Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 08:28:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onduidelijk Probleem  (gelezen 2102 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Menace
Gast
« Gepost op: 21 Februari 2009, 22:30:19 »

Ik heb al sinds vorig jaar april last van mn linkerknie.  Mijn knie zat dan vol met vocht aan de zijkanten en deed zeer als je er op duwde. Eerst naar de dokter echter die verwees me direct door naar de fysio. Die heeft me toen gemasseerd aan zijkanten van mn knie en sindsdien geen last meer van vocht en pijn aan de zijkanten. Nieuwe voetbalseizoen begon en toen weer goed getrained en regelmatig stevig belast.

Alleen vrij snel kwam er een acute pijn als er gewicht/kracht op kwam. Tijdje door gevoetbald alleen pijn werd steeds erger. Bijvoorbeeld als ik plotselinge beweging moest maken als je struikelde en dan mn linkerbeen de 'klap' opving, kwam er plotseling een acute pijn aan de voorkant/bovenkant van mn knie. Of als ik bvb mezelf moest afzetten. Echter ik heb geen pijn bij fietsen/lopen/ trap lopen. Alleen bij sporten zoals voetbal. Net een week gesnowboard en daar ook geen last van mn knie gehad (echter wel met brace). Ook een uurtje geprobeerd te skien met brace maar dan deed het zeer om mn ski bij te zetten in een bocht (knie werd hierdoor belast om iets op de tillen).

Ik heb wel te korte hamstrings en zwakke beenspieren maar dit komt vooral door de pijn die ik in het been had en daarom mn spieren in dat been niet belast zijn. Sinds kort ben ik mn beenspieren 1x per week aan t versterken bij fitness.

Nadat ik hier last van kreeg ben ik weer naar dokter en fysio geweest. Fysio kon me niet behandelen omdat ik geen pijnpunten meer had en dokter verwees me door voor röntgenfoto's maar daarop was echter niets te zien. Ik ben naar orthopeed geweest en afspraak voor MRI gemaakt alleen dit duurt nog 6 weken voordat ik daarvan de resultaten weet. Komende vrijdag onderga ik de scan. Hij dacht zelf aan een scheurtje in mn meniscus maar volgens mij heb je dan pijn aan de achterkant van je knie en dit is absoluut niet het geval.

Ik heb vanaf begin kerstvakantie tot 1,5 week geleden niet gesport maar daarna is het dus nog niet over.

Ik ben radeloos en van 10 uur in de week sporten naar 0 bevalt me niet. Ik mag sporten van orthopeed als ik geen pijn heb alleen ik wil eerst precies weten wat ik heb.
Weten jullie wat het precies is en wat ik daar tegen kan doen?

mvg,

Michel
jenny
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 22 Februari 2009, 13:24:00 »

vrijdag heb je de MRI?Huh?? en dan nog 6 weken voor je de uitslag weet?Huh??
meniscus geeft pijnklachten aan zijkant dus niet zoals jij denkt aan achterkant van je knie.

met voetballen zou je eraan kunnen denken om je knie in te laten tapen, even informeren bij je voetbalclub hiervoor.
verder zou je een sportarts of sportfysio kunnen raadplegen voor advies.
niet sporten is nl geen optie, daarmee laat je de boel alleen maar verslappen.
voor knieproblemen zijn juist de spieren rondom je knie en je bovenbeen super belangrijk.
fitnessen is dus een goede optie, mits je de juiste apparaten goed gebruikt. 1x in de week is dan wel erg minimaal, 3x zou meer resultaat opleveren.
verder bv veel fietsen.

suc6.
Menace
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 22 Februari 2009, 16:04:34 »

Ja vrijdag MRI en dan 24 maart afspraak en uitslag.

Ik zal eens kijken. ik gym ook nog 2uur in de week + 1x fitness. Voetbal doet mn knie zeer als ik bvb een bal schiet of een harde bal aanneem met het getroffen been.
Is intapen beter dan een brace? want intapen geeft, zoals het de laatste keer gedaan is, veel beperking in bewegen.
jenny
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22 Februari 2009, 17:25:55 »

een uitslag van een MRI is dezelfde dag, soms een dag later al bekend bij je orthopeed.
ik zou het dus niet accepteren dat je deze op 24 maart pas hoort.
je kan je orthopeed voorstellen om je telefonisch de uitslag te geven ipv weken wachten en niet weten wat er aan de hand zou kunnen zijn.
ook al zou er niets op te zien zijn is dit prettig om te weten.

tapen geeft inderdaad wat beperking, maar aan de andere kant wel meer stabiliteit en steun met voetballen.
soms is het kiezen uit twee kwaden wat dat betreft.
heb  je op dit moment fysio?Huh???

Menace
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 23 Februari 2009, 15:46:31 »

nee want ik had geen pijnpunten en ik zou me moeten kunnen redden met fitness denk ik. Bovendien is er niets zeker over mn knie aangezien ik geen merkbare pijn heb aan de zijkanten van mn knie. Hoe kan de orthopeed dan in godsnaam kunnen vermoeden dat het een scheurtje is in mn meniscus?
Ik zal wel eens vragen als ik daar tijdens die MRI ben.
Al die tijd behandelen voor iets waar je niet zeker van bent is ook verspilde moeite.

en wat is verstandiger? rustig aan weer proberen te veldvoetballen (trainen dan) of 3x in de week gaan fitnessen?
jenny
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 24 Februari 2009, 11:02:39 »

wat verstandig is kun je voor nu alleen zelf het beste bepalen.
fitness is uiteraard goed om te doen.
voetbal..................tja, als het een goed veld is en je doet het idd rustig aan........................
waar voetbal je?Huh???
ik ben zelf nl coach van een B5 elftal.
Menace
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 24 Februari 2009, 17:43:36 »

ik voetbal bij CVWieringermeer in de A1.
Niet beste velden maar ik ga morgen even proberen wat rond te lopen en eventueel een balletje trappen. als dat gaat ga ik proberen dit weer vaker te doen.
bert-koning@hotmail.com
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 27 Februari 2009, 14:52:30 »

Beste Michel,

Goeie raad is duur, maar heb nog even geduld en wacht de uitkomst van die MRI af. Je weet dan zeker of er ook een meniscusprobleem is.
Vocht in de knie duidt toch oha. op interne problemen en een meniscus hoeft geen pijn te geven bij zware belasting maar juist soms bij abrupte, rare, kleine bewegingen. De meniscus kan dan de gewrichtsvlakken niet volgen en geeft een pijnprikkel via het kapsel.
Met vriendelijke groet, Bert Koning.
theo
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 27 Februari 2009, 19:53:07 »

over de wachttijd voordat je uitslag krijgt duurt wel heel lang. ik weet niet hoe dat zit met een MRI maar ik ga volgende week donderdag voor een CT scan. en vrijdag ga ik samen met mijn orthopeed de uitslag bekijken. zo lang hoeft het tog niet te duren of ligt dat aan mij???
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer