Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 19:20:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tuberositas Tibea Transpositie, Ervaringen?  (gelezen 7665 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
WendyK
Jr. Member
**

« Gepost op: 10 September 2007, 13:02:48 »

Vandaag 3 weken geleden (20 augustus), ben ik geopereerd aan mijn knie in de smk. Ze hebben een tuberositas transpositie gedaan.

Zijn er meer mensen hier die diezelfde operatie hebben gehad? Hoe heb je de tijd na de operatie ervaren? Hoe ging de revalidatie? Wat waren je klachten voor de operatie? Heb je nu nog klachten enz. Kortom, ben benieuwd naar ervaringen van anderen!

Ikzelf moet 9 oktober op controle, en heb tot die tijd een gipskoker. Ben het stilzitten enzo enorm zat, maar qua pijn valt het allemaal (tot nu toe) super mee!

Heb erg last van mijn polsen door het lopen met krukken. Iemand tips om dat te verzachten? Moet nl nog minimaal week of 6 met krukken lopen :S
WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #1 Gepost op: 27 September 2007, 12:02:27 »

Jammer dat er nog niemand gereageerd heeft.

Misschien is wat uitleg over de operatie handig:  Ze hebben bij de mij de knieschijfpees verzet door deze, samen met een stukje bot, los te maken van het scheenbeen, en verder naar het midden op het scheenbeen weer vast te schroeven.
Hierdoor zou de sporing van de knieschijf moeten verbeteren, en (nog veel belangrijker) de pijn weg moeten zijn.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de sporing van de knieschijf, of die een soortgelijke operatie hebben gehad?
Helena
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 26 Juli 2008, 13:23:17 »

Wendy

hoe gaat het nu met je?

Ik heb deze operatie 8 jaar geleden gehad met groot succes! Hopelijk bij jou hetzelfde resultaat!

Groetjes

Leen
WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #3 Gepost op: 01 Augustus 2008, 18:30:45 »

Hoi Leen,

Het resultaat is bij mij tot nu toe teleurstellend. Ben inmiddels een tweede keer geopereerd om de schroeven te verwijderen.

19 augustus moet ik op controle naar het zkh, maar ze hebben de vorige keer al te kennen gegeven niet veel meer te kunnen doen.
Stephanietje
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 01 Augustus 2008, 22:20:48 »

Hej, ben je terug van vakantie? Smiley
Ik heb deze operatie dus ook ondergaan, en tot nu toe valt het me allemaal erg mee! Merk vooral dat het buigen etc een stuk makkelijker gaat. Half augustus al op controle! Smiley
WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #5 Gepost op: 03 Augustus 2008, 15:27:01 »

hee, ben idd terug van vakantie...

Jij bent dezelfde stephanie als op m'n msn, of niet??

Fijn dat het allemaal zo goed gaat!
Joyce_ronald
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 Januari 2009, 19:29:11 »

Hoi

Ik wacht momenteel op een oproep voor een tuberositas transpositie..
Graag hoo ik jullie verhalen hierover zowel positief als negatief, de operatie word bij mij gedaan door middel van een 1 beens verdoving.
Ben best wel zenuwachtig omdat ik niet weet wat me te wachten staat en vooral omdat ik 4 dagen in de kliniek moet blijven!
Daarna indd 6 weken een gipskoker.

Hoop op jullie reactie's

Groetjes Joyce
WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #7 Gepost op: 21 Januari 2009, 19:39:42 »

Hoi Joyce,

Bij mij is het inmiddels bijna anderhalf jaar geleden gebeurt. Wat wil je zoal weten?

Wordt je in de maartenskliniek geopereerd? Zo ja, door wie??

Groetjes
Wendy

Ps: Mijn msn is wendyvs46@hotmail.com , dat praat wat makkelijker Wink
Joyce_ronald
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 Februari 2009, 19:18:15 »

Hoi hoi,

Ik heb inmiddels de operatie al gehad in de st maartenskliniek,
ben afgelopen maandag geopereerd en mocht dinsdag alweer naar huis gelukkig!!
Had een brace met klittenband maar die zakte steeds af, dus ben ik gister al voor een gipskoker geweest,
de pijn bij het lopen is hierdoor een stuk minder...
Wel erg vervelend die koker Blush , je kan niet zoveel, we hebben bijv een heel klein toilet dus dan moet je half met je been buiten de deur gaan zitten.
Wel kan ik bij mijn vriend met een beetje schuiven voorin de auto, heb ook vor 6 wkn spuiten mee gekregen voor trombose en pijnstillers 'tramadol'.
Groetjes Joyce
WendyK
Jr. Member
**

« Reactie #9 Gepost op: 21 Februari 2009, 08:52:07 »

De brace moet je idd heel strak aantrekken wil die niet afzakken.

Als je straks gewent bent aan de gipskoker, zal je zien wat een vooruitgang dat al is t.o.v. de brace.

Heb je nog pijn??

Het spuiten vond ik erg meevallen, wat vind jij ervan?

Wij hebben gelukkig 1 vier-deursauto, dus ik heb al die weken toen de achterbank  bezet gehouden Wink

Succes verder!
Joyce_ronald
Gast
« Reactie #10 Gepost op: 23 Februari 2009, 13:26:55 »

Hoi Wendy,
Ik heb je toegevoegd op msn Smiley
Heb nu de gipskoker had niet verwaht dat die van je lies tot de enkel zou zijn...
Het lopen in huis kan ik nu zonder krukken en is minder pijnlijk dan met die brace Roll Eyes
Wel heb ik nog veel pijn en dat gips drukt een beetje op de wond waar de pijn ook zit, dus wacht het even af want ze zeiden als je druk plekken krijgt of het gips zit niet goed dan kom je maar terug!
Maarja is voor ons 53 km rijden en mijn vriend werkt vanaf morgen weer overdag Blush
Dat spuiten voor de trombose gaat nu wel aardig had er in het begin best moeite mee...
Als je een 4 deurs auto hebt is dat indd wel wat makkelijker, maar met wat schuiven op de voorstoelen lukt het ook aardig.
Even een vraagje als het gips eraf mag, dan kan je toch niet gelijk normaal lopen of wel?
En hoelang ben je nadat het gips eraf was bezig geweest ,met revalideren?
Groetjes Joyce
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer