Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 17:57:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nek, versleten  (gelezen 1936 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
roelof
Newbie
*

« Gepost op: 07 Maart 2011, 15:56:22 »

Hallo ik ben een man 57 jaar oud.Heb de ziekte van Von Recklinghausen ook wel bekend ( Neurofibromatose )
ben ik 4 keer aan geopereerd in mijn nek.
de laaste keer in 1993, maar nu afgelopen oktober kon ik van de een op andere dagmijn nek niet meer naar rechts draaien.
de huis arts heeft toen naar de rongten gestuurd voor foto,s van mijn nek.
toen beek dat mijn nek heel erg versleten is.
toen heeft hij mij naar de fysio gestuurd,maar de tweede keer toen knapte er wat, kon ik mijn rechter arm niet meer goed bewegen,
maar hij heeft de behandeling gewoon voort gezet,met alleeen wat oefeningen zo als roeien,en wat met de nek draaien wat niet meer wou.
nog 8 keer geweest,toen heb ik hem gezegd dat ik niet weer kwam.
weer naar de huisarts gevraagd of ik naar de neuroloog mocht,naar veel aandringen gaf hij mij een verwijs brief.
de neuroloog zij dat ik eerst bij hem had moeten komen,dat was dus niet gebeurt.
moest ik door de MRI en nu blijkt dat alles met elkaar is vergroeit,lidteken weefsel en de ziekte die ik heb,zei er gelijk bij dat eenoperatie geen optie meer was.
ik moest maar naar de pijn poli wat ook geen optie was omdat alles met elkaar was vergroeit,
nu heb ik pijn stillers Amitriptyline 25 mg en Tramacet 37.5 mg met paracetamol.
wat ook niet helpt tegen de pijn.het word alleen maar erger.
wie heeft ook zo iets mee gemaakt, dan hoor ik dat graag.

Mvg  Roelof.
theridingman
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 30 Maart 2011, 11:10:46 »

Triestig verhaal.  Spijtig dat je nog geen reactie had gekregen van lotgenoten.  Niettenstaande dat ik ook een nekhernia heb wat heel veel pijn doet, is dit nog niks vergeleken met jou.  Ik wil je bij deze veel moed toewensen.  De hoop vooral niet opgeven.  Misschien een tip is om een accupunturist te raadplegen.  Ik weet dat dit alternatieve geneeskunde is en dat de meningen daarover verdeeld zijn.  Hij zal nooit je probleem kunnen oplossen, geloof dat maar niet.  Maar in veel gevallen kan de pijn wel grotendeels verminderd worden en ook de beweeglijkheid vergroot worden.  Ik ken iemand met chronische pijnen (door andere oorzaak dan die van jou weliswaar) die na een intensieve behandeling nu nog 2keer per jaar gaat en hij moet nu slechts nog af en toe een pijnstiller nemen, vroeger dagelijks.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer