Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
05 Februari 2012, 11:48:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 53   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pas Geopereerd !  (gelezen 94793 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
jasa1
Newbie
*

« Reactie #645 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:38:06 »

Hallo Misty

op welk niveau zitten jouw hernia's ? Welke beperkingen heb je ?

Arm of handbeperkingen ? Of gaat het ook al naar je benen.

Laat het eens weten.

sterkte

Jan
jasa1
Newbie
*

« Reactie #646 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:44:44 »

Hallo Elly,

risico op overlijden door epidurale infiltratie? Wat gaan ze dan exact doen. Je kan ook niet tegen morfine?

Ik hoop voor jou dat er toch een oplossing komt.

Sigrid en Tinne  

hoe gaat het met jullie.
ik hoop op veel ups.

groeten

Jan
Misty
Gast
« Reactie #647 Gepost op: 16 Februari 2010, 22:18:37 »

hoi Jan
Weet je dat ik dat aan mn man moest vragen, ik wist het zelf niet meer, je krijgt zoveel informatie over je heen, en het was ook nog een andere diagnose dan de neuroloog zei.
Maar tussen de 5e en 6e wervel tussen de 6e en 7e wervel, en tussen de 4e en de 5e is een beginnende. En de klachten, al 18 jaar bij een bepaalde nekbeweging een erge pijn naast mn schouderblad (links) en sinds een jaar of zo tintelingen in mn linkerpink en ringvinger, de middelvinger (links) is gevoelloos, 2 maanden geleden ben ik flink aan het sporten geweest en sindsdien zit het ook rechts, pijn aan de achterkant van mn schouder wat doortrekt tot mn elleboog, af en toe een raar gevoel in mn linkervoet beetje slaapgevoel, en ook af en toe het idee dat ik door mn knieen zak, dat gebeurt dan niet maar het idee, moeilijk uit te leggen. Ik kan ook af en toe flinke hoofdpijn hebben dat komt echt van mn nek. En net zoals afgelopen nacht word ik wakker van de pijn in mn arm, de neuroloog zei dat dat kwam van karpaal tunnelsyndroom, maar de neurochirurg zei dat het misschien ook over was na de operatie. Dus tja een hele waslijst, maar voor de rest ben ik vrij gezond hoor haha
gr Tilly
Misty
Gast
« Reactie #648 Gepost op: 16 Februari 2010, 22:35:08 »

Hoi Jan
ik lees net dat jij de 25e geopereerd gaat worden in Nederland, waar gaat het gebeuren?is een fusie soms ook een "kooitje" ?daar had de neurochirurg het over, een kooitje van titanium geloof ik, maar het lijkt me niks dat het dan vastgroeit, mn nek is al zo stijf, heb jij dat ook dat het gewoon lastig is op de fiets met omkijken? Hou oud of jong ben jij eigenlijk?
Gr v Tilly
Sigie
Hero Member

« Reactie #649 Gepost op: 17 Februari 2010, 09:36:11 »

Hey allemaal,

Hier weer iets kort over mij ....het gaat wel ...heb het weekend wel twee mindere dagen gehad . Zondag was de ergste  Sad
Pijn en hoofdpijn . Ik ga dan steeds op zoek naar de eventuele oorzaak van die meer pijn .
Mijn kiné heeft ooit me gezegd dta je dan niet naar de dag ervoor moet kijken maar naar twee dagen ervoor .....dus in mijn geval vrijdag . En tja ben vrijdag gaan werken en het was erg druk dus tzal daar wel aan liggen .
Maar nu is het weer vele beter.
Alleen het weer zou een beetje beter  mogen gaan worden  Roll Eyes
Mijn chirurg heeft gezegd dat het kan dat je door vochtig en koud weer meer pijn hebt !

Jan ,
Goed dat je een beslissing hebt genomen .
Het zal vlug zover zijn ...maar eens je een beslissing genomen hebt kan het niet snel genoeg hé!
Ik ben benieuwd wat ze nu juist bij je gaan doen . Bij mij sprak de chirurg voor mijn operatie van twee niveau te opereren maar heeft ermaar 1 gedaan .
Vond het ander niet echt nodig ,opereren om te opereren doen ze ni was achteraf zijn antwoord .Maar hij had het toch beter gedaan ......tja achteraf waarschijnlijk makkelijk te zeggen .
Ik zal voor je duimen .
Hou ons op de hoogte hé?
Veel succes !!

Hey Elly,MIsty en Tilly

Welkom zou ik zeggen  Wink
Hopenlijk vinden jullie hier ook wat steun .
Hopenlijk nog veel van jullie hier te lezen .

Groetjes Sigrid
elly1964
Gast
« Reactie #650 Gepost op: 20 Februari 2010, 01:02:54 »

Inmiddels weer een aantal dagen verder. Heb al mn gegevens incl. MRI naar zh Geldrop gestuurd (pijnpoli) voor een second opinion, kan er as. dinsdag de 23e al terecht. Als ze hier nu ook nog gaan zeggen dat een "epidurale injectie" te risicovol is, moet ik me daar bij neer leggen.

Dan rest mij alleen voorlopig het medicijn Lyrica, zoals al voorgeschreven door mn huisarts. Maar dat middel heeft zoveel bijwerkingen. Ga dan moeten kiezen voor leven als een soort "zombie"" of veel pijn lijden en doorstrijden.

Groetjes,
Elly
Tinne
Full Member

« Reactie #651 Gepost op: 21 Februari 2010, 12:46:51 »

Dag Sigrid,

Ook jij hebt duidelijk last van het weer... Mij doet het in elk geval ook geen goed, ik heb de laatste dagen weer meer pijn en ook hoofdpijn. Al moet ik wel zeggen dat het de laatste tijd wel redelijk onder controle is met de medicatie die ik neem.

Jan, je vroeg me vanwaar de spierspanningen bij mij komen, wel, ik heb 5 jaar geleden een kleine whiplash gehad en sindsdien zijn mijn klachten begonnen. Mijn nek zou instabiel zijn en daardoor moeten mijn spieren te hard werken om dat te corrigeren. Ik ben dus niet geopereerd, maar omdat Sigrid (jammer genoeg) ervaring had met spierklachten ben ik dit topic beginnen te lezen.

Ik las dat je op 25 februari geopereerd wordt, dat komt nu wel aardig dicht bij! Ik wens je alvast veel succes en een spoedig herstel!

Aan Misty, Elly, de nieuwelingen in dit topic: welkom! Hopelijk lezen jullie hier wat nuttige dingen, maar laten jullie zich ook niet ontmoedigen door de wat meer negatieve verhalen: iedereen is anders en dat geldt ook voor pijn en het effect van behandelingen.
Ik heb bijvoorbeeld zowel een epidurale infiltratie als facetinfiltraties gehad, en dat had bijna geen effect. Nu neem ik Metanor, en doe ik oefeningen en daarmee gaat het meestal redelijk...

Ik hoop dat er voor jullie snel een oplossing komt!

Groet,
Tinne
jasa1
Newbie
*

« Reactie #652 Gepost op: 28 Februari 2010, 08:50:08 »

Hallo Allemaal,

Ik ben gisteren ontslagen uit het ziekenhuis.
Ik ben donderdagmorgen geopereerd.

Na de operatie had ik geen pijn. Nog wel een doof gevoel in mijn duim.

Donderdagavond kwam de pijn weer iets terug. Maar voor deze pijn teken ik.
De chirurg zei vrijdag dat deze ook weg zal trekken.

Tot en met zaterdagmiddag ging alles goed, totdat ik tijdens bezoek veel gepraat heb.

Ik kon niet meer slikken en had het gevoel dat ik ging stikken. Dit is nu gelukkig over.
In het ziekenhuis gaven ze aan dat ik koude dranken moest nemen en niet veel moet praten.

hoe gaat het met jullie?

spr
Misty
Gast
« Reactie #653 Gepost op: 28 Februari 2010, 22:06:13 »

hoi Jasa1
Je hebt gelukkig de opratie al achter de rug, ik hoop dat je slikproblemen snel achter de rug zijn.
Ik moet dinsdag weer terug naar de neurochirurg, en dan zal ik ja of nee moeten zeggen tegen de operatie, soms denk ik ach hier kan ik wel mee leven maar soms heb ik erg veel last, dus het wordt een ja, was de last/pijn bij jou ook zo wisselend?
Ik zie er best tegen op, de operatie, vooral wat jij ook al zei die slikproblemen, ik heb al heel vaak een verstopte neus, en dan gaan ze nog bij je luchtpijp rotzooien, bahh
Ik hoop in ieder geval dat er geen lang wachttijd zal zijn, heb jij lang moeten wachten?
groetjes Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #654 Gepost op: 01 Maart 2010, 10:35:33 »

Hallo Tilly

de slikklachten zijn achter de rug. Ik moet niet te veel praten en melk drinken. Van de melk kreeg ik last van slijm.

Ik had voor de operatie ook te maken met wisselende klachten. Soms weinig pijn en klachten een andere keer vrij veel pijn.
De operatie is me meegevallen. Ik heb wat napijn maar dit is normaal. Ik zou het zo weer doen.

Na de operatie lig je de eerste tijd op neurocare of mediocare. Hier houden ze je ademhaling en hartslag etc in de gaten.
Ik zou me geen zorgen maken over de slikklachten. Veel koude dranken drinken en niet te veel praten helpt.

Ik moet nog een aantal weken thuis blijven, maar ik voel me zo goed, dat ik het gevoel heb morgen gewoon te kunnen werken.
Tilly succes met je beslissing.

Sigrid Tinne en de rest hoe staat het met jullie?

Groetjes

jan

Sigie
Hero Member

« Reactie #655 Gepost op: 01 Maart 2010, 11:39:33 »

Hey Jan,

Blij dat de operatie achter de rug is .....nu nog een beetje revalideren en je bent terug de oude   Grin
Die slikklachten ....dat is normaal ...heb dat ook gehad ,ze zijn daar in de buurt  aan het werken geweest en alles wat opzij moeten duwen om plaats te maken om overal goed bij te kunnen .
Ik weet nog dat het de eerste weken het ergst was maar dan ebt dat weg en soms later als ik echt moe was had ik er nog last van maar dat gaat echt volledig over.
En hebben ze gedaan wat ze wilden doen bij je?
Hopenlijk hou je ons nu na de operatie ook nog een beetje op de hoogte?

Hoe het met mij gaat ....minder .....vanaf vorige dinsdag wat meer last ,woensdag naar de kapper en dan was het nog meer om zeep . Dat blijft een marteling voor me .....die houding tijdens het haar wassen gaat echt moeilijk .
Mijn chirurg heeft me ooit verteld dat het door mijn facetgewrichtjes komt die dna over elkaar schuren en een ontsteking veroorzaken .
Vrijdag een feestje gehad en ik wist op voorrand dat dat de druppel wel is kon zijn ......en IDD ....zaterdag enorme hoofdpijn gehad en twee maal moeten overgeven dus weer migraine . Had ook weer die enorme druk in nek ,precies op de plek  van geopereerde gedeelte .
Ik weet ondertussen al wat ik moet doen in zo een geval ,iets innemen voor d epijn en zeker een uur terug gaan liggen .
En IDD ik voelde me nadien beter ,de hoofdpijn was minder alleen nog een ijlgevoel in hoofd en die spierpijnen die nog iets erger waren dan ik altijd al voel .
Gisteren nog wel wat last gehad en vandaag lijkt het wel weer wat beter te zijn .
Ik merk wel bij het minste wat ik nu doe vandaag krijg ik weer die druk in mijn nek dus ik denk het deze week maar best rustig te doen .
Ik wist op voorrand dat dat feestje me wel is zuur zou kunnen bekomen maar ja ....het was leuk en heb het weer gehad ....ik ben niet vanplan om heel mijn leven verder in de zetel te blijven zitten en niks leuks meer te doen ....dus neem ik die pijn achteraf er maar bij  unsure

Misty,
Ik ben benieuwd wat je chirurg je gaat vertellen ....hou ons op de hoogte hé!!

Tinne ,

Laat de lente maar komen hé  Roll Eyes ik weet dat ik vorige zomer vele minder last had met die warme en droge zomer!!!!
Ik hoop dat het nog goed met je gaat .

Groetjes sigrid

Misty
Gast
« Reactie #656 Gepost op: 01 Maart 2010, 19:26:52 »

Hallo mensen
Jan, jij klinkt flink optimistisch hoor, dus het is je allemaal meegevallen?
Dus jullie hadden ook wisselende klachten, gelukkig maar, want soms denk ik : niks aan de hand, en andere keren. bv mijn vriendin en ik zitten iedere week lekker in een kroegje wat bij te kletsen, stikgezellig, maar het laatste halve jaar weet ik amper hoe ik moet zitten, die houding doet zo'n pijn, en naar de sportver. om lekker te sporten ga ik ook niet mee rzo vaak, nadien heb ik vaak 2 dagen pijn.
En Tinne, jij hebt dus ook regelmatig hoofdpijn? Dat heb ik eigenlijk nooit maar de laatste maanden dus wel, en dat komt echt van mn nek.
Ik zal jullie laten weten wat de dokter had te vertellen, en hoe lang de wachttijd is, brrr ik zie er echt tegen op hoor, mede doordat ik een hartafwijking heb, en de neurochirurg ging daar vrij luchtig mee, hij zei ohh dat is voor de anistetist (of hoe je dat ook schrijft)
En idd Tinne ................Laat de lente maar komen!!
Hoe ziet het litteken er trouwens uit? Is dat bij jullie goed te zien?
groetjes Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #657 Gepost op: 01 Maart 2010, 21:48:45 »

Hallo Allemaal,

Sigrid

ik zal jullie zeker op de hoogte blijven houden van hoe het gaat.
Zo ver ik van de chirurg vernomen heb heeft hij de tussenwervelschijf die de hernia veroorzaakte op c6 geheel verwijderd.
Verder heeft die de ruimte die ontstond opgevuld met een cage (een kooitje gevuld met botweefsel).
De wervels moeten aan elkaar groeien. 14 april moet ik terugkomen op de poli en ik moet dan gelijk een foto laten maken.
Op de foto kunnen ze dan de vooruit gaan beoordelen.

Sigrid jammer dat je nog steeds veel last heb van je nek.
Het lijkt me ook geen prettige gedachte dat als je naar de kapper gaat dat je weer last gaat krijgen.

Ik hoop op mooi weer zodat de klachten bij jou minder worden. Ik vind het wel vervelend om jou te schrijven dat
het met mij wel goed gaat.

ik wens je veel sterkte.

Tilly

de hechtingen zijn ongeveer 4 cm lang. Of het een litteken wordt of niet maakt mij niet uit.
Dat de pijn weg is vind ik belangrijker.

we horen van je wat de chirurg heeft gezegd ?

groeten

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #658 Gepost op: 02 Maart 2010, 10:26:23 »

Hey Tilly,

Mijn litteken is ook zo een 4 a 5 cm maar je ziet het haast niet meer . Andere mensen zien het zelfs niet maar ja ikzelf natuurlijk wel .

Jan ,

Je moet je niet lastig voelen omdat jij je beter voelt !! Ik vind het goed voor je en hoop dat het ook zo mag blijven .
Ik weet dat ik gewoon pech heb en dat er vele wel geholpen zijn met een operatie . Al een geluk .
Ik heb me eral bij neergelegt dat ik ermee zal meten leven ....alhoewel het soms ni makkelijk is.

Ik weet dat ik mijn ups en downs zal blijven hebben en dat ik gewoon dingen nooit meer zonder pijn zal kunnen doen.

Ik vind dat het juist leuk is dat er ook positieve ervaringen hier worden neergezet  Roll Eyes
Zeker voor mensen die surfen die ook geopereerd moeten worden want anders zouden ze alleen maar schrik krijgen door mijn verhalen en dat is niet de bedoeling !!!

Groetjes Sigrid
Misty
Gast
« Reactie #659 Gepost op: 02 Maart 2010, 23:21:55 »

Hallo mensen
Vandaag dus weer geweest, en ja gezegd tegen de operatie, dus nu morgen eerst weer bellen om een afspraak te maken voor de anesthetist, dus mogen we weer op en neer naar Leidschendam,en de operatie wordt waarschijnlijk eind maart gedaan. Ze gaan 2 tussenwervelschijven eruit halen , en kooitjes en plaatjes met schroeven erin zetten, op c5/6 en c 6/7 .De afgelopen dagen had ik weinig pijn, maar nu best veel hoor, ik heb nu zoiets: als het dan toch moet dan maar zo snel mogelijk, je zit er toch tegen aan te hikken he. Dr Wolfs verwacht dat de tintelingen na de operatie weg zijn, het dove gevoel kan wel even duren en miss blijvend zijn, ik heb nu 3 dove vingers, een akelig gevoel. Ik heb ook een soort trekkende pijn als ik mn nek beweeg boven mn schouderbladen, dat schijnt atypisch te zijn dus daar kon hij niks over zeggen, dat is de pijn die ik al 18 jaar heb, dus ik hoop wel dat dat toch nog weg gaat hoor!
Ik trek me op aan Jan zn verhaal, want jij klinkt heel erg postief hoor Jan, en helaas dat alles voor Sigrid wat minder is uitgepakt.
Mochten jullie ook 6 weken niet werken? En 2 maanden niet sporten? Fietsen mag wel gelijk.
groetjes Tilly
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 53   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer