Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 18:11:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pijn In Linker Borst En Schouder  (gelezen 122181 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Paul
Gast
« Gepost op: 07 Juni 2004, 18:26:42 »

sinds vanmorgen heb ik erge pijn aan mn linker borst en schouder.
diep admehalen is er op dit momernt niet bij.

daar ik nooit bij een dokter kom (nooit klachten), en veel op internet vertoef is dit een aardig alternetief.

iemand die me een advies kan geven?
Gerrit
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 07 Juni 2004, 20:19:57 »

Klinkt als een probleem met je ribben (niet diep kunnen ademhalen). Een beetje minder achter de computer en de dokter een keer opzoeken lijkt me een aardig begin.
Paul
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 09 Juni 2004, 06:32:11 »

Gisteren afspraak gemaakt met dokter,
onderweg van mn werk daar naartoe kreeg ik ademhalings moeilijk heden en moest stoppen..... erg veel pijn op mn borst.
Heb 112 gebeld omdat ik dacht dat ik dood zou gaan.

in ziekenhuis kon na foto's niet worden geconstateerd wat het kan zijn.
vandaag naar ander ziekenhuis voor een scan.

Snoerke
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18 Augustus 2004, 12:42:28 »

Hoi Paul,

Tegenwoordig iets minder, maar toch nog met enige regelmaat heb ik ook zoiets: soms adem je in, en er ontstaat een sterke steek rond je hart of in je borst. Met kleine teugjes inademen en licht achterover rekken kan ik steeds dieper inademen en na ca. 30s is het weer OK.

Het kan inderdaad behoorlijk schrikken zijn, want je kunt simpelweg niet diep ademen. Ik denk dat het verschijnsel vaker optreedt bij chronisch weinig slapen, en minder is bij voldoende slaap.
mo
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 Oktober 2004, 13:59:45 »

meer bewegen...
lien
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 April 2005, 21:03:28 »

Ik heb er de laatste tijd ook regelmatig last van.. Sinds een week geleden ongeveer 2x per dag. Zelf ben ik maar 17jaar en ben ik een actieve sportser..  unsure  
Maurice
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 01 Mei 2005, 15:15:12 »

Ik ben 15 en heb soms als ik bv. op een bepaalde manier lig klemmingen, best een eng gevoel.  
X-Merman
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 07 Mei 2005, 15:33:25 »

Dit soort 'adempijn' lijkt een soort van extreme spierverkramping te zijn rondom de borstkasspieren.

Heb al meerdere malen hiervan gehoord maar nog nooit wat het precies is.  
ShivadeW
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 19 Mei 2005, 01:30:35 »

Hoi

Ik lees zo t bericht van pijn op borst en rug. Ik heb dit ook al een aantal dagen. eergister was het zelfs zo erg dat toen ik wakker werd ik verrekte van de pijn en dacht dat mijn hart het begaf. het stak verschrikkelijk hoe ik ook ging liggen.overeind komen was helemaal een ramp. na een uurtje is t wat minder geworden maar ik heb het nog steeds nu ga ik morgen naar de dokter kijken wat hij zegt. Ik heb met inademen pijn en mijn arm doet bij belasting bij me schouder pijn. en ja ik hoop niet dat die huisarts me afwimpelt met ribben klachten want dat geloof ik niet zo. Maar fijn dat ik iets bekends heb gevonden. Ik laat het weten wat de dokter heeft te zeggen.

Groeten Shiva
abigail
Gast
« Reactie #9 Gepost op: 24 Mei 2005, 11:28:50 »

Citaat
Hoi

Ik lees zo t bericht van pijn op borst en rug. Ik heb dit ook al een aantal dagen. eergister was het zelfs zo erg dat toen ik wakker werd ik verrekte van de pijn en dacht dat mijn hart het begaf. het stak verschrikkelijk hoe ik ook ging liggen.overeind komen was helemaal een ramp. na een uurtje is t wat minder geworden maar ik heb het nog steeds nu ga ik morgen naar de dokter kijken wat hij zegt. Ik heb met inademen pijn en mijn arm doet bij belasting bij me schouder pijn. en ja ik hoop niet dat die huisarts me afwimpelt met ribben klachten want dat geloof ik niet zo. Maar fijn dat ik iets bekends heb gevonden. Ik laat het weten wat de dokter heeft te zeggen.

Groeten Shiva
 Hoi Shiva,

Ik heb precies dezelfde klachten, ben midden in de nacht naar zkh gegaan omdat ik niet meer normaal kon liggen en diep ademhalen. Ze hebben me onderzocht op een longembolie. Glukkig was dat het niet, maar ze wisten niet wat het dan wel is. Hen paracetamol moeten slikken om de pijn te onderdrukken. Ben ook erg vermoeid..Weet jij al meer??Hoor het graag.
Groeten, Abigail
motormuis
Gast
« Reactie #10 Gepost op: 08 Juni 2005, 12:32:58 »

ik kreeg pas geleden steken in/onder me linker schouder
en dat ging even over en kwam weer terug (als ik op me
linker zij ga slapen doet het ook pijn, dus dat doe ik mr niet)

maar nu sinds gister/vandaag is de pijn/de steken gezakt
naar onder me borst, krijg steken bij elke keer dat ik inadem
of als ik lang uitadem of bijv. buk...Kwil nooit zomaar naar
de dokter stappen (als ik dan ging ook slechte ervaringen mee gehad)
dus weet misschien iemand hier waar het aan kan liggen?
Tis bijzonder irri...  Muur  
angel
Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 Juni 2005, 16:00:07 »

Ik ben 15 en heb al een hele tijd last van pijn rond om mijn hartstreek de huisarts wimpelde ons af en zei dat het hyperventilatie is en dat terwijl ik de steken juist heb als ik geen hyperventilatie aanval gehad heb of ga krijgen hierop hebben wij toen een afspraak een gemaakt in het ziekenhuis waar ik een hart filmpje heb laten maken helaas kwam er nix uit en wisten ze ook niet wat het was heb er ondertusse al een half jaar last van en krijg het vaak als ik ontspanne ben bijvoorbeeld tv kijke of gewoon achter de computer zit
het zou dus iets met hyperventilatie te maken kunne hebben als je ook echt in adem nood komt of iets wat er op lijkt heb je geen last van adem nood of iets dereglijks dan moet het wel wat anders zijn zo als bij mij jammer genoeg zal ik er nooit achter komen wat het is aangezien ze mij niet opnieuw wille onderzoeken  
paul
Gast
« Reactie #12 Gepost op: 20 Juni 2005, 09:01:05 »

hoi ik ben paul en ik heb een geboren afwijking aan het hart.(1974)

nu heeft mij dat nooit echt klachten opgeleverd .
Maar sinds een paar weken heb ik last van mijn borst en linker schouder.
Ook heb ik een paar weken geleden aan de linker zijde van mijn gezicht een (verkramping) leek het wel gekregen.Dit duurde maar enkele seconden maar de hele dag was ik onwel en voelde me zeer vreemd in mijn hoofd.De laaste dagen maak ik me steeds meer zorgen wat het nu allemaal betekend.Op de ehbo konden ze niks vinden ,mijn bloed was goed en ecg filmpje was ook goed.misschien een hyperventilatie aanval met migrane zei de arts.Ik kreeg oxazepam 10 mg mee naar huis om me niet zo druk te maken.
Dit heeft me wel geholpen om wat rustiger te worden,maar ik ben nog steeds regelmatig angstig als ik een pijn of vreemd gevoel merk in mijn linker borst / schouder / arm of in mijn hoofd voel.Omdat ik niet steeds naar de arts wil gaan ben ik op google hier terecht gekomen om zo misschien zelf wat meer info achter mijn klachten te vinden.Ik heb al wat gelezen over de schildklier ,die zou ook veel van dit soort klachten kunnen veroorzaken.ik heb een afspraak gemaakt voor een MRI scan in het radboud ziekenhuis nijmegen. ik hoop dat ze daar wat meer kunnen vinden.

mijn pijn op het moment is steken boven mijn linker borst en trekt door naar mijn schouder en arm.
Ik ben er heel bang voor omdat ik denk dat mijn hart het gaat begeven.
Zijn er mensen met dezelfde ervaring. Ik zou graag meer willen praten over dit soort problemen

groeten Paul - paulxl@msn.com -  
robin
Gast
« Reactie #13 Gepost op: 04 Juli 2005, 06:40:07 »

Ik heb sinds vanogtend ook pijn in me linker borst maar ik kan wel diep inademen en dat doet geen pijn. Als ik op me rug lig of gewoon zit doet he geen pijn maar als ik bijv. omdraai in bed doet he wel pijn weten  jullie wat dit kan zijn?
motormuis
Gast
« Reactie #14 Gepost op: 04 Juli 2005, 10:27:44 »

ben naar het ziekenhuis geweest (zie vorige reactie van mij) op verzoek van de huisarts omdat zij dacht dat het kon zijn: Longembolie en dat is best wel heftig als je dat hebt, dus dat moest door't ziekenhuis uitgesloten worden.

Wat het uiteindelijk was: Pleuritis. De 2 linker longbladen wreven over elkaar en dat is gewoon een soort zomergriep/virus en je mag alleen pijnstillers gebruiken tegen pijn, er is verder niets voor.
Na een week ofzo was het aardig over en af n toe komt het pijntje nog
terug en dan is het ineens weer weg.... wel apart... oja en je blijft er wel n tijdje moe van.....

Gr Motormuis

PS in het ziekenhuis werden wel 3 soorten (CT enz.) scans van me gemaakt, bloed geprikt, hartfilmpje enz. .... dat was echt raarrrrrrrrr
maarja je wil ook geen bloedpropjes hebben/longembolie, dus dat moet je er wel even voor over hebben... = 1 werkdag
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer