Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:42:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gebroken Knieplateau  (gelezen 4430 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
gino
Gast
« Gepost op: 26 Januari 2008, 13:15:04 »

Ben op 29/01/2008zwaar met mijn racefiets op training gevallen.De jongens die me zien vallen hebben wisten direct dat het serieus was en belden een ziekenwagen .Na enkele minuten was de ziekenwagen ter plaatse en werden de eerste zorgen toegediend en werd ik naar spoed gereden!Daar werd ik helemaal onderzocht en kwam men tot conclusie dat het wel zou meevallen, had immers geen breuk maar wel kon mijn voorste kruisband gescheurd of af zijn!Maar daarvoor moest ik een mri scan laten uitvoeren om zekerheid te hebben. De maandag belde ik voor een afspraak en daar vertelden ze me dat er drie weken wachttijd was!Zolang kon ik niet wachten en maakte de volgende dag een afspraak met dr.Jan Van Der Bauwhede, orthopedisch chirurg. Die maakte direct een Ct scan en zag direct een breuk van mijn tibiaplateau (knieplateau) en dacht ook dat mijn voorste kruisband afgescheurd was. Hij stelde direct een arthoscopie van mijn linker knie voor en op 28 januari ’08 werd deze uitgevoerd met als resultaat: indeuking mediale tibiaplateau over ongeveer 0.5 cm breed onder de mediale meniscus, en ook mijn mediale miniscus was gescheurd, laterale miniscus vertoont ook een scheur die doorloopt in de voorste kruisband en twee gaten in mijn kraakbeen van mijn knie. Ik was er even niet goed van!Kon het nog erger?Ik moet nu zaterdag op 2 februari’08 een Mri scan ondergaan die al enkele weken aangevraagd was om te kijken hoever die scheur in mijn knieplateau doorloopt en als het nodig zal zijn om het te fixeren met een plaatje .………We zijn nu 31/01/2008 en loopt nu nog altijd rond met een gebroken knieplateau ..................
gino
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 31 Januari 2008, 10:48:31 »

Mag nog steeds niet op mijn been steunen!Mijn spieren smelten als boter.
Just
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 25 Maart 2008, 10:52:56 »

hoi,

ik heb ook een instuiking (deuk) onder m'n mediale meniscus. Hij is ongeveer 3mm ingedeukt. De nederlandse orthopeed deed hier vrij gewichtig over en twijfelde of het geopereerd moest worden. Ik ben echter bij dr Martens geweest in antwerpen en hij vond het muggesifterij, was geen enkel probleem en ik moest me er niet druk over maken. Ik wordt volgende week door martens geopereerd (vkb reconstructie).

Hoe staat het nu met jouw instuiking?

Succes

Just
gino
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 26 Maart 2008, 20:37:41 »

De mri scan heeft uitgewezen dat mijn achterste kruisband ook geraakt is . Moet morgen achter een kniebrace gaan en op 11/02 word ik terug verwacht in het ziekenhuis voor mijn tweede operatie , mijn tibiaplateau(knie plateau) word met enkele schroeven en een tianium plaatje terug vastgezet en mijn kraakbeen letsels worden ook behandeld. Ik heb gekozen voor de microfractuur techniek (ici picking)
Met deze techniek wordt de onderliggende botlaag geperforeerd met een gebogen priem om vanuit de zich daaronder bevindende cellen van het beenmerg een nieuwe laag te vormen bestaande uit een mengsel van kraakbeen en bindweefsel
Kwam ook in aanmerking voor kraakbeencelkweek en re-implantatie.!!
Kraakbeencellen worden uit de knie verwijderd tijdens een kijkoperatie, vervolgens gekweekt in een laboratorium waarbij de kraakbeencellen vermeerderen, vervolgens worden bewerkt en met een meestal kleine snede weer worden teruggeplaatst in het beschadigde gedeelte in de knie om daar een nieuwe kraakbeenbedekking te geven . Maar heb voor het eerste gekozen omdat bij een transplantatie er een jaar revalidatie volgt!En bij de eerste methode maar een zestal weken!En als de resultaten tegen vallen kan ik nog gaan voor een transplantatie . Ik begin terug hoop te krijgen , weet nu ten minste wanneer ik kan beginnen revalideren.......wij zijn nu 26 maart en 7 weken verder en met mij gaat het  al iets beter ,heb geen pijn meer en ben volop aan het revalideren.
Ga elke dag in de voormiddag een kilometer of +- 10 fietsen met een gewone damesfiets ( met het zadel op het hoogste punt).
In de namiddag ga ik zwemmen  en s' avonds naar de kinesist( 60maal)om mijn knie beetje bij beetje verder te plooien , zit nu aan 95 graden en moet minimum 120 hebben om goed te kunnen fietsen en gewoon te kunnen functioneren in het dagelijkse leven !
succes

Just
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 Maart 2008, 10:36:21 »

Nou dat klinkt vrij heftig allemaal Gino! Goed te horen dat je in ieder geval weer aan het opbouwen bent. Ik neem aan dat de deuk bij jou een stuk groter is dan bij mij.
Ik begrijp uit je verhaal dat je op 11-2 geopereerd bent en dat je nu volop aan het revalideren bent, goed bezig!

Zet 'm op en veel succes!

Just  
gino
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 April 2008, 20:54:40 »

Met mij gaat het alle dagen wat beter ,kan inmiddels mijn knie al 130 a 140 graden plooien . Zit alle dagen 2 a 3 uur op mijn fiets en werk iedere dag aan mijn dij spieren en ga elke dag een uurtje zwemmen , daarna naar de kinesist! Kniegewricht zit perfect los en knieschijf ook , heb wel nog wat moeite met mijn stappen maar mijn kinesist zegt dat het in mijn hoofd zit ! Hij kan gelijk hebben want als ik op mijn stappen let gaat het perfect. Heb ook geen pijn meer .Ben op goede weg denk ik.

Just
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 April 2008, 20:16:19 »

Clap Petje af voor al je inzet! goed te zien dat het wordt beloond! Clap  
gino
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 April 2009, 20:24:34 »

Na een jaar ben ik hier terug en mijn knie terug 90% heb geen pijn en kan alles doen behalve hardlopen Clap Ik heb van 01/01/2009 al 5000 km gefietst en ben terug aan het koersen met een 10de 8st en 4 de plaats ! Voorlopig gaat alles goed.
jenny
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 14 April 2009, 20:13:32 »

fijn om te lezen dat een tibeaplateaufractuur uiteindelijk toch succesvol kan herstellen.
zelf ben ik vanaf 9 jan hierin bezig, tot eind febr. gips gehad en nu bezig met revalideren.
aangezien de knie waar het om gaat al een paar maal was geopereerd ivm artrose is dit niet bevorderlijk om daarop te vallen, maar ja kon er niets aan doen  Wink
ik kan nu wel weer fietsen, hoewel nog geen fikse rit. lopen lukt wel, maar niet lang. dus nog voldoende werk te verzetten.
in ieder geval fijn om zo een bericht over jou te lezen.

groetjes, Jeannette.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer