Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:48:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Glucosamine  (gelezen 1594 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Rissy
Gast
« Gepost op: 19 September 2009, 08:38:37 »

2 maanden geleden zei een arts-assistent mij Glucosamine uit te proberen. We hebben eind oktober weer een afspraak om te kijken hoe het gegaan is. Hij zei dat ik het effect na 6-8 weken zou moeten merken en wilde na 3 maanden weer een afspraak met me. Ik merk er nog niets van, maar die 8 weken zijn voorbij. Volgens mij hebben meerderen hier ervaring daarmee. Is het handig om toch even door te gaan tot ik weer naar die arts-assistent ga of is het zo dat wanneer het effect er na 9 weken nog niet is, ik wel kan stoppen?

Groetjes Rissy.
WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #1 Gepost op: 20 September 2009, 08:58:30 »

Ik heb het bijna een half jaar geslikt zonder resultaat. Er zijn wel mensen die er wel baat bij hebben.

Zou de glucosamine gewoon blijven slikken tot je controle. Heb je het iig geprobeerd en baat het niet dan schaad het niet, toch?

Welke hoeveelheid moet je per dag slikken?
bram76
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 September 2009, 18:05:54 »

Hallo,

Ik ben benieuwd of er er mensen zijn die wel positieve ervaringen hebben met Glucosamine.

groet Bram
Rissy
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22 September 2009, 11:34:52 »

Ruud zei dat zijn schoonmoeder er wel baat bij had. Daarbij tonen sommige studies aan dat het werkt (en anderen van niet), dat betekent dat sommige mensen er baat bij hebben. Maar volgens mij is het een zeldzaam ras.

Waar het mij nu om gaat is dat ik het niet prettig vind om het te nemen en waneer het niet meer nodig is ik het liever niet meer zou nemen. Mijn grootste moeite ermee is dat het van garnalen gemaakt is en ik eigenlijk vegetariër ben. Ik moet hiervoor dus even mijn principes aan de kant zetten, maar ik kwam er te laat achter en heb bedacht dat ik op dit punt toch maar even aan mezelf moet denken. Maar wanneer het geen zin meer heeft, doe ik het liever niet. Wanneer het ook na 9 weken nog een kleine kans van slagen heeft, wil ik er toch wel mee doorgaan. En inderdaad, die ene maand maakt dan ook niet veel meer uit. Misschien is het toch wel handig om even tot de arts-assistent door te gaan.

Ik heb er geen recept voor gekregen, op de verpakking stond 2-3 keer per dag, ik dacht, dan maar 3 keer, haal je het maximale eruit.

Groetjes Rissy.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer