Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
18 Mei 2012, 08:29:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Overmorgen nieuwe vkb erg zenuwachtig!  (gelezen 813 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
meriam
Newbie
*

« Gepost op: 06 September 2011, 14:04:26 »

Hallo allemaal,

Al heel veel gelezen over alles wat betreft een herstel vkb...Ik ben 37 jaar en heb in beide knieen mijn vkb gescheurt. De linker knie 20 jaar geleden met voetbal. Jaren goed gegaan, altijd fanatiek mijn spieren in conditie gehouden. 3 jaar geleden mijn meniscus gescheurd, en deze moest helemaal verwijderd worden. Herstel ging snel, en geen last meer van gehad. Afgelopen December tijdens mijn verjaardag in mijn rechterknie mijn vkb gescheurd ( er sprong iemand op mijn rug) de arts wou eerst niet opereren maar toen ik na een aantal maanden revalideren terug kwam op de poli en een andere orthopeet kreeg was de keuze voor hem snel gemaakt. Met twee "slechte" knieen moest een van de twee worden hersteld om slijtage te verkomen.  Hoewel mijn eerste knie er slechter is als de huidige blessure hebben ze toch voor de laatste gekozen omdat daar zoals het nu staat de meniscus nog goed is en ze niet willen dat evt die door een verkeerde beweging ook nog kapot gaat.

Ben erg zenuwachtig mede ook doordat ik bij een eerdere kijkopertatie een trombose been heb gekregen. Kan gelukkig goed overweg met de fraxiparine dus dat moet goed komen. Het meeste waar ik tegenop zie is de revalidatie, heb een bedrijf in bedrijfs en huwelijkfeesten, dus hoe eerder ik zonder krukken ben hoe beter. Maar ik lees zoveel verschillende verhalen!! de ene rijd weer auto na 3 weken de ander naar 6 het zelfde met krukken etc...ook het stukje opname ziekenhuis. Ik wordt s'middags geopereerd ik zelf hoop dat ik zaterdags naar huis kan maar ook dat is dus totaal verschillend. En weten jullie misschien ook of de fysio in het weekend ook langs komt in het ziekenhuis of lig je daar dan alleen maar te liggen?!

Hoe ging het bij jullie de eerste twee weken thuis? alleen maar bank en oefenen of kun je ook al wat met de krukken buiten rond krukken??

Het is een beetje een vreemd verhaal geworden, zal wel door de zenuwen komen Wink

Groeten,
Meriam
zimonzlot
Newbie
*

« Reactie #1 Gepost op: 08 September 2011, 12:43:20 »

Die verhalen heb je vast via dokter google uit je computer getoverd. Vaak lees je op het internet juist de ergste gevallen of er staan adviezen van mensen zonder medische kennis.

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je zsm weer zonder krukken wilt lopen en weer snel de draad wilt oppakken. Ik ben bang dat je te snel wilt. Je zal na de operatie zeker de eerste weken de knie veel rust moeten gunnen. Je mag het immers dan nog amper belasten. Wanneer je te snel gaat zal het een averechts effect hebben aangezien je het natuurlijk herstelproces in de weg staat.

Advies: ga na je operatie naar huis en bel dan pas een fysiotherapeut. In het ziekenhuis kunnen ze je vertellen in hoeverre je de knie mag belasten en de fysio kan je vervolgens verder begeleiden. Laat het gewoon op je af komen?
Succes en veel wijsheid.

www.optimaalsporten.nl
De oplossing zit vaak in de oorzaak
meriam
Newbie
*

« Reactie #2 Gepost op: 09 September 2011, 14:32:03 »

Hallo Zimzolot,

Gister operatie ondergaan. Ik moet zeggen, best pittig. Ik zou een ruggenprik krijgen, maar uiteindelijk werd er toch voor algehele narcose gekozen. Nu nog een morfine pompje wat de pijn goed onder controle houdt! Kan mijn knie nu een 20 gr buigen, ben het bed nog niet uitgeweest...hoop dat de fysio straks zegt dat ik iets mag rond krukken. Maar idd, nu ik dit zelf heb ondergaan kan ik alleen maar beamen, rust is de beste remedie. De meniscus operatie was toch hele andere koek. Toen was mijn knie lang zo dik niet...nu kan ik het gewoon horen klotsen..iemand anders daar ook ervaring mee? wanneer ik hem dan buig ( wat ik moet doen van de fysio) dan voelt dat erg raar..

Nu eerst maar wachten op de fysio voor verdere instructie's, iemand anders ook ervaring met morfine pompje?
meriam
Newbie
*

« Reactie #3 Gepost op: 10 September 2011, 14:59:02 »

Even een up-date: Vandaag de 2e dag, zit al op 90 gr en heb  trapgelopen. Morgen naar huis! erg veel vocht, en nog erg pijnlijk...hier neem je optijd je rust, thuis met 2 kinderen zal het moeilijk zijn om niet over je grens te gaan, maar goed, wat moet moet!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer