Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 18:45:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Operatie Wijsheidstanden  (gelezen 5921 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sarrahtje
Gast
« Gepost op: 05 Maart 2009, 15:23:23 »

hey iedereen

ik heb al enkele maanden last van verschrikkelijke pijn aan mijn tanden. Was via tandarts doorverwezen naar kaakchirurg voor eventueel verwijderen van mijn wijsheidstanden. Die zei inderdaad dat dat het beste was om van de vele pijn af te geraken. Is mijn eerste operatie onder algemene narcose.
Hoe gaat dat in zijn werk? Welke kleren mag je aanhouden van jezelf? Wat gebeurt er terwijl je nog wakker bent? Vonden jullie dat vervelend?
Hebben jullie na de operatie veel pijn gehad?
Nathaliie
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 08 Mei 2009, 17:52:52 »

Hoi!

De mijne zijn er afgelopen woensdag uitgegaan in Genk. Ik merk dat je ook uit België komt omdat je van wijsheidstanden spreekt  Clap
Je mag je eigen kleren NIET aanhouden.. Je krijgt zo'n kleedje van het ziekenhuis.
Dan ga je liggen op een klein kamertje, duwen ze een infuus in je arm en dan moet je even wachten tot ze je komen halen.

Dan word je in slaap gedaan.. Krijg je zo'n heel raar gevoel, alsof je doodgaat.. maar dat is normaal! Dus don't worry!

Na de operatie word je wakker op de recoveryzaal.. Als je goed wakker bent,alles in orde is word je naar je eigen kamer gereden waar je een zak ijs tegen je mond krijgt. Na 1,5 uur krijg je een glas cola. Diie moet je opdrinken en dan moet je naar de wc. Zolang je niet naar de wc kunt mag je dus niet naar huis. Ben je naar de wc geweest, dan mag je je aankleden en naar huis gaan.

Bij mij (nu eergister gebeurd).. : ik heb nog steeds een dikke wang(en). Allebei een beetje. En eten gaat nog steeds moeilijk. 's Morgens heb je de meeste pijn, omdat je dan geslapen hebt en dat bloed moet terug op zn plaats enzo.

WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #2 Gepost op: 08 Mei 2009, 19:34:18 »

Worden in Belgie de verstandskiezen ( neem aan dat jullie het daar over hebben  Wink) onder narcose verwijderd??

Ik ben een paar weken geleden voor de laatste verstandskies geweest. Ben ze nu gelukkig allemaal kwijt. 2 heeft de tandarts zelf verwijdert, en 2 zijn er door de kaakchirurg uitgehaald.
operation fear
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 03 Augustus 2009, 14:25:05 »

in belgie is dat inderdaad alle 4 tegelijk onder volledige verdoving.  Alle, dat is toch zoals het bij mij zal gaan binnen enkele weken. 
Nathalie, je zegt dat je niet je kleren mag aanhouden (is dit niets aanhouden van jezelf? of wat?, want dat zou ik wel vervelend vinden).  Zijn ze een beetje discreet terwijl je nog wakker bent? 
Hoe is dit bij andere operaties verlopen bij anderen?
als jullie het moeilijk vinden om hierop te antwoorden, mag je mij ook mailen op elsramakers@yahoo.com
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer