Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
07 Februari 2012, 18:32:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 33 34 [35]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spagaat en Split leren?  (gelezen 115641 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
lovechik
Gast
« Reactie #510 Gepost op: 13 Januari 2010, 17:39:27 »

Ik heb er even een tekeningtje van gemaakt dat weet ik nl. of ik je goed begrijp, aan het been wat omhoog wijst kan dan iemand trekken, of je kan hem zelf tegen de muur omhoog duwen.

Hoop dat je dat bedoeld, zou je willen laten weten of dat het geval is.

Groetjes,
Patjes

bijna goed je gaat zitten en dan gaat die onderbeen opgevouwen voor je en verder doe je het goed
korinaaaa
Gast
« Reactie #511 Gepost op: 22 Januari 2010, 18:49:10 »

hee..
ik heb een weddenschap..
ik moet binnen 12 dagen een spagaat kennen..
ik ben er al bijna...
maar hebben jullie nog wat tips zodat ik er straks helemaal in zit?

groetjess Lol
korinaaaa
Gast
« Reactie #512 Gepost op: 22 Januari 2010, 19:04:40 »

bijna goed je gaat zitten en dan gaat die onderbeen opgevouwen voor je en verder doe je het goed
opgevouwen?  Blush
korinaaaa
Gast
« Reactie #513 Gepost op: 22 Januari 2010, 19:07:52 »

hoe leer ik zo snel mogelijk spagaat.. moet nog ongeveer 10 cm,...
maar het lukt me niet verder!
en ik ben bang dat ik iets scheur ofzo als ze me door drukken Verband

xx
Jopio
Newbie
*

« Reactie #514 Gepost op: 23 Januari 2010, 22:22:55 »

Ach wees niet bevreesd, daarom hebben mensen een navel, om te voorkomen dat men verder scheurt  Clap Clap Lol Grin
dendeman
Gast
« Reactie #515 Gepost op: 17 Juni 2010, 22:53:34 »

Heey allemaal,

ik heb een heel groot probleem. Ik zit op Taekwondo waar ik zeg maar 90% mijn benen gebruik.
Ik zit er 5 jaar op, heb inmiddels zwarte band, maar ik schaam me dood over hoe niet lenig ik ben
ten opzichte van derest. Na 5 jaar kom ik nieteens in de buurt van split/spagaat.
Ook heb ik bij mijn linker lies een ander soort pijn dan rechterlies als ik rek.
Rek ik gewoon te ver omdat ik tegraag lenig wil worden?
Als iemand iets weet over de pijn of hoe ik leniger kan worden of iets dergelijks,
zou je dan alsjeblieft iets naar dennis_eijk@hotmail.com willen sturen?

Alvast bedankt,

Dennis
Claudy
Gast
« Reactie #516 Gepost op: 04 November 2010, 18:04:18 »

hoii ik ben Claudy ik wordt 4 dec 12
ik dans 3 keer per week en zit in de dans selectie en wil heel graag een spagaat of split kunnen
omdat: tijdens de warminp up moeten wwe zover mogelijk in spagaat komen iedereen komt heel ver maar ik niet Wuh
ik oefen nu elke avondik hoef nog maar 30cm is dat veel? Blush
als je tips hebt stuur ze dan please naar mijn hyves typ maar bij het zoek balkje claudy pas in klik dan op degene met de meeste vrienden stuur de tips maar via de vrienuitnodiging NEE ik acepteer niet tenzij ik je ken
ALVAST BEDANKT KUSJES Kiss Claudy ik ga verder met oefenen hopelijk kom ik verder Grin

x.Somebody
Newbie
*

« Reactie #517 Gepost op: 11 Februari 2011, 17:50:31 »

Okee je moet allereerst nóóit veren, want hiervan kunnen idd je spiertjes scheuren
Ik ben nogal erg flexibel, dus ik ga wel ff tips geven (ookal ben ik van mezelf zo lenig: ik blijf wel rekken)
Ga eerst even een beetje joggen, of jezelf even warm maken, hierdoor spannen je spieren al wat minder en kan je zelf dus ook makkelijker ontspannen
Voor Split
1.Ga met je benen wijd zitten, en hou je handen zijwaards in een rechte lijn
2.Handen hoog, rug recht, en buig naar je knie, met een RECHTE rug, want alleen met je neus je knie aanraken helpt niet zoveel, je hele bovenlichaam moet op je bovenbeen liggen
Herhaal dit bij de andere knie
3.Handen weer zijwaards, handen hoog in een rechte lijn, en buig naar voren, weer met een rechte rug. Je kan iemand vragen je te duwen als je niet verder komt, ookal doet het niet pijn, of je legt iets stevigs voor je waaraan je jezelf naar beneden kan trekken.
Schud je spieren even los, ontspan even, en herhaal dit, een paar keer per weeg (het liefst elke dag)
happyme
Newbie
*

« Reactie #518 Gepost op: 11 Augustus 2011, 11:50:54 »

hey mensen x
ik moet nu nog 7,5 centimeter voor de spagaat ...is dit nog veel ?
en wie heeft er tips om zo snel mogenlijk de spagaat de leren ?
ik moet hem kunnen in september ... hmm

alvast bedankt x Smiley
darkmen24
Newbie
*

« Reactie #519 Gepost op: 05 Oktober 2011, 19:03:50 »

ik ben jongen van 12 en wil splits of spagaat leren, ik wil freerunning doen maar daarvoor moet je splits en spagaat kunnen heb ik gehoord .
weet iemand hoe je splits of spagaat in een kort tijd kan leren  Grin
pls stuur reactie Knipoog

mvg,jongetje van 12 Lol
nynke
Newbie
*

« Reactie #520 Gepost op: 26 Oktober 2011, 16:57:35 »

Heeehoi!

Ik ben 15 jaar, en zit al sinds mijn 6e bij de turnselectie. Ik turn een hoog niveau & ben redelijk goed. Alleen is het probleem; ik ben niet super lenig in mijn schouders en lies. Maar ik wil al jaren lang de spagaat kunnen.. Op 1 januari 2012 a.s. moet ik de spagaat kunnen voor een weddenschap! Ik oefen goed, elke dag. Ik doe eerst mijn been op iets hogers en ga dan in de spagaat zitten (30 sec) dan doe ik de gewone spagaat en kom je veel verder. Ik moet ongeveer nog 20 cm. Heeft iemand tips om beter/sneller de spagaat te kunnen? En is het uberhaupt mogelijk om hem 1 januari te kunnen? Ik ga er voor & heb veel doorzetting vermorgen!

Groetjes Nynke.
nynke
Newbie
*

« Reactie #521 Gepost op: 07 December 2011, 16:30:16 »

haaay,

Ik zit op turnen en ik wil heel graag spagaat kunnen, iemand tips?
voor andere mensen die m wil kunnen is dit heel goed:

-Ga liggen en doe 1 voet om hoog, vraag iemand die zo ver naar je neus zegmaar toe te duwen, jij moet dan tegen haar in gaan duwen, dus probeer tegen te houden 10 sec lang. dan even ontspannen, en dan moet diegene zover mogelijk proberen te duwen, dat ongeveer 10 sec vast houden & dan de spagaat doen. Dan kun je een stuk sneller!!
- Of gain de spagaat, maar met je voorste been op een verhoging, (denk aan mat, stoel, bank, kussen) en houd dat ongeveer 20 tot 30 sec vast. dan kun je de spagaat ook veel sneller!

Iemand pleas goeie tips voor mij?

Groetjes Nynke
Pagina's: 1 ... 33 34 [35]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer