Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:00:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 22 23 [24]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Corticosteroïde Injectie?  (gelezen 78843 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
bloemhof
Gast
« Reactie #345 Gepost op: 19 Februari 2008, 19:09:34 »

Citaat
Heey Mirjam,

Ik kan me wel voorstellen dat je nu nerveuzer bent hoor. Je weet nu een beetje wat je te wachten staat en hoe de pijn voelt enzo. Ik heb er nu nog geen last van omdat het ver weg is nog maar ik weet wel dat ik er ook meer tegenop zie. Ook omdat je natuurlijk van je klachten af wilt en hopelijk gaat het deze keer echt lukken.

Heb je alles al gepakt en klaar staan? Nog even een lekkere maaltijd voordat je nuchter moet zijn?

Nou ik hoop dat het allemaal mee zal vallen en zal aan je denken!! Hoor wel als je het achter de rug hebt en weer lekker thuis bent! Heeeeeel veel succes morgen en hopelijk een goede nacht vannacht!!

Groetjes,

Kaatje
Hoi Kaatje,

Ja dat is het ja, je weet nu hoe het allemaal gaat en wat je te wachten staat, en daardoor ben je nerveuzer.
en ik zie er tegenop, maar het zo ook allemaal achter de rug zullen we maar zeggen.

Maar we wachten af hoe het deze keer gaat, en ik hoop ook dat het allemaal mee gaat vallen.

Zodra ik kan zal ik een berichtje schrijven.

Doe jij in de tussentijd rustig aan, en ik spreek je weer.

Groetjes,

mirjam
Kaatje
Gast
« Reactie #346 Gepost op: 21 Februari 2008, 11:51:04 »

Heey Mirjam,

Hoe is het? Ben je al thuis? Is het meegevallen allemaal? Wat hebben ze gedaan nu? Wat ze gepland hadden om te doen of hebben ze nog andere dingen gezien? Ik ben heel benieuwd dus veel vragen!

Hopelijk valt de pijn mee en ben je alweer thuis of onderweg naar huis Cheesy

Groetjes,

Kaatje
bloemhof
Gast
« Reactie #347 Gepost op: 24 Februari 2008, 23:42:10 »

Citaat
Heey Mirjam,

Hoe is het? Ben je al thuis? Is het meegevallen allemaal? Wat hebben ze gedaan nu? Wat ze gepland hadden om te doen of hebben ze nog andere dingen gezien? Ik ben heel benieuwd dus veel vragen!

Hopelijk valt de pijn mee en ben je alweer thuis of onderweg naar huis Cheesy

Groetjes,

Kaatje
Hoi Kaatje,

Ben donderdag thuis gekomen, hij heeft weer de operatie uitgevoerd zoals de 1e keer, dus weer een stukje van het sleutelbeen afgehaald en kraakbeen verwijderd, de operatie is goed verlopen, en mijn sleutelbeen zal niet instabiel worden waar ik eerst bang voor was.

Nu dus opengemaakt heb een snede van ongeveer 5 a 6 cm dwars over de schouder, heb meer pijn dan de 1e keer.
Het blok wat gezet was in de nek, heeft echt tot donderdagmorgen gewerkt en dat scheelde veel in pijn moet ik zeggen.
Heb woensdagnacht echt om morfine gevraagd.

Het roesje werkte niet, heb dus alles meegekregen, van wat er allemaal gebeurde.
Maar goed heb het weer gehad, en maandag a.s start ik met therapie.

Groetjes,

Mirjam

Kaatje
Gast
« Reactie #348 Gepost op: 26 Februari 2008, 10:40:50 »

Heey Mirjam,

Wat fijn dat je het er weer op hebt zitten Cheesy. Gelukkig is alles goed gegaan en nu snel herstellen?
Wel eng dat je alles mee hebt gekregen of viel dat wel mee? Had hij nog dingen gezien die anders waren dan de vorige keer? juist omdat het nu open is gedaan? En hoe gaat het nu? Veel pijn of wel te doen? Neem je nog medicijnen?

Ik ben iets wijzer door de orthomanueel arts. Hij zegt dat de tussenwervel erg versleten en kapot is. Een hernia dus. Dat hij niet op de mri te zien was wijt hij aan dat hij in de meest goede positie gemaakt word (liggend met benen opgetrokken) hij dan weer naar binnen kan trekken en dus niet zichtbaar. Met gaan staan en zitten komt er druk op en komt ie naar buiten tegen de zenuw aan. Hij gaat het proberen te behandelen in ongeveer 5 keer en als het niet werkt dan is de tussenwervel te erg kapot en zal de hernia niet meer vanzelf verdwijnen. Ik ben benieuwd en ga het proberen.

De schouder blijft op en neer gaan. Zondag wat gestoeid en foto's opgehangen en dus meteen weer pijnlijke reaktie. Maar goed daarvan weet ik dat het straks als het goed is over is omdat er iig iets aan gedaan word.

Nou ik hoop dat het met de pijn meevalt bij je en dat je een voorspoedig herstel zult hebben!!

Groetjes,

Kaatje
bloemhof
Gast
« Reactie #349 Gepost op: 03 Maart 2008, 14:02:58 »

Citaat
Heey Mirjam,

Wat fijn dat je het er weer op hebt zitten Cheesy. Gelukkig is alles goed gegaan en nu snel herstellen?
Wel eng dat je alles mee hebt gekregen of viel dat wel mee? Had hij nog dingen gezien die anders waren dan de vorige keer? juist omdat het nu open is gedaan? En hoe gaat het nu? Veel pijn of wel te doen? Neem je nog medicijnen?

Ik ben iets wijzer door de orthomanueel arts. Hij zegt dat de tussenwervel erg versleten en kapot is. Een hernia dus. Dat hij niet op de mri te zien was wijt hij aan dat hij in de meest goede positie gemaakt word (liggend met benen opgetrokken) hij dan weer naar binnen kan trekken en dus niet zichtbaar. Met gaan staan en zitten komt er druk op en komt ie naar buiten tegen de zenuw aan. Hij gaat het proberen te behandelen in ongeveer 5 keer en als het niet werkt dan is de tussenwervel te erg kapot en zal de hernia niet meer vanzelf verdwijnen. Ik ben benieuwd en ga het proberen.

De schouder blijft op en neer gaan. Zondag wat gestoeid en foto's opgehangen en dus meteen weer pijnlijke reaktie. Maar goed daarvan weet ik dat het straks als het goed is over is omdat er iig iets aan gedaan word.

Nou ik hoop dat het met de pijn meevalt bij je en dat je een voorspoedig herstel zult hebben!!

Groetjes,

Kaatje
Hoi Kaatje,

Heb het er gelukkig op zitten, en nu op naar herstel, de pijn is aardig te hebben met pijnstillers.
Als ik geen pijnstiller neem dan is de pijn behoorlijk aanwezig.

Het is vreemd om de operatie mee te maken, je hoord wat er gebeurt, en dat is vreemd.
Ik hoorde dat hij met de bijtel bezig was, om het sleutelbeen in te korten.
Je ligt ook niet echt, maar je zit meer.

Een hernia, raar dat ze dat niet gezien hebben op de scan, heel vervelend voor je, ik hoop dat deze arts je helpen kan, je kunt het altijd proberen of het helpt.

Nou is het wachten voor je wanneer je geholpen gaat worden aan je schouder, en dat je klachten dan echt verleden tijd zullen zijn.

Groetjes,

Mirjam
Kaatje
Gast
« Reactie #350 Gepost op: 17 Maart 2008, 09:45:14 »

Hoi Mirjam,

Heeft even geduurd maar ging niet zo lekker hier zeg maar Sad.

Hoe is het met jou nu een paar weken na de operatie? Gaat het al wat beter en heb je nu fysio? Zit je nog in de sling of niet meer? En al af kunnen bouwen met de pijnstillers? Merk je al dat het nu beter gaat dan de vorige keer of niet?

Ik heb heel veel napijn na de behandeling van de orthomanueel arts. Is niet normaal volgens hem maar hij zegt ook dat er toch 1 of meerdere hernia's zitten. Ze zullen niet groot zijn maar hij zegt dat er mensen zijn met joekels van hernia's die geen klachten zullen hebben en mensen met hele kleintjes die heel veel pijn veroorzaken. Nou het is een hel kan ik je zeggen en de schouderpijn is er echt niets bij. Gewoon kiespijn in je hele been zeg maar zo heftig.

De schouder heb ik nog niks van gehoord maar mocht er een oproep binnen komen dan moet mijn beenpijn echt weg zijn want anders zal de operatie uitgesteld worden. Wil echt eerst van de beenpijn af.

Nou jij succes met revalideren en ik hoop dat het nu wel goed zal gaan bij je!!

Groetjes,

Kaatje
bloemhof
Gast
« Reactie #351 Gepost op: 04 April 2008, 22:46:28 »

Citaat
Hoi Mirjam,

Heeft even geduurd maar ging niet zo lekker hier zeg maar Sad.

Hoe is het met jou nu een paar weken na de operatie? Gaat het al wat beter en heb je nu fysio? Zit je nog in de sling of niet meer? En al af kunnen bouwen met de pijnstillers? Merk je al dat het nu beter gaat dan de vorige keer of niet?

Ik heb heel veel napijn na de behandeling van de orthomanueel arts. Is niet normaal volgens hem maar hij zegt ook dat er toch 1 of meerdere hernia's zitten. Ze zullen niet groot zijn maar hij zegt dat er mensen zijn met joekels van hernia's die geen klachten zullen hebben en mensen met hele kleintjes die heel veel pijn veroorzaken. Nou het is een hel kan ik je zeggen en de schouderpijn is er echt niets bij. Gewoon kiespijn in je hele been zeg maar zo heftig.

De schouder heb ik nog niks van gehoord maar mocht er een oproep binnen komen dan moet mijn beenpijn echt weg zijn want anders zal de operatie uitgesteld worden. Wil echt eerst van de beenpijn af.

Nou jij succes met revalideren en ik hoop dat het nu wel goed zal gaan bij je!!

Groetjes,

Kaatje
Hoi Kaatje,

Wat balen en vervelend voor je dat je toch 1 of meerdere hernia's hebt.
Hoe gaat het nu met je, en met je rug en schouder?Huh?
Heb je alweer een behandeling gehad?, ik hoop voor je dat de schouderoperatie niet wordt uitgesteld dan.

Met mij gaat het redelijk, af en toe heb ik nog pijnstilling nodig.
Ik heb ook nog fysiotherapie.

Ik ben doorgestuurd naar de internist, i.v.m het afvallen, er komt ook geen gewicht bij

Heb een buikecho, en een echo van de oksel gehad, omdat de internist daar iets  voelde, wat ik wel vreemd vond, is dat beide echo's  werden  overgedaan door de radioloog.
Degene die de echo maakte, twijfelde over de echo van de oksel,en kwam terug met de radioloog, die dus alles over deed.

En ik heb bloedonderzoek gehad, ook wordt ik getest of ik toch misschien SLE heb gekregen.
Momenteel heb ik weer zere vingers, die ook rood en dik zijn, dus ik ben wel benieuwd wat ze wel of niet vinden, afwachten maar.

Ik wens jou sterkte, en ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat.

Tot schrijfs,

Groetjes,

Mirjam
Kaatje
Gast
« Reactie #352 Gepost op: 23 Maart 2009, 10:15:17 »

Hoi Mirjam,

Ik weet niet of je hier nog lees maar dacht omdat het nu bijna een jaar is geleden misschien wel leuk was om eens iets te laten horen van me.

Hoe is het met jouw schouder? Gaat het nu goed of heb je nog steeds wel klachten zoals toen? En inmiddels zul je wel bij de internist zijn geweest en is er nog iets uitgekomen toen en hebben ze er iets aan kunnen doen? Ik ben toch wel een beetje benieuwd hoe het nu met je gaat!

Met mijn schouder gaat het nu echt super. Heb er eigenlijk nooit meer last van. Hij is afgelopen juni wel nog 1 keer geopereerd en men zou eigenlijk toen een neerplastiek gaan doen. Deze bleek niet nodig want de schouder was helemaal verkleefd en te strak gezet waardoor ik last had van de inklemming bovenop. Ze hebben alles mooi los gemaakt (niet teveel want anders werd de capsular shift teniet gedaan) en daarna ging het echt met de dag beter. Na 2 maanden geen fysio meer nodig en kon ik er eigenlijk weer alles mee doen. Geen pijnstillers en ook nooit meer pijn aan de schouder. Onvoorstelbaar dat ze dan eerst ergens anders zeggen "leer er maar mee leven" en dat de schouder nu wel helaas met 3 operaties echt zooooo goed werkt en in lange tijd niet meer zo goed heeft gedaan dan nu. Merk nog wel dat de schouder toch een klein beetje dunner blijft dan de andere maar goed ik doe er alles mee dus zal dat misschien nog wel bijtrekken.

Met mijn rug is het een stuk minder en na heel veel onderzoeken en pijnlijke behandelingen weten we nu iig wel wat er aan de hand is. De tussenwervelschijf L4/L5 heeft een kleine hernia, is stuk en lekt. Nu moet ik nog even afwachten of ze er iets aan gaan doen wat lastig is omdat de tussenwervels eronder en erboven ook niet helemaal goed meer zijn. Heb er veel pijn van en moet nog steeds veel liggen. Neem ook behoorlijke pijnstillers maar blijf toch erg beperkt. Zit nu tegen de keuring van uwv aan en kan mijn eigen werk iig nooit meer doen. Woensdag heb ik een gesprek met de orthopeed hierover.

Maar leuk laat eens wat van je horen als je dit leest  Shout

Groetjes,

Kaatje
pascal22
Gast
« Reactie #353 Gepost op: 15 November 2009, 18:29:58 »

september 2008 ben ik geopereerd in kliniek Zestienhoven bij dr van Ommeren aan het labrum dit is vast gemaakt met bot ankers . De pijn bleef na vele omzwervingen terug gegaan en bleek dat de operatie los heeft gelaten. Dit was te wijten aan de de kwaliteit van de botankers deze worden inmiddels niet meer gebruikt. Nu ben ik dus opnieuw geopereerd met andere ankers ( augustus 2009) Wie heeft ook deze ervaring na een labrumherstel nog steeds veel pijn. Het zou dus heel goed aan de ankers kunnen liggen, dit is op een Mri Arthografie niet te zien. het enige om daar achter te komen is een kijkoperatie. Graag kom ik in contact met mensen waarbij hetzelfde is gebeurd of het niet zeker weten maar na een labrumrepair toch pijn bleven houden en welke weg ze volgen of hoe alsnog ze iets gevonden hebben

Hoi Mirjam,

Wat ze gaan doen is dus de scheur in het labrum hechten en met ankertjes (oplosbaar) in het bot vast zetten (bankart repair). Dan gaan ze het kapsel wat je schouder bij elkaar houd open maken en dan over elkaar weer dichtmaken (capsular shift). De schouder word volgens de orthopeed heel straks vast gemaakt en de revalidatie bestaat vooral uit het weer wat losser maken op een rustige manier. De arm moet langzaam steeds meer naar buiten kunnen draaien en omhoog kunnen. Eerst staat het dus helemaal vast en met therapie moet het langzaam weer los gemaakt worden.

Maar ik moet de 16e voor preoperatief onderzoek komen (volgende week vrijdag) en dan kan het ongeveer een week of 3 duren en idd misschien wel korter. Ze hadden mij vorige week nog niet op de lijst staan maar ik sta vooralsnog gepland voor de eerste week van april als dat gaat lukken. Zal dan bij het onderzoek alles als het goed is te horen krijgen over hoe en wat na de operatie.

Jij mag volgende week dan als het goed is bellen voor je opname Cheesy. Ben benieuwd wanneer je moet. Misschien wel dezelfde week als ik Wink.

Hebben ze jou een beetje verteld al over de revalidatie? Hoe lang die zal gaan duren wanneer je therapie moet starten of krijg je geen therapie?

Ik begin al op de afdeling met therapie volgens de orthopeed die ik nu gesproken heb.

Vervelend dat die spier nu aan het vervelen is. Maar goed nog even doorbijten en dan word er iets aan gedaan moet je maar denken. Ik kan de pijn nu echt beter hebben nu ik weet dat er ook echt iets aan gedaan word. Mijn vriend loopt wel steeds te zeggen als ik weer eens auw roep kijk word tijd dat je geopereerd word :s. Lekkere vent is het niet??

Ik zal je laten weten als ik volgende week ben geweest en dan zal ik ook nog eens bellen of ze al een datum hebben.

Groetjes,

Kaatje
Pagina's: 1 ... 22 23 [24]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer