|
hanne
Gast
|
 |
« Gepost op: 18 Augustus 2005, 19:13:31 » |
|
ey  ik zou heel graag leneiger worden maar ik kan geen spagaat of split maar ik doe wel turnen hoe kan ik leniger worden ik wil het heel graag
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
anoniempje
Gast
|
 |
« Reactie #1 Gepost op: 25 Augustus 2005, 16:24:23 » |
|
hey ik heb een site  , misschien heb je hier wat aan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
anoniempje
Gast
|
 |
« Reactie #2 Gepost op: 25 Augustus 2005, 16:25:02 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
artiestjenikki
Gast
|
 |
« Reactie #3 Gepost op: 13 September 2005, 16:51:46 » |
|
Elke dag oefenen helpt het beste. Ik kan je zeggen dat dat misschien moeilijk is. Ik heb het 1 keer 2 maanden lang dagelijks geoefend, en het resultaat daarvan was erg goed (beide kanten spagaat, 1tje kon ik al, en bijna split) maar ook mijn boog/bruggetje is er erg goed van geworden. Ik kan mijn enkels vastpakken bijv. Dit harde oefenen is een half jaar geleden ofzo, ik ben minder lenig nu, spagaten lukken allebei nog, split zit weer iets hoger. Mijn bruggetje is ook iets minder, maar ik merk dat ik toen wat gedaan heb. Ech elke dag oefenen en je hebt er erg lang plezier van  (ik ben laatst ook weer opnieuw begonnen met dagelijks oefenen)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
artiestjenikki
Gast
|
 |
« Reactie #4 Gepost op: 13 September 2005, 17:00:08 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gast_Maartje
Gast
|
 |
« Reactie #5 Gepost op: 03 Februari 2006, 15:20:59 » |
|
Ik ben erg lenig, maar heb er nooit echt voor geoefend. Ik heb HMS, dat helpt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dancee_Freak
Gast
|
 |
« Reactie #6 Gepost op: 01 Maart 2006, 18:47:35 » |
|
Wat is HMS?? Ik wil het heel graag weten. Ik ben nu ook aan het oefenen om leniger te worden maar ik hou het niet vol om het elke dag te doen. Hebben jullie tips??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
artiestjenikki
Gast
|
 |
« Reactie #7 Gepost op: 02 Maart 2006, 16:51:54 » |
|
Als je het 3 keer per week doet zul je er ook nog van profiteren. Maar eigenlijk is dat het minimale. Zelf heb ik er wel genoeg aan om 2 keer per week iets te doen, maar ben dan ook al lenig geboren. Het hangt er dus ook een beetje vanaf hoe lenig je al van jezelf bent. Voor optimaal resultaat is het echt nodig elke dag te oefenen, dan ga je het hardst vooruit. Maar kan me voorstellen dat je dat niet doet (doe ik zelf ook niet) Dus met 3 of 4 keer per week moet het ook mee lukken! Tip: houdt elke oefening minstens 8 tellen vast, en herhaal het een keer of 3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazanin
Gast
|
 |
« Reactie #8 Gepost op: 04 Maart 2006, 12:15:17 » |
|
Hai, ik ben Nazanin en heb via google dit forum gevonden en zit er dus eigenlijk nooit op. Ik was op zoek naar informatie over lening worden op oudere leeftijd. Daarmee bedoel ik geen 80, maar gewoon ouder in de zin van wanneer je niet als klein meisje of als puber al ermee begonnen bent. Ik ben nu 22 en was ooit best lening omdat ik karate deed en veel lenigheid oefeningen moest doen, ik kon toen ook bijna de spagaat maar das nu allemaal weg  Denken of weten jullie of het nog mogelijk is om opje 22e te beginnen en zover te komen om echt echt lenig te worden? IS elke dag niet te veel om oefeningen te doen of telt dat alleen maar voor intensieve conditie sport dat je 1 dag rust moet nemen er tussen in. Alvast bedankt en mail me alsjeblieft omdat ik dus niet echt op dit forum zit. nickyszus@gmail.com (is ook mn msn) Nogmaals bedankt! Nazanin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gast
Gast
|
 |
« Reactie #9 Gepost op: 28 April 2006, 16:52:31 » |
|
hms =hypermobiliteitssyndroom je hebt meer bewegingsruimte bij je gewrichten je bent heel lenig en snel gewrichten uit de kom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nienn
Gast
|
 |
« Reactie #10 Gepost op: 07 Juli 2006, 11:26:04 » |
|
Elke dag oefenen helpt het beste. Ik kan je zeggen dat dat misschien moeilijk is. Ik heb het 1 keer 2 maanden lang dagelijks geoefend, en het resultaat daarvan was erg goed (beide kanten spagaat, 1tje kon ik al, en bijna split) maar ook mijn boog/bruggetje is er erg goed van geworden. Ik kan mijn enkels vastpakken bijv. Dit harde oefenen is een half jaar geleden ofzo, ik ben minder lenig nu, spagaten lukken allebei nog, split zit weer iets hoger. Mijn bruggetje is ook iets minder, maar ik merk dat ik toen wat gedaan heb. Ech elke dag oefenen en je hebt er erg lang plezier van  (ik ben laatst ook weer opnieuw begonnen met dagelijks oefenen) Hoe lang moet je dan oefenen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
artiestjenikki
Gast
|
 |
« Reactie #11 Gepost op: 13 Augustus 2006, 20:52:59 » |
|
Hoe lang moet je dan oefenen? Dagelijks een half uurtje oefenen moet genoeg zijn. Je bereikt er in ieder geval echt wel goede resultaten mee. of het nog mogelijk is om opje 22e te beginnen en zover te komen om echt echt lenig te worden?
Op je 22e beginnen is zeker nog wel mogelijk, maar wanneer ben je echt echt lenig? Is het kunnen van spagaten, split, boog en overslag al echt lenig, of is je hoofd op je kont leggen pas echt echt lenig? Nikki -www.artiestjenikki.tk-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jordy
Gast
|
 |
« Reactie #12 Gepost op: 27 Augustus 2006, 20:47:26 » |
|
Je foto's zijn heel goed nikki!!
Je bent echt heel goed
woon trouwens vrij dicht bij je
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
artiestjenikki
Gast
|
 |
« Reactie #13 Gepost op: 30 Augustus 2006, 12:51:28 » |
|
dankje Jordy. Ben je zelf ook met lenigheid bezig? Ik geef twee dagen per week les in oa. lenigheid, dus als je een keer langs zou willen komen ofzo moet je gewoon even mailen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jordy
Gast