Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
05 Februari 2012, 11:44:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 53   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pas Geopereerd !  (gelezen 94791 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Misty
Gast
« Reactie #690 Gepost op: 19 April 2010, 11:19:04 »

hoihoi all
Zeg hadden jullie dat nu ook na de operatie, dat je zo slecht kunt eten? Ik wist wel dat je een brokgevoel in je keel kunt hebben wat ik ook heel erg heb, maar mn eten en pillen blijven ook ergens steken heel erg akelig, net of er een hoek in zit, tis wel goed om af te vallen trouwens, ben 2.5 k kwijt Grin Voor de rest begin ik al lekker wat op te knappen, loop al een klein rondje buiten, gister lekker buiten gezeten met het mooie weer.
Lekker hoor laat de zomer maar komen
groetjes Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #691 Gepost op: 27 April 2010, 22:21:46 »

Hallo allemaal,

hoe gaat het met jullie?

Tilly hoe is het met de pijn?
Is deze bij jou ook weg.

Ik hoop dat het herstel goed gaat. Luister wel naar je lichaam.
Ik ben nog even gestopt met hardlopen. Ik wacht nog een maandje.
Op de weg schokt het nog te veel.

Groeten allemaal

Jan
Misty
Gast
« Reactie #692 Gepost op: 02 Mei 2010, 21:54:59 »

hoi allemaal
Ja Jan, het gaat er steeds meer op lijken dat de pijn weg is, ik word niet meer wakker van mn arm snachts dus dat is al lekker, het rare gevoel onder mn voeten is ook weg, ik had verleden week tijdens het lopen wel bij iedere stap zenuwpijn over mn schouderbladen dat vond ik wel wat eng, maar dat is ook weer weggegaan. De hoge spierspanning in mn bovenrug en mn nek blijft, maar dat had ik ook al jaren, ik word smorgens wakker met een wat stijve nek en pijn aan de spieren die aan mn schedel zitten en dat wordt in de loop vd dag weer minder, ik heb me aangemeld bij de fysio, dus ik hoop dat die wat aan die spanningen kan doen. Maar ik fiets weer lekker, alleen hobbelige weggetjes vind ik wat minder, ik voel me dus al weer heel wat, maar vandaag waren mn kinderen (23 em 27) weer thuis en ben ik naar mn ouders geweest maar toen was ik ook doodop hoor dus ik ben nog niet helemaal 100% Alleen mn stem he, duurde dat bij jullie ook zo lang? Vooral als ik veel praat dan wordt het steeds erger, ik eet waterijsjes bij de vleet. Maar mn 'dove'vinger blijft, das jammer.
Nu word ik wel gebeld door de poortwachters, (ik heb meerdere baantjes) en dan denk ik pfff wacht nou gewoon die 6 weken ff af, ik werk al dik 20 jaar en ben eigenlijk nog nooit ziek geweest, dat gehijg in mn nek vind ik heel akelig, was dit bij jullie ook zo?
groetjes weer allemaal Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #693 Gepost op: 03 Mei 2010, 20:32:38 »

Hallo allemaal

Tilly
ik ben blij dat je geen pijn hebt. Ik heb nog steeds een dove duim. Dit kan wel 2 jaar duren. Als je het gevoel na 2 jaar niet terug heb,
dan krijg je het niet meer terug zeggen ze. De stijve nek is bij mij ook over gegaan. Wat heb jij aan je stem ?
Bij mij op het werk vonden ze het belangrijk dat ik niet te vroeg ging werken.
Ze waren bang voor een terugval. Herstel is zeer persoonlijk. Wat zegt de bedrijfarts.

Sigrid en Tinne hoe is het met jullie?

Groeten

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #694 Gepost op: 06 Mei 2010, 13:28:36 »

Heykes ,
Hier nog is iets van mij . Jullie herstel lijkt ook vlot te verlopen hé!
Stemproblemen heb ik niet gehad alleen slokproblemen en dat is helemaal weggegaan .
Ik heb 7 maand thuis geweest vooraleer ik terug ging werken .....en dan nog met pijn .
Maar heb dan werk beginnen maken van aangepast werk .
En je mag niet vergelijken want ieder zijn revalidatie is anders plus veel hangt ook af van wat voor werk je doet .

Hoe het met mij gaat ....rustig ...heb ik even geen extra pijn meer gehad ...hoop dat het nog even zo blijft  Roll Eyes
Tijdens de paasvakantie was het wel erg maar het is weer achter d erus dus niet meer aandenken .
Ik ben ondertussen ook onder de Ct geweest en heb de protocol en ga er volgende week woensdag met langs bij mijn chirug .
Ik ben benieuwd . Betere dat doet mijn nek toch niet dus nu maar hopen dat het ook ni te veel verslechterd .
Wat mij het meeste zorgen geeft is het niveau boven mijn geopereerde pffff er staat vermeld dat het nu een zeer forse discbulging is met vernauwingen van de neuroforanima .
Kzal het woensdag weten .
Ik heb het laatste jaar die migraineaanvallen die ik daarvoor niet had maar ja ...
Op zulke momenten komt de vrees van een eventuele nieuwe operatie weer naar boven .
Maar ik weet dat mijn chirurg me toch maar pas opereerd als ikzelf aangeef dat het niet meer gaat .

Ondertussen is het weer ook weer omgeslagen ,terug kouder en dat is niet zo goed voor onze nekjes  Sad

Groetjes Sigrid!
Tinne
Full Member

« Reactie #695 Gepost op: 06 Mei 2010, 17:26:52 »

Dag allemaal!

Jan en Tilly, ik ben blij te lezen dat jullie herstel voorspoedig lijkt te verlopen! Ik duim voor verdere vooruitgang.

Sigrid, ben benieuwd wat de chirurg je zal vertellen... Hou ons op de hoogte he. Het koude weer is inderdaad niet goed voor onze nekjes, ik heb weer redelijk veel last de laatste weken. En daarbij heb ik ook nog een probleem met mijn pols dat telkens weer opspeelt. Op een gewone RX was niets te zien, maar de dokter wou voor de zekerheid toch een scan, dus binnen 10 dagen ga ik ermee onder de NMR. Ik hoop dat er iets aan te doen is want ondertussen sukkel ik daar toch ook alweer meer dan een jaar mee...

Hopelijk wordt het binnenkort weer wat zonniger en warmer!

Groetjes,
Tinne
Misty
Gast
« Reactie #696 Gepost op: 10 Mei 2010, 09:03:52 »

Hallo allemaal
OP het moment gaat het iets minder, ik doe te veel, we zijn 2 nachtjes weg geweest en hele dagen gelopen, gister was ik niets waard, nu gaat het weer, ik ga me straks weer eens in het huishouden verdiepen, mn man was zo lief om dat een poos over te nemen, de zware dingen dan he.
Sinds een paar dagen heb ik wel links pijn in mn nek, dat vind ik wat minder, ik steek het nu nog op te veel doen.
Dus jij hebt helemaal geen stem problemen gehad Sigrid? Mijn stem is zwaar en hees en hoe langer ik praat hoe erger het wordt, en dan wil ik graag een ijsje, terwijl als ik niet veel praat daar geen behoefte meer aan heb, maar die stem is heel vermoeiend.
Verleden week heb ik het ziekenhuis gebeld en het er over gehad en dat kon nog lang duren vertelde ze, en oh ja ik verslik me na de operatie ook zo snel, herkennen jullie dat ook?
Maar de spierspanning is nog hoog in mn rug, erg vermoeiend.

En Jan ben je al begonnen met hardlopen? Luister goed naar je lichaam he, begin aub niet te vroeg.

Sigrid ik hoop voor jou dat de pijn wat langer zou wegblijven, en die migraineaanvallen is ook minder, laat je ons nog ff weten wat je woensdag te horen hebt gekregen?
En Tinne, ik had ook last van mn pols en de neuroloog zei dat dat een ander probleem was dan mn nek, maar de neurochirurg hoopte dat die pijn ook ver zou gaan met deze operatie, en tot nog toe heeft hij gelijk gehad, waarschijnlijk dan toch geen carpaal tunnensyndroom. Maar bij jou is het na de operatie gekomen, dus een heel nieuw probleem, laat je nog ff weten wat de chirurg zei?
groetjes Tilly
Tinne
Full Member

« Reactie #697 Gepost op: 20 Mei 2010, 15:08:54 »

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat iemand van ons hier nog eens iets geschreven heeft. Hoe gaat het met jullie ondertussen?

Tilly, heb je nog veel last van stem? Hopelijk is die spierspanning bij jou intussen wat minder...

Sigrid, ben je al bij je chirurg kunnen langsgaan?

En Jan, hoe gaat het met jou?

Met mij gaat het redelijk nu, waarschijnlijk ook omdat het wat warmer is. Ik heb wel nog vaak pijn, maar dat probeer ik dan op te lossen met warme kersenpitkussen en af en toe ontstekingsremmers. Volgende week weet ik ook meer ivm mijn pols. Tilly, ik ben eigenlijk nooit geopereerd geweest tot nu toe, maar ik ben wel in dit topic terecht gekomen omdat Sigrid mij (jammer genoeg) met haar ervaringen wel kon verderhelpen.

Zo, geniet allemaal nog van het mooie weer en tot een volgende keer!

Tinne
Irma
Gast
« Reactie #698 Gepost op: 25 Mei 2010, 13:28:13 »

Hallo allemaal,

Ik ben Irma (49 jr) en zit al 6 weken thuis met een nekhernia (C6-C7). Kreeg hem spontaan tijdens het autorijden..... Ik heb wel versleten nekwervels maar dat probleem zit hoger.
Volgens de neuroloog is er maar één manier om van mijn klachten (zenuwpijn onder schouderblad en rechterarm en een dood gevoel in hand en wijsvinger) af te komen en dat is een operatie....
De 31e heb ik een afspraak met de neuro-chirurg en ga dan bespreken hoe en wanneer alles gaat plaatsvinden. Ik mag toch hopen dat er geen lange wachtlijst is.

Ik sta momenteel stijf van de pillen om de dag een beetje door te komen. Gisteren heb ik mijn kop in de wind gegooid en gedacht "geen pillen vandaag", daar ben ik flink voor afgestraft... Blush Maar ik begin steeds meer weerstand tegen die pillen te krijgen. De morfine heb ik al in een hoek gegooid want daar word je helemaal niet blij van.
Als ik het zo lees dan ervaart iedereen het weer anders, maar ik ben doodsbang voor een operatie via de hals.
Daarnaast ben ik alleenstaand en vraag mij af of ik na de operatie nog wel iets kan en mag en wanneer ik weer mag autorijden en dus kan werken. Mijn werk bestaat vooral uit autorijden en beeldschermwerk hmm

Jullie enig idee?

gr. Irma
Misty
Gast
« Reactie #699 Gepost op: 26 Mei 2010, 22:05:04 »

Hoi Irma
Ik ben Tilly, 50 jaar en ben 6 weken geleden geopereerd aan nekhernia's, op niveau c5-c6 en c6 -c7, er zijn 2 tussenwervels tussenuit gehaald en kooitjes van titanium ingezet.
Ik had al 19 jaar nekpijn soms erg, soms niet zo maar wel altijd, in dec. jl maar weer eens een rontgenfoto laten maken en daaruit bleek dat ik versleten nekwervels had, dus werd ik door gestuurd naar de neuroloog, en na een mri scan werd ik door gestuurd naar de neurochirurg, die versleten nekwervels waren niet het probleem maar de hernia's wel, ook had ik tintelingen in mn linkerarm tot in mn pink, die zijn gelukkig weg na de operatie, ook had ik een halve dode vinger (middelvinger links) maar die heb ik nog, het zou nog kunnen wegtrekken, dat is nog afwachten. Het is geen fijne operatie, maar de pijn die je er nu van hebt is ook niet fijn, ik denk dat als je alleenstaand bent dat ze wat langer in het ziekenhuis houden, zeker de eerste 2 weken heb je toch wel wat hulp nodig, daarna kun je jezelf wel weer wat redden. Ik ben deze week weer begonnen met werken (huishoudelijk werk) een paar ochtendjes maar toch. Jan die hier ook wel schrijft zit ook achter het beeldscherm en die is ook snel weer begonnen met werken.
Ik mocht na 2 weken weer fietsen en autorijden.
En morgen voor de 1e x fysio, ik hoop dat die wat aan die hoge spierspanning kan doen.
Irma ik zou zeggen sterkte de komende weken! En laat nog wat weten ok?

Tinne ben je wat wijzer geworden door de mri?
En Jan ben je ondertussen weer begonnen met hardlopen?
En hoe is het met Sigrid, nog migraineaanvallen? En toch geen nieuwe operatie hoop ik?
tot mails Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #700 Gepost op: 28 Mei 2010, 22:27:42 »

Hallo allemaal,

Als eerste een update.
Ik loop inderdaad weer hard. Ik krijg tijdens het hardlopen meer gevoel in mijn duim.
Dit is heel raar. Voelt aan of er meer bloed stroomt in mijn duim.
Na het lopen heb ik een tijdje meer gevoel in mijn duim.
Het gevoel in mijn duim komt trouwens ook zonder hardlopen terug. Is niet altijd prettig. Ik heb af en toe een pijnlijke duim.
Ik denk dat de zenuw niet altijd de juiste prikkels doorgeeft. Verder gaat het wel. Ik ben nog steeds erg tevreden over het resultaat van de operatie.

Irma

Ik word in oktober 50. Doe de hele dag beeldschermwerk. Ik ben vrij snel weer begonnen met werken.
Ik werd wel door mijn werkgever geremd. Werkgever vond het belangrijk dat ik goed zou herstellen.
Ik ben na 4 weken op therapeutische basis weer begonnen met werken. Ik kreeg in het begin wel last als ik te lang achter het beeldscherm zat.
Vooral last van een stijve nek. Na een week was dat ook over. Je moet je niet bang maken over de operatie. Sigrid die dit forum begonnen is, heeft jammer genoeg heel veel pech gehad. Personen die na de operatie geen klachten meer hebben, stoppen met het schrijven van hun ervaringen. Dit is zeer jammer.
Je kan een beeld krijgen dat het altijd slecht afloopt. Hoe dan ook Irma ik hoop voor jou dat het beter wordt zonder operatie. Hou wel in de gaten dat je niet te lang wacht. Ik heb 2 jaar pijn gehad. Na de operatie was dit vrij wel meteen weg. Hou ons op de hoogte.

Tilly hoe is het nu met je stem. Gaat het al wat beter?
Sigrid hoe is het met jou?

Tinne fijn dat het met jou goed gaat.

Groeten

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #701 Gepost op: 29 Mei 2010, 09:34:52 »

Hallo allemaal,

Hier weer eventjes iets van mij ....is blijkbaar lang geleden  unsure
Juist even bijgelezen ...
Ja ik ben bij mijn chirurg geweest en anatomisch blijft alles stabiel dus voor hem goed nieuws dus geen reden voor een nieuwe operatie . Het probleem in mijn nek zal altijd blijven ....moet geen verbetering verwachten want dat kan niet maar zolang er geen verslechtering is doet hij er niks aan .
Wat ik wel jammer vind is dat ook de overwoekering van de wervels niet is verder gebeurd want dat zou ook het niveau boven het geopereerde gedeelte dat erg slecht is vast gezet hebben ....met de hoop  dat  ik minder pijn zou hebben .
Mijn vraag bij de chirurg blijft steeds dezelfde ...wat in de toekomst ?
Hij zei me dat alles stabiel blijft ik zeker halftijds zal kunnen blijven werken zoas ik nu bezig ben ,in het begin was mij CT heel slecht ,het geopereerde gedeelte was naar achter gekomen en de prothese had erg in de wervel eronder ingesleten met gevolg dat C7 heel dus is geworden ,hij vreesde als dat gewoon verder ging ik dus terug geopereerd moest worden maar het blijft nu stabiel .
Mijn pijn ....zal altijd zijn ups en downs hebben ,mijn nek is dus gewoon een rechte nek als je die op de CT ziet ,rechter kan niet meer ....gewoon door de continue spierspanning die ik heb .
Opzich vind ik dit goed nieuws maar ja ....alles blijft zoals het nu is .
Op goede dagen mag ik ni echt klagen ....op dit moment gaat het weer goed dus probeer ik er ook van te genieten .

Ja Jan zoals je zei ,ik heb slechte ervaringen met mijn operatie en het spijtige is dat dat mensen met goede ervaringen stoppen met schrijven en IDD voor nieuwelingen geeft dat een negatief beeld ....want ik ben zeker dat er procentueeel vele meer goede ervaringen zijn dan slechte .
Ik weet dat ik op dat gebied (helaas) een uitzondering ben .
Wat ook meespeelt is dat ik acute pijn had ,ik heb daar niet zolang meerond gelopen . mijn tintelingen zijn ook weg dus ook mijn operatie heeft verbeteringen kwa pijn gegeven maar ik heb nu enorme last van die spierspanningen die ik daarvoor niet had .

Tinne ,onze klachten komen steeds erg overeen  Roll Eyes,ben daarom ook blij dat ik hier wat van je lees .....spijtiggenoeg ....maar het geeft me wel steeds het gevoel niet de enige te zijn .

Aan Jan ....blijf als je wil ook je goede revalidatie hier neerschrijven zodat de niewelingen niet te veel afschrikken van mijn verhaal  Tongue

Irma welkom hier en hopenlijk nog veel van je te lezen .

Groetjes Sigrid!
Irma
Gast
« Reactie #702 Gepost op: 29 Mei 2010, 11:25:55 »

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor het "warme onthaal" wat ik heb gekregen. Ik zal zeker meer van mij laten horen.
Ik ga van het positieve uit en hoop dat een operatie mij van de pijn af kan helpen. Maandag naar de neurochirurg en daarna weet ik meer. Ik houd jullie op de hoogte.

gr. Irma
Misty
Gast
« Reactie #703 Gepost op: 02 Juni 2010, 00:14:27 »

hoi allemaal
Het werken op zich gaat goed, maar mn nek is dan wel gevoelig, maar dat zijn vooral de spieren, verleden week voor de 1e x fysio gehad, maar dat was meer een intake gesprek, dus ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen, maar ik betwijfel het wel een beetje, omdat ik al heel de alternatieve kant gehad heb, en die stopten er mee omdat de spanning zo hoog was. hmm
Ja Jan met mn stem gaat het beter nu, sinds verleden week heb ik af en toe het idee dat mn eigen stem weer terug is, maar zodra ik hem veel gebruik wordt hij steeds slechter, maar dat geeft niet, ik geloof nu tenminste dat dat ook weer goed gaat komen.
Met mn conditie gaat het nog niet echt heel lekker maar dat heeft weer andere oorzaken.
gr Tilly
Irma
Gast
« Reactie #704 Gepost op: 07 Juni 2010, 10:48:52 »

Hoi allemaal,

Ik zou jullie nog even op de hoogte brengen. Nou niet zo best, ik moet nog min. 6-7 weken wachten op de operatie. De neurochirurg waar ik bij kwam kon niet eerder dan augustus opereren dus ik ben al overgestapt naar een andere neurochirurg die mij medio juli kan opereren.....
Heb even uitgerekend dat wanneer ik medio juli geopereerd word ik al rond de 1100 pijnstillers geslikt hebt, dat is toch niet normaal! Heb vorige week weer geprobeerd om het zonder pijnstillers te doen maar dat gaat echt niet.
Vandaag toch de zorgverzekering maar gebeld voor wachtlijstbemiddeling, al ben ik wel bang dat ik bij een "knutselaar" terecht kom, maar ik hoef niets, ik mag.
Dus dik balen.... Sad

gr. Irma
Pagina's: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 53   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer