Auteur Topic: Pas Geopereerd !  (gelezen 182266 keer)

Offline Tinne

• Full Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #375 Gepost op: 01 september 2008, 20:07:40 »
Hoi Sigrid,

Het is hier weer zo stil de laatste dagen... Dan nog maar even zelf iets schrijven.
Vrijdag heb ik inderdaad mijn laatste examen gedaan, het is goed gegaan denk ik. Ik had wel last van mijn nek, maar had er een warmtepleister opgekleefd, dat werkte een beetje spierontspannend. Vandaag ben ik een paar uurtjes gaan winkelen, genoeg om weer pijn te hebben natuurlijk... Maar wel mooie kleren gevonden, dus dat maakte wel wat goed :)
Woensdag staat er weer een facetinfiltratie op het programma, aan de rechterkant deze keer...

Hoe gaat het met jou ondertussen? Nog geoefend bij de revalidatiearts? Ja in het water gaat dat inderdaad beter, ik doe daarom ook aquagym. Daar doe ik niet echt nekoefeningen maar gewoon wat aerobic in het water. Andere sporten kan ik niet echt doen...
Zijn de kindjes goed gestart op school?

En de anderen, hoe gaat het met jullie? Al lang niets meer gehoord van Angje en al helemaal niet van Sophie...

Groetjes,
Tinne

Offline Sigie

• Hero Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #376 Gepost op: 02 september 2008, 09:24:18 »
Hey Tinne ,

Ja erg stil hier hé ...maar ja ik blijf hier steeds iets neerzetten  :rolleyes:
De eerste schooldag is hier goed verlopen net of er is geen vakantie geweest . En wanneer ken jij je uitslag?
Vandaag moet ik terug voor die revalidatie dus ben benieuwd.Ben gisteren een uurtje gaan fietsen en heb nadien toch meer last gehad ,vandaag opgestaan met een enorm stijfheidsgevoel .
Ja ik doe ook niet zo direct oefeningen voor nek in het water ze ,het is meer acquajogging met bijkomende oefeningen voor vooral schouder en bovenrug.
Ik hoop dat de facetinfiltratie goed verloopt woensdag.
Het zal met de andere wel goed gaan zeker ?

Groetjes Sigrid!  

Els

• Gast
Pas Geopereerd !
« Reactie #377 Gepost op: 02 september 2008, 10:37:32 »
Hoi iedereen,

Weer even geleden dat ik hier nog was.  We hebben sinds woensdagavond een Engelse Bulldog pupje Jake in huis.  Die vraagt natuurlijk veel aandacht en tijd bovenop de tijd die de drie kinderen vragen.
De kinderen zijn naar school.  Mijn man is als sportmasseur een weekje in Italië en ik heb nu stilte en rust.  Gelukkig heb ik mijn handen vol met die kleine pup.
Vergeet je teminste aan die pijn te denken.
Gisteren ben ik naar de arts van de tegenpartij gemoeten.  Hij was niet zo vriendelijk.  Hij vertelde ook niet veel.  Dat wordt weer zijn verslag afwachten.
Vandaag heb ik een echo van mijn halsslagaders moeten laten nemen.  Dat was gelukkig allemaal in orde.
De 15de september moet ik nog een eeg laten nemen en dan nog mijn evenwichtsorgaan laten onderzoeken want dat kan ook het flauwvallen veroorzaken.

Tinne, ik hoop dat je een mooi resultaat op je examens gehaald hebt.

Sigrid, die oefeningen in het zwembad zouden mij denk ook wel goed doen.  Het probleem met gewone spierversterkende oefeningen is altijd dat mijn spieren daar slecht op reageren.  Ze verkrampen nog feller en ontsteken.

Ben benieuwd hoe het de kinderen vandaag op school gaat.  Gisteren waren ze enthousiast maar vandaag huilde de kleinste  :wuh: en wou hij bij mama blijven.

Groetjes,
Els

angje

• Gast
Pas Geopereerd !
« Reactie #378 Gepost op: 02 september 2008, 13:13:11 »
Hoi Allemaal,

Ik kom toch even een kort berichtje achter laten zodat jullie weten waarom ik er even niet was.
Het gaat even minder, of gewoon ronduit slecht! Ik heb echt enorm veel pijn en mijn hele arm tintelt weer!
Ik baal dus als een stekker en achter de comp is nu niet echt een pretje.
Maar ik wil jullie ook niet in het ongewissen laten, dus toch maar even hier.
Gewoon tijdens het opruimen van mijn schoenen schoot er iets in mijn nek, op dat moment rolde de tranen over mijn wangen.
De pijn ebte naar een tijdje wel een beetje weg maar ik heb nog altijd flink pijn en mijn linker arm kan bijna niks.
Hij tintelt constant en ik doe zo min mogelijk.
Ik ben dus even wat minder hier maar ik denk echt wel aan jullie en hoop dat ik gauw weer wat beter ben.

Groetjes, Angje

Offline Sigie

• Hero Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #379 Gepost op: 02 september 2008, 14:57:06 »
Hey ,

Els toch al goed nieuws dat er niks met je bloedvaten is .....en nu hopen dat die EEG ook goed is !
Maar langs de andere kant zou het ook leuk zijn dat je wel weet wat de oorzaak is van dat flauwvallen.
Ben toch wel is benieuwd .
Hoe oud is jou jongste? Mijn dochters zijn naar het vierde leerjaar en het tweede leerjaar.
Zo een pupie brengt veel werk met zich mee maar ben er zeker van dat je ook veel terug krijgt  :rolleyes:

Angje ,meid  dat is echt geen goei nieuws hé ,ik snap dat je echt baalt! Toch lief dat je ons op de hoogte wil houden ook al heb je pijn achter de pc .
Hopenlijk ben je weer vlug van die tintelingen af want dat wijst toch weer op een zenuw.

Ik moet dus binnen een paar uurtjes naar de revalidatie weer ......mijn spieren voelen momenteel erg pijnlijk aan tussen mijn schouderbladen .
Hopenlijk doet het warme water van het zwembad me wel goed  :onschuld:

Allé groetjes Sigrid!  :bla:  

Els

• Gast
Pas Geopereerd !
« Reactie #380 Gepost op: 04 september 2008, 08:38:35 »
Hey Sigrid,

Mijn jongste zoon wordt 4 jaar.  De oudste en de middelste zitten ook in het vierde en tweede leerjaar.
Gisteren ging hij weer wel graag naar school dat is een opluchting.

Ik heb momenteel weer veel meer spierpijn, hoofdpijn en duizeligheid.  Mijn man is een week naar Italië.  Je voelt dat toch als je er alleen voorstaat.

Angje, heel vervelend voor je die tintelingen.  Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.  Het is echt een jojo met ons.  De ene moment wat beter en dan weer vele slechter maar nooit 100%.
Mensen die dit niet meegemaakt hebben verstaan niet wat een invloed dit op je leven heeft.  
Met een gezin moet je steeds vooruit en je probeert dit zonder klagen en zagen te doen.  Gelukkig kunnen we hier ons verhaal nog eens kwijt.  Hier zijn we zeker dat we echt begrepen worden.

Tinne, ik hoop dat je niet te lang op de resultaten van je examens moet wachten en dat deze goed zijn.  Ik hoop ook dat je een goed resultaat van je facetinfiltraties krijgt. :ok:  

Groetjes iedereen,
Els

Offline Tinne

• Full Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #381 Gepost op: 04 september 2008, 09:33:32 »
Hoi,

Gisteren facetinfiltratie aan de rechterkant gehad, de proeftherapie. Hier heb ik nu minder pijn van dan toen het aan de linkerkant gedaan werd, twee weken geleden (die voel ik nu nog). Volgende week dan weer opwarming van de zenuwuiteinden. Ik hoop ook echt dat het werkt!
Mijn examens zijn goed verlopen, de uitslag weet ik wel pas 11/9, nog een weekje wachten dus.

Els,  hopelijk gaat die duizeligheid snel weg, moet nog extra vervelend zijn als je zo duizelig bent! Dan geraak je niet echt vooruit.
Angje, de moed niet opgeven hé! Ik hoop dat je je snel terug beter voelt!
En Sigrid, hopelijk heb je iets gehad aan de oefeningen in het bad. Had het een spierontspannend effect?

Aan iedereen nog veel beterschap en tot een volgend berichtje!
Tinne

Offline Sigie

• Hero Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #382 Gepost op: 04 september 2008, 09:51:29 »
Hallo,

Ik heb ook meer last van mij spieren ......we zijn gisterennamiddag gaan zwemmen met de kindjes (mijn vriendin en haar kindjes)
Was echt leuk ....maar te leuk voor mijn nek ,had s'avonds al last van hoofdpijn en ik deed deze morgend mijn ogen open en ik had nog steeds die hoofdpijn.
Ik vermoed dat er weer te veel spanning staat op mijn nekspieren en dna krijg ik van die spanningshoofdpijn ........
Mijn nek is ook weer enorm stijf .
Tja zal wel weer beteren zeker.
Ik ben dus dinsdag terug naar de revalidatie geweest ,de fitness was weer erg pijnlijk maar het zwembad is dan wel relaxerend.
Ik ben mijn revalidatiearts daar tegen gekomen en hij vroeg hoe het met me was ...ik vertelde van mijn spierkrampen ......mijn kiné kwam net voorbij en die beaamde dat mijn nekspieren bij het minste verkrampen ......tja zei hij ,we hebben alles al geprobeerd ,hij weet ni echt iets om ze ontspannen te krijgen ......hij zei ofwel alles eruit! Pffff ...Mijn reactie was ,ik hoop dat dat voor te lachen is maar hij reageerde er niet echt op .
Tja ik blijf maar verder doen met die revalidatie en ik hoop zoals mijn chirurg heeft gezegd dat mijn spieren terug normaal gaan funktionerern eens die blokwervel volledig is gevormd!
Een nieuwe operatie is nu wel heel ver uit mijn gedachten  :blush:
Strakjes weer gaan werken maar eerst naar de winkel ,mijn jongste is jarig vandaag dus kga iets klaar maken dat z eheel graag lust!

Groetjes iedereen Sigrid!  

Els

• Gast
Pas Geopereerd !
« Reactie #383 Gepost op: 05 september 2008, 11:44:38 »
Hey iedereen,

Weer een rotnacht achter de rug.  Overdag loop je rond en dan gaat het redelijk maar zodra ik ga liggen beginnen mijn spieren te protesteren.
Er is geen enkel soort kussen dat helpt.
Mijn handen voelen weer aan of ik me geneteld heb.

Ik wou zo stilletjes aan dat ik terug mocht gaan werken.  De kinderen naar school, mijn man als masseur in Italië de tijd gaat zo traag en ik heb teveel tijd om na te denken.

Die vervelende regen helpt je ook niet om vrolijker te worden.
Gelukkig heb ik een druk weekend voor de boeg dat zal mijn gedachten wel verzetten.
Zondag moet Wout in Soumagne gaan bmx-en en morgen komt mijn familie langs om mijn verjaardag te vieren die eigenlijk zondag is.

Ik zal nog eens wat gaan opruimen hier.

Ik hoop dat jullie je in ieder geval heel wat beter voelen dan ik.

Groetjes,
Els

Offline Tinne

• Full Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #384 Gepost op: 05 september 2008, 19:41:21 »
Hoi Els,

heb je al eens een form fix kussen geprobeerd? Dit is een kussen dat zwangere vrouwen ook gebruiken, in de vorm van een hoefijzer. Ik slaap er nu al een jaar of 2 op en dat gaat meestal goed... Er zijn wel eens nachten dat ik er een gevecht mee moet leveren maar die zijn in de minderheid. Ik heb ook al gehoord van een kussen dat speciaal op maat gemaakt wordt... Misschien moet je daar een naar kijken, of heb je dat al geprobeerd?

Ik heb momenteel ook wel pijn... Volgende week de laatste facetinfiltratie en dan gaat het hopelijk eens beteren...

Groetjes en beterschap!
Tinne

angje

• Gast
Pas Geopereerd !
« Reactie #385 Gepost op: 09 september 2008, 12:06:24 »
Hoi Allemaal,

Wat een mooi weer hebben we vandaag!!
Hier gaat het langzaam aan achteruit. De pijn in mijn linker arm neemt echt weer toe en ik kan er bijna niks mee.
De pijn van voor de operathie komt weer terug. In principe hoef ik pas in december terug voor controle maar ik denk dat ik
binnen kort maar weer terug ga.
In eerste instantie was er al gezien dat de doorgang in mijn schouder erg nauw is maar omdat mijn nek er zo slecht aan toe was
dachten we dat alleen dat de klachten veroorzaakte. Maar omdat het nu weer echt achteruit gaat en ook de pijn in mijn schouder weer
toeneemt ben ik daar niet meer zo zeker van. Ik wil het eerst nog even aankijken want ik heb echt weinig zin om weer onder het mes te gaan.
Ook al zou dit dan een simpele poliklinsche ingreep zijn!
Geniet lekker allemaal van het zonnetje vandaag!!

Groetjes, Angje

Offline Sigie

• Hero Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #386 Gepost op: 09 september 2008, 12:11:59 »
Hey Angje,

Oeis wel echt geen goed nieuws zeg  :unsure:  hopenlijk beterd het toch wat zodat je niet terug onder het mes moet.
Het is inderdaad zalig weer vandaag ,ik moet niet werken maar moet wel helaas deze namiddag naar de revalidatie .
Vorige week heb ik dus een slechte week gehad wat mijn nek betreft en vrijdag raade de kinésist me dus aan om het dit weekend rustig aan te doen ....en dat heb ik ook gedaan en dus gaat het nu best wel met mijn pijn.
Dus ik probeer maar te genieten nu de pijn meevalt!

Groetjes iedereen Sigrid!  

Offline Tinne

• Full Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #387 Gepost op: 09 september 2008, 18:51:43 »
Hoi Angje en Sigrid,

dat klinkt niet al te best hé Angje... 'k Hoop dat het snel weer beter begint te gaan! En Sigrid, blij dat het nu weer wat beter gaat met jou! Hopelijk heb je straks niet teveel last van de revalidatie.
Ook ik heb niet de beste week achter de rug. Gisteren ook weer een verkeerde beweging gedaan toen ik mijn jas uitdeed. Ik kreeg een soort van hevige spierkramp aan de linkerkant (nek, schouder en borstspier), zeer pijnlijk, maar gelukkig gaat die hevigste pijn wel vrij snel weer weg. 't Was lang geleden dat ik dit nog voorhad, had gehoopt dat het niet meer ging gebeuren.
Morgen mijn laatste facetinfiltratie (rechts)... Hopelijk gaat het daarna echt de goeie kant uit! Aan de linkerkant heb ik nog geen beterschap, maar dat kan nog wel 4 weken duren... En donderdag krijg ik eindelijk de uitslag van mijn herexamens! Ik tel af!

Groetjes en nog veel beterschap voor iedereen!
Tinne

Offline Sigie

• Hero Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #388 Gepost op: 10 september 2008, 08:15:01 »
Hey allemaal,

Gisteren viel het heel goed mee bij de revalidatie ,de kinésist zei me zelfs ,met geduld gaat het nog goed komen ,hij had er een goed gevoel bij.
Ik zei hem dat ik niet te vlug echt positief wil denken omdat ik dat al dikwijls heb gedacht en na een tijdje krijg ik dan toch weer een dipje.
Hij begreep me  :rolleyes:
In de fitnes moet ik dus eerst 10 minuten fietsen en dan 8 minuten roeien en met het roeien had ik vorige keer last en gisteren niet!
Maar zoals ik al zei ......kga het afwachten want voor het zelfde geld heb ik morgen wel een slechte dag .
Tinne ,vandaag je laatste facetinfiltratie ...ik denk aan je .....en donderdag nog ne hele spannende dag voor je !!!!

Groetjes Sigrid!  

Offline Tinne

• Full Member
Pas Geopereerd !
« Reactie #389 Gepost op: 12 september 2008, 10:01:44 »
Hoi allemaal,

Laatste facetinfiltratie inmiddels achter de rug, aan de rechterkant deze keer over 4 niveaus. C4-C5 was net als aan de linkerkant weer erg gevoelig. Achteraf ook nog perfusalgan via infuus gekregen omdat ik kort na de behandeling al meer pijn had. Maar ondertussen gaat het al wel wat beter. Nu wacht ik op het resultaat... Binnen 6 à 8 weken zou ik er iets van moeten merken.
En gisteren dan eindelijk de uitslag van mijn herexamens gekregen, en... geslaagd! Ik ga dus nu volledig naar mijn derde jaar, te beginnen met een semester in het buitenland: volgende donderdag vertrek ik voor 4 maanden naar Frankrijk! Maar ook van daaruit kan ik jullie verhalen volgen en af en toe zelf eens iets schrijven hier.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes,
Tinne

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer