Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 19:14:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spierkrampen In Beide Benen  (gelezen 62728 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jan40
Gast
« Reactie #45 Gepost op: 25 September 2007, 18:21:17 »

hallo ik ben jan en ben nu 43 jaar
ik heb al spierkrampanen zins ik 5a6 jaar oud ben
en ik heb er nu volgens de doktoren alles aan gedaan
ik ben in het UMCG [groningen] geweest en heb daar alles laten onderzoeken
maar niets toen ben ik door gestuurt naar het AMC  en heb daar weer veel onderzoeken gehad
ook een spierbiopsie
ook dit bracht niets  ik erken heel veel wat ik hier lees
wat ik wel weet dat het het veel met spanning heef te maken
niet alleen geestlijke maar ook als ik telang sta en op een stoel zit dan knelt het mijn spieren af  en dan kan ik er op rekenen dat ik snachs kramp krijg
wat bij mij tot nu toe helpt een  is diazepan
maar ik weet ook dat je daar steets meer van moet en ik weet niet of dat wel zo goed is
ik hoor graag hier meer over  samen er over praten helpt al dan weet je dat je niet alleen bent en dat het echt is soms denk ik wel eens dat ze in de omgeving niet zo over denken  

kern-bakker
Gast
« Reactie #46 Gepost op: 29 April 2008, 12:06:55 »

beste mensen,
spierkrampen kunnen veroorzaakt worden door een tekort aan magnesium. beter dit te gebruiken in combinatie met calcium voor een betere opname en dan wel die combinatie van een goed opneembaar merk bijvoorbeeld van Orthica of Solgar en niet een merk van de supermarkt of trekpleister of Etos of Hema want de samenstelling van die laatsten zijn chemisch en niet opneembaar in je lichaam. dus trek hier wat geld voor uit (valt overigens best mee hoor). je kunt je ook laten testen bij een kinesioloog of mesoloog om erachter te komen wat jou lichaam nog meer tekort komt. het gebruik van veel koffie vermindert ook het magnesium gehalte in je lichaam aanzienlijk. bananen bezitten veel magnesium. Het merk New Chapter heeft een magnesium/calsium uit een zeeplant die ernorm goed opneembaar is. misschien is dit een tip, ik zou zeggen probeer dit eens. calcium/magnesium citraat twee tabletten voor het slapen gaan en je slaapt ook als een roos het onspant ook behoorlijk je spieren. Succes!
kern-bakker
Gast
« Reactie #47 Gepost op: 29 April 2008, 12:11:09 »

oja, wat ook vermeldingswaardig is dat onrustige, kriebelige en branderige benen en voeten of armen ook veroorzaakt kunnen worden door medicijnen die gebruikt worden voor de misselijkheid zoals primperan en andere.  
Meda
Gast
« Reactie #48 Gepost op: 02 Juli 2008, 15:32:20 »

Jullie verhalen lezend zou ik graag 2 verschillende aandoeningen willen belichten:
1. Nachtelijke spierkramp:
Nachtelijke spierkrampen zijn plotselinge aanvallen van onwillekeurige en pijnlijke spiersamentrekkingen. De krampen treden vooral ’s nachts op en kunnen een aantal seconden tot minuten aanhouden.
De belangrijkste kenmerken:
- de scherpe pijn;
- de locatie van de kramp: meestal in de kuit of in de voet; en
- het moment waarop de kramp plaats vindt: meestal ’s nachts tijdens de slaap.

Over het algemeen hebben vrouwen vaker last van nachtelijke spierkramp dan mannen. Het ontwikkelen van deze krampen neemt met de jaren wèl toe: naar schatting heeft 30 tot 50% van de ouderen last van nachtelijke spierkrampen.
Zwangere vrouwen vormen een uitzondering; zij hebben ruim 6 keer meer kans op nachtelijke spierkrampen dan de rest van de bevolking. Door een verschuiving van zouten en mineralen kan een tekort aan magnesium ontstaan. Deze klachten verdwijnen vanzelf na de bevalling.

2. Restless Legs (RLS of rusteloze benen)
Bij Restless Legs ontstaan er spontane, onaangename sensaties in de benen. Het bewegen van de benen geeft tijdelijk verlichting. Veel mensen noemen het ook kriebelbenen.

Nachtelijke spierkrampen en restless legs worden nogal eens door elkaar gehaald, dit terwijl ze duidelijk van elkaar verschillen. Bij nachtelijke spierkrampen is de scherpe pijn die gepaard gaat met de kramp één van de belangrijkste kenmerken. Restless Legs gaat over het algemeen niet gepaard met pijn; Bij Restless Legs hoort een andere medicatie dan bij nachtelijke spierkramp.

Voor beide aandoeningen is een oplossing. Leg wel goed uit welke klachten u heeft. Voor een middel tegen Nachtelijke Spierkrampen kunt u terecht bij uw apotheek. Inhibin is het enige geneesmiddel in nederland dat speciaal voor deze aandoening is. Mocht u nog andere geneesmiddelen gebruiken geef dit dan door aan de apotheker. Voor de restless legs heeft u een receptgeneesmiddel nodig en moet u eerst langs uw (huis)arts.

ina1944
Gast
« Reactie #49 Gepost op: 29 September 2008, 02:00:37 »

hallo!ik ben 63 jaar en sinds een half jaar heb ik ook last van krampen in mijn hele lichaam maar het ergste im mijn benen en handen.ik wist de eerste keer niet wat me overkwam,nu lopen er ook weer mieren door mijn benen en durf ik niet goed,te gaan slapen.het is begonnen na dat ik 13 kilo afgevallen ben wegens ziekte.ik ben meteen op internet gaan zoeken en heb al jullie reacties gelezen.bedankt iedereen voor de tips .ik heb er enkele geprobeerd en ik moet zeggen dat het beste helpt,magnesium ,calsium ,fructose( in alle fruitsoorten,of sappen)elke dag. vergeet ik het een dag of twee dan krijg ik het prompt terug.ik hoop dat jullie er wat aan hebben ,zo niet, dan zie ik graag de reacties van jullie. sterkte en groetjes ina

garipje
Gast
« Reactie #50 Gepost op: 11 Januari 2009, 22:43:21 »

Hallo, al zoekende naar erkenning en herkenning dus hier terecht gekomen. Nachtelijke krampen in onderbeen en voet/tenen/scheenbeen. Errrug pijnlijk. Het gebeurt in mn slaap, ik spring zop'n 3-4 keer op een nacht vanuit slaap naast mn bed...anders duurt t nog langer om de kramp er uit te wrijven. Gevolg van al die gebroken nachten is moeheid natuurlijk en verminderde weerstand. Nu heb ik een lage rughernia en in hetzelfde been als meestal de krampen zitten, is ook het onderbeen dood aanvoelen en ook een aantal tenen. Ook heb ik gemerkt dat de kramp en doodgevoel erger zijn als ik veel gezeten heb (mijn werk bv); dan heb ik ook een heel dik been (scheelt 6 cm met andere been) en ik verlies s nachts belachelijk veel vocht met plassen. Soms moet ik zelfs suikerhoudend sap drinken en/of zelfs eten om weer verder te kunnen slapen. Heeft iemand deze kenmerken ook samen? Ik ben al vaker getest op suikerziekte maar (gelukkig\) heb ik dat niet. Ik neem al inhibin dat me een poosje goed heeft geholpen, maar nu niet meer, ik neem er s morgens 1 en s avonds 2. Slik ook supplement calsium/magnesium. Maar...helaas. Ook de kou die nu al een tijdje heerst is voor mij vreselijk.... zodra ik 10 minuten buiten loop voel ik de kramp al opkomen. Maar ik moet toch naar mn werk....Ik ga over 6 weken op vakantie naar Thailand. Warmte help zeker wel bij mij.  Maar...ik zie op tegen de lange vlucht.....veel zitten...= veel kramp. Pffff. Wie heeft er nog tips?Huh?
elsabavelaar@casema.nl
Gast
« Reactie #51 Gepost op: 14 Maart 2009, 14:23:09 »

hallo

sinds een paar jaar heb ik ook last van krmapen in mijn kuiten en voeten wat een ontzettende pijn doet... zijn er medicijnen
hiervoor? mijn huisarts weet niet wat ze ermee aan moet...ook overdag hoor heb ik er last van ..

groetjes elsa.........
bea
Gast
« Reactie #52 Gepost op: 01 April 2009, 10:27:36 »

hallo,

vorig jaar mei stond ik op een ochtend op met een pijnlijke, opgezette linkerknie en dat heb ik nu nog steeds!
De zwelling zit aan de binnenkant van de knie buiten het kniegewricht en is 's morgens aanzienlijk dunner. Als ik een verkeerde beweging maak, zet het accuut op. In het ziekenhuis is (na veel onderzoeken; röntgen/mri) in januari dit jaar geconstateerd dat het arthrose is. (ben 50 jaar) Op de mri-scan was verhoogde doorbloedingsactiviteit te zien op de plek van de zwelling.
Sinds kort is het echter weer een heel ander verhaal; ik heb erg veel spierpijn in beide benen, kan nauwelijks opstaan na enige tijd te hebben gezeten. Ik kan niet traplopen, niet wandelen en kom zelfs moeilijk op mijn fiets; er zit gewoon geen kracht in mijn benen en alles kraakt! Daarbij heb ik nu een verlammende scherpe pijn in mijn onderrug waardoor ik erg voorovergebogen ben gaan lopen. Ik heb wel spataderen, maar kan me niet voorstellen dat dit rugpijn veroorzaakt.
De enige behandeling die ik krijg is 1 keer per dag diclofenac en moet eind deze maand voor het eerst naar de arthrosepoli.
Ik ben in paniek, voel me zo belemmerd in mijn doen en laten en ben zelf bang voor invaliditeit.
Wie, o wie, weet raad?
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer