Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
05 Februari 2012, 11:49:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 53   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pas Geopereerd !  (gelezen 94793 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
jasa1
Newbie
*

« Reactie #630 Gepost op: 04 Januari 2010, 22:23:56 »

Tinne en Sigrid

bedankt voor jullie reactie.

Ik heb 20 januari een afspraak met de neurochirurg.
In november heb ik een operatie afgehouden, ik wilde eerst een blokkade proberen.
Dit heeft totaal niet geholpen. De pijn in mijn hand is af en toe niet te houden.
Soms heb ik geen enkele last alleen maar een doof gevoel in mijn duim.
Dan denk ik niet aan opereren.
En de andere keer heb ik zo'n last dat als ik geen pijn mee zou hebben ze mijn hand eraf mogen halen.

Hebben jullie ook van die pijnen? Of is het bij jullie altijd zeurend aanwezig?

Ik hou nog contact met jullie.

Ik wens jullie een gelukkig 2010 toe met weinig pijn.

Groetjes

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #631 Gepost op: 06 Januari 2010, 14:15:05 »

Hey Jan,

Mijn klachten voor de operatie waren twee voze vingers aan mijn rechter hand . Ik had ook enorm veel last van tintelingen die starte vanuit mijn rechter schouder tot mijn vingertoppen.
Verder had ik gevoelsstoornissen in mijn rechter arm en ook rechter bovenkant van mijn rug .
Na de operatie waren die klachten weg .
Maar nu heb ik spierklachten . Die gaan up en down. Eigenlijk voel ik haast continu wel dat ik moeilijk naar rechts kan kijken ,mijn rug en schouder (alles steeds aan de rechter kant) zit vooral 's morgens enorm vast en meestal na een halfuurtje rustig bewegen gaat dat beter.
Als ik in een down periode zit heb ik echt wel enorm veel last ,sta ik meestal met hoofdpijn op die soms kan lijden tot migraine met braken en al.
Ik heb dan ook pijn vanuit mijn nek tot halverwegen mijn hoofd ,soms ook achter mijn oren . Heeft allemaal met spierspanningen te maken .
Heb ook vanalles gedaan om mijn spieren te laten onstpannen maar niks helpt blijvend dus ......mijn chirurg heeft mij blijvend licht werk voorgeschreven en momenteel ook niet meer dan halftijds.
Ik zal me er gewoon bij moeten neerleggen dat ik ups en downs zal blijven hebben . Soms heeft het met het weer te maken en soms met dingen die ik doe maar soms kan ik ook last krijgen zonder enige reden .
Het is soms emotioneel zwaar ,als ik weinig pijn heb kan ik het allemaal goed vatten maar de dagen dat ik pijn heb zie ik dit zo mijn verdere leven niet zitten ....
Maar zoals ik al heb gezegd je mag nooit vergelijken .
Je moet ervanuit gaan dat alles goed komt en op forums vindt je natuurlijk meer negatieve ervaringen want als het goed gaat gaan mensen minder naar lotgenoten zoeken .
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden . Deels om veel dingen van me te kunnen afschrijven ,beter dan thuis altijd te zagen .
En deels ook het gevoel te krijgen dat je niet de enige bent !!!!
Ik zal die 20 ste voor je duimen . En laat ons weten wat je gaat beslissen .

Groetjes Sigrid.
jasa1
Newbie
*

« Reactie #632 Gepost op: 06 Januari 2010, 20:06:27 »

Hallo Sigrid,

zo als je weet is het bij mij met tintelingen in mijn arm begonnen en een gevoelloze duim.
Tintelingen heb ik niet meer. Een gevoelloze duim heb ik nog steeds.
Maar het ergste wat ik nu heb is vooral s' avonds een stekend pijn in mijn duim en hand.
Af en toe heb ik ook weinig gevoel in mijn rechtervoet. Het lijkt net of je op watten loopt.
Mijn nekspieren waren eerst heel gespannen. Nadat ik veel sessies bij de manuel therapeut heb gehad
is mijn nek nu redelijk ontspannen. De klachten die jij nu heb herken ik niet.
Ik heb geen last van mijn schouder, rug of hoofdpijn.
Vooral hoofdpijn (migraine) met braken lijkt mij vreselijk.

Jij moest geopereerd worden. Had jij geen gevoelsstoornissen in je rechterbeen of voet ?

Wat voor invloed heeft jou kwaal op je gezin?
Hoe gaan jou man en kinderen er mee om?

Emotioneel heb ik er moeite mee dat ik sommige dingen niet meer kan.
Ik laat nog van mij horen.

Sterkte

Tinne jij ook sterkte

groetjes
Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #633 Gepost op: 07 Januari 2010, 08:21:28 »

Hey Jan,

Ook ik had steken voor de operatie maar dan in mijn rechter arm . Nee ik heb nooit geen last gehad in mijn benen of voeten .
Alles hangt af waar je hernia drukt en op welk niveau . Via symtopmen kunnen ze al vaak weten waar het net zit .
Ik ben meer dan een jaar na mijn operatie naar ne manuele therapeut geweest maar die heeft mezelf gezegd ermee te stoppen omdat hij me ni verder kon helpen .
Het probleem zit hem nu in mijn nek .Ik heb dus een prothese gekregen en die zit niet goed of was te lang ? Niemand spreekt zich daar volledig over uit .
In ieder geval is er botwoekering gekomen en op dit moment is C6 C7 al helemaal overwoekerd (blokwervel gevormd) en nu is ook C5 C6 aan het overwoekeren . Zou een natuurlijke reactie zijn van mijn lichaam omdat die twee niveau's een beetje naar achter zijn verschoven door weer een reden dat ik niet helemaal weet.
Vandaar mijn continue spierspanning in mijn nek . De manuele therapeut bewerkte mij steeds maar ik was mijn auto nog niet terug uit en ik had alweer last.
Ook ik heb het soms enorm moeilijk met mijn beperkingen . Ik heb me meer dan een jaar vastgehouden aan de gedachte dat het toch ooit helemaal terug goed zou komen maar helaas niet ....
Ik moet nu om de 6 maanden onder de Ct om de veranderingen goed opte volgen en de laatste keer heb ik goed met mijn chirurg gepraat .
Een nieuwe operatie is geen optie ...te zwaar en niet zeker of ze me zou helpen .
Dus ermee leren leven . Hij hoopt dat na 2 a 3 jaar ook die twede wervel overwoekert is zodat ook dat vaststaat en mijn ups en downs gaan beteren .
Mijn klachten zij dus echt wel puur spierproblemen .
Hoe mijn gezin erop reageert ,tja het jaar na de operatie was ook zwaar voor hun .....veel gezaag van mijn kant ,plus ik bleef zeggen dat er iets mis was maar kreeg steeds te horen dat ik mijn lichaam tijd moest geven om te herstellen .
Ik kreeg zelfs te horen van mijn omgeving en ook de fysische arts waar ik op dat moment naar toe ging dat het allemaal in mijn kopke zat . Ik ben dat uiteindelijk naar leuven gegaan en daar hebben ze gezien wat er eigenlijk mis was ....en toen zijn de ogen van mijn directe omgeving open gegaan maar mensen daar buiten denk ik dat het soms nog denken dat ik overdrijf .
Uiterlijk is er niks aan me te zien en dat doet veel bij mensen helaas!
Nu zaag ik minder thuis omdat ik een jaar terug te horen kreeg van mijn jongste dochter ' ik kan dat woord nek niet meer horen '
En eigenlijk gaat het momenteel weer vrij goed . Maar zoals ik zeg ,het gaat met ups en downs .
Ik heb het er soms emotioneel heel moeilijk mee dat ik ook dingen niet meer kan .
Ik kan mezelf er soms echt kwaad om maken maar dat geeft me dan nog meer spierspanning .
IK moet ook zeggen dat het me toch ook wel een ander mens heeft gemaakt .
Maar ja zoals ik al heb gezegd ,jij kan misschien na je operatie terug de oude zijn .

Groetjes
jasa1
Newbie
*

« Reactie #634 Gepost op: 17 Januari 2010, 11:32:01 »

Hallo Sigrid,

jij heb dus alleen spierklachten?

Je heb geen pijn meer of klachten in je arm of hand? Hoe staat het met je frozen vingers.
Heb je daar weer gevoel in ?

Hebben jouw zenuwen in je Nek wel voldoende ruimte?

Ik moet 20 januari naar de neurochirurg.
En wat gebeurd er?
Mijn pijnklachten worden minder. Ik heb sinds 1 week minder pijnklachten maar wel steeds last van een stijve nek.
Raar, want ik heb van te voren nog nooit last van mijn Nek gehad.

Hoe is het trouwens met jou de afgelopen weken gegaan?
Veel last ?

Sterkte en groetjes
Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #635 Gepost op: 18 Januari 2010, 11:35:19 »

Hey Jan,

Ze zeggen dat het alleen spierklachten zijn dat ik heb ....dus ik geloof dat.  Roll Eyes
Nee mijn klachten in mijn re arm en hand en ook vingers zijn totaal weg. Mijn gevoelsstoornissen in rechter arm en schouder heb ik nog een deel maar te verwaarlozen . Als ik ne warme douche neem of met koude eraan komt voelt het niet zo als het moet ,ik voel het maar minder.
Dus als die klachten wegzijn wil dat zeggen dat mijn zenuwen voldoende ruimte hebben ,de operatie heeft daar wel goed voorgeweest.
Alleen als ik echt veel last heb kan het zijn dat mijn twee vingers weer wat tintelen en ook dat mijn arm ....anders aan voelt .
Volgens chirurg zijn mijn spieren dan overbelast en die zijn dan uitgezet en die drukken dan wat op mijn zenuw en dat geeft die klachten .Maar als ik dan ne dag ontstekingsremmers neem gaat dat terug weg.

Ik had voor mijn operatie deze klachten die ik nu heb niet  dus mijn klachten van voor de operatie  zijn wel volledig weg .

Hoe het de laatste dagen met me gaat ? Ik mag ni klagen ....het gaat ,ik voel het altijd wel maar het is te verdragen .
Ben wel zaterdag gaan solden doen en dat voel ik wel . Na een uurtje het stad in kreeg ik last in nek en schouders .
Alles trekt dan extra ,voel dan dat al mijn spieren tot halverwege mijn rug stijf zijn .
Ook mijn nek gaat dan vele stroever en dat pijn bij bewegen .
Maar ja zolang ik gee pijnstillers moet nemen vind ik dat het goed gaat met me  Wink

Groetjes Sigrid
jasa1
Newbie
*

« Reactie #636 Gepost op: 20 Januari 2010, 21:21:16 »

Hallo Sigrid,

vanmiddag bij de chirurg geweest.

De chirurg kwam eerst met de nadelen van een eventuele operatie.
Toen ik zei dat ik al wist wat er allemaal eventueel op mij af kon komen hebben we het over de operatie
gehad. Hij wil bij mijn wervel c6 verwijderen, om zo meer ruimte te maken. Aan c5 doet hij niets.
Eventueel met voor het sluiten, nagelang er ruimte bijgekomen is plaatsen van een stukje bot (fusie genoemd).

Ik vroeg aan hem naar de prothese van Bryan. Ik vertelde dat jij die in Belgie gekregen had.

Hij zei toen dat dit ook een mogelijkheid was, maar dat dit hier nog een studie is.
Ze zijn hier met een onderzoek bezig om te kijken naar 3 methoden:
1 zonder fusie
2 met fusie gebruikmakend van kooitje en 3 met Bryan's cervicale discusprothese.

Ik kan deelnemen aan dit onderzoek, maar ik wordt ingeloot in 1 van de groepen.
Je kan dus niet kiezen.

Met dit onderzoek willen ze uitspraak doen over de effectiviteit van de verschillende behandelingen ten aanzien van vermindering van pijnklachten, hervatting van werkzaamheden, en voorkomen van vroegtijdige veroudering van de aangrenzende tussenwervelschijven.
Hoe is dit bij jou gegaan?
Had jij een keuze?
Ik heb het ook nog over jouw spierklachten gehad. Dit schijnt vaker voor te komen. Alles in die omgeving is gevoelig.

Jij had het de vorige keer over solden doen.
Is dit winkelen in de uitverkoop?

Ik hoop dat je pijnvrij bent en verder weinig last heb.

groetjes Jan
jasa1
Newbie
*

« Reactie #637 Gepost op: 20 Januari 2010, 21:41:56 »

Hallo Sigrid

zie hier van een ander forum een reactie.

Hallo Roelie, ik ben net gisteren thuisgekomen van operatie aan nekhernia (4 voudig) heb 3 nieuwe tussenwervelschijven gehad. Ben op advies van Zilverenkruis naar België geweest. Op 17 december een afspraak en op 29 december geopereerd en 30 december weer naar huis. Niets nekkraag, niets pijn (behalve slikken). Mag 1e week niets doen 2e week beetje en daarna tot de pijngrens. Ik heb me 6 maanden heel erg angstig gevoeld voor de operatie welke ze me in Nederland hadden voorgehouden. Dit ging bij mij zover dat ik behoorlijk overspannen was. Maar als ik het van België eerder geweten had was dit alles nooit gebeurd. Ik ben zo kwaad op de dokter in Nederland. En zo blij dat ik naar België ben gegaan. Het is een aanrader. Dr. van de Kelft heet de dokter en deze werkt in AZ Nikolaas in St. Niklaas

Het schijnt dat ze in belgie verder zijn dan in nederland.

nogmaals groetjes

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #638 Gepost op: 24 Januari 2010, 11:19:22 »

Hey Jan,

Mijn chirurg heeft me toen uitgelegd dat het een fusie kon worden of een bryanprothese. Hijzelf raade me die prothese aan omdat ik nog jong ben en ook sportief (was).
Hij heeft me niks gezegd dat het nog in een studieproject was ,ik heb dat later vernomen van een andere chirurg waar ik na de operatie een tweede opini ging halen.
De voornaamste reden voor die prothese was ,dat het nadien de wervelschijven van erboven en eronder niet extra zouden worden belast wat bij een fusie wel zo is met slijtage als gevolg na een tijd. Ook zou de beweeglijkheid van dat niveau bewaart blijven door een prothese en bij een fusie niet.
Ik heb dus voor die prothese gekozen omdat dat volgens de chirurg meer voordelen gaf ,alleen het kostprijsje niet . Het is nog niet erkent door de RIZIV dus heb best veel zelf moeten betalen . Tja ik had het er voor over ....als ik maar beter werd.
Ik heb dus dikke pech gehad ....nu heeft mij lichaam zelf al een fusie gemaakt op C6-C7 en is nu bezig op niveau C6-C5.
De prothese heeft totaal geen zin gehad .

Ja solden is de uitverkoop in winkels  Roll Eyes

En heb je nu al een beslissing genomen wat je gaat doen?

Het gaat best nog goed met me . Mijn werk is aangepast en werk nu ook maar halftijds en dat gaat goed.
Heb nog geen downperiode gehad .Ik hoop dat het zo blijft .....maar ik weet dat dat ook weer snel kan omdraaien zonder enkele reden .

Er is IDD een verschil tussen Belgie en Nederland . Ik zelf ben een belgische  Smiley

Groetjes Sigrid .
jasa1
Newbie
*

« Reactie #639 Gepost op: 24 Januari 2010, 11:33:11 »

Hallo Sigrid,

ik ben nog aan het twijfelen.
De verzekering kan regelen dat ik binnen 2 weken geopereerd wordt in het saint Nicholas in Belgie.
Verzekering betaald alles.

Ik twijfel nog. Hoe gaat het met de nacontroles ? Moet ik daar ook voor naar Belgie.
Ik weet ook niet of het saint Nicholas met de brayn prothese werkt. Ze werken wel met een fusie.

Ik ga me nog verder informeren voordat ik een beslissing neem.

Ik hoop jou veel up's toe, en nog bedankt voor je reactie.

groet

Jan
Tinne
Full Member

« Reactie #640 Gepost op: 03 Februari 2010, 13:15:23 »

Dag Jan,

Tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar nu toch even informeren hoe het met je gaat. Ben je intussen al geopereerd?
Ik wens je in ieder geval het beste toe!

Hoi Sigrid,

Hoe gaat het met jou ondertussen? Hopelijk nog steeds een up-periode Smiley Op het werk alles goed?
Met mij ging het de laatste tijd wel redelijk, maar na dit weekend op citytrip geweest te zijn is het weer een pak minder. Mijn spieren staan stijf gespannen en ik geraak er maar niet vanaf... pijnstillers, insmeren met zalf, warmte... weer gewoon afwachten tot het wat beter gaat zeker?

Veel groetjes!
Tinne
Sigie
Hero Member

« Reactie #641 Gepost op: 08 Februari 2010, 10:30:14 »

Hey ,
Weer efkes iets van mij!!
Jan ,laat je ons weten wat je beslist?
Hoe het met me gaat .....tja mijn spieren staan de laatste dagen ook wat meer gespannen ,denk dat het deels ook met het weer heeft te maken .
Ik ben al blij dat ik geen migraineaanval meer heb gehad.
Op het werk lijkt alles geregeld te zijn en kan ik rustig verder werken ....de ééne dag met meer pijn dan de andere .
Zolang ik geen pijnstillers moet nemen ben ik tevreden  Roll Eyes
Vrijdag waren we ergens en er zal langs de rechtsekant iemand waar ik een hele tijd mee heb gepraat maar dan heb ik het toch moeilijk ....na al enkele minuten begon het pijn te doen ,ik heb me zelfs moeten verzetten want kon niet opzij blijven kijken ....op zulke momenten voel ik echt dta ik soms toch wel erge beperkingen heb .
Ik denk dat ik veel gevallen mijn nek onbewust zoveel mogenlijk wil sparen en vandaar ook de laatste tijd iets meer onderrugpijn weer .
Maar ....ik denk niet dat ik in een downperiode zit  Wink

Tinne, dat is het hé ....zodra we iets meer doen worden we nog maar is met de neus op de feiten geduwd dat we er gewoon mee moeten leven .

Groetjes Sigrid
jasa1
Newbie
*

« Reactie #642 Gepost op: 10 Februari 2010, 21:37:47 »

Hallo Tinne en Sigrid,

ik heb de knop doorgehakt. Ik laat me in nederland opereren.
Op andere forums gelezen dat de brayn prothese in nederland afgeraden wordt.
Ik laat me op de ouderwetse manier opereren. Met of zonder een fusie.

Ik zou eigenlijk nu al in het ziekenhuis moeten liggen. Morgen zou ik geopereerd worden.
Er is echter door dat een andere chirurg uitgevallen is, iets tussengekomen.

Als alles goed gaat wordt ik 25 februari geopereerd.
mijn tussenwervelschijf op C6 wordt verwijderd. Er wordt ook naar C5 gekeken.

Jullie hebben beide allebei last van spierspanningen.

Sigrid jij heb dit gekregen na de operatie. Tinne hoe kom jij aan die spierspanningen.

Komt het bij jullie ook door het weer ?

Hebben jullie meer klachten bij koud weer?

Sigrid de klachten die jij heb als je met iemand praat die naast je zit, heb ik ook.
Maar ik krijg dan erge pijn in mijn hand.

IK stop nu ik heb veel last.

sterkte jullie

groeten

JAN
Misty
Gast
« Reactie #643 Gepost op: 14 Februari 2010, 20:31:44 »

hallo mensen
Ik tob al heel lang met nekklachten, en zo ben ik hier op deze topic gekomen, want ik zocht ook mensen die weten waar ik het over heb.
Ik zal mezelf eens voorstellen, Ik heet Tilly ben 50, en ben getrouwd, 2 kids die net de deur uit zijn. En de nekklachten zijn begonnen direct nadat ik een hartoperatie had (in 1992 !)ondergaan, toen ik wakker werd had ik verschrikkelijke pijn in mn nek, en sindsdien heb ik veel pijn of niet zo heel veel, maar pijn is er altijd, en de laatste tijd word ik meer beperkt erdoor. In de afgelopen tijd zijn er een paar x rontgenfoto's genomen, maar dan kreeg ik weer te horen dat alles goed was, dus toen ben ik het alternatieve circuit ingegaan, manueel therapeut,osteopaat,kraker,acupunctuur, maar helaas niks hielp, de manueel therapeut vertelde dat mn spierspanning zo hoog was dat het geen zin had. Dus weer eens naar de huisarts en ja hoor weer een rontgen, maar nu belde ik en moest ik de huisarts spreken, er waren wervels versleten en hij stuurde me naar de neuroloog, die stuurde me voor een mri en concludeerde dat ik kanaalstenose heb en hij stuurde me door naar een neurochirurg, ik mocht zelf weten welke, dus via via hoorde ik van dr Peul, daar wilde ik graag naar toe, alleen wel een eindje weg, ik woon in Zeeland en die dr is in Leidschendam, maar afijn toch gedaan, alleen ik kwam jl januari niet bij dr Peul want die was voor het grootste gedeelte hoogleraar geworden, maar bij zn opvolger dr Wolfs, en die concludeerde 2 hernia's en een bijna hernia, en opereren, ik wilde niet gelijk ja of nee zeggen, dus nu moet ik 2 maart terug om te vertellen wat ik wil, maar ik vind het doodeng allemaal hoor, maar dat zullen jullie allemaal wel kunnen begrijpen want de meeste hebben deze stap al moeten nemen, groetjes Tilly
elly1964
Gast
« Reactie #644 Gepost op: 15 Februari 2010, 00:33:55 »

Hallo Sigrid, Jan e.a.

Ik ben op 11-02-09 geopereerd aan een dubbele nekhernia, waarvoor spondylodese + extra fixatie d.w.z. niveaus C3 t/mC5 vastgezet d.m.v.
3 horizontale en 2 verticale plaatjes+ cages.
Nu, 1 jaar later, is opnieuw nekhernia gezien op C6-C7 op foto, CT, en MRI. Sinds 2 weken kan het het niet meer keren van de pijn.
Niets kan me helpen, pijnpoli durft behandeling niet aan in recent geopereerd gebied, risico op overlijden is te groot als ze epidurale infiltratie zouden doen. Pijnstillers mag ik niet hebben, ben allergisch voor alles behalve paracetamol, maar dat werkt niet voldoende.
Ik ben ten einde raad, verga van de pijn.

Groetjes,
Elly
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 53   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer