Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
05 Februari 2012, 12:00:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Slikproblemen!!!!!!  (gelezen 21530 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gast_natalie
Gast
« Gepost op: 21 Juni 2006, 12:24:30 »

ik wou graag eens weten of er iemand van jullie nooi last heeft van slikproblemen en het gevoel dat er iets in je keel zit, het komt ook van mijn nekproblemen maar ik kan niemand vinden die dit ook heeft?Huh?Huh? Blink  
Gast
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 21 Juni 2006, 18:19:11 »

'Hoi Natalie,

Je bent niet de enige.
Ik heb zelf ook altijd een brok in de keel gevoel.
Heb zelf last van Artrose in de nek.... Wuh
Weet natuurlijk niet of jij hetzelfde heb, maar ik heb ook een soortgelijk gevoel....

Groetjes Richard
Gast
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 22 Juni 2006, 11:18:14 »

ik heb een whiplash gehad enkele maanden geleden, kreeg eerst een ontsteking in mijn nek, heel veel pijn, het gevoel dat die spieren heel erg opgespannen zijn, verdoofde wangen, kort daarna evenwichtsstoornissen en sinds een week of drie die brok in mijn keel, ik wil het de hele wegslikken en dat gaat natuurlijk niet, als ik hoest is het net of er in het midden van mijn hals iets beweegt en net nadien kan ik niet slikken, ik word er angstig en gek van .Volgende week maandag ga ik dus weer naar de osteopaat en hopelijk kan hij iets doen, hij zegt dat dit gevoel kan komen van iets die knel zit en aangezien heel mijn nek vastzit, ik heb een st scan gehad maar daar was buiten veel artrase geen hernia te zien, wat is jouw verhaal richard???
Gast
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22 Juni 2006, 11:18:59 »

oh ja, artrase moet natuurlijk artrose zijn he Cheesy  
Gast_natalie
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 29 Juni 2006, 12:37:58 »

zijn er echt niet meer mensen met dit probleem?Huh?Huh?Huh???
Kim
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 01 Juli 2006, 20:05:23 »

Citaat
zijn er echt niet meer mensen met dit probleem?Huh?Huh?Huh???
Hoi,

Iik heb al eens eerder dit gevraagt maar nooit een antwoord op gehad. Ik heb dus ook last met slikproblemen diverse zelfs. Soms kan ik haast niet slikken, en heb ook het gevoel dan een brok in de keel te hebben. Heel lastig.
Ik heb een nekhernia op C5/6

Groet, Kim
natalie
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 04 Juli 2006, 18:43:33 »

ja, kim, ik heb dus hetzelfde, dot gevoel van die krop, dat voel ik soms in het midden van mijn keel en dan weer rechts van mijn keel, en dan wil ik soms slikken en dan gaat dat niet soms moet ik meerdere pogingen doen voor het gaat, ik krijg het er soms doodsbenauwd van wat het er niet op verbeterd he, de laatste osteopaat bij wie ik ging zei me dat dit komt doordat de spieren te erg opgespannen zijn, en als je slikt of hoest trekken je spieren je keel op en neer en als deze te gespannen zijn dan gaat dit niet zo goed en blijft alles een beetje steken, de grote vraag is, WAT KAN JE ER IN GODSNAAM TEGEN DOEN? IK HOUD DIT NIET LANG MEER VOL!!!!!
Kim
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 04 Juli 2006, 21:49:55 »

Ben jij geopereerd aan je nek hernia?

Tsha.....wat kan je er aan doen. En benauwdgevoel geeft het zeker als je niet slikken kan. Mijn gezin schrikt zich vaak rot. Als ik niet kan slikken grijp ik automatisch met mijn handen naar het hoofd. Ik heb het ook vaak voor ik in slaap val, heb jij dat ook?

Groet, Kim
natalie
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 04 Juli 2006, 23:25:37 »

ik heb een ct scan gehad en er is geen hernia te zien, zou ik een tweede opinie moeten nemen en heb jij een operatie gehad??ik ben dus echt opgestaan met dat gevoel in mijn keel he, 5 weken geleden  nu en mijn dokter denkt dat het tussen mijn oren zit(ongeloofelijk he), ik ga een afspraak maken bij een neuroloog om mijn spieren te laten meten , het zou dus aan de spierspanning liggen en zo voelt het soms, alsof de spieren vooraan in mijn nek heeeeeeeeeeeeeeeel hart aangespannen zijn,ik heb het niet bepaald meer als ik ga slapen, ik had het net een drietal uurtjes niet en nu weer wel, en dan nog eens dat benauwde warme weer, ik ben soms echt in paniek.Neem jij medicijnen en zo ja de welke en helpen ze??
natalie
Gast
« Reactie #9 Gepost op: 21 Juli 2006, 17:42:16 »

he kim, hoe ver zit jij nu??ik moet nog naar een neuroloog(die komt pas maandag de 24 ste uit verlof) ik denk dat ik een uitstulping heb op één van mijn wervels en dat dit tegen mijn slokdarm drukt, ik ben dus echt dooooooodsbang dat het iets ergs is, ik voel mij helemaal niet goed door al deze toestanden de laatste tijd, ik hoop dat je mijn berichtje leest en mij kan antwoorden, groetjes, natalie
erica bos
Gast
« Reactie #10 Gepost op: 26 September 2006, 22:39:49 »

ik ben in mei aan een nekhernia geholpen tussen de6 en de7 wervels in sinds mei heb ik ook slik problemen het is nu 4 maand geleden en heb nog veel last  
josaki
Gast
« Reactie #11 Gepost op: 18 Juni 2007, 10:27:49 »

Citaat
ik wou graag eens weten of er iemand van jullie nooi last heeft van slikproblemen en het gevoel dat er iets in je keel zit, het komt ook van mijn nekproblemen maar ik kan niemand vinden die dit ook heeft?Huh?Huh? Blink
Hallo,
het is heel normaal dat je slik problemen heb na een cervicale hnp ingreep.
I.V.M. de benadering via de hals veroorzaakt na de ingreep een weke delen zwelling die in de loop der tijd vanzelf verdwijnt.
Ze moeten ten slot van rekening de luchtpijp en slokdarm behoorlijk opzij drukken om bij de wervels te komen.
Niet te spreken van de spieren die ze moeten doorsnijden.

Groeten Rob Lux verpleegkundige en ervaringsdeskundige (drie maal geopereert aan een nekhernia)
www.josaki.nl
moontje
Gast
« Reactie #12 Gepost op: 18 Juni 2007, 15:32:42 »

hallo

ik ben met spoed geopereerd aan een nekhernia c5-6 1ste paasdag 2007
enne ook ik heb al die tijd ook na de operatie slik en praat problemen gehad
maar nu bijna 10 weken later kan ik zeggen
dat alles weer een heel eind in de goede richting
begint te werken haha
eindelijk
ik kan en mag nog steeds niets doen dus daar baal ik wel van
mag de brace nu af maar kan en wil em nog niet missen
hoe stom zeg
ik baalde om 8 weken dat ding dag en
nacht om te moeten en nu die af mag
wil ik em niet kwijt haha
zit tussen de oortjes maarre ben geopereerd door
dr beute in  st elizabet ziekenhuis te  tilburg
is allemaal heel heftig geweest maar na 7 jaar therapie
ben ik kei blij ,want de dr zei ook al  dat ie het super
goed heeft gemaakt en dat ik echt niet bang
moet zijn dat het weer mis gaat want
dat kan nu niet meer, daar ga ik ook vanuit
voelt elke dag weer wat beter maar
moet me inhouden en vooral niets
doen nog niet tenminste
dus nathalie
ik heb niet alles van je gelezen maar vragen staat vrij oke

groetjs en succes allemaal

monique ook uit brabant!!

marlies
Gast
« Reactie #13 Gepost op: 18 Juni 2007, 18:34:55 »

Hoi,

Ik ben vorige week dinsdag geopereerd aan een nekhernia c5-6. Alles is goed gegaan en ik mocht na 1 dag weer naar huis. Sinds een paar dagen heb ik wel een drukkend gevoel op mijn slokdarm. Vooral smorgens als ik net wakker wordt maar dan doet alles nog wel pijn omdat ik nog wel stijfjes ben.. Ik ben vandaag voor het eerst naar fysiotherapie geweest en moet voorzichtig mijn hoofd draaien en mijn armen goed heen en weer bewegen. Lichte dingetjes in het huishouden gaat ook wel aardig. Maar moet er ook opletten dat ik niet teveel doe maar gelukkig geeft me lichaam het wel aan als ik iets teveel doe.. Ik heb verder geen nekkraag gekregen. Alleen zelf vind ik het litteken erg groot Maar de arts zei ook al dat hij er erg moeilijk bij kon komen..

groetjes Marlies
Sigie
Hero Member

« Reactie #14 Gepost op: 18 Juni 2007, 20:15:18 »

Hallo,
Ik ben op 15 februari dit jaar geopereerd aan ne cervicale discushernia c6 c7.
Ze hebben bij me een braynprothese geplaatst.
De eerste dag na operatie was ik hees en mijn slikproblemen hebben toch enkele weken geduurd . Maar ja dat is ook normaal hé want tijdens de operatie wordt alles opzij gesperd om aan je wervels te kunnen ......nu dus een 4 maand later heb ik totaal geen sliklast meer!
Groetjes Sigrid!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer