Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 17:43:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Peesontsteking lies  (gelezen 4157 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
pannagirl
Newbie
*

« Gepost op: 08 April 2011, 16:01:03 »

Hallo Allemaal,

Omdat ik jaren geleden een scheur in mijn lies heb gehad, en hier elk jaar in de winter en met regen wat last van heb (zit littekenweefsel) dacht ik dat het dit weer was.
Met de voetbaltraining gebruikte ik vaak mijn andere been om te schieten.  Echter kwam hij weer een keer voor mijn beste been en toen deed mijn lies flink zeer. Door de trainer geadviseerd om naar de fysio te gaan. Dit heb ik dus ook gedaan.

De fysio vertelde me dat het een peesontsteking is. Dit is al weer 5 weken geleden.
Ik mag absoluut niet voetballen omdat ze bang zijn dat het dan chronisch gaat worden.
Het enige van sport dat ik mag is fietsen, de crosstrainer en natuurlijk krachttraining voor mijn bovenlichaam.

NU 5 weken later, na de 1e keer fysio, voel ik mijn lies bijna heel de tijd. Is dit normaal? Hoort het bij het genezingsproces?
De ontsteking is iig nog niet weg.
Zijn er ook dingen waar ik op moet letten en dingen die het genezingsproces kunnen bevorderen?
Is het naar de sauna gaan of in een infraroodsauna een goed idee of kan ik dat beter niet doen?

Ik hoop eind mei weer mee te kunnen spelen in een voetbaltoernooi.  Is dat ook haalbaar denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
zimonzlot
Newbie
*

« Reactie #1 Gepost op: 12 April 2011, 11:13:05 »

Een peesontsteking in de lies is vaak een gevolg van diverse onderliggende probemen. Het is een klacht die regelmatig voorkomt bij voetballers. Onlangs heb ik hier een artikel over geschreven. Als ik je verhaal zo lees is het artikel denk ik wel op jou van toepassing"
http://www.optimaalsporten.nl/blessures/liesblessure-pubalgie-liespijn.asp

Succes!

www.optimaalsporten.nl
De oplossing zit vaak in de oorzaak
pannagirl
Newbie
*

« Reactie #2 Gepost op: 12 April 2011, 12:43:48 »

Dankje zimonzlot  ik zal het eens op mijn gemak gaan lezen.
De fysio zei inderdaad dat het een typische voetbalblessure is. En tja ik heb hem overbelast.

Het gaat wel beter. Hij heeft de laatste keer aan mijn been getrokken, been alle kanten op gedaan etc. zonder pijn.
1 plek is nog wel erg gevoelig en die plek is geirriteerd zei hij.
Ook weet ik dat er littekenweefsel zit.
pannagirl
Newbie
*

« Reactie #3 Gepost op: 06 Juni 2011, 11:55:28 »

Het gaat al weer beter. Mijn 1e voetbaltraining en toernooi (halve wedstrijden) heb ik al weer gespeeld. Wel moet ik nog naar de fysio blijven gaan.
Nu is het toch bijna zomerstop (nog 1 toernooi)

Ik zit er aan te denken om een liesbroek te kopen. Dit omdat ik vaker last heb van mijn lies. Ik heb er ooit een scheurtje in gehad dus hij blijft gevoelig.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer