Hallo, al zoekende naar erkenning en herkenning dus hier terecht gekomen. Nachtelijke krampen in onderbeen en voet/tenen/scheenbeen. Errrug pijnlijk. Het gebeurt in mn slaap, ik spring zop'n 3-4 keer op een nacht vanuit slaap naast mn bed...anders duurt t nog langer om de kramp er uit te wrijven. Gevolg van al die gebroken nachten is moeheid natuurlijk en verminderde weerstand. Nu heb ik een lage rughernia en in hetzelfde been als meestal de krampen zitten, is ook het onderbeen dood aanvoelen en ook een aantal tenen. Ook heb ik gemerkt dat de kramp en doodgevoel erger zijn als ik veel gezeten heb (mijn werk bv); dan heb ik ook een heel dik been (scheelt 6 cm met andere been) en ik verlies s nachts belachelijk veel vocht met plassen. Soms moet ik zelfs suikerhoudend sap drinken en/of zelfs eten om weer verder te kunnen slapen. Heeft iemand deze kenmerken ook samen? Ik ben al vaker getest op suikerziekte maar (gelukkig\) heb ik dat niet. Ik neem al inhibin dat me een poosje goed heeft geholpen, maar nu niet meer, ik neem er s morgens 1 en s avonds 2. Slik ook supplement calsium/magnesium. Maar...helaas. Ook de kou die nu al een tijdje heerst is voor mij vreselijk.... zodra ik 10 minuten buiten loop voel ik de kramp al opkomen. Maar ik moet toch naar mn werk....Ik ga over 6 weken op vakantie naar Thailand. Warmte help zeker wel bij mij. Maar...ik zie op tegen de lange vlucht.....veel zitten...= veel kramp. Pffff. Wie heeft er nog tips?