Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 18:16:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spagaat en Split leren?  (gelezen 115637 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Jaqueline.
Gast
« Reactie #495 Gepost op: 27 Oktober 2008, 14:34:23 »

Hee,

Ik train elke avond ongeveer een half uurtje voordat ik naar me bed ga.
Ik train nu al ongeveer 3 weken.
En kom al best wel ver..
Maar nu heb ik last van mijn spier in de achterkant van mijn bovenbeen..

Hoort dat er bij, of moet ik gewoon even een tijdje stoppen met trainen?
yv.
Gast
« Reactie #496 Gepost op: 28 Oktober 2008, 13:20:51 »

Citaat
helluw Tongue ik ben sjoeke en ik zit in een turngroep
thuis oefen ik ook veel mijn spagaat en ik zit bijna op de grond

een goede Shout  tip:
elke dag oefenen
 je benen strekken
en goed veren !!!! zo heb ik het ook geleerd  Cheesy (soms wel pijnlijk) Shout
veeeeeeel succes me het leren van spagaat
en als je oefent kom je er wel
thatha kisses
Hey!

Je mag iig nooit veren!!
Want dan ontstaan er kleine scheurtjes in de spieren..

marieket
Gast
« Reactie #497 Gepost op: 04 Februari 2009, 19:50:53 »

heej mensen je moet de spagaat zo leren

een been plat achter leggen en een been krom voor handen op de grond dat 10 sec vol houden.
dan je voorste been recht houden en je achterste been krom neus naar je knie 10 sec
en dan dat eerste maar dan met handen in je zij ook 10 sec
mischien een paar keer herhalen en dan spagaat kom je een stuk verder en je bent gelijk opgewarmt
 Clap  Clap  Clap  Clap  Clap
en daarna tada
gr marieke
turngek
Gast
« Reactie #498 Gepost op: 16 Februari 2009, 14:20:24 »

hoi,

ik ben liesa en ik wil zooooo graag de spagaat leren het ligt namelijk zo ik zit in de selectie team van turnen en ik moet per se de spagaat kunnen en anders moet je uit de selectie!!!! Sad  en dat wil ik egt niet ik moet de spagaat kennen ik heb al ongeveer een maand geleden geofend en ik ben best ver gekomen maar nu ben ik wweer stijf omdat ik niet oefen alsjeblieft is er iemand die me tips kan geven ik wil niet uit de selectie

liesa.
jelle123
Gast
« Reactie #499 Gepost op: 25 Februari 2009, 18:37:13 »

ik kan de split bijna wat ik doe ik pak een stoel ik doe mijn benen helemaal uitelkaar tot dat het een klein beetje pijn doet dit hou ik 20 sec vol en dan kom ik langzaam overeind en dan me spieren los schudden en dan nog 2x herhalen en hoe vaker je het doet hoe sneller je de speidstand kent en als je lenig ben ben je vooraltijd lenig
rosannalie
Gast
« Reactie #500 Gepost op: 11 Maart 2009, 07:11:17 »

goede site
lovechik
Gast
« Reactie #501 Gepost op: 10 Juli 2009, 12:09:16 »

ik kan de split bijna wat ik doe ik pak een stoel ik doe mijn benen helemaal uitelkaar tot dat het een klein beetje pijn doet dit hou ik 20 sec vol en dan kom ik langzaam overeind en dan me spieren los schudden en dan nog 2x herhalen en hoe vaker je het doet hoe sneller je de speidstand kent en als je lenig ben ben je vooraltijd lenig

Ik kan de split wat ik doe is ik ga naar buiten op kunstgras en dan ga ik in de in de split stand  en dan probeer je te gaan zitten en dan doe je hem klaar iedere keer doen en dan klaar dit
duurt niet zo lang een maand of 1-4  :blush:ligt er aan hoeveel je weegt
paulaaa-s
Gast
« Reactie #502 Gepost op: 02 November 2009, 17:38:06 »

ik zit op selectie A turnen en ik moest de spagaat kunnen.
ik heb alle tips op dit forum elke dag een beetje gedaan(goed forum bye the way), (een beetje= uurtje per dag ofzo)  Smiley
en ik kon de spagaat al na 2 dagen! Clap
ik zit wel al 7 jaar op turnen maar daar hebben we NOOIT spagaat en split geoefend,
dus voor alle mensen die het willen leren. gewoon elke dag een beetje verder en 20 sec vasthouden.
 ik ging ook tijdens het leren op de grond liggen en dan kont tegen de muur aan benen omhoog endan gewoon in een soort spreidzit liggen Grin werkt supper goed want het is zonder pijn en je bent afgeleid, kom je met je voeten aan de grond dan kan je de split Clap

maar heeft iemand nog tips om de split te leren, ik heb alles op het forum al doorgekeken maar ik wil het zo snel mogelijk leren.

lovechik
Gast
« Reactie #503 Gepost op: 27 November 2009, 09:17:57 »

Dit moet ik er ff bij zeggen als je gaat zitten dan zit je niett recht op een rechte lijn.

Ik ben nu druk bezig met de spagaat te leren ik al een paar dingen uit dit forum gehaald Smiley en dat heeft goed geholpen ohmy,maar ik zag op made(mtv) dat als je de spagaat ook wilt leren dat je dan kan vragen of iemand je been naar jouw toe kan drukken en je been op een rechte lijn kan houden.Ik doe dat zeg maar alleen maar zet ik mijn linker been gevouwen naast mijn rechter been eerst zet ik mijn hooft op mijn knie en dan doe ik mijn rechter been tegen de muur aan en dan ga ik drukken dat dat het recht tegen de muur (het zal ook wel pijn gaan doen Wuh maar raad je aan dit alleen in de avond te doen)aanstaat dat is me nog niet gelukt maar het helpt wel en als ik zo door ga dan hoop ik dat ik het kan halen Clap
HaringPatrick10
Gast
« Reactie #504 Gepost op: 17 December 2009, 16:46:19 »

Dit moet ik er ff bij zeggen als je gaat zitten dan zit je niett recht op een rechte lijn.

Ik ben nu druk bezig met de spagaat te leren ik al een paar dingen uit dit forum gehaald Smiley en dat heeft goed geholpen ohmy,maar ik zag op made(mtv) dat als je de spagaat ook wilt leren dat je dan kan vragen of iemand je been naar jouw toe kan drukken en je been op een rechte lijn kan houden.Ik doe dat zeg maar alleen maar zet ik mijn linker been gevouwen naast mijn rechter been eerst zet ik mijn hooft op mijn knie en dan doe ik mijn rechter been tegen de muur aan en dan ga ik drukken dat dat het recht tegen de muur (het zal ook wel pijn gaan doen Wuh maar raad je aan dit alleen in de avond te doen)aanstaat dat is me nog niet gelukt maar het helpt wel en als ik zo door ga dan hoop ik dat ik het kan halen Clap

ik snap hem eigenlijk niet helemaal wat bedoel je met de oefening?
Patjes
Goalchick
Newbie
*

« Reactie #505 Gepost op: 29 December 2009, 22:39:59 »

Hallo,

Ik ben een meisje van 16 jaar dat heel graag de split wil leren. Ik heb vroeger van mijn 4e tot mijn 12e op turnen gezeten. Mijn lerares was een hele goeie(vond ik) en we moesten ook iedere les de split en spagaat doen. Een keer per jaar moesten we omstebeurt naar haar toe komen in een fysio kamertje naast de gymzaal en daar moesten we dan laten zien hoever we de split en spagaat al konden(dat schreef ze ieder jaar op). Als je hem niet helemaal kon (dat had ik eerst) ging je ze heel voorzichtig (net over de pijngrens) oprekken met verschillende rekoefeningen (de meeste zijn hierboven al allemaal genoemd) en daarna moest je ze nog eens laten zien hoever je kon en als er dan geen voor uitgang was.. (zoals bij mij de eerste keer) mocht je als je hem wilde leren om de week met een klein groepje met haar mee en dan ging ze ons oprekken (voorzichtig)... nou iig het was een hele fijne lerares, maar als ze erachter kwam dat je dan thuis weer niet geoefend had.. (en dat kwam ze..)(je had immers gezegt dat je um wilde leren dus je moest oefenen..) dan mocht je dus voor straf niet meedoen. Maar nu ff mijn vraag na lang geklets.. Ik wil heel graag de split weer leren, maar nu zou ik het fijn vinden als ik dat zo eens in de week eens met iemand anders kan doen die er veel van af weet.. als ik nu recht tegen de muur zit kan ik mijn benen niet eens helemaal recht,, dus mijn vraag is.. kan ik het nogwel leren nu ik zoveel achteruit gegaan ben? ik heb best wel veel doorzettingsvermogen.

een rekoefening die mijn lerares altijd deed was dan moest ik bv op mijn knieën gaan zitten en 1 been zo hoog mogelijk houden, dan pakte zij dat been vast en trok ze het heel vorzichtig verder.

Ik hoop op snel antwoord,,

gr. Goalchick
linnn96
Gast
« Reactie #506 Gepost op: 30 December 2009, 16:29:30 »

Ik ben 13 , en ik ben nu net begonnen met het 'aan een stoel vast houden en zo ver moglijk je benen spreden tot het pijn doet 20 sec' Cool. Als ik de spagaat eenmaal kan wil ik hem ook in de lucht kunnen springen ( voor Jazz ballet enzo ). Iemand tips Roll Eyes? En nog wat als je het sochtends of savonds doet is er verschil elk tijdstip beter is?
TIPS TIPS TIPS hardstikke welkom ghehe Tongue
toetsfreak
Gast
« Reactie #507 Gepost op: 30 December 2009, 23:20:15 »

ik wil split leren!!!

moet nog ongeveer 35cm Oooh

voor een weddenschap moet ik ovr 2maand split kunnn!

HELP MIJ!  Help

als je tips hebt stuur dan please naar mijn email (deme9069@live.be) !

PLEASE HELP ME!
   Woot jump
lovechik
Gast
« Reactie #508 Gepost op: 01 Januari 2010, 15:35:38 »

ik snap hem eigenlijk niet helemaal wat bedoel je met de oefening?
Patjes

Nou het zit zo als iemand je been tegen je aan duwd dan word je leneger. Het (die gene) die houdt je been recht(strak) zodat je net als op de grond je been recht kan houden, want vaak dan schiet het een beetje omhoog (bij mij dan).Ik hoop dat je het nu een beetje meer begrijpt. Ik heb het nu in het kort uit gelegd als je meer wilt horen vraag het dan nog een keer op het forum.

Groetjes :lovechik
HaringPatrick10
Gast
« Reactie #509 Gepost op: 02 Januari 2010, 11:38:59 »

Nou het zit zo als iemand je been tegen je aan duwd dan word je leneger. Het (die gene) die houdt je been recht(strak) zodat je net als op de grond je been recht kan houden, want vaak dan schiet het een beetje omhoog (bij mij dan).Ik hoop dat je het nu een beetje meer begrijpt. Ik heb het nu in het kort uit gelegd als je meer wilt horen vraag het dan nog een keer op het forum.

Groetjes :lovechik

Ik heb er even een tekeningtje van gemaakt dat weet ik nl. of ik je goed begrijp, aan het been wat omhoog wijst kan dan iemand trekken, of je kan hem zelf tegen de muur omhoog duwen.

Hoop dat je dat bedoeld, zou je willen laten weten of dat het geval is.

Groetjes,
Patjes

Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer