Dat het met kraakbeen te maken heeft was ook wat de tweede en derde orthopeed zeiden. Maar de derde zei ook juist omdat het niet op de botscan te zien was, maar wel naar voren kwam in zijn empirisch onderzoek dat er toch nog wat aan te doen zou zijn. Het moet dan denkt ik graad 1 zijn of zo. Hoe zit dat dan bij jou en jouw doelen? Jij stelt ook hoge doelen, blijf je die stellen ondanks je kraakbeenletsel.
Maar daarom heb in ook mijn streven/ultieme doelen veranderd naar 'zoveel mogelijk kunnen doen met zo'n min mogelijk pijn'. als ik zie wat ik nu al kan in vergelijking met 6 maanden geleden dan is dat heel veel en de pijn die ik toen had is vergelijkbaar met wat ik nu ervaar. Mijn fysio denkt niet aan volledig herstel, maar wel dat ik ver kan komen en zijn huidige vervanger iets nog iets positiever (hoewel ze het allebei twijfelachtig zeggen omdat ze het natuurlijk niet kunnen weten).
Vandaag met de vervanger nog eens over dansen gehad en die lijkt daar ook wel positief over te denken. Ik weet nog niet over het rendabel is om met lessen mee te doen (of tenminste vanaf september omdat het dan weer begint), maar wanneer het weer zou kunnen dan zou het denk ik wel een uitgelezen kans zijn om dingen uit te proberen, bijv een beweging die niet lukt, steeds weer iets verder proberen tot die wel lukt. Showdansen omvat alles en dus is het misschien juist wel goed om de mogelijkheden daartoe af te tasten. De vervangende fysio klonk wel positief dus misschien moet ik echt eens gaan mailen met de leiding van de dansschool om te vragen wat ze mij zou adviseren, niet alleen september ja/nee, maar ook als september mogelijk zou zijn wat ze me dan tussen nu en dan zou aanraden.
Weet je al wat je eigenlijk wilde zeggen