Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 18:33:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Shockwave  (gelezen 2845 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
elly
Gast
« Gepost op: 06 Juli 2008, 11:50:39 »

Op een ander forum kreeg ik de tip om 'es te kijken of shockwave therapie iets zou kunnen betekenen voor de dagelijkse pijn in mijn voeten.
Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?
Chris
Newbie
*

« Reactie #1 Gepost op: 20 Oktober 2008, 14:34:31 »

Ik heb net gereageerd op een ander onderdeel van deze discussie,

Ik heb ruim een jaar last gehad van mijn voeten. Pijnlijk na een periode rust. `s nachts opstaan voor de toilet, met de pijn in het vooruitzicht deed ik het liever in de broek.
Een vriend wees me op een praktijk in hoorn waar ze shockwave deden. Ik heb gebeld voor een intake wat heel netjes ging. Eerst met de echo gekeken wat er aan de hand was. het was een combi van hielspoor en fascitis plantaris, een voetzoolpees ontsteking. Na de echo kreeg ik de eerste shockwave behandeling, gratis, aangezien er een eigen bijdrage aan vast zit (het wordt door de verzekeraars niet vergoed). Direct na behandeling had ik al het gevoel alsof het wat lichter was. of ik op wolkjes liep. Ze hebben me gewaarschuwd voor een nareactie, die bestond uit wat meer pijn overdag maar ik was nog niet ongerust. na een week mocht ik terug komen en vertellen hoe het ging. Ik vertelde ze dat ik gematigd enthousiats was. we hebben doorgezet. En na 4 behandelingen was ik 80% pijnvrij. toen ging ik aan de "kracht" oefeningen. om mijn benen en voeten wat belastbaarder te maken. en ik moest zooltjes aan laten meten bij de podotherapeut. Ik kan zeggen dat ik nu 99% pijnvrij ben. allemaal omdat een vriend me gewezen had op de shockwave.
Daarom, kijk eens op www.instituutdnc.nl een zeer prettige fysiotherapie praktijk, maar ik ben natuurlijk niet meer objectief.

succes, Chris
Chris
Newbie
*

« Reactie #2 Gepost op: 14 September 2009, 18:38:48 »

kijk eens op de shockwave site: www.shockwavenet.nl
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer