Ik heb net gereageerd op een ander onderdeel van deze discussie,
Ik heb ruim een jaar last gehad van mijn voeten. Pijnlijk na een periode rust. `s nachts opstaan voor de toilet, met de pijn in het vooruitzicht deed ik het liever in de broek.
Een vriend wees me op een praktijk in hoorn waar ze shockwave deden. Ik heb gebeld voor een intake wat heel netjes ging. Eerst met de echo gekeken wat er aan de hand was. het was een combi van hielspoor en fascitis plantaris, een voetzoolpees ontsteking. Na de echo kreeg ik de eerste shockwave behandeling, gratis, aangezien er een eigen bijdrage aan vast zit (het wordt door de verzekeraars niet vergoed). Direct na behandeling had ik al het gevoel alsof het wat lichter was. of ik op wolkjes liep. Ze hebben me gewaarschuwd voor een nareactie, die bestond uit wat meer pijn overdag maar ik was nog niet ongerust. na een week mocht ik terug komen en vertellen hoe het ging. Ik vertelde ze dat ik gematigd enthousiats was. we hebben doorgezet. En na 4 behandelingen was ik 80% pijnvrij. toen ging ik aan de "kracht" oefeningen. om mijn benen en voeten wat belastbaarder te maken. en ik moest zooltjes aan laten meten bij de podotherapeut. Ik kan zeggen dat ik nu 99% pijnvrij ben. allemaal omdat een vriend me gewezen had op de shockwave.
Daarom, kijk eens op
www.instituutdnc.nl een zeer prettige fysiotherapie praktijk, maar ik ben natuurlijk niet meer objectief.
succes, Chris