Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
05 Februari 2012, 12:20:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Chronische Nekpijn  (gelezen 9174 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
desten
Gast
« Gepost op: 10 November 2007, 12:17:12 »

Al zo’n 7 maanden ben ik al aan het tobben met mijn nek. Het begon als een zeurderig gevoel waar je uiteraard eerst voor naar de huisarts gaat die je uiteraard fysiotherapie voor schrijft. Nou ja dit was het begin van de vele therapieën die ik volgde. Van psycholoog  tot natuurgenezer en noem het maar op  Inmiddels is het zeurderige gevoel uitgegroeid tot elke dag pijn van opstaan tot naar bed gaan Vele keren bij de huisarts geweest die het maar altijd op stress gooit. Ja als je dat maar lang genoeg hoort krijg je wel stress. Ik heb ook geen uitval verschijnselen dus een hernia is (bij de huisarts uitgesloten) wel waren er foto’s genomen waar niets op te zien was.

Nu is er voorgesteld om bij de pijnpoli injecties in de nek te laten zetten heeft iemand hier ervaringen mee?

Wat ik mij dus afvroeg wat bij jullie het beste gebaat heeft. Uiteraard is dit bij ieder mens verschillend,maar iemand die zich herkend in deze klachten misschien?

Met vriendelijke groet,

marjapuiman
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 10 November 2007, 17:33:55 »

Hallo Desten,

Ik heb dezelfde klachten als jij en ook hetzelfde programma doorlopen. Bij mij werd er ook gezegd dat het allemaal stress is. Omdat ik op een gegeven moment niet meer rechtop kon lopen van de pijn ben ik toch naar de neuroloog gestuurd. Na foto´s waar wel wat op te zien was, maar niet precies wat is er een MRI gemaakt. Uit de MRI bleek dat ik een heel erg versleten nek had en hernia-achtige uitstulpingen op C5 en C6. Maar omdat ook ik geen uitstraling had werd er gezegd dat het geen hernia was. Ook doorgestuurd naar de pijnpoli waar ik de keus kreeg uit een injectie of een tensapparaat. Dat is voor pijnbestrijding en moet je drie maal daags een half uur gebruiken. Aangezien ik een injectie nogal ingrijpend vond heb ik voor het tensapparaat gekozen. Dat heb ik een aantal maanden gebruikt en merkte amper verbetering zodat ik daarmee weer ben gestopt. Toen pas werd er tegen me gezegd dat het bij nekklachten bijna nooit hielp, dat hadden ze wel eerder mogen vertellen dan had ik het nooit gedaan. Dan ben je weer uitbehandeld en mag je het weer zelf uitzoeken. Toen ben ik terecht gekomen bij een fysio/manueel therapeut om in ieder geval mijn spieren, die inmiddels als een blok beton waren, wat los te maken. Hij heeft ook mijn nek behandeld en me soms gekraakt. Na verloop van tijd ging het wel beter en was het allemaal wel goed vol te houden met wekelijks naar de fysio.

Nu sprak ik laatst een buurtgenoot die ook een nekhernia heeft en die wel injecties heeft gehad. Zij vertelde dat ze wel een poosje pijnvrij is geweest en daarna nog een tweede injectie heeft gehad en dat ook weer voor een poosje hielp. Maar nu is alles toch weer terug gekomen. Dus als je ervoor kiest zal je wel moeten bedenken dat het altijd en tijdelijke oplossing is. Dat is ook de reden waarom ik er niet voor gekozen heb, ik zie meer in een oplossing zodat je er vanaf komt en het niet een tijdje onder het tapijt veegt.

Inmiddels heb ik zelf wel uitstraling aan de linkerkant en moet ik binnenkort -na ellenlange wachttijd- weer terug naar de neuroloog, volgens mijn fysiotherapeut is het wel degelijk een hernia.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar ieder mens is verschillend en reageert anders op behandelingen.
Succes met je keuze,

Groetjes Marja

desten
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 November 2007, 14:12:31 »

Bedankt voor het reageren,

Ik ga volgende week naar de pijnpoli en weet dan in iedergeval dat ik voor injecties zal kiezen.
beter even niks meer voelen als elke dag opstaan met nekklachten

zal nog wel laten weten hoe het is geweest.
marjapuiman
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 11 November 2007, 14:49:55 »

Succes, en ik hoop dat je er baat bij hebt. Ik hoor het graag.

Groetjes Marja
studenten fysiotherapie
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 September 2008, 15:34:26 »

Beste meneer/mevrouw,

Wij zijn studenten fysiotherapie aan de hogeschool Leiden. We zijn bezig met het ontwikkelen van preventieplan en beweeg programma voor patienten met chronische nekklachten. Hierbij hebben wij een vragenlijst samengesteld om onze doelgroep duidelijk te stellen.

Wij zouden het op prijs stellen als u ons zou willen helpen met het invullen van deze maximaal 10 minuten durende vragenlijst. De lijst bestaat uit 35 ja / nee vragen. Wij zullen alleen uw antwoorden op de vragen gebruiken voor het onwikkelen van een preventieprogramma. Uw persoonlijke gegeven zullen niet gepubliceerd worden.

De eisen waaraan u met uw klacht moet voldoen:
- man/ vrouw tussen 20 en 50.
- uw klacht moet langer bestaan dan 3 maanden.
- uw klacht moet aspecifiek zijn.

Wilt u, als u aan deze eisen voldoet zsm een mailtje sturen naar: vragenlijst_chronische_nekklachten@live.nl . Dan zullen wij u de vragenlijst toesturen.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Tweedejaars Fysiotherapiestudenten aan de Hogeschool Leiden.

sloeber
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 05 Maart 2009, 13:03:09 »

Hallo allemaal,

ik ben op dit forum terecht gekomen na enig speurwerk, ivm nekpijn na ongeval, ik heb een nekwervelfractuur gehad in 1994 en in 1998 weer een kop staart boting.
Momen teel heeft de huisarts me stranstec voorgeschreven = een morfine pleister.
Zelf zie ik het niet meet zitten ik ga al jaren naar maastricht krijg steeds te horen dat het tussen men oren zit, terwijl ik elke dag boordevol plannen zit maar ze door de pijn niet kan uitvoeren.
Ik moest maar eens aan de antidepressiva, dat heb ik jaren terug geprobeert zei het heeft nooit enig effect gehad dus zie ik niet echt in waarom ik het overnieuw moet doen.
nu weigeren ze me verder te behandelen, omdat ik niet opnieuw aan de depressiva wil, ik weet nog goed hoe ik me voelde, niets intresseerde me, als een kamerplant zat ik daar.
Ja logisch denk je dan dat het helpt niets boeit je nog, dus ook de pijn niet.
Ik hab fisyo alle mogelijke pijnstillers en andere medicijnen, zenuwblokkades ect.
Zelf zie ik het niet meer zitten, omdat niemand me serieus blijkt te nemen, heb ook geen vrienden meer, door mijn beperking, ik kan geen hele dag shoppen af de hele nacht op stap.
Ik ben er vorige week achter dat cannabis helpt tegen de pijn, maar om nu dagelijks te roken, tja.
Is er iemand die nog tips heeft wat ik zou kunnen proberen of iemand die een goede arts weet die het probleem wel ernstig neemt.

Groetjes, Sloeber
dalila
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 Oktober 2009, 20:16:27 »

Al zo’n 7 maanden ben ik al aan het tobben met mijn nek. Het begon als een zeurderig gevoel waar je uiteraard eerst voor naar de huisarts gaat die je uiteraard fysiotherapie voor schrijft. Nou ja dit was het begin van de vele therapieën die ik volgde. Van psycholoog  tot natuurgenezer en noem het maar op  Inmiddels is het zeurderige gevoel uitgegroeid tot elke dag pijn van opstaan tot naar bed gaan Vele keren bij de huisarts geweest die het maar altijd op stress gooit. Ja als je dat maar lang genoeg hoort krijg je wel stress. Ik heb ook geen uitval verschijnselen dus een hernia is (bij de huisarts uitgesloten) wel waren er foto’s genomen waar niets op te zien was.

Nu is er voorgesteld om bij de pijnpoli injecties in de nek te laten zetten heeft iemand hier ervaringen mee?

Wat ik mij dus afvroeg wat bij jullie het beste gebaat heeft. Uiteraard is dit bij ieder mens verschillend,maar iemand die zich herkend in deze klachten misschien?

Met vriendelijke groet,

hallo ik heb het ook gehad maar ik heb het bij een whiplash gehad bij mij was de pijn na een facet denervatie {zenuwblokade }na 3 weken geheel verdwenen.ik heb 2 jaar met een whiplash gelopen en eindelijk kwamen ze met de zelfte oplossing je krijg 3 naalden in je nek geplaats die vervolgens stroomstootjes afgeven nadat dat is gebeurd wordt er een warmtebron opgezet je zult daar niks van voelen het doet wel een beetje pijn maar niet zo veel pijn die je nu moet ondergaan als je niks laat doen ik raad het daarom iedereen aan die met deze klachten zitten laat je eerst goed informeren na dat je de facet denervatie laat doen maar ik kan je garanderen dat je na 3 weken klachten vrij bent
dama1980
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 02 September 2010, 21:47:26 »

Hallo,
Hier wil ik graag wel even mn reactie op geven,
Zelf heb ik ook chronische nek klachten,heel veel pijn gaat niet weg met zware pijn medicatie,het straalt uit naar mn borst met schouders mn armen en ook mn voeten beginnen de laatste tijd zwaar te tintellen.
Ook ben ik daarbij benauwd op de borst,en een heel zwaar gevoel op de borst.
Mijn huisarts zegt ook stress,en neemt me niet heel erg serieus,helaas.
Dit wou ik even kwijt,groetjes mij.........
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer