Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 18:48:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ik Wil Graag De Flikflak Leren, Heeft Iemand Tips?  (gelezen 40769 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Gast
Gast
« Reactie #15 Gepost op: 31 Mei 2005, 22:30:41 »

er stond een vraag over:
je ligt op de grond en je wilt in 1 keer rechtop staan.

de truc:
ga vlak op de grond liggen en je benen eerst gestrekt naar boven totdat je een evenwichtspunt voelt, vanaf daar moet je werken.
je zet je handen achter je hoofd (net als bij de brug) en je zet in 1 keer af:
je benen omhoog (in dat evenwichtspunt), je rug gebolt en je gooit je kont omhoog en je zet tegelijk met je handen af.
je moet je benen net iets verder plaatsen dan dat je kont heeft gelegen.
Zet niet te veel kracht want dan val je te ver voorover.
Als het een beetje lukt zet je net op tijd je andere been naar achteren om je balans weer te vinden.
Mocht je weer naar beneden vallen, probeer dan op je schouderbladen te landen en niet op je ruggewervel, doet erg veel zeer.
Probeer niet meer dan 10x achter elkaar, daar wordt je heel moe van.
2x een setje van 10 op een dag brengt al een heel verschil.
Probeer te oefenen op een matras of grasmat (als er geen gymlokaal met matten aanwezig zijn) niet direct op steen.
Edwin
turnlerares
Gast
« Reactie #16 Gepost op: 03 Juni 2005, 11:36:57 »

Mensen mensen toch, ik vindt het heel onverstandig om zomaar een flik te gaan oefenen op je eentje. Er zijn voldoende turnclubs in het land. Oefen ten minste met iemand als hulp. Voor iemand die er niets van kent is het risico veel te groot! Flik is meer dan alleen maar zomaar een beetje achteruit springen. Ik neem aan dat jullie nog jong zijn, maar zonder grondige opwarming van polsen en enkels risceren jullie veel letsels. Een goede gezondheid gaat voor hoor!
artiestjenikki
Gast
« Reactie #17 Gepost op: 15 Juni 2005, 21:53:25 »

je hoeft niet perse bij een turnclub te zitten om de flikflak te leren...Turnen is niet de enige sport met goede begeleiding voor flikflakken en salto´s
joy
Gast
« Reactie #18 Gepost op: 26 Juni 2005, 14:56:51 »

HEEYY Lui.. ik ben nederlands kampioen

en ik sal 1 ding segge..

oefene oefene oefneee:)  Smiley  het lijkt moeilijk maar het is wel soo

xxxxx joyy

turngek
Gast
« Reactie #19 Gepost op: 06 Juli 2005, 19:55:14 »

eajh.. allemaal..

ik zit al heel lang op turnen en train dan oowk erg veel .
Ik doe de flikflak al z n 7 jaar eigenlijk is het niet zo moeilijk.
Kijk voor mij moet de flikflak laag zijn maar als je het voor het eerst doet dan is het fijne omhoog een flikflak te maken omdat je dan iets minder hard op je polsen knalt.
Maar je begint met je armen hoog en dan laat je ze naar beneden vallen en dan zo hard als je kan naar achter zwaaien zo maak je vaat zonder vaat heb je geen flikflak maar ik adviseer jullie wel doe het op een trampoline of op een matje en zorg er voor dat je altijd goeie begeleiding hebt.
anders kan de flikflak heel erg gevaarlijk zijn

mjah ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn tips

doei doei
 xxxx mij
Gast
Gast
« Reactie #20 Gepost op: 10 Juli 2005, 19:53:46 »

Hallo allemaal!

Nouw, ik ben hier dus voor hetzelfde, ik wil ook de flikflak leren  Smiley  Ik wil het echt heel graag, maar ik heb ook niemand die me zou kunnen vangen. Ik doe echt wel voorzichtig, maar ik probeer toch wel wat uit...
Ik kan een bruggetje achterover, maar volgens mij is een flikflak toch heel anders; als ik een bruggetje doe begin ik met een voet iets verder naar voren, en het lijkt mij dat je bij een flikflak met je voeten naast elkaar begint.
En ben je niet helemaal je orientatie kwijt als je snel naar achter springt? En ik ben ook bang dat mn armen me niet zullen houden. Maar ja, bijeen bruggetje houden ze het ook.

In ieder geval bedankt allemaal, ik heb al een hoop goeie tips gelezen!  Lol

Groetjes Bonnie
Nathaliie
Gast
« Reactie #21 Gepost op: 16 Juli 2005, 13:37:19 »

Heeyy ,,

Ik bn nathalie en doe al 7/8 jaar turnen nu de laatste 2/3 jaarr zit ik onder tumbling ,  Smiley  wel een heell toffe sportt !
als je een flik wilt kunnen moet je wel al wat kunnen
een flik kan je niet zomaar leren
ken veel leden bij mij in de groep die het ook woude doen ,
maar Vn die paar leden zijn deer al veel moete stoppn voor overbelasting vn hun polsen een goede raad ga onder een turnclub
dn ben je zeker , dat het je goed gaatt  Cheesy
 Greetss 13 jarige tumblingster !
turnfreak
Gast
« Reactie #22 Gepost op: 17 Juli 2005, 17:10:50 »

WIE WEET HOE IK EEN BOOGJE KAN MAKEN?Huh?
IEDEREEN LUKT HET BEHALVE MII!!!! EN HET ZIT IN MII OEFENING!
HEEFT IEMAND WAT TIPS VOO MIJ?

ALVAST BEDANKT
KUS MII  
C.A.
Gast
« Reactie #23 Gepost op: 24 Juli 2005, 14:12:39 »

dit is een reactie op al die berichten hoe je flikflak leert ipv te wachten tot iemand anders sites gaat zoeken of de flikflak wil uitleggen ZOEK ZELF EENS ik heb alles op mezelf geleerd spagaat overslag handstand ratslag op 1 hand (linker en rechter) en ben nu bezig aan de flikflak. Als je flikflak wil leren ken ik nog een paar goeie parcoursites met tutorials: zumbi.nl en kijk eens naar deze gast: ipv te zeuren over alles probeert hij de flikflak daadwerkelijk!!! trickstutorials.com backfliptry
ikzelf kan wel naar brug gaan en zo doorzwaaie maar nog niet volledig flikflak (deels omdat ik groot ben en dan is iets als flikflak altijd moeilijker) gebruik een beetje je fantasie :S eerst stond ik met mijn voeten op het hoogste bed bij mij thuis (ongv. 50cm hoog) in brug toen dat gemakkelijk ging ging ik steeds lager en lager tot ik bij t laagste bed bij ons thuis kwam (ongv. 20cm hoog) toen dat zonder problemen ging probeerde ik vanaf een klein verhoogje (ongv. 10cm) en nu kan ik vanuit brug op de grond gewoon mezelf afzetten
C.A
Gast
« Reactie #24 Gepost op: 24 Juli 2005, 14:13:32 »

sorry die tutorials.com moet na zumbi.nl  
joy
Gast
« Reactie #25 Gepost op: 28 Juli 2005, 11:28:24 »

heeyy heey sgatjuuuzz

je leert de flikflak ::

gaa eerst op een dunne balk staan en probeer je e venwicht te houden..

als dat lukt langer dan een minuut ga je op de grond liggen en je maakt een bruggetje

als dat lukt        ga je staan en probeer je dan een brug te maken ,, als je dat is geluktt en je staat in een brug            dan moet je proberen je benen  naar achteren te zwaaien .

tip 1=  probeer het vaak.. maar let goed op je nek!!  Roll Eyes    ik hep heel lang ge oefend      (
tip2-= vraag hullupp  Gemeen     hep ik ook gedaan .. en ga op turnen .. als het niet .. mag of zo dan kun je het het beste zo leren..

kussies joy

( ik zit er al heel lang op .. ik kan nu bijna alles .. en ik ben klaar voor de olympische spelen

tip 3 = oefen oefen oefen en nog eens OEFENEN
turnstertje
Gast
« Reactie #26 Gepost op: 02 Augustus 2005, 17:06:19 »

Jongens Jongens toch,,
Als je echt de flik flak wilt leren zul je gewoon wat moeten durfen hoor!!!
Want als je zo bang bent om je nek te breken kun je er toch beter nie aa beginnen hoor!!! Hamer
Als je eerst het bruggetje met muur kan dan zou ik maar eens zonder beginnen.
En dan steeds wat sneller,,

Als je in Emmen woont (vlak bij:Zwaluwenveld 59)neem dan contact met me op en kom maar een keer oefenen dan kan ik je advies geven Cheesy
artiestjenikki
Gast
« Reactie #27 Gepost op: 02 Augustus 2005, 18:02:40 »

wat heeft het voor de flikflak voor een zin om dat op deze manier te oefenen?

Citaat
ikzelf kan wel naar brug gaan en zo doorzwaaie maar nog niet volledig flikflak (deels omdat ik groot ben en dan is iets als flikflak altijd moeilijker) gebruik een beetje je fantasie :S eerst stond ik met mijn voeten op het hoogste bed bij mij thuis (ongv. 50cm hoog) in brug toen dat gemakkelijk ging ging ik steeds lager en lager tot ik bij t laagste bed bij ons thuis kwam (ongv. 20cm hoog) toen dat zonder problemen ging probeerde ik vanaf een klein verhoogje (ongv. 10cm) en nu kan ik vanuit brug op de grond gewoon mezelf afzetten

De flikflak is een beweging waarbij je de snelheid om weer rechtop te komen uit je hol/bolheid van je rug haalt. In een volledig bruggetje kom je toch nooit te staan? Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zijn er andere manier om te flikflak te leren.
iemand
Gast
« Reactie #28 Gepost op: 30 Augustus 2005, 18:33:54 »

hallo iedereen,
Ik heb thuis een grote trampoline en ik kan de salto er al op, maar ik wil graag de salto kunnen en dan op mijn voeten kunnen landen, heeft iemand nog tips voor me?
Ik kan de brug, maar ik kan geen handstand, ik kan niet recht op mijn handen blijven staan Blush
Ik hoop dat iemand nog tips heeft,
Groetjes ikke
hanneke
Gast
« Reactie #29 Gepost op: 15 Oktober 2005, 17:19:18 »

als je flikflak voor het eerst doet MOET dat met hulp! een flikflak is niet zomaar door je knieen zakken en achteruit springen, er komt veeel meer bij kijken. je moet er echt de goede techniek voor hebben. als je hem slecht aanleert, is het moeilijk om hem weer goed te krijgen! dus daarom zou ik toch maar naar een turnvereniging gaan!

veel succes, hanneke (turnjuf bij de nws selectie)
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer