Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
05 Februari 2012, 11:45:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 53   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pas Geopereerd !  (gelezen 94792 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Sigie
Hero Member

« Reactie #705 Gepost op: 14 Juni 2010, 12:40:48 »

Heykes allemaal!

Pfff kvoel me gefrustreerd op het moment ...enorm  Sad
Ben vandaag op controle geweest voor de verzekering van mijn gewaarborgd loon .
Ne hele vriendelijke dokter (hij is orthopeed).
Hij vond mijn verhaal heel triestig en heeft extra aandacht aan mijn zaak geschonken omdat hij het zelf intressant vond.
Kreeg daar te horen dat ook volgens hem tijdens de operatie geknoeid was en dat mijn prothese veel te groot is en zelfs aan de achterkant tegen de durazak duwt ,wat voorheen mijn hernia deed.
Hij vond dat ik heel slim gehandeld had door naar Dr Dua en Dr Goffin te gaan en hij deeld dus hun mening.
Hij heeft wel twee keer gezegd dat het een knoeiboel is in mijn nek .
Liet zelfs vallen dat ik er een zaak van zou kunnen maken maar mijn reactie was dat ik daar echt geen zin in heb ,mede mijn chirurg werkt in hetzelfde ziekenhuis als ik ....hij zei ook dat zoiets nooit geen leuke processen zijn en soms ook meer misserie met zich meebrengt .
Ik vroeg hem wat ik in mijn situatie nu best kon doen ....tja doen zoals ook prof Goffin me vertelde ......mijn leven aanpassen zoals ik heb gedaan en als het echt niet anders meer gaat te laten opereren maar alleen als het niet meer gaat want na zo een grote operatie ?
Hij zei ook dat ik volledig recht heb op halftijds maar werken en dat ook nooit iemand daar lastig zou over kunnen doen met mijn problemen .
Opzich allemaal goed nieuws maar dit allemaal weer te horen wordt ik weer zoooo kwaad en gerustreerd in heel de situatie  Angry
Waarom ...waarom ....
Morgen zal de meeste frustratie wel weer gezakt zijn hihi ....
Maar moest dit toch even neerschrijven  Tongue

Groetjes Sigrid
jasa1
Newbie
*

« Reactie #706 Gepost op: 14 Juni 2010, 13:17:44 »

Hallo Sigrid

ik voel met je mee.
Echt rot voor je dat je nu weer te horen krijgt dat er geknoeid is.
ik kan me frustratie wel voorstellen.

als het toch tot opereren komt, wat gaan ze dan precies doen?

Sterkte

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #707 Gepost op: 14 Juni 2010, 13:32:49 »

Hey Jan ,

Bedankt! Als ik aangeef dat ik zo ni meer wil of kan leven zullen ze me opereren .
Wat gaan ze dan doen ? Twee wervellichamen wegnemen en de tussenwervelschijf erboven en eronder dus met andere woorden 4 niveau's vastzetten .
De laatste drie van je nek met de bovenste van je rug .
Het zal al een heel zware operatie worden en het vastzetten zou niet simpel zijn en dan nog de beperkingen die erbij komen .....en zeker bij mij hoe gaan mijn spieren erop reageren want die zijn nu al een driejaar continu gespannen .
Werken zal nadien zogoed als zeker niet meer kunnen .
Dus het moet al echt erg met me zijn eer ik doe stap zal zetten en ik hoop stiekem dat ik die ook nooit hoef te zetten  Roll Eyes
Wat ik daarstraks ook weer te horen kreeg en ik besef dat ook ......dat ik heel blij mag zijn dat ik in de verpleegkunde aangepast werk heb want anders zou ik nu al niet meer kunnen werken .
Groetjes Sigrid

En hoe gaat het nu met jou?
Misty
Gast
« Reactie #708 Gepost op: 18 Juni 2010, 13:25:57 »

hoi allemaal
weer eens een berichtje van mij.Het gaat best lekker, ik werk mn uren weer die ik voor de operatie ook werkte, tussen de 8 en 10 uur, en dat gaat goed, afgelopen woensdag ben ik weer gaan sporten, en dat viel ook niet tegen terwijl we toch badminton en volleybal deden, ik ben wel wat voorzichtiger maar dat mag logisch zijn. Mn stem is weer helemaal goed.  :clap:En de fysio is bezig met mn nekspieren, die spieren reageren wel wat overdreven, ze had me goed gemasseerd en wat oefeningetjes gedaan en sávonds zat ik weer aan de pijnstiller, wat deed dat zeer, dus nu doen we heel rustig aan, zodra ik een hoofdpijn voel opkomen stoppen we met de behandeling van die dag. Alleen als ik lang fiets heb ik weer stevige nekpijn, mag hopen dat dat ook minder wordt in de toekomst. De tintelingen zijn weggebleven Grin Maar mn nekpijn is nooit helemaal weg, tja het blijft een zwakke plek, maar ach die pijn heb ik al zo lang.

Sigrid nu ben ik vrij postief maar wat jij te horen kreeg is wel minder zeg, kan me voorstellen dta je niet op die operatie zit te wachten, sterkte ermee he!
groetjes Tilly
Tinne
Full Member

« Reactie #709 Gepost op: 19 Juni 2010, 14:32:53 »

Hoi Sigrid,

Ik heb net je verhaal gelezen... Wat een boterham weeral! Ik hoop dat je inderdaad de stap naar een nieuwe operatie niet moet zetten en dat je je leven kan blijven voortzetten zoals nu. Ik weet, dat is soms ook niet alles, maar misschien toch beter dan een nek die helemaal vast zit. In elk geval, hou de moed er in en hopelijk ga je nu in de zomer een meer pijnvrije periode tegemoet (als het weer eens wat betert).

Met mij gaat het weer op en af, er zijn momenten waarop ik redelijk weinig last heb, maar nu bijvoorbeeld weeral een week dat mijn nekspieren weer regelmatig verkrampen zonder enige aanleiding. Maar ja, dan pas je je daar aan aan en dan ga je bijvoorbeeld wat rusten. Wat ik op mijn leeftijd soms heel stom vind, ook omdat andere mensen soms niet begrijpen dat ik als meisje van 22 af en toe moet gaan rusten om mijn nek wat te laten ontspannen. Niks van aantrekken zeker?

Ik ga nu ook in juli vakantiewerk doen, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen...

Tilly, blij te lezen dat het met jou goed gaat! Als je al terug redelijk wat kan sporten, dat is toch positief hé!

Jan, hoe gaat het met jou?

Groetjes
Tinne
jasa1
Newbie
*

« Reactie #710 Gepost op: 20 Juni 2010, 20:23:46 »

Hallo allemaal,

met mij gaat het sinds kort wat minder.
Ik begin weer pijn te krijgen in mijn hand. Het rare is dat als ik veel beweeg, ik er minder last van heb.
Tijdens het hardlopen heb ik geen enkele last. Ik begin last te krijgen als ik op de stoel zit.
Tijdens lopen of tuinieren heb ik nergens last van. Ik wacht het nog even af, voordat ik naar een arts ga.
Misschien nog een reactie van de zenuw die bekneld zat.

jullie veel sterkte

groeten

Jan
Misty
Gast
« Reactie #711 Gepost op: 24 Juni 2010, 23:18:15 »

Hoi allemaal
he Jan, dat is minder he dat je pijn terug komt, dat moeten we niet hebben he. Ik hoop dat het overwaait
 Ik heb de laatste dagen meer gevoelloze vingertopjes, dat vind ik ook maar vaag, ben wel druk bezig met van alles, misschien doen we gewoon al te veel of zo?Ik sport weer en ga naar de sportschool, alhoewel de fysiotherapeute volleybal nu niet echt een geschikte sport vindt, waar we vaak mee eindigen. Maar ik vind sporten zo lekker.
Tinne, ben jij ook bij de fysio voor je hoge spierspanning? De mijne hamert nogal op mn houding, die in haar ogen niet helemaal goed is, dus ik probeer er erg op te letten. Misschien een tip voor jou?
groetjes Tilly
Sigie
Hero Member

« Reactie #712 Gepost op: 29 Juni 2010, 07:26:03 »

Heykes allemaal !
Vandaag mijn eerste vakantiedag van de 23  Smiley. Nog één dagje school en de kids zijn ook thuis. Nu hopen dat het weer zo nog een tijdje blijft en onze vakantie kan niet meer stuk .
Het lijkt bij ieder van ons wat op en af te gaan hé? Op dit moment gaat het met mij ....alleen slaap ik de laatste nachten minder ,ik word regelmatig wakker op mijn buik  :(en moet me dan verleggen van de nekpijn ....
's Morgens word ik dan wakker met ne enorm stijve nek ,na een tijdje gaat dat wel beter ,heb gisteren ne hele drukke dag op het werk gehad en heb daar toen ne pijnstiller moeten nemen van de hoofdpijn ...
Maar nu het vakantie is gaat alles aan een rustiger tempo dus zal het een stuk schelen denk ik  Roll Eyes
Woensdag het verjaardagsfeestje van mijn oudste dochter en daar zal ik de komende twee dagen mijn handen wel met vol hebben .
Ik hoop dat het mooie weer een goede invloed geeft op jullie nek en ik wens iedereen een leuke pijnloze vakantie toe!!!!
Wijzelf gaan een weekje naar zee dus ik kan dit forum regelmatig blijven volgen !

Liefs Sigrid .
Misty
Gast
« Reactie #713 Gepost op: 05 Juli 2010, 22:25:38 »

hoi allemaal
Heerlijk Sigrid, vakantie , geniet ervan, en mooi weer dan hebben wij dat ook Smiley
Ik ben vorige week naar de neuro chirurg terug geweest en alles was goed, ik hoef niet meer terug te komen, ik ben alleen de helft vergeten te vragen, 1 keer niet opschrijven en tja. Ik heb nl sinds mn operatie regelmatig hoofdpijn wat ik daarvoor niet had en het komt echt van mn nek. Hij zei van mn gevoelloze vingertopjes dat dat waarschijnlijk het carpaaltunnelsyndroom was (wat de neuroloog ook al dacht) en dat ik terug naar de neuroloog ermee moest, pff nou daar heb ik nog geen zin in, er is mee te leven en ik denk dat ik eerst het alternatieve circuit ermee in ga. Acupunctuur of zo, opereren kan altijd og he, maare ik begin nu snachts van mn arm wakker te worden, echt balen, en het is zeker 7 weken weg geweest dus ik dacht dat ik er met mn nekoperatie ook vanaf zou komen, dat hoopte de neurochirurg in ieder geval.
Jan, hoe gaat het met jou? Jij kreeg ook last van je hand he, wordt het al beter of niet?
De neurochirurg zei dat mn gevoelloze middelvinger tot over anderhalf jaar weer kan bijtrekken, dus we wachten het maar af.
groetjes Tilly,
en allemaal een mooie zomer met weinig pijn!
Irma
Gast
« Reactie #714 Gepost op: 14 Juli 2010, 15:28:35 »

Hallo allemaal,

Ik zou nog even wat van mij laten horen....
Ik ben inmiddels geopereerd, 2 juli, dus 12 dagen geleden maar tjonge jonge wat valt mij het tegen.
De eerste paar dagen voelde ik mij alsof er een bulldozer over mij heen was gereden en nu ben ik ook nog geen stuiver waard. Ik blijf hele gespannen spieren houden en ik voel precies de plek waar de peek is aangebracht (c6-c7). De wond in mijn hals trekt als een gek dus bij mij begint de twijfel een beetje toe te slaan.
Kunnen jullie aangeven of jullie na de operatie nog regelmatig pijstillers gebruikte? Ik ben eigenlijk naar huis gestuurd zonder enige aanwijzing.......

gr. Irma
Misty
Gast
« Reactie #715 Gepost op: 14 Juli 2010, 22:51:32 »

Hoi Irma
Dus je bent al geopereerd, ja het is zeker geen leuke operatie, mij is hij in ieder geval toch tegen gevallen, en ik heb zeker een maand pijnstillers genomen hoor, de pijn was niet te houden, maar houdt moed het gaat na een maand of zo gestaag iedere dag beter, en ik doe nu alles wat ik voor de operatie deed. Mijn operatie was 12 april, het slikken en praten is het ergste he maar ook dat gaat over hoor, ik heb een week of 6 een hele hese stem gehad, maar nu heb ik mn vertrouwde stemmetje weer terug, dus houdt moed, en slik pijnstillers, ik kreeg het advies gewoon 4x per dag 2 tabletten paracetamol dat is veel beter dan af en toe een pijnstiller, en dat is echt zo hoor, dus neem ze in je voelt je dan heel wat lekkerder.
Ik zou zeggen doe rustig aan luister naar je lichaam, en het wordt langzaam weer beter!
groetjes Tilly
Irma
Gast
« Reactie #716 Gepost op: 15 Juli 2010, 11:01:31 »

Hoi Tilly,

Dank je wel voor je reactie.
Ik denk dat ik dan toch maar weer de diclofenac tevoorschijn tover want paracetamol doet helemaal niets.
Ik dacht "ach 2-3 weken en dan gaat het allemaal wel weer", fout dus......
Wilde ook heel graag begin augustus weer aan het werk gaan maar dat kan ik volgens mij wel schudden Sad
Ik durf nog niet eens op de fiets te stappen, laat staan dan ik weer, met de auto, 3 kwartier naar mijn werk moet rijden......
Pfff, verplicht thuis zitten is geen pretje (ookal is het mooi weer...)

gr. Irma
Sigie
Hero Member

« Reactie #717 Gepost op: 15 Juli 2010, 22:36:06 »

Hey ,
Even een reactie van mij .....ik heb na de operatie een pijnpomp gekregen maar die werd de dag nadien verwijdert en ....als ik me niet vergis heb ik in het ziekenhuis echt ni veel pijnstillers gevraagd.
De reis naar huis viel me erg tegen en dan heb ik ne dafalgan van 1 gram genomen (hielp ook niet volledig ) maar verder denk ik niet dat ik veel pijnstillers heb genomen .
De eerste  6 weken na de operatie vielen voor mij heel goed mee maar mijn problemen zijn nadien pas begonnen .
Mijn keel en die heesheid viele ook best mee . Dus ik denk dat je best niet te veel vergelijkt en echt wel luisterd naar je eigen lichaam en het vooral rustig aan doet . Heb je pijn dan moet je minder doen ohmy)

Groetjes Sigrid
Irma
Gast
« Reactie #718 Gepost op: 16 Juli 2010, 13:20:14 »

Hoi Sigi,

De ellende is dat niemand aan de buitenkant kan zien dat je van binnen helemaal kapot zit. Het litteken in mijn hals is het enige zichtbare en hoeveel verbazing hebben we al niet gezien dat er vóór in je hals gesneden wordt terwijl het probleem zich achter in je nek bevindt.
Mijn werkgever is na 14 dagen alweer aan het peilen of ik weer zou kunnen werken, ik begin mij gewoon bezwaard te voelen. Ben inmiddels weer met diclofenac begonnen.

De keelpijn en heesheid hebben bij mij gelukkig maar een week geduurd, dus dat is dan wel weer een pré.

Ik slaap overigens ook nog iedere middag een uurtje, ben dan alweer helemaal versleten...

gr. Irma
Sigie
Hero Member

« Reactie #719 Gepost op: 16 Juli 2010, 18:05:45 »

Heykes,

Ik ben in het totaal denk ik een7 maand thuis geweest na mijn operatie ,veel hangt af van je werk .
Ik was toen nog een verpleegkundige die alleen nachtdienst deed . Ik ben toen beginnne werken maar was zeker niet pijnvrij .
Nadien heb ik te horen gekregen dat ik nooit meer mocht heffen en tillen dus hebben ze me aangepast werk moeten geven en dat doe ik nu nog steeds en zelfs maar halftijds werk.
Maar zoals je al wel gelezen zal hebben is het bij mij ook niet gelopen zoals het moest  Sad

Hoe het nu met me gaat ,we zijn net een weekje naar zee geweest en ik voelde elke dag mijn nek stijver worden ....we zijn zaterdagavond laat thuis gekome en die zondag heb ik enorm last gehad met weer s'morges gal overgeven .
Ik was weer over mijn grens gegaan . Nu na een paar dagen het rustig aan te doen gaat het wel .
Ik heb nog een weekje verlof en ga dan terug werken .
E hoe gaat het met de rest?

Groetjes Sigrid
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 53   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer