Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 18:05:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zie ik spoken...of toch kans op een nekhernia?  (gelezen 2047 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
motormuis
Newbie
*

« Gepost op: 15 Mei 2011, 17:24:10 »

Hallo iedereen,
Ik ben toevallig op dit forum terecht gekomen...ik ben eigenlijk nog nooit, op geen enkel een forum, geweest...maar ik ben een beetje wanhopig geworden over mijn situatie.
Ik ben altijd een sportieve vrouw geweest, powertrainen en vrij extreme sporten, en werkte lange dagen in de horeca...kon allemaal...tot ongeveer 10 jaar terug, kreeg ik nek en schouderklachten. Ik ben geholpen aan de linkerschouder 7 jaar geleden men heeft toen kalk weggehaald en een stukje bot weggehaald, zodat ik weer beter kon bewegen. Slijmbeursontsteking was de boosdoener. Dit heeft veel geholpen, alleen de nekklachten bleven...werden met de jaren steeds erger, maar de medicijnen en spuiten ten spijt, gaat het van kwaad naar erger. 4 fysiotherapeuten verder komt fybromialgie, als diagnose uit de bus...m.a.w. niets aan te doen, mee leren leven:) Medicijnen kan ik al 6 maanden niet meer gebruiken, want mijn maagwand is aangetast. Ik heb sinds 1.5 maand, als ik opsta compleet verdoofde armen - handen en mijn pink en ringvinger blijven regelmatig in een vreemde kramphouding staan (rechts) , ...mijn nekpijn is niet te harden, om van te huilen, als ik over die pijnlijke plek in  mijn nek ga, net links naast mijn wervels, lijkt het net of ik een elecktrich schokje - tinteling krijg...zoals dat je je elleboog stoot . 2 jaar geleden zei mijn dokter dat er geen foto's konden gemaakt worden van spieren of pezen of zenuwen...Noem me goedgelovig, ik heb het toen erbij gelaten, maar ik kan echt niet meer. Ik ben ten einde raad gaan zoeken op het net en zie nu de verhalen hier op het forum...Er zijn erbij die sprekend op mijn verhaal lijken...en dan lees ik dat je zoiets gemakkelijk met een mri-scan kan onderzoek.
Ik heb morgen een afspraak met mijn dokter, kan iemand mij vertellen, of ik mij niet aanstel met mijn vermoeden dat ik een nekhernia heb, en mij uitsluitsel kan geven dat het niet te maken heeft met fybromialgie, noch mijn cronische slijmbeurs ontstekingen en hoe ik kan vragen om een mri-scan?
Want ik begin zo langzamerhand te denken dat ik al die tijd met het kluitje in het riet ben gestuurd.
Met vriendelijke groet joke
karinvdw
Newbie
*

« Reactie #1 Gepost op: 13 Juni 2011, 19:24:07 »

Hoi Joke,

Ik herken je verhaal, bij mij was het eerst fibromyalgie vastgesteld door reumatoloog, toen b12 tekort toen dat allemaal oke was moets ik maar s naar een psycholoog.
Na jaren eindelijk MRI en bekneld ruggemerg door artrose en hernias.
Laat je niet wegsturen, ik weet niet waar je woont maar in amsterdam zit een goede neuroloog die meteen MRI, MEP en EMG laat maken, als je meer wilt weten mail me maar even en kop op.
Karin
cliff tang
Newbie
*

« Reactie #2 Gepost op: 09 Augustus 2011, 01:24:28 »

Beste Joke,

De schouderregio en de nekregio staan nauw in verbinding met elkaar, wat misschien de nekklachten die je nu ervaart gedeeltelijk kan verklaren.
Mensen met schouderklachten hebben grotere kans om nekklachten te ontwikkelen, bv. iemand met schouderklachten kan door een andere houding aan te nemen bepaalde nekspieren overbelasten (op lange termijn kan dit mogelijk leiden tot een lichte hernia)
Het omgekeerde is natuurlijk ook mogelijk: nekklachten gaan vaak gepaard met een pijnlijk gevoel thv. de schouder wegens hetzelfde bezeuwingspatroon. Het komt erop neer dat de mogelijkheid bestaat dat je nekklachten en schouderklachten met elkaar te maken kunnen hebben.

Indien je een hernia hebt,  kunnnen uw symptomen dit wel staven: tintelingen, pijn, spierkrachtsverlies.
Een hernia is zeker en vast te constateren met een MRI-scan (die van mij hebben ze anderhalve maand gediagnosticeerd).

Over fybromyalgie heb ik echter niet zoveel kennis, hoe dan ook denk ik niet dat je alles los van elkaar kunt zien. Het zal ook wel een invloed gehad kunnen hebben op het ziekteproces.

De hoop niet opgeven Joke!!!

Als het je misschien kan helpen, ik heb mijn MRI-platen laten nemen in het Sint-Vincentiusziekenhuis in Antwerpen (Belgie) en ben geopereerd geweest door Dr. Goedseels in KLINA in Brasschaat (belgie). Alhoewel de meest besproken neurochirurg Dr. Dua is in het UZA (universitair ziekenhuis Antwerpen)

Ik hoop dat deze informatie je een beetje kan helpen...

Veel beterschap en succes!!!

keep in touch!

grz

Cliff
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer