Ik heb dit alles eens gelezen en ik heb een soortgelijk iets gehad 2 weken terug. Ik kreeg ineens een enorme steek op mijn borst en dat trok naar mijn linkerborst. De steken voelde ik tot in mijn middenrug.
Ik kreeg ook bijna geen adem meer. Ik raakte een beetje in paniek, omdat je eerst denkt, een hartaanval, ik ga dood. Maar ik dacht ook ineens aan mijn moeder die dit 10 jaar terug ook had. De dokter had toen gezegd dat ze een slokdarmverkramping had en wanneer ze dit heeft een glas koud water moest drinken.
Ik ben toen met moeite naar beneden gelopen naar mijn ouders. Ik ben nl. gehandicapt aan mijn rechterbeen door een ongeluk. Ik zei, ik krijg geen lucht meer en heb steken op de borst. Mijn moeder zei gelijk. glas koud water nemen. Maar de pijn werd toch wel hevig, dus naar de dokterspost gebeld.
Die dacht ook slokdarmverkramping en ik moest iets zo heets mogelijk drinken. Dus hete thee weggewerkt.
Inmiddels was het al een half uur aan de gang, maar na die hete thee was het toch wat afgezakt. Kreeg langzaam weer wat lucht.
Na het weekend, bleef het toch wel zeuren onder mijn linkerborst en mijn linkerarm zat in de verkramping.
Toch maar naar de huisarts. Die dacht nu eerder aan een maagontsteking of een galsteen.
Ik heb nu voor 2 weken medicijnen voor de maag gehad, en daardoor gaat het wel iets beter. Heb soms nog wel wat last.
Deze aanvallen kunnen veroorzaakt worden door verkeerd voedsel of bepaalde spanningen.
Ik kreeg net voordat ik die aanval kreeg een rotberichtje te horen. Het afgelopen jaar heb ik meerdere van dit soort aanvallen gehad, maar in mindere mate en steeds door een spannende gebeurtenis of vervelende dingen. Bij mij komt dit waarschijnlijk omdat ik dus 8 jaar gehandicapt ben en dat geeft soms wat stress mee.
Dus wanneer je soortgelijke iets meemaakt. Probeer een kopje zo heet mogelijke thee te drinken. Het is wel pijnlijk, maar het helpt toch wel.
groetjes