Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 07:57:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe lang hebben jullie thuis gezeten na de operatie?  (gelezen 3975 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Bieb
Gast
« Gepost op: 31 Maart 2009, 12:57:33 »

Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje.
Ben namelijk wel erg benieuwd naar hoe lang jullie thuis hebben gezeten na de operatie?

Ik krijg half juli een nieuwe VKB via de hamstring methode.
Ik heb in eerste instantie op m'n werk gezegd dat ik verwacht een week na de operatie wel weer op kantoor te zitten (in een rolstoel uiteraard. Ik werk 3 dagen per week)

Maar die verwachting schijnt een hoop  Bla bla Bla bla te zijn...

Ik hoor nu verhalen die varieren tussen de 3 en 8 weken  Oh

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Dan kan ik m'n eigen verwachtingspatroon aanpassen en m'n werkgever ook een meer realistisch beeld geven van wat mij te wachten staat.

Ik heb een gewone kantoor baan en zit heel de dag (saaaaai) achter een buro te bellen en te typen...

Ben benieuwd!!

Groetjes Bianca

PS zijn er meer mensen hier de in of rond juli geopereerd worden?
martin5
Newbie
*

« Reactie #1 Gepost op: 31 Maart 2009, 14:36:00 »

Hallo,ik vind het een goeie vraag,vroeg het me zelf ook af.
theo
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 Maart 2009, 19:20:47 »

heey ik heb voor na mijn operaties ook een kantoorbaantje gehad. maar ik was er tog al wel weer heel snel bij. je terugkomst hangt dus af van het succes van je revalidatie. ik heb 2 tot 2 en halve week thuis geweest dit zou ik toch wel als minimum aanhouden voor je werkgever. vooral aan het begin heb je niet eens het gevoel het zolang uit te houden zittend ik heb dan ook een heel aantal uurtjes met het been lichtelijk omhoog op de bank doorgebracht de eerste week. daarna kwam het weer aardig op gang. maar 2 weken is toch ckr wel minimaal volgens mij.

groeten theo
Ruud
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 01 April 2009, 13:29:22 »

Na m'n eerste VKB heb ik drie weken thuisgezeten.
Daarna was ik voldoende mobiel en pijnloos om me te kunnen bewegen.

Ik weet overigens niet hoe je naar je werk gaat, maar de eerste 6-8 weken wordt het niet veel autorijden voor je.

Succes !
Bieb
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 01 April 2009, 14:04:34 »

Bedankt voor de reacties! Mag dus echt wel of 2 tot 3 weken rekenen.
Dan kunnen ze (en ik) er tenminste rekening mee houden.

Het is trouwens m'n linker knie dus ik heb m'n zinnen wel op een automaat gezet...
Als dat nog te pijnlijk is dan moet ik maar proberen mee te liften met een collega want fietsen zit er voorlopig niet in...
martin5
Newbie
*

« Reactie #5 Gepost op: 01 April 2009, 16:23:54 »

Hoi,ik heb hier wel eens gelezen dat je de eerste 6 weken niet verzekerd ben als je auto rijd na de operatie en het maakt niet uit of het een automaat is.Als je het zeker wil weten moet je het ff uitzoeken succes.Een gewaarschuwd mens telt voor 2 nietwaar?

Martin.
theo
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 01 April 2009, 21:55:11 »

dat klopt mijn orthopeed vertelde mij het zelfde de eerste 6 weken na de operatie ben je mocht er iets gebeuren niet verzekerd. niet aan te raden om auto te gaan rijde dus..
Bieb
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 02 April 2009, 19:12:50 »

hmm ... en ik werk nog wel op een assurantiekantoor  Blush Blush
Zal het morgen eens na gaan vragen!

Bedankt!!!
Bramsell
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 07 April 2009, 17:48:38 »

Hoi,

IK heb zelf 2 reconstructies gehad aan mn VKB.

Mijn ervaring is dat je de eerste 4 weken van je revalidatie traject beter niet kunt gaan werken.

je kunt het in een rolstoel doen met je been omhoog. Maar ik zal je toch adviseren om daar even mee te wachten.

het vergt namelijk veel energie om 3/4 weken lang 4x in de week naar de fysio te gaan voor je knie. Je knie is echter nog heel erg dik en bevat nog veel vocht.

Je moet zelf kijken wat je vindt, maar ik zou naar mijn ervaring er even mee wachten.

Als je ervoor kiest om het toch te doen na een aantal weken zorg ervoor dat je knie omhoog blijft. Zodat je knie rust ervaard en weer beter/sneller hersteld  Smiley

Gr,
Bram
knippy007
Gast
« Reactie #9 Gepost op: 08 April 2009, 21:45:40 »

Ik ben na mijn eerste operatie na 2 weken met halve dagen gaan werken. Alleen was autorijden geen optie, daar moest ik iets op verzinnen.
Ik heb nu mijn 2-de operatie aan mijn andere knie gehad en ga er nu ook van uit dat ik na 2 weken weer een paar uurtjes per dag aan de slag kan.
Been hooghouden is wel beter tijdens het werk

gr.k.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer