vertelde de fysio dat ik het dus niet zag zitten om na 9 maanden revalidatie bij de eerste de beste wedstrijd al door mijn knie te zakken en dan meer te beschadigen dan nu het geval is.
Hoop dat ik eind dit jaar meer weet,hopelijk dan volgend jaar een goed jaar.

Groet Martin.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer