Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:11:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 19 20 [21]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ook Slijmbeursontsteking  (gelezen 101938 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Lisanne
Gast
« Reactie #300 Gepost op: 31 December 2008, 09:30:39 »

hey nicole

Wat verschrikkelijk vervelend om te horen!
Ik ben zelf in april van dit jaar geopereerd en heb toch ook nog steeds pijn. Niet meer de pijn van de slijmbeursontsteking maar wel nog van de operatie. Ik kan wel op mn heup liggen maar niet al te lang.
Verder kan ik er wel alles mee doen maar het voelt gewoon nog behoorlijk beurs aan.
Ook ik heb te horen gekregen dat dit ong een jaar duurt. Nog ff afwachten dan!
Op dit moment sta ik weer op de wachtlijst voor mn andere heup. Ik verwacht in januari of februari aan de beurt te zijn!

Veel sterkte verder nicole, ik hoop echt dat er snel een oplossing komt!

groetjes Lisanne
MarjanvT
Gast
« Reactie #301 Gepost op: 03 Januari 2009, 21:24:30 »

Hallo, hier weer een ander verhaal, met hopelijk bruikbare informatie.
10 jaar geleden kreeg ik incidenteel pijn in mijn rechterbeen. Vanaf januari 2007 (nu dus precies 2 jaar geleden) ging de pijn niet meer weg.
Na fysiotherapie en manuele therapie kwam ik bij de neuroloog terecht voor een MRI scan. Er werd een cyste op mijn ruggegraat gevonden, wat MOGELIJK de oorzaak van de pijn zou kunnen zijn, maar dergelijke cystes kunnen niet worden weggehaald, dus ik moest maar wat meer sporten (deed ik al veel) en dan zou het wel beter worden. Er werd wel geconstateerd dat het om een beknelde zenuw ging.
Omdat er in Nederland niks aan werd gedaan ben ik uitgeweken naar Duitsland, eerst naar de Alpha Kliniek in München, die nu failliet is door slechte publiciteit. Ik heb alleen maar goede ervaringen met de kliniek, hoewel de behandeling slechts gedeeltelijk werd vergoed door mijn zorgverzekeraar.
Ik werd door de arts in München naar de Beta Klinik in Bonn gestuurd, waar men werkt met CT gestuurde injecties. Daar werd geconstateerd dat de zenuw zichzelf en andere zenuwen beknelde door een chronische ontsteking. Maar daarnaast vond men 2 slijmbeursontstekingen. De ene, onder het zitbot van mijn been, is evenals de zenuw behandeld met CT gestuurde infiltraties (wortelinfiltraties en facetinfiltraties). Ik ben daarvoor 6 keer in Bonn geweest, maar het is nu al maanden weg.
De tweede slijmbeursontsteking zit op mijn heup en de huisarts heeft hem al 4 keer ingespoten, maar het helpt niet. Daarom ga ik binnenkort wederom naar Bonn, waar hij veel gerichter wordt ingespoten.
Professor Jürgen Reul in Bonn maakte zich wel zorgen dat het langzamer ging dan gedacht en raadde mij bloedonderzoek aan. Daaruit bleek dat ik een te langzaam werkende schildklier heb. Hij heeft direct bij een kliniek in Keulen een afspraak gemaakt om dat te laten onderzoeken. Het ging om een gewoon schildklieronderzoek, zoals dat in Nederland ook wordt uitgevoerd. Maar in Nederland kon ik pas 2 maanden later terecht en we wilden natuurlijk direct weten wat er aan de hand was; of de schildklier de oorzaak kon zijn van steeds terugkerende ontstekingen. Dat bleek zo te zijn en daarop kon/kan prof Reul zijn behandeling aanpassen.
Wat gegevens: ik ben 52 en had een zeer goede conditie. Ik sportte genoeg, 2 tot 3 keer per week. Ik had een normaal postuur, maar ben nu 10 kilo aangekomen. Maar ik doe nu erg mijn best om het er weer af te krijgen. Door die laatste, ogenschijnlijk eenvoudig te behandelen slijmbeursontsteking kan ik maar heel weinig doen in de sportschool.
De behandelingen in Bonn en Keulen zijn volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Het zijn dan ook hele normale tarieven; de zorgverzekeraar vindt het zelfs goedkoop.
Ik ben zeer tevreden over deze stap die ik heb gezet. Het is nog maar afwachten of het zo blijft, maar ik ben een heleboel verder gekomen. Anders had ik nu nog niet geweten wat de oorzaak van mijn problemen was en is.
Ik wordt momenteel, zoals dat heet, ingesteld met schildklierhormonen. Het duurt nog een tijd voordat het goed is ingesteld. En binnenkort ga ik weer voor een cyclus van 3 keer naar Bonn. Dan hoor ik ook of het alleen maar een slijmbeursontsteking is of dat er ook een peesontsteking bij zit. Dat schijnt normaal te zijn in mijn situatie.
Indien jullie meer informatie willen over Bonn wil ik die graag geven. Er komt mogelijk een item over mijn ervaringen met deze kliniek op Omroep MAX, maar dat zijn we nu nog aan het onderzoeken.
Moontje66
Gast
« Reactie #302 Gepost op: 28 April 2009, 21:55:36 »

Zo na een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan, ben ik eindelijk geopereerd. Het is nu 5 dagen geleden dat ze via een kijkoperatie mijn slijmbeurs hebben weggebrand, en een ruitje uit mijn peesplaat hebben gehaald. Het is me tot nu toe 100%  meegevallen. Mijn oude pijn voel ik nu (nog?) niet, het voelt heel erg beurs en bont en blauw van binnen in mijn heup. Ze hebben tenslotte mijn been uit de heupkom getrokken om bij de slijmbeurs te komen. Ik slik nog wel 3 diclofenac. Moet nu twee weken op krukken lopen en mag mijn been 50% belasten en mag na een week op een hometrainer in de lichtste stand voorzichtig fietsen. Ben tot nu toe vrij positief. Ik houd jullie op de hoogte hoe het herstel verloopt en of het echt een aanrader is om je te laten opereren.

Groetjes Moontje Smiley
Pagina's: 1 ... 19 20 [21]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer