Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 17:59:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Slikproblemen!!!!!!  (gelezen 21559 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sigie
Hero Member

« Reactie #15 Gepost op: 18 Juni 2007, 20:18:20 »

Citaat
Hoi,

Ik ben vorige week dinsdag geopereerd aan een nekhernia c5-6. Alles is goed gegaan en ik mocht na 1 dag weer naar huis. Sinds een paar dagen heb ik wel een drukkend gevoel op mijn slokdarm. Vooral smorgens als ik net wakker wordt maar dan doet alles nog wel pijn omdat ik nog wel stijfjes ben.. Ik ben vandaag voor het eerst naar fysiotherapie geweest en moet voorzichtig mijn hoofd draaien en mijn armen goed heen en weer bewegen. Lichte dingetjes in het huishouden gaat ook wel aardig. Maar moet er ook opletten dat ik niet teveel doe maar gelukkig geeft me lichaam het wel aan als ik iets teveel doe.. Ik heb verder geen nekkraag gekregen. Alleen zelf vind ik het litteken erg groot Maar de arts zei ook al dat hij er erg moeilijk bij kon komen..

groetjes Marlies
Hey Marlies,
Wat vind jij groot ? Mijn litteken is een 5 cm groot ....ik vond ze de eerste weken ni mooi staan maar nu zie je erbijna niets meer van .....het geneest mooi ze!
Groetjes Sigrid!

moontje
Gast
« Reactie #16 Gepost op: 19 Juni 2007, 10:41:04 »

hoi

goh marlies dat jij geen brace aan moet en ook  al wat kan doen in huis
knap zeg

heb je geen blokje in je nek teruggekregen dan?
ik mag nu nog niets doen.............
al vanaf 1 ste paasdag
voel me wel al veel beter
iedere dag een beetje meer puf en zinin dingen dusse
komt goed maar benbenieuwd naar hoe het met jou gegaan is

groetjes monique :bla:  
moontje
Gast
« Reactie #17 Gepost op: 19 Juni 2007, 10:46:10 »

Citaat
ik heb een whiplash gehad enkele maanden geleden, kreeg eerst een ontsteking in mijn nek, heel veel pijn, het gevoel dat die spieren heel erg opgespannen zijn, verdoofde wangen, kort daarna evenwichtsstoornissen en sinds een week of drie die brok in mijn keel, ik wil het de hele wegslikken en dat gaat natuurlijk niet, als ik hoest is het net of er in het midden van mijn hals iets beweegt en net nadien kan ik niet slikken, ik word er angstig en gek van .Volgende week maandag ga ik dus weer naar de osteopaat en hopelijk kan hij iets doen, hij zegt dat dit gevoel kan komen van iets die knel zit en aangezien heel mijn nek vastzit, ik heb een st scan gehad maar daar was buiten veel artrase geen hernia te zien, wat is jouw verhaal richard???
hoi

je kan beter een mri scan aanvragen
daar is tenminste wat op te zien
hebben ze bij mij ook al gedaan na 7 jaar therapie

oh ja een brok in mijn keel en slik problemen
 heb ik weken na de operatie ook gehad van te voren
nooit geen last van gehad
ik was ook heel erg schor en kon niet roepen
gelukkig gaat dat nu wel steeds beter

goetjes monique

Sigie
Hero Member

« Reactie #18 Gepost op: 19 Juni 2007, 12:49:45 »

Hey Moontje,

Ik heb ook geen brace moeten dragen na mijn operatie! En bij mij hebben ze zelfs een prothese geplaatst.
Mijn neurochirurg was daar zelfs tegen.
Groetjes Sigrid!
marlies
Gast
« Reactie #19 Gepost op: 19 Juni 2007, 18:45:49 »

Hoi moontje,

Ze hebben bij mij 2 proppen weefsel weggehaald en de tussenwervel(hernia) weggehaald en niets terug geplaatst. Ik dacht zelf ook dat ik een nekkraag zou krijgen maar niets dus..

Ik doe kleine dingetjes in het huishouden hoor zoals, beetje afstoffen, afwassen enzo.. Zwaardere dingen zoals stofzuigen en boodschappen daar heb ik hulp voor. M'n tante komt ong 3x per week langs voor de grote en zware dingen. Vandaag hebben we weer samen boodschappen gedaan voor een paar dagen en daarna zijn we nog even weg geweest en thuis bezig dus lig al vanaf 3 uur op bed te rusten..

Maarja morgen weer een dag.. voor nieuwe dingetjes. Mijn tante komt nu zaterdag weer dus gewoon een paar dagen weer rustig aan doen en donderdag moet ik weer naar fysio..

groetjes Marlies

@ Sigrid: ik denk dat mn litteken ongeveer 7 cm is

indira
Gast
« Reactie #20 Gepost op: 19 Juni 2007, 22:56:15 »

hallo,
ik ben vorig jaar geopereerd aan een nekhernia c3 c4, en ik weet dat er nog een hernia zit, maar weet niet zeker of het 5/6 is of 6/7, maar sinds die tijd heb ik ook heel veel slikklachten en nog steeds erg veel pijnklachten in nek en schouders.
ik weet dat een hernia 3/4 niet zoveel voorkomt ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die aan deze hernia geopereerd zijn.

groetjes indira
Sigie
Hero Member

« Reactie #21 Gepost op: 20 Juni 2007, 11:39:27 »

Citaat

@ Sigrid: ik denk dat mn litteken ongeveer 7 cm is

Hey Marlies ,
Ben net eventjes mijn litteken gaan meten en het is een 4,5 cm groot .
Maar je ziet het begin en het einde niet goed maar dus het kan bij jou ook allemaal nog goed komen ....ik weet dat ik de eerste weken het ook lelijk vond en dacht dat het nooit mooi zou worden .
Maar nu mag ik echt niet klagen!
Groetjes Sigrid
moontje
Gast
« Reactie #22 Gepost op: 22 Juni 2007, 09:31:00 »

hoi

wel fijn zeg om geen brace te dragen
ik heb em erg lang aan gemoeten omdat de wervel om dat kunstof blokje moet groeien de laatste keer een rontgenfoto gemaakt in het ziekenhuis tijdens de controle en toen kon ik al zien dat de wervel al een een beetje was aangegroeid
daarom moet je een brace om om dat de kans te geven om aan te laten groeien en vergroeien met de rest
ik heb het nu ook gezien.
hij heeft er een kunstof blokje tussen gezet omdat ik dan niet meer in kan zakken.hij zei dat ie het meteen goed ging maken.ik heb er ook echt vertrouwen in.das ook belangrijk,toch........
mijn litteken zit in de nekplooi rechtsvoor en is 4cm ik smeer er elke dag calendulan creme op dat werkt echt het word nu al minder rood, gelukkig.
mijnpoetser van de thuiszorg heeft hetzelfde gehad 2 jaar geleden enne het trekt een heel eind weg je ziet nog een smal streepje

groetjes en succes monique :bla:  
Sigie
Hero Member

« Reactie #23 Gepost op: 22 Juni 2007, 11:41:34 »

Hallo,

Ik smeer eigenlijk niets aan mijn litteken ,mijn operatie is van 15 februari geleden en het staat echt mooi .
Het is niet echt rood van kleur ,mensen die niet weten dat ik geopereerd ben zien het niet eens .
Ik heb geen brace dus moeten dragen ,ik denk dat het zijn voor en zijn nadelen zal hebben.
Ik heb op 23 mei ne controle foto moeten laten maken en mijn prothese stak perfect ......alleen blijf ik erg veel last hebben van mijn nekspieren en blokkades in mijn rug en nek .......ik ga nog steeds 1 keer per week naar de kiné daarvoor en hoop dat het echt vlug beterd.
Heb jij nog veel last?
Groetjes Sigrid!  
moontje
Gast
« Reactie #24 Gepost op: 22 Juni 2007, 12:08:10 »

hoi

omdat ik niks mag doen tot eind van de maand
hou ik mezelf ook maar rustig
ik kan al wel vanalles doen maar
moet in juli pas therapie voor
 mijn arm pmdat die verlamd was heb ik daar
geen kracht in
aan mijn nek mag niemand meer
 zitten zei de chirurg want dat zit prima zo

echt last heb ik niet ik moet alles rustig
aan weer opbouwen en
voor een bezige bij als ik valt dat niet mee
heb ook een webwinkel

www.trendykinderkleding.nl
 Clap  Clap  Clap
daar ben ik weer volop mee aan de slag ;u

he lekker is  dat zeg
net weer in mijn auto rond wezen scheuren
dat doe ik erg graag l
en gaat ook weer super

groetjes monique

josaki
Gast
« Reactie #25 Gepost op: 04 Juli 2007, 17:01:13 »

net weer terug uit het ziekenhuis.
Voor de derde keer geopereerd aan nivo C6-C7 en deze keer voor een gescheurde dura.
Mijn hersen vocht liep in een fistel weg door mijn hals naar voren.
Dura plastiek toegepast met 6 hechtingen en de cage weer terug in de hals.
Het ergste was de E.L.D. (externe lumbaal drain) die geplaatst moest worden.
Ze plaatsen met een HELE dikke naald zonder verdoving een catheter in mijn lumbaalzak tussen L5 - L4.
Deed behoorlijk pijn en omdat 7 dagen lang hersenvocht wordt gedraineerd gaat het gepaard met stevige hoofdpijn en zenuwpijnen.
Ben nu weer thuis en ben erg blij dat het achter de rug is.
Ben mijn stem kwijt ivm raken van een zenuw en is helaas blijvend.
Omdat er drie keer geopereerd is in de zelfde wond zullen mijn slikproblemen door littekenvorming niet meer weggaan.

Rob
Sigie
Hero Member

« Reactie #26 Gepost op: 04 Juli 2007, 17:58:25 »

Hey Rob ,

Reeds 3 keer geopereerd aan dezelfde hernia?
Ik begin al schrik te krijgen ,ik ben op 15 februari geopereerd aan ne hernia op c6-c7 en ze hebben een prothese gestoken ,erboven was ook ne hernia te zien maar in minder mate .....de chirurg sprak voor de operatie dat hij dat ook ging opereren en er een blokje tussen ging zetten maar .....tijdens de operatie heeft hij beslist om er niks aan te doen en hij vertelde mij  dat de prothese die problemen mee ging opvangen .
Nu ......heb ik nog steeds last ,vooral spierproblemen ,ik ga nog steeds 1 keer per week naar de kinésist .
Ik krijg steeds blokkades in nek en rug . Ben vorige week terug naar mijn chirurg geweest omdat het op dat moment echt wel erg was .......had blokkades in nek die kiné niet eens los kreeg .
Ik moet nu terug onder de MRI ,95 procent kans dat er niks mis is maar hij wil geen risico nemen .
Ik krijg steeds te horen dat mijn lichaam zich moet settelen en dat dat zelfs tot 6 maanden a 1jaar kan duren .
Maar soms heb ik toch schrik dat er iets anders mis is .
Oeis blijvende sliklast ! Ik weet nog hoe lastig dat vond .....is helemaal terug goed gekomen ,al een geluk!
Allé ik wens je nog een goed herstel toe!
Groetjes Sigrid.  
ghava
Gast
« Reactie #27 Gepost op: 16 Juni 2008, 09:12:29 »

Lieve mensen .Ik lees deze berichten vandaag voor het eerst.heb zelf al bijna 11jaar problemen met mijn keel,en dan vooral als ik slik zonder dat er iets doorgeslikt moet worden.Dus als ik eet gaat alles prima,maar juist het constante moeten slikken terwijl er niets door gaat is vreselijk vermoeiend.De kno arts doet het af met het zit tussen de oren,iets dat mij vreselijk ergert.Het probleem maakt ook dat ik niet meer normaal naar de tandarts kan want slikken met open mond op je rug en daar vanalles in gaat al helemaal niet,dus dan stik ik letterlijk.Ik ben ook naar een oplossing aan het zoeken,maar weet even niet waar,en bij wie.
Wie weet raad?

Groetjes Ghava
wsra
Gast
« Reactie #28 Gepost op: 29 Januari 2009, 18:19:33 »

Als een KNO-arts niets kan vinden, dan heeft het ws met spierspanning rond het strottenhoofd te maken. Wat mij erg helpt is de volgende oefening:

1. Ga staan en ontspan je zoveel mogelijk (armen, schouders etc. laten hangen). Breng je hoofd zover mogelijk naar achteren en laat het ontspannen naar
achteren hangen. Hou dit ongeveer 25 seconden vol. Daarna hoofd weer in gewone stand terugzetten, paar keer slikken en door met stap 2.
2. Breng wederom je hoofd zover mogelijk naar achteren en hou de mond open. Zorg dat je je wel ontspant. Laat het hoofd met open mond ontspannen naar
achteren hangen. Zet nu je voortanden op elkaar; je voelt de spieren rond je kin en nek samentrekken. Hou dit ongveer 25 seconden vol. Daarna hoofd
weer in gewone stand terugzetten.
3. Paar keer slikken en stap 2 herhalen.

Ik heb het idee dat het vooral in stap 2 (en 3) zit, maar voor de zekerheid voer ik stap 1 ook altijd uit.
Vaak merk je direct na de oefening al wat verlichting.
Als ik erg last heb, dan voer ik deze oefening twee keer per dag uit.

Wat ook helpt is massage van de schouder-, nek-/halsspieren (bijv. door je partner).

Succes!

kapster14
Gast
« Reactie #29 Gepost op: 28 Januari 2010, 19:37:18 »

Hallo Allemaal bij mij is er ook een nekhernia geconstateerd de 6 de wervel
en ik heb ook heel erg last van een brok in mijn keel en heel veel lucht het is af en toe alsof ik stik het is verschrikkelijk voor dat gevoel slik ik Domperidon het is voor een trage maaglediging en voor misselijkheid maar ook voor oprispingen en het haalt het gevoel van die brok in je keel wat weg  en ik slik omeprazol voor mijn maag ik hoop dat jullie hier wat aan hebben succes en sterkte allemaal
Groetjes Mirjam, unsure
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer