Hallo allemaal,
Al heel veel gelezen over alles wat betreft een herstel vkb...Ik ben 37 jaar en heb in beide knieen mijn vkb gescheurt. De linker knie 20 jaar geleden met voetbal. Jaren goed gegaan, altijd fanatiek mijn spieren in conditie gehouden. 3 jaar geleden mijn meniscus gescheurd, en deze moest helemaal verwijderd worden. Herstel ging snel, en geen last meer van gehad. Afgelopen December tijdens mijn verjaardag in mijn rechterknie mijn vkb gescheurd ( er sprong iemand op mijn rug) de arts wou eerst niet opereren maar toen ik na een aantal maanden revalideren terug kwam op de poli en een andere orthopeet kreeg was de keuze voor hem snel gemaakt. Met twee "slechte" knieen moest een van de twee worden hersteld om slijtage te verkomen. Hoewel mijn eerste knie er slechter is als de huidige blessure hebben ze toch voor de laatste gekozen omdat daar zoals het nu staat de meniscus nog goed is en ze niet willen dat evt die door een verkeerde beweging ook nog kapot gaat.
Ben erg zenuwachtig mede ook doordat ik bij een eerdere kijkopertatie een trombose been heb gekregen. Kan gelukkig goed overweg met de fraxiparine dus dat moet goed komen. Het meeste waar ik tegenop zie is de revalidatie, heb een bedrijf in bedrijfs en huwelijkfeesten, dus hoe eerder ik zonder krukken ben hoe beter. Maar ik lees zoveel verschillende verhalen!! de ene rijd weer auto na 3 weken de ander naar 6 het zelfde met krukken etc...ook het stukje opname ziekenhuis. Ik wordt s'middags geopereerd ik zelf hoop dat ik zaterdags naar huis kan maar ook dat is dus totaal verschillend. En weten jullie misschien ook of de fysio in het weekend ook langs komt in het ziekenhuis of lig je daar dan alleen maar te liggen?!
Hoe ging het bij jullie de eerste twee weken thuis? alleen maar bank en oefenen of kun je ook al wat met de krukken buiten rond krukken??
Het is een beetje een vreemd verhaal geworden, zal wel door de zenuwen komen

Groeten,
Meriam