Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 18:30:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Huid kleeft vast aan plaat  (gelezen 919 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Noopes
Newbie
*

« Gepost op: 18 September 2011, 12:04:22 »

Hallo,

Heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad?

Ik zal even mijn situatie uitleggen: Feb 2010 heb ik een motorongeval gehad waarbij ik mijn onderbeen gebroken heb. Er is toen een pen in de tibia geplaatst en na 4 maanden was het bot eindelijk vastgegroeid. Maar... Met werken kreeg ik last van mijn knie en mijn voet ging meer naar binnenstaan (was door de fysio en mij tijdens het herstel al opgevallen, maar volgens de arts kon het niet erg zijn) en na een scan bleek dat het onderste deel van de breuk 20 graden naar binnen stond.
Dus ben ik dit jaar weer geopereerd, botten opnieuw doorgezaagd/beiteld en nu zit er een plaat met schroeven op mijn enkel. Dit zit aan de buitenkant, waar je een enkelbotje hebt.

Presies op dit enkelbotje zit het laatste stuk van de plaat (ik kan geen laarzen verdragen, dan schuur ik het open) en mijn huid is daaraan vast gaan kleven. Hier krijg ik steeds meer last van, ik kan bijvoorbeeld al geen sokken meer verdragen en lopen op zandpaden wordt ook steeds pijnlijker. De huid glijdt niet meer over dat stuk van de plaat.

Heeft iemand dit ook al eens gehad en wat is er toen aan gedaan? Ik moet eind van de maand weer op controle en zoek nu wat ervaringen/info.

Groetjes
Jopio
Newbie
*

« Reactie #1 Gepost op: 20 September 2011, 19:51:46 »

Hoi Noopes,

Ik kan je geen info geven over dat gedoe met de plaat, ik hoop alleen wel dat ik er minder last van zal krijgen. Wuh
Ze gaan bij mij volgende week maandag (26-9) ook zo een plaat over de breuk heen zetten.
Sterkte man en ik hoop dat je een antwoord krijgt op je vraag, misschien heb ik ook wat aan die info. hmm
Groetjes Jopio

ps: Er staat ook een Topic van mij hier. Hamer
Noopes
Newbie
*

« Reactie #2 Gepost op: 28 September 2011, 18:44:51 »

Zo, ik ben vandaag op controle geweest!

De plaat wordt over 2 tot 3 weken verwijderd. Niet alleen vanwege het vastkleven van mijn huid aan de plaat, maar meer omdat een schroef erg dicht bij de fibula (ander bot) zit en deze callusvorming maakt over deze schroef. Als ze het zouden laten zitten tot eind maart 2012 dan heb ik kans dat de tibia en fibula door dit stuk botgroei aan elkaar vastzit.

Dus waarschijnlijk ben ik over een paar weken van alles af!
Jopio
Newbie
*

« Reactie #3 Gepost op: 29 September 2011, 09:10:07 »

Mooi mazzel dus, ik heb inmiddels die plaat erin zitten en hoop vandaag los gelaten te worden.
Ze gaan straks wond inspectie doen en aansluitend gips plaatsen.
Daarna is het inpakken en weg wezen.
Kijken hoe dat gaat, in elk geval volgende week de hechtingen verwijderen op de poli, dus gips eraf en weer nieuw erop, daarna eerst 4 weken rust en dan ?
We zien wel.
Sterkte met de verwijdering van dat ouwe ijzer.
Noopes
Newbie
*

« Reactie #4 Gepost op: 07 Oktober 2011, 19:07:10 »

Probleem opgelost, plaat is er al uit!
Het was een korte operatie, paar dagen drukverband om en 2 weken met 2 krukken lopen. Daarna controle + hechtingen verwijderen en dan hoop ik weer ´los´ te mogen lopen.
Jopio
Newbie
*

« Reactie #5 Gepost op: 16 Oktober 2011, 16:13:40 »

Toppie man, daar ben je dan gauw vanaf. Clap
Suc6 met het verdere herstel.

Garoetjes
suusw28
Newbie
*

« Reactie #6 Gepost op: 10 December 2011, 09:44:48 »

mijn antwoord is al niet echt meer nodig zie ik al..... omdat het ijzer er al uit is hahhaha
maar je weet nooit over nog andere mensen het lezen!
ik heb in juni 2010 een vijfvoudige beenbreuk opgelopen. scheen, kuitbeen en enkel..
ook ik heb platen en schroeven in mn been, en ook bij mij zit mn huid en spieren vast aan deze platen. ik heb van de fysio sporttape over mn scheenbeen gekregen, precies over de spier en huid naast de platen. dit zou moeten zorgen dat het meer los gaat zitten. na het aanbrengen merkte ik meteen verschil. het doet bijna geen pijn meer nu met dit tape.
misschien kunnen anderen  hun voordeel hier ook mee doen??
nurtenkaya
Newbie
*

« Reactie #7 Gepost op: 26 Januari 2012, 18:59:04 »

Hoi, ik heb mijn scheenbeen en kuitbeen gebroken inmiddels 6 weken gld en begin weer met lopen. Ik heb ook een pin geplaatst en zie inderdaad vandaag dat mijn huid ook vast zit aan mijn bot. De fysiotherapeut heeft mij verteld dat ik hierop moet wrijfen dagelijks. Heb jij hier meer ervaring in en komt het goed? groetjes nurten
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer