Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:46:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geopereerd Rond 11 Juli 2008?  (gelezen 8809 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Kimm
Gast
« Reactie #30 Gepost op: 11 September 2008, 18:30:12 »

Ja inderdaad die brace koste harstikke veel geld, maar misschien dat ik hem met de eerste paar keren met voetballen wel moet dragen, maar mijn fysio heeft liever van niet, want me knie moet straks gewoon zonder ondersteuning kunnen.
Maar ik ga pas over 6 maanden weer voetballen, en dan nog alleen  maar rustig mee traine, tenminste als alles goed gaat, maar ik zit nu bijna op 4 maanden, dus heb ik er nog 10 maanden over gedaan.
Jij ook nog veel succes!

daan2008
Gast
« Reactie #31 Gepost op: 27 September 2008, 20:29:17 »

hoi,

update; 13wkn na VKBr

Afgelopen donderdag terug geweest mij de orthopedisch chirurg. Hij was tevreden en zei dat t er allemaal goed uitzag. Die conclusie had ikzelf ook al wel getrokken, maar toch een mooie bevestiging. De knie wordt ook al mooi slank, bijna net zoals me rechter en dat na een jaar!!! je zult snappen dat ik daar ontzettend blij van wordt.
Het strijdplan van 2x in de week naar fysio loopt gestaagd door. Opzich loop ik prima op schema, al is het nu het moment dat ik niet achter moet gaan lopen. Mijn grootste probleem is nog steeds de angst. Ik ben inmiddels al bijna een jaar heeel voorzichtig met me been/knie. En het kost me telkens best moeite om die angstdrempel over te moeten. Zo zei de fysio me donderdag dat ik, me al vasthoudend, een stukje met beide benen de lucht in moest springen...het zweet breekt me dan uit. Uiteindelijk doe je t gewoon, en blijkt dat t ook gewoon prima gaat.
Verder moet ik flink progressie gaan maken met het traplopen, vooral de stap naar beneden met het goede been vind ik nog ontzettend moeilijk.

Alles bij elkaar weet ik wat me te doen staat. Nu zo na 13wkn lijkt alles weer een beetje de richting op te gaan van zoals het hoort te zijn...de dag dat ik weer een stukje kan rennen gaat de vlag uit :-)))

succes allemaal
dagdaan
hellen
Gast
« Reactie #32 Gepost op: 01 Oktober 2008, 23:41:39 »

hé daan....ik ben blij dat het goed vooruit gaat bij jou.

Ik ben vandaag ook op controle geweest bij ortopeed. Ik ben nu 12 weken na operatie (11 juli).
En dokter heeft gezegd dat alles er goed uitziet....beweeglijkheid is goed en knie is heel stabiel. Ik moet niet meer terug op controle komen, enkel als ik last krijg moet ik terug bellen.....daar ben ik van verschoten.....4 jaar geleden heb ik dit ook voorgehad en toen ben ik zeker tot een jaar later nog op controle gegaan. Maar dat bewijst nog maar eens dat elke revalidatie anders is. Dokter heeft wel gezegd dat ik het best nog een jaar wat rustig aandoe met knie.....da ik ze best genoeg tijd geef om helemaal te herstellen.

Vorige week ben ik weekje naar turkije op vakantie geweest. Ik had 1 kruk meegenomen maar die is op mijn hotelkamer blijven staan. LOL
Ik heb daar heel veel gestapt en dat viel goed mee. Alleen de laatste dagen kreeg ik 's avonds pijnlijke kuitkramp. Ik heb ook veel gezwommen en dat heeft veel verbetering gebracht. Mijn fysio zegt dat ik op die week heel veel vooruitgang heb geboekt. Ik kan nu ineens ook normaal een trap doen (ervoor deed ik het nog met 1 stap en voet bijzetten). Ik moet nu enkel nog werken om mijn knie sterker te maken (veel spieren kwijt) en leren doorsteunen en mijn volle gewicht op knie durven zetten. Als ik op één been moet staan en dan knie beetje plooien en dan volle gewicht naar voren leunen op die knie, dan begint knie nog vreselijk te trillen.

Ik mag ook stilletjes aan al beginnen lopen op een zachte ondergrond, heeft de ortopeed gezegd....maar denk ik zelf nog even ga wachten daarmee.

Het gaat dus geweldig goed vooruit en ben heel tevreden. En nu besef ik dat ik  vorige keer echt een rotrevalidatie heb gehad en dat het wellicht toen niet zo goed gemaakt was. Ik had toen ook heel veel moeite om mijn been te strekken (zelfs speciale brace gekregen om 's nachts aan te doen om spieren uit te trekken) en daar heb ik nu helemaal geen last van. Ik ben heel blij dat ik nu naar dokter dedecker in antwerpen ben gegaan.
bugaboo
Gast
« Reactie #33 Gepost op: 09 November 2008, 20:39:08 »

Zooo tijdje dit forum niet bekeken. Ik ben alweer aan het hardlopen en gaat eigenlijk zonder problemen, ik verwacht in april weer te beginnen met sporten. Hoe gaat het bij jullie?
daan2008
Gast
« Reactie #34 Gepost op: 27 November 2008, 19:50:42 »

Hoi,

update 22wkn na VKBr.

Met mij gaat t voorspoedig, heb geen pijn en/of heftige reacties of andere vervelende bijkomstigheden. Ook het zgn knakken in me knie, is minder geworden. Al geeft ie best aan wanneer die t genoeg vind, maar dat hersteld weer snel.
Sinds de 18de week, heb ik ''zweef-momenten'' oftewel ben ik begonnen met een lichte dribbel. Dat gaat prima zonder reactie, traplopen vergaat me nu ook goed, kan lekker doorstappen al kan t naar mijn idee altijd nog beter, wordt aan gewerkt. Het is tijd geworden om twee treden door te gaan stappen, lange benen dus dat moet gaan lukken.
De afgelopen 2,5wk lekker op vakantie geweest, gezwommen, veel gelopen, en zo is er flink wat fysieke belasting geweest. Vooral na de dagen op oneffen wegen, en strand lopen begon de knie best wat te protesteren, waardoor die wat dikker werd. Maar de volgende dag was dat eigenlijk al weer hersteld. Zo bijelkaar heeft die vakantie met lekkere temparatuur en zon me erg goed gedaan, vandaag de eerste keer bij de fysio na de vakantie, en merkte dat de meeste oefeningen me gemakkelijker afgingen, dus heb die vakantietijd best wat kracht op gedaan, en dat voelt goed. Verder ben ik gestart met een nieuwe oefeningen, de 'schaats-beweging' waarbij er van het ene op t andere been gesprongen word; nieuwe uitdaging.

Hoe vergaat t jullie?

Wederom succes!
dagdaan

hellen
Gast
« Reactie #35 Gepost op: 30 November 2008, 18:44:55 »

Citaat
Hoi,

update 22wkn na VKBr.

Met mij gaat t voorspoedig, heb geen pijn en/of heftige reacties of andere vervelende bijkomstigheden. Ook het zgn knakken in me knie, is minder geworden. Al geeft ie best aan wanneer die t genoeg vind, maar dat hersteld weer snel.
Sinds de 18de week, heb ik ''zweef-momenten'' oftewel ben ik begonnen met een lichte dribbel. Dat gaat prima zonder reactie, traplopen vergaat me nu ook goed, kan lekker doorstappen al kan t naar mijn idee altijd nog beter, wordt aan gewerkt. Het is tijd geworden om twee treden door te gaan stappen, lange benen dus dat moet gaan lukken.
De afgelopen 2,5wk lekker op vakantie geweest, gezwommen, veel gelopen, en zo is er flink wat fysieke belasting geweest. Vooral na de dagen op oneffen wegen, en strand lopen begon de knie best wat te protesteren, waardoor die wat dikker werd. Maar de volgende dag was dat eigenlijk al weer hersteld. Zo bijelkaar heeft die vakantie met lekkere temparatuur en zon me erg goed gedaan, vandaag de eerste keer bij de fysio na de vakantie, en merkte dat de meeste oefeningen me gemakkelijker afgingen, dus heb die vakantietijd best wat kracht op gedaan, en dat voelt goed. Verder ben ik gestart met een nieuwe oefeningen, de 'schaats-beweging' waarbij er van het ene op t andere been gesprongen word; nieuwe uitdaging.

Hoe vergaat t jullie?

Wederom succes!
dagdaan
he ,

Ik zit op 20 weken na operatie...dus we zitten ongeveer even ver.
Bij mij gaat het goed....beweeglijkheid van knie is heel goed...alles zit goed vast..ik kan helemaal strekken en verder plooien dan ik ooit heb gekund na mijn vorige kruisbandoperatie 4 jaar geleden.
Trappen zijn geen probleem meer. Alleen na een vermoeiende dag begin ik 's avonds soms nog een beetje te manken.
Gisteren goed gaan dansen, en vandaag geen last...super!
Ik ga nu 3 weken niet meer naar fysio en dan kijken hoever ik gevorderd ben door in mijn ééntje te oefenen (vooral veel fietsen) en dan ga ik met fysio bepalen of ik nog verder fysio zal volgen (ik ging nu al 3 weken nog maar 1 keer per week).
Ik heb vooral heel veel kracht verloren en daar moet ik nu aan werken want als ik lang op één been moet staan en door knie moet buigen, dan begint mijn hele been soms verschrikkelijk te trillen. Ik volg nu ook een magnesiumkuur omdat ik ook vaak krampen in mijn tenen krijg en dat is wellicht een magnesiumtekort.
Maar het ziet er dus goed uit. Ik ben nog niet aan het lopen maar ik hoop dat binnen een drietal weken te kunnen. Ik heb wel al lichtjes tegen een bal moet trappen bij fysio en dat deed deugd. Ook al heb ik beslist te stoppen met voetbal.
bugaboo
Gast
« Reactie #36 Gepost op: 03 December 2008, 02:00:13 »

Dan ben je al best wel snel klaar met de fysio, very nice. Ik heb zelf nog 3 of 4 keer per week een uur fysio en doe daarnaast zelfstandig nog wat oefeningen in de sportschool.  Shout Voordeel is wel dat mn benen nu sterker zijn dan ze voor de blessure ooit geweest zijn, is het toch nog ergens goed voor geweest Tongue Waarom heb je besloten te stoppen met voetbal hellen?

Grtz
hellen
Gast
« Reactie #37 Gepost op: 05 December 2008, 19:47:02 »

hé bugaboo,

Ik ben inderdaad vlug met fysio gestopt maar ik werk dan ook niet toe naar een comeback ofzo.....en ortopeed heeft tijdens laatste controle 3 maanden na operatie gezegd dat ik het best nog een jaar rustig aan doe.

Ik heb beslist met voetbal te stoppen omdat ik 32 word en nu in 4 jaar tijd 2x mijn meniscus en voorste kruisband aan zelfde knie heb gescheurd en ik
het risico niet durf te nemen om weer iets voor te krijgen en weer maanden moeten revalideren en 6 weken niet kunnen gaan werken.....ik speel heel graag voetbal maar dat is het me niet waard!!
daan2008
Gast
« Reactie #38 Gepost op: 25 December 2008, 22:02:59 »

Morgen, 26 december, precies 6mnd onderweg!

Goed dat t zo voortvarend met je gaat Hellen! Al las ik wel wat verrast dat je al gestopt bent met de fysio. Ook al ga je niet meer voetballen, dan nog. Ik zelf zal ook niet meer voetballen, en ben nog steeds 2x per week druk bij de fysio. Helaas ben ik in me periode van het scheuren tot aan de uiteindelijke operatie veel spierkracht verloren. Ook al heb ik daar nog voor getraind bij een fitness (ga ik nooit leuk vinden) vertraagd t me herstel behoorlijk.

Opzich gaat t herstel ok. Al was ik na me vakantie (zoals te lezen in me voorlaatste bericht) ontzettend enthousiast. Vanaf t moment dat ik dat schreef is het minder gegaan. Vol enthousiasme heb ik inderdaad geprobeerd twee treden tegelijk te nemen bij het traplopen. De dagen daarna heb ik daar ontzettend veel last van gekregen, ging weer slechter lopen, een irritant gevoel in de knie, dat in combinatie met dat ik net de fase bij de fysio inging om op kracht te gaan trainen, raakte ik in korte tijd het vertrouwde gevoel wat ik in al die weken had opgebouwd helemaal kwijt. Al merk ik ook dat de koude temperaturen van de laatste weken ook zn weerslag hebben op me knie. Zo bij elkaar ervaar ik deze periode van herstel als moeilijk. Ondanks dat ik wist en weet dat het een lange weg is, en geduld en doorzetten ontzettend belangrijk zijn, ben ik het in deze periode echt behoorlijk zat. Ik kan best droevig worden van hoe ik sta te tobben bij de fysio. Wat zo eenvoudig zou moeten zijn lukt gewoon niet, dan maar weer een tussenoefening om uiteindelijk verder te komen.

Vanaf dat 2008 begon, wist ik dat dit een ontzettend moeilijk jaar zou worden. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om dit jaar af te gaan sluiten, en laat dat nu over een paar dagen het geval zijn!! :-))))

Geniet nog van de feestdagen en tot in het nieuwe jaar!! Het jaar van volledig herstel.

Grt daan

bugaboo
Gast
« Reactie #39 Gepost op: 26 December 2008, 13:35:08 »

Wat voor oefeningen heb je nog moeite mee dan? Ik vind zelf hinkelen op links (das mn geopereerde been) wel lastig, durf niet zulke grote sprongen te maken als met rechts nog. Daarnaast heb ik ook echt een hekel om alleen met links op een trampoline te staan en dan een bal vangen en terug gooien. Maargoed met rechts lukt me dat ook niet zo goed eigenlijk, gewoon een irritante oefening.  Shout Qua kracht zit het wel goed, zit nauwelijks verschil tussen m'n benen meer, ziet er eindelijk ook weer eens normaal uit ipv een soort puddingbeen. Tongue Maar ik merk nog wel dat ik moeite heb met spingoefeningen waar ik alleen op mn geopereerde been land. Ik hoop dat het nou ook eens een beetje gaat opschieten, want ik wil weer gaan sporten. Het vreemde is dat mn knie perfect aanvoelt, nooit last van, de kracht is goed en toch is het mentaal nog een probleem met springen. Iemand tips hoe je dit weg krijgt? Mijn fysio is van mening: Gewoon veel doen.  Roll Eyes  
daan2008
Gast
« Reactie #40 Gepost op: 14 Maart 2009, 22:02:53 »

Goededag, 9mnd na VKBr

Inmiddels al lange tijd geleden dat ik gereageerd heb.
Bij deze; mijn laatste reactie was weinig positief. En zo was die december ook zeker: gedemotiveerd, geen voortgang, het zat zijn. Gelukkig heb ik me gedachte weer in de goede richting gekregen. Eind vorig jaar heb ik me opgeven voor een 10km loop in Rotterdam begin april. Als enige rede; een motivator/ een doel. En ik kan zeggen dat me dat echt perfect heeft gewerkt.
Ik ga dit namelijk halen, inmiddels loop ik die 10km in ongeveer 51min en dat geeft me een geweldig gevoel. Fysiek moe worden door inspanning, is het niet het mooiste wat er bestaat? In ieder geval zeker als je t niet meer kunt. Kilometer voor kilometer heb ik t kunnen uitbreiden tot waar ik nu ben. Een doel stellen werkt uitstekend, echter wel met in gedachte dat me VKB revalidatie nooit een wedstrijd zou mogen worden.
Ondanks dat alles ga ik nog steeds 2x per week naar de fysio (ik ga het nog missen straks..) en ook in het weekend nogmaals naar een sportschool om me oefeningen tbv kracht uit te voeren. Kortom m'n herstel heeft meer tijd nodig dan gemiddeld, het voornaamste is de kracht die mist. Oefeningen in de varianten, van het ene op het andere been springen waarbij de knie in gebogen toestand is, kost nog steeds te veel moeite. Op dat punt is nog steeds flink werk aan de winkel. Maar echt het einde komt inzicht.
Als je me nu vraagt; was het t allemaal waard, dan zul je begrijpen dat ik JA zeg. Wat ik inmiddels allemaal weer kan, geeft zo'n enorm goed gevoel van energie. Nog even en er zijn 1 en 3/4 jaar voorbij sinds, die nieuwe VKB zal weten waarom die t geworden is!!!! :-)))

Wens alle herstellers heel veel succes en doorzettingsvermogen toe!!...het duurt lang, maar de finish zal zoet zijn.

gr daan

bugaboo
Gast
« Reactie #41 Gepost op: 14 Maart 2009, 22:09:49 »

Mooi mooi  Smiley  Ik zit zelf ook op 9 maanden na VKB operatie en voor mij is het ook zeker de moeite waard geweest. Ik heb behoorlijk veel tijd geinvesteerd in het herstel, als student heb je daar de tijd voor. Tongue Met resultaat... ik volleybal weer op 1e divisie niveau en ben van plan van de zomer aan het NK beach volleybal mee te gaan doen. Ik ben ook ontzettend blij dat ik me hieraan heb laten opereren. Al die orthopeten die een operatie onnodig vinden zijn bang om fouten te maken en begrijpen niet hoe belangrijk sport kan zijn in iemands leven.  Smiley  
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer