Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
05 Februari 2012, 12:04:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 53   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pas Geopereerd !  (gelezen 94798 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
jasa1
Newbie
*

« Reactie #660 Gepost op: 04 Maart 2010, 08:28:27 »

Hallo Tilly,

Ik mag pas na 3 weken weer fietsen. Werken is nog onduidelijk. Ik ga ervan uit dat ik na 4 weken op therapeutisch basis weer mag gaan werken.
Het ligt aan het werk wat je doet. Ik heb een bureaubaan, hierdoor kan je eerder aan de slag. In welk ziekenhuis wordt jij geopereerd?
Ik hoop dat je gauw aan de beurt bent.

Groet

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #661 Gepost op: 04 Maart 2010, 10:34:52 »

Hey ,

Bij mij is het al wel een paar jaar geleden maar ik kreeg te horen dat ik 6 a 8 weken niet mocht gaan werken en idd het hangt af van wat je voor werk doet  Roll Eyes
Ik mocht de eerste twee weken niet fietsen en ook niet met de auto rijden ....gewaar voor schokken .
Ik weet dat ik nadien stilletjes alles mocht opbouwen .
En voor de operatie werd me gezegd dat je na 3 maanden weer helemaal herstelt bent en alles terug kan doen wat je ervoor kon .
In mijn geval dus niet ....maar ja ik ben dan ook een speciaal geval  Grin

Groetjes Sigrid .
Misty
Gast
« Reactie #662 Gepost op: 04 Maart 2010, 17:04:01 »

hallo mensen
Weer terug uit Leidschendam, ik kon gelukkig heel snel bij de anasthetist terecht, de operatie staat gepland 0p 12 april maar wel onder voorbehoud, want de gegevens van mn cardioloog moesten ze nog verder inzien, dus dat moest nog gebeuren. Ik heb een hartafwijking waarvoor ik bloedverdunners slik, het ziekenhuis (dat is trouwens st Antoniushove te Leidschendam) wil dat ik 10 dagen van te voren stop met innemen en de trombosedienst hier 3 dagen, dus dat gaat al lekker.
Ik heb te horen gekregen dat ik 6 weken niet mag werken (ik werk als alphahulp bij ouderen, dus huishoudelijk werk) 2 maanden niet mag sporten en ik mag wel gelijk fietsen, vaag hoor, al die verschillen, jullie mochten niet gelijk fietsen ik wel.
Maar 12 april is best wel een eind weg bah, je zit er maar tegen aan te hikken he.
Ik ben in 92 ook aan mn hart geopereerd en toen stond ik een half jaar op de wachtlijst, dat was heel erg, dus ik mag nu eigenlijk nog niet mopperen.
groetjes Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #663 Gepost op: 06 Maart 2010, 22:01:35 »

Hallo Allemaal

Sigrid

Sinds donderdagmiddag heb ik weer last gekregen van uitstralingspijn in mijn rechterarm.
Heb jij dit na jouw operatie ook gehad?

Als ik ga rusten trekt het weg. Ik hoop niet dat dit zo blijft.

Groet

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #664 Gepost op: 07 Maart 2010, 18:14:20 »

Hey Jan ,

Oeis dat klinkt niet zo best . Na de operatie heb ik geen uitralingspijnen gehad ......of welke pijnen ervaar jij juist?
Wat ik me nog wel kan voorstellen is dat mijn hoofd altijd te zwaar aan voelde voor mijn nek
Spierpijnen zijn dat  Roll Eyes
Tintelingen had ik zelfs net voor de operatie niet meer . Maar mijn gevoelsstoornissen zijn na de operatie wel gebleve en heb dat nog steeds een beetje ....de zenuwen zijn definitief wat geraakt ....en als ik moe ben voel ik het meer .
Ik weet dat je klachten soms na een operatie niet direct weg zijn omdat je zenuw soms al een geruime tijd gekneld heeft gezeten .
Maar blijkbaar zijn je klachten wel weggeweest en terug gekomen?

Groetjes Sigrid
jasa1
Newbie
*

« Reactie #665 Gepost op: 08 Maart 2010, 11:29:06 »

Hallo Sigrid,

de uitstralingspijn krijg ik rond een uur of 5 in de middag.
Als ik dan naar bed gaat gaat het vrijwel meteen weg.
Ik denk dat het met spierspanning te maken heeft.

Misschien rust ik te weinig. hoe zag jou rust er de eerste weken uit?

S'nachts heb ik na een uur of 2 slapen last van spierpijn aan mijn nek.
Als ik dan opstaat is de pijn meteen weg.

Hoe gaat het trouwens met jou?

groeten

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #666 Gepost op: 08 Maart 2010, 12:34:55 »

Hey Jan ,

De eerste week heb ik veel geslapen ....dat herinner ik me nog heel goed  Roll Eyes
In het ziekenhuis voelde ik me eigenllijk heel goed ,de rit naar huis was wel erg belastend voor me ,ik weet nog dat ik erg heb afgezien bij elk putje en schokje dat ik voelde ,ik was stikop toen ik thuis kwam en heb ook direct ne pijn stiller moeten nemen .
De tweede week deed ik al wat meer dan slapen maar mijn lichaam gaf zelf aan wanneer ik moest rusten en dat deed ik dan ook . Kreeg ik echt wel spierspanningen ,steeds dat gevoel dat mijn hoofd te veel woog voor mijn nek ,wist ik mijn nek geen houding meer te geven zonder pijn .
Ik weet niet hoe jou slaaphouding is ? Ik ben ne buikligger en dat is enorm slecht voor je nek .
Ook ik werd dikwils s'nachts wakker om een ander houding aan te nemen van de pijn .
Heb ook de eerste maanden zelfs niet op mijn buik kunnen slapen en nu nog word ik regelmatig wakker als ik toch is op mijn buik slaap .

Hoe het met mij nu gaat .....heb twee weken geleden een paar slechte dagen gehad en dat is dan rustig weggebt . Vorige week best wel goed gehad . Nu een rustig weekendje gehad  Roll Eyes
Gisteren wel haast ne hele dag buiten geweest . Khad me best goed aangekleed maar ik ben vandaag toch opgestaan met ne vele stijvere nek en ook mijn spieren van mijn rug zijn vele stijver .
Vooral als ik mijn hoofd naar beneden doe (kin proberen op de borst ) trekt het allemaal en is ook pijnlijk .

Laat ons gewoon hopen dat het snel wat warmer mag worden want het weer zit er ook voor wta tussen  whistling

Kzou zeggen ,rust echt regelmatig want je lichaam geeft aan wanneer je te ver bent gegaan maar dan zit je wel met die pijn hé!
Groetjes Sigrid !
jasa1
Newbie
*

« Reactie #667 Gepost op: 08 Maart 2010, 16:33:32 »

Hallo Sigrid

bedankt voor jouw reactie. Ik heb de eerste week denk veel te veel gedaan.
Dag 5 heb ik 6 km gewandeld omdat ik naar wou gaan of de
de spierspanningen die ik in mijn onderbeen had weg zou gaan.
Ik had toen geen last van mijn nek en hand.
Ik heb eigenlijk veel te weinig rust genomen. Ik merk dat als ik voldoende rust ik geen last
heb van pijn.

Ik hoop net zoals jou op beter weer. Mijn lichaam voelt dan beter.
Sterkte met je stijve nek.

groetjes

jan
Misty
Gast
« Reactie #668 Gepost op: 08 Maart 2010, 17:17:37 »

Een beetje rustiger aan doen zal idd beter zijn Jan, maar toch is het ene goed teken denk ik dan dat je daar al weer de energie voor hebt om zo'n stuk te lopen, ja toch?
Ik zit nu af en toe te denken zou ik me wel laten opereren? Ik ben al zo lang met pijn, ben als de dood dat het juist slechter gaat, ik heb al eens eerder een hernia operatie gehad, heel lang geleden in mn onderrug, maar dat had toen niks geholpen. Wel kon ik zo'n 2 jaar slecht lopen door de ruggeprik die ze me toen hadden gegeven voor onderzoeken.
En nu heb ik net wat Sigrid beschrijft, last van de spieren in mn bovenrug, bah je weet dan soms niet hoe je moet zitten, heb je toen niet heel veel gedaan Sigrid,die dag buiten, dat je daar zo'n last van had?
groetjes Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #669 Gepost op: 09 Maart 2010, 12:34:37 »

Hallo Tilly

80 tot 90 % van de personen die geopereerd worden aan een nekhernia zijn er op vooruit gegaan.
Hou dat in gedachte. Sigrid heeft de pech gehad dat ze bij de 10 tot 20 % hoort.

Denk nog eens naar voordat je de beslissing neemt om maar niet te laten opereren.

Vanmorgen werd ik door de Arbodienst gebeld.
Ik kreeg te horen dat ik volgende week de 17 maart weer moest beginnen met werken.
Wel op therapeutische basis. Dan mag ik nog niet eens autorijden.
Ik ga dus precies 21 dagen na mijn operatie weer werken.

Ik hoop dat het lukt.

groeten

Jan

Misty
Gast
« Reactie #670 Gepost op: 09 Maart 2010, 13:53:16 »

hoi Jan
wow dat is al heel erg snel zeg,na 3 weken alweer werken, ben toch wel benieuwd af dat gaat lukken hoor. Zie je het zelf wel zitten?
Nee ik weet gewoon dat het moet gebeuren, de operatie, de neurochirurg zei ook al dat het alleen maar slechter kon worden als er niks aan gedaan werd.
Maar de laatste weken heb ik haast geen uitstralingspijn meer, maar wel op het moment behoorlijk veel nekpijn, het rare is dat het steeds verandert, de pijn, last van mn bovenrug heb ik ook nog wel wat, maar of dat ook uit mn nek komt, geen idee.
Ik heb gister naar mn werk gebeld om te vertellen van de operatie en heb gelijk gezegd dta ik 6 weken niet mag werken, ben benieuwd, want ik doe dit werk al heel lang bij de mensen thuis, maar ben pas in jl dec, vast in dienst gekomen (nou ja voor 6 uur per week dan) dus ze zullen er niet blij mee zijn, nou ja ik ook niet, ik zit er ook niet op te wachten. ja toch?
groetjes maar weer Tilly
jasa1
Newbie
*

« Reactie #671 Gepost op: 09 Maart 2010, 15:03:38 »

Hallo Tilly,

als ik later door te snel te beginnen maar geen klachten krijg, vind ik het geen probleem.

Ik had na een periode ook geen uitstralingspijn meer. Alleen een doof gevoel in mijn duim, en pijn in mijn hand.
Bij mij wisselde ook steeds de pijn. Op het moment dat ik last had van een stijve nek had ik bijna nooit pijn.
Het veranderde ook met wisseling van het weer.

wat betref je werk, zou ik mij niet druk maken. je gezondheid gaat voor.
Jij kan er niets aan doen.

Sterkte

Jan
Sigie
Hero Member

« Reactie #672 Gepost op: 09 Maart 2010, 16:54:26 »

Hey Tilly,
Idd ik hoor bij de weinigen die gewoon pech hebben dat de operatie geen baat heeft gehad . Ik heb zelfs meer pijn nu dan voor mijn opeatie!! Ik probeer dat hier ook steeds te vermelden want IDD de meeste voelen zich nadien al snel vele beter .

Jan 21 dagen vind ik wel heel snel ....ik had dat niet gekunt ! Maar ik ben verpleegkundige en had zoal langer moeten thuisblijve omdat ik een zwaar beroep heb .
Nu heb ik zelfs nog aangepast werk(znder heffen en tillen ) en ik mag niet meer da halftijds meer werken .....en dit waarschijnlijk mij verdere leven .
Ik heb het er emotioneel heel moeilijk met gehad en soms is het nog moeilijk  om het een plaatsje te geven .
Jan kzou zeggen forceer je zeker niet !!!!! Hou osn op de hoogte hé!

Groetjes Sigid!
jasa1
Newbie
*

« Reactie #673 Gepost op: 17 Maart 2010, 21:06:21 »

Hallo Allemaal,

hoe is het met jullie?

hier een update of mijn herstel.
Uitstralingspijn wordt minder. Als ik wandel wordt deze ook minder.
Maandag telefoontje gehad van het ziekenhuis. Telefonisch controleafspraak.
Ik kreeg te horen dat de klachten die ik nu had, vaker optreden 1 a 2 weken na de operatie.
Zenuw heeft bij mij ca 2 jaar beklemd gezeten. Klachten kunnen nog af en toe terugkomen.

Vandaag hoeven ik toch niet te starten met werken.
Van de bedrijfarts mag ik deze en volgende week nog geen beeldschermwerk doen.
Ik ben na de bedrijfarts nog even naar mijn werk geweest.
Ik heb wat werk meegenomen die ik volgende week thuis door kan nemen.

Ik ga 29 maart pas op therapeutische basis halve dagen werken.

Was wel weer leuk op mijn werk te zijn.

Morgen wordt het weer beter. Sigrid ik denk niet dat jij dit erg vind?

groeten

Jan

Misty
Gast
« Reactie #674 Gepost op: 17 Maart 2010, 21:58:55 »

hallo all
Dat klinkt toch beter he Jan, dat je nog even niet hoeft te werken, want beeldschermwerk is toch belastend voor je rug en nek denk ik, het zou ook wel heel erg vroeg na de operatie zijn, een telefonische afspraak, ze verzinnen wat haha, hoef je nu niet terug naar de neuro chirurg dan? Ik vond het al vreemd dat de neuro chirurg geen lichamelijk onderzoek deed,( alletwee de keren)  hij baseert alles op de mri scan. Zal de vooruitgang zijn.
Ik hoop dat je uitstralinspijnen steeds minder worden, Jan, maar ik heb al 18 jaar pijn in mn nek, dus als die zenuw zo lang beklemd heeft gezeten zie ik het toch wat somberder in.
Sigrid wat zijn precies jouw klachten na de operatie, want je schreef dat je meer pijn na de operatie had, is de operatie niet gelukt of is de zenuw nog beklemd?
groetjes Tilly
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 53   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer