Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 18:15:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pijn In Linker Borst En Schouder  (gelezen 122182 keer)
0 geregistreerde leden en 7 gasten bekijken dit topic.
Jolien
Gast
« Reactie #15 Gepost op: 07 Augustus 2005, 20:25:09 »

ja, ik heb dat ook robin, zo steken onder mijn linkerborst en als ik lig doet het geen mijn maar als ik me strek of buk of draai dan wel en meeestal duurt het maar een kwartiertje en is het daarna over maar het komt zo steeds terug... weet er nu iemand wat dat zou kunnen zijn??
Gast_Wim
Gast
« Reactie #16 Gepost op: 01 September 2005, 07:17:16 »

Ik heb juist hetzelfde denk ik.
Ik heb geen last of pijn bij het inademen, maar strekken, bukken, draaibewegingen met mijn bovenlijf doen echt wel zeer. Zijn dat dat borstspieren? Ik heb niet iets belastends gedaan, dus ik denk eerder dat dat met een orgaan daaronder te maken heeft. En die dokters die zitten nooit tot na mijn werk. Soit, maandag een afspraak maken...
Maar zou er nu geen ziekte bekend zijn ofzo dat aan deze omschrijving voldoet?
pijn in hart en borststreek, pijn bij draaien, strekken, bewegen,....
Gast_Lilian
Gast
« Reactie #17 Gepost op: 09 September 2005, 18:19:08 »

Pleuritis is bij mij welbekend. Komt vaker voor ook in combinatie met longontsteking. Altijd even bloed laten prikken en een lonfoto maken. Mijn huisarts dacht dat ik een tussenribspiertje gescheurd
had en ik verging werkelijk van de pijn. Eeen aantal dagen later mocht ik pas foto's maken. Verdacht van embolie naar het ziekenhuis. Acute opname omdat er diverse infecties in mijn longen zaten. Eentje blijkbaar al langer dan een half jaar...was een longontsteking geweest, die blijkbaar nooit geheel genezen was. Twee weken ziekenhuis. De huisarts verontschuldigde zich destijds. :bla:  
dani
Gast
« Reactie #18 Gepost op: 22 September 2005, 08:11:42 »

hey ik heb steken onder mijn linkerborst iedere keer als ik hbe gegeten. het lijkt dan of iemand er een mes in steekt ook heb ik dan problemen met ademhalen dit duurt ongeveer 3 ,min en dan is het weer weg. ik vraag me af wat het kan zijn. ik ben 19 en dans 2 keer in de week al mijn hele leven! ik ben bang om naar de huisarts te gaan....... dit kmt omdat mijn pa 1 jaar geleden een hartaanval heeft gehad......en dit heeft de huisarts bij hem ook niet herkend dus vandaar.........wie kan en wil me helpen?Huh?Huh???

alvast bedankt
gr dani
bernadette
Gast
« Reactie #19 Gepost op: 09 Oktober 2005, 22:59:10 »

Ik heb iets soortgelijks als jullie.had het net weer, op de borst aan de linkerkant, het trekt door naar mijn linkerarm die dan ook kouder wordt. het gevoel is dat van een spiertje dat in de knoop vliegt en dat enkele minuten tot soms een paar uur nodig heeft om er weer uit te schieten. en je kunt niet diep inademen, het is erg raar. ben een paar jaar geleden bij de dokter geweest die zei dat het een spiertje was, toch ben ik er niet zeker van. ben wel blij dat ik niet alleen ben, kostte enige moeite om er iets over te vinden.
ik weet dus nog steeds niet wat het is en het gebeurt ongeveer iedere 2 maanden.
als ik meer weet, laat ik het jullie weten.
bedankt.
Eline
Gast
« Reactie #20 Gepost op: 10 Oktober 2005, 18:30:03 »

Ik heb ook erg veel last van ademhalen in mijn linkerborst.. Zo'n zeurende pijn. Ik heb de hele week al last van mijn linker borst.. maar deze pijn is anders.. Toch maar even naar de dokter.. ? :S
minke
Gast
« Reactie #21 Gepost op: 06 November 2005, 20:49:33 »

Hai
Stekende pijn kan heel goed komen door tussenribspiertjes. Daar krijg je last van als je iets zwaars hebt getild of door een gebogen houding ( in elkaar gezakt zitten ).
Ook kan een overgevoelige aanhechting van spieren b.v. aan het borstbeen erg veel pijn doen.  Dit heet het syndroom van Tietse.
 Smiley  
Gast_Kim
Gast
« Reactie #22 Gepost op: 16 November 2005, 19:04:47 »

Hallo,

ik heb juist weer pijnsteken op mijn borst. Niet regelmatig en soms een lange tijd niet en dan weer wel. Geen constante pijn dus en het trekt niet door in mijn arm. Eerst rechts en de laatste links en af en toe rond de hartstreek (vind ik best eng!  Blush )

Ik heb het niet bij inspanning, maar eigenlijk op elk soort momenten. Ben ook weleens een tijdje een beetje
benauwd geweest maar dat was weer voordat de steken begonnen.

Heb a.s. maandag een afspraak bij de huisarts. Ik voel me verder wel OK.. de assistente riep iets over stress...
sam
Gast
« Reactie #23 Gepost op: 17 November 2005, 08:12:04 »

ik heb er ook last van. Van die hele erge steken onder mijn linkerborst, hartstreek en af en toe trekt het door naar de rechterborst. Al meer dan anderhalf loop ik er al mee en ik heb het bijna iedere dag. Ik ben naar de huisarts gegaan en hij heeft mijn lever en nieren onderzocht maar daar was niks mis mee. Dus dacht hij dat het een ontsteking was van de spieren aan het borstbeen. Toen kreeg ik kei zware ontsteking en pijnstillers, tramadol, waar je helemaal high van werd.  Ik heb deze een paar weken geslikt maar het is niet weggegaan. Zelf denk ik dat het misschien het syndroom van tietze is, maar ja hoe kom je daarachter? Wel fijn dat ik nu mensen ben tegengekomen die dezelfde klachten hebben.
marco
Gast
« Reactie #24 Gepost op: 18 November 2005, 13:40:33 »

ook ik heb regelmatig last van pijnscheuten en steken links op de borst en dan vooral boven onder de schouders!Het is een heel vervelend gevoel en het beangstigt me ook echt maar ik weet wel dat ik tijdens sporten niet veel last heb en de pijn ook niet midden op de borst is !Ik neem af en toe preventief aspirine in maar dat neemt de kwaa niet echt weg en vaak denk ik dan maar dat alles weer beter doorstroomt!ik denk met deze pijn wel vaak aan slechte doorbloeding en verstopte aderen!En het malen in je hoofd is nog het ergste!En wat ik ook merk hier op het forum is dat huisartsen al snel denken dat je een aansteller of hypochonder bent helaas! Sad  
veldbiggetje
Gast
« Reactie #25 Gepost op: 19 November 2005, 14:10:00 »

Hallo allemaal, ik heb al jaren last van een stekende pijn tussen mijn ribben links onder mijn buste. Niet elke dag hoor, maar soms 1 tot 2 keer per jaar. Toen ik jong was zij de schoolarts dat het door de groei kwam, nou ik kan je zeggen, dan was ik nu 2 meter geweest. Het was zeer benauwend, bij inademing kreeg ik bijna geen lucht. Er is nooit iets aangedaan. Na mate ik ouder werd werden de tussen poses langer. Soms maar 1 keer in de 2 jaar. De pijn streek heeft zich ook verplaatst, soms links onder deborst voor dan weer links onder mijn schouderblad. Ik ben ooit eens tijdens zo een aanval de spreekkamer van mijn huisarts binnen gelopen( gelukkig had hij toen net geen pacient) hij heeft toen geluisterd, en volgens hem had ik een te lange spier rond mijn ribben zitten. Deze spier loopt van je borstbeen voor naar je ruggenmerg achter. Door een bepaalde draai kan deze spier dan knel komen te zitten tussen je ribben. Bij uitzetting van je longen op dat moment, krijg je een pijnlijke steek doordat er druk word uitgeoefent op die spier die opdat moment klem zit. Mijn huisarts advizeerde mij om bij zo een ongemak me zelf te gaan ontspannen, dan zakt de spier weerterug naar zijn orginele stand. Nu afgelopen woensdag maakte ik waarschijnlijk op mijn werk weer een verkeerde draai, want het ging weer mis. Op dit moment zit de boel nog steeds vast,(links achter bij mijn schouderblad) Mijn dochter en mijn man hebben nu allebij ook geconstateerd dat de omgeving langs de vorm van mijn schouderblad van voor naar achter opgezwollen is. vermoedelijk zit de spier zo vast dat hij is gaan opzwelen(tenminste dat denken we) als het een maandag nog niet over is ga ik toch maar weer naar de huisarts. Ik hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben, en ik hou jullie op de hoogte van mijn eigen klacht.  unsure  
Gast_Kim
Gast
« Reactie #26 Gepost op: 23 November 2005, 20:10:26 »

Nou, mijn huisarts zei dat het in ieder geval niets aan mijn hart was; dat is alleen als je last hebt bij inspanning! (gelukkig!)

Ze heeft geluisterd en bloeddruk gemeten etc en dat was goed.

Haar verhaal: gespannen spiertjes in de borststreek. Ze gaan steken als ze "loslaten" oftewel ontspannen. Dit kan zeker zijn omdat ik op mijn werk veel achter de pc zit en ook redelijk gespannen zit (en ook ben, denk ik, net nieuwe baan, wil verhuizen etc). De eventuele druk op de borst is omdat ik hoger ga ademen vanwege de angst (borstkas ipv rustig via de buik) omdat ik niet weet wat die steken zijn.
Oplossing: meer pauzes nemen, of in ieder geval wel van je bureau weg in die pauzes en gewoon een stukje lopen.

Het kan natuurlijk zijn dat ik ineens erg gerustgesteld ben, maar ik heb eens op mijn pauzes gelet en rustig via mijn buik proberen te ademen en het lijkt te werken.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!! Smiley
Zoe
Gast
« Reactie #27 Gepost op: 12 December 2005, 00:57:10 »

Ik hoor jullie allemaal over pijnscheuten e.d. Sommigen hebben het zelfs over: Met een uurtje/kwartiertje is het weer weg.
Nou kreeg ik vanmiddag een steek in mijn linkerborst.... alsof er een riem strak om mijn hart werd getrokken!! Ik wist niet hoe ik het had en zakte met 2 handen op mijn borst in elkaar. Het duurde nog geen minuut maar ik kon niet lopen of wat. Als ik mijn telefoon naast me had gehad, zou ik 112 hebben gebeld, ik dacht echt dat ik een hartaanval kreeg! (hoewel ik wel eens heb gehoord dat dat het niet is zolang je dat nog kunt denken).

Ik vind het ook weer zo wat om nu maar meteen naar de dr. te stappen. Temeer omdat er nu niets meer aan de hand is. Maar doodeng was het zeker....

Herkent iemand dit toevallig???

Overigens ben ik 24 jaar oud en behoorlijk sportief (altijd geweest). Ik heb wel slecht geslapen maar dat doe ik wel vaker; dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Mijn bloeddruk is oke, mijn hart is wel onregelmatig (ongeveer een half jaar geleden geconstateerd maar schijnt niet ernstig te zijn dat ik af en toe een slag oversla).

Hoop dat iemand mij kan helpen....
Edmee
Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12 December 2005, 10:26:04 »

Ik heb dit alles eens gelezen en ik heb een soortgelijk iets gehad 2 weken terug. Ik kreeg ineens een enorme steek op mijn borst en dat trok naar mijn linkerborst. De steken voelde ik tot in mijn middenrug.
Ik kreeg ook bijna geen adem meer. Ik raakte een beetje in paniek, omdat je eerst denkt, een hartaanval, ik ga dood. Maar ik dacht ook ineens aan mijn moeder die dit 10 jaar terug ook had. De dokter had toen gezegd dat ze een slokdarmverkramping had en wanneer ze dit heeft een glas koud water moest drinken.
Ik ben toen met moeite naar beneden gelopen naar mijn ouders. Ik ben nl. gehandicapt aan mijn rechterbeen door een ongeluk. Ik zei, ik krijg geen lucht meer en heb steken op de borst. Mijn moeder zei gelijk. glas koud water nemen. Maar de pijn werd toch wel hevig, dus naar de dokterspost gebeld.
Die dacht ook slokdarmverkramping en ik moest iets zo heets mogelijk drinken. Dus hete thee weggewerkt.
Inmiddels was het al een half uur aan de gang, maar na die hete thee was het toch wat afgezakt. Kreeg langzaam weer wat lucht.
Na het weekend, bleef het toch wel zeuren onder mijn linkerborst en mijn linkerarm zat in de verkramping.
Toch maar naar de huisarts. Die dacht nu eerder aan een maagontsteking of een galsteen.
Ik heb nu voor 2 weken medicijnen voor de maag gehad, en daardoor gaat het wel iets beter. Heb soms nog wel wat last.
Deze aanvallen kunnen veroorzaakt worden door verkeerd voedsel of bepaalde spanningen.
Ik kreeg net voordat ik die aanval kreeg een rotberichtje te horen. Het afgelopen jaar heb ik meerdere van dit soort aanvallen gehad, maar in mindere mate en steeds door een spannende gebeurtenis of vervelende dingen.  Bij mij komt dit waarschijnlijk omdat ik dus 8 jaar gehandicapt ben en dat geeft soms wat stress mee.
Dus wanneer je soortgelijke iets meemaakt. Probeer een kopje zo heet mogelijke thee te drinken. Het is wel pijnlijk, maar het helpt toch wel.

groetjes Smiley

Gast_Ilona
Gast
« Reactie #29 Gepost op: 18 December 2005, 22:01:18 »

Ik heb ook al jaren last van steken onder mijn linker borst.
Zo gaat het weer maanden goed en dan weer dagen achter elkaar fout. Het duurt hooguit een paar seconden.
Ik vind het een erg beanstigend gevoel, net of er is mis is met mijn hart.
Maar nu ik gelezen heb, dat er meer mensen zijn met dit gevoel, ben ik weer een beetje gerust gesteld  :wistle: !!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer