Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:09:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kraken  (gelezen 6369 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Ikke1980
Gast
« Gepost op: 09 Maart 2009, 11:26:46 »

Mijn schouders kraken als een gek. Als ik de linker schouder naar voren doe dan kraakt hij al, als ik mijn rechter schouder naar achteren doe dan kraakt hij ook als een gek. Ze kraken niet 1 keer maar constant. Ik heb er ook pijnklachten aan. Helaas is dit al jaren zo en het enige wat de doktoren zeggen is dat ik ermee moet leren leven, het is psychisch of dat het stress is. De pijn wordt ook steeds heftiger.

Eigenlijk kraken bijna al mijn gewrichten maar de schouders is gewoon het ergst, zo ook mijn nek. Als ik nee schudt heb ik het gevoel dat er zand tussen zit. Hij kraakt ook, maar niet altijd. Mijn handen worden ook steeds erger en ’s ochtends ben ik stijf en doet alles me nog meer pijn.

Weten jullie wat dit kan zijn en/of ik er wat aan kan doen?

P.s. heb al fysio gehad, manuele therapie, chiropractor etc. maar helaas niks mocht baten.
Kaatje
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 10 Maart 2009, 09:40:07 »

Hallo Ikke,

Krakende gewrichten zijn normaal en heeft de een iets meer dan de ander. Maar kraken kan geen kwaad en is verplaatsing van gewrichtsvloeistof zoals ik begrepen heb. Ook dat je nek zo voelt bij nee schudden is normaal en heeft bijna iedereen wel.  Ik heb het ook wel eens aan mijn vriend gevraagd omdat ik dat voelde en hoorde maar dat is normaal en niks aan de hand. Mijn vriend is fysio  Wink

Pijn is dan weer een ander verhaal maar dat komt niet door wat je beschreven hebt.

Wat je ermee kunt doen weet ik niet maar misschien is een osteopaat iets voor je? Google daar maar eens op Cheesy

Succes ermee!

Groetjes,

Kaatje
Ikke1980
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 Maart 2009, 11:28:34 »

Dag Kaatje,

Bedankt voor je reactie. Je verklaring voor het kraken heb ik eerder gehoord, maar ik dacht dat het dan niet constant mocht kraken. Het kraken vindt ik ook niet erg, het lucht eigenlijk wel op Roll Eyes . Mijn vriendin en collega's vinden het eigenlijk erger, want het gaat behoorlijk hard.

Omdat ik ook veel andere 'vage' klachten heb, was ik bang dat het kraken hier wat mee te maken had en ik was gewoon nieuwschierig. Smiley
De andere klachten is waarschijnlijk ook een ander verhaal, maar daar loop ik inmiddels alweer een tijdje mee (tijd om weer naar de dokter te gaan, maar ja ik ben niet zo'n dokterstype Smiley ). Zit een heel verhaal achter maar daar ga ik je niet mee vermoeien.

De volgende keer dat ik bij de huisarts kom ga ik zeker met hem hebben over de osteopaat. Lijkt me zeker nuttig voor mij. Bedankt voor de tip!

Groetjes
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer